IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hur ser det ut i era bygghörnor?

+31
Björn Eriksson
Viggen
Ichigo
Kent
Hayabusa
fowi
Jörgen.E
denstore
Matt_Public
Delmar
Joppo
cas
Marlin
Jokkocze
ErikM
johan r
Moggy
MiniStuff
Obed
merlin1953packard
Caverö
Azgaron
JOooCKE
bjork_larsson
Linus
MagnusE
Stefan E
T-34
Gigabyte
Janne.S
Warsawpact
35 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 5 av 11 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 5 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Azgaron ons okt 06 2010, 00:42

Trevligt litet byggbord du har Jesper!
Tanten min uppskattar visserligen att jag är med henne, men troligen inte att jag bygger samtidigt. Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 5 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Jokkocze ons okt 06 2010, 01:09

MiniStuff skrev:hon provsmakade på min Nurgle Ogre (finns en liten byggtråd ngn-stans) strax innan Modell Gbg, men det gjorde inte så mycket, det blev bara ytterligare lite skavanker på den stora bössan - stridsskador. Laughing
Intressant.. Jag ska mata katterna med lite modeller och få lite fina striddskador.
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Joppo ons okt 06 2010, 15:16

MiniStuff skrev:Visst är det härligt att kunna sitta å bygga/måla/pilla medan man tjötar med kvinnan i sitt liv samt kolla på diverse film/TV-serier!

Har ju stationära platser i huset men även 2st olika mobila "bord" som jag brukar använda i sängen/soffan när det passar.

Känner igen det där med djur som tittar på, har 6 katter i olika åldrar som brukar "hjälpa" till. Razz

Ja Smile Att sitta alldeles ensam och bygga skulle inte alls vara lika roligt.

CAS skrev:Schysst litet byggbord du hade!
Ett sånt skulle man haft på den tiden man hade mobil byggverksamhet.
Visst är det märkligt hur fort man fyller upp hyllorna?

Mm... Det är mycket smidigt. Det kostade typ 250 spänn och tillverkas av Games Workshop.
lol! Visst är det skumt? Ska man mäta mina inköp i Billyhyllor, så köper jag in så mycket grejer att de fyller upp en hylla per år(Jag började från "scratch" med denna hobby 2008) Jag borde nog söka hjälp Very Happy

Azgaron skrev:Trevligt litet byggbord du har Jesper!
Tanten min uppskattar visserligen att jag är med henne, men troligen inte att jag bygger samtidigt. Wink

Håkan

Jag kanske har haft turen att hitta en ovanligt snäll tjej? Hon är faktiskt väldigt "supportive" när det kommer till min hobby Smile Hon brukar till och med hänga med mig på modelltävlingar cheers
Joppo
Joppo

Inlägg av Matt_Public ons okt 06 2010, 15:20

Joppo skrev: Hon brukar till och med hänga med mig på modelltävlingar cheers

Brukar inte hysa begärelse till andras fruntimmer så värst ofta, men nu så... tongue
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av MiniStuff ons okt 06 2010, 22:34

Matt_Public skrev:

Brukar inte hysa begärelse till andras fruntimmer så värst ofta, men nu så... tongue

Du skall icke hysa begär till din nästas modell - en av de 7 dödssynderna Twisted Evil

Inlägg av Joppo ons okt 06 2010, 23:54

Matt_Public skrev:

Henne låter du bli Razz
Joppo
Joppo

Inlägg av denstore tor okt 07 2010, 00:42

Hmmh, jag tror egentligen inte det är lönt att posta i den här tråden. Dels så byter min plats skepnad från dag till dag, och dels så känns det som att just byggbordet är ett av de minst produktiva ställena i lägenheten. Troligtvis har det byggts mer på TV eller köksbordet än vad det blivit byggt på den avsedda platsen.

Senast ändrad av denstore den tis apr 05 2011, 23:51, ändrad totalt 1 gång
denstore
denstore

Inlägg av Jokkocze tor okt 07 2010, 01:21

Alla har det så städat! Själv har jag problem att hitta saker på mitt bord om jag har det för städat, så därför ser det ut som det gör.

Själv har jag ett litet projekt på g till byggbordet, därför går det långsamt med mitt byggande. Om någon dag så får ni se vad det är!
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av cas tor okt 07 2010, 09:01

Jag får väl lägga upp bilder på min hörna om ett år igen, så kan vi jämföra...
Som ett extreme home makeover, fast baklänges

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Janne.S tor okt 07 2010, 11:30

Hehehe...klart man bara tar bilder på katastrofområdet när det är städat Razz

Under pågående projekt så ser mitt tempel ut som någon kastat in en granat Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Obed fre okt 08 2010, 09:44

Tycker också det är trevligt att småprata med sambon när jag bygger. Givetvis gillar hon sälskapet.

Så visst kan man vara social i sitt bygge.
Obed
Obed

Inlägg av Delmar mån okt 11 2010, 22:51

Det är väl dags för mig att blotta min bygghörna också. Så här ser det ut när jag INTE bygger något. När jag bygger så ser det ut som nån störtbombat skiten.

Här spenderar jag stora delar av mitt liv:
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 5 92453033

själva byggdelen av skrivbordet:
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 5 14557453

Verktygslådan, mobil fast jag flyttar sällan på den ändå:
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 5 11721873

I klädkammaren döljer sig lagret:
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 5 56396990

Så har jag det
Delmar
Delmar

Inlägg av Janne.S mån okt 11 2010, 22:53

Mysigt!

MMmmm...marabou å nuuska!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Marlin mån okt 11 2010, 22:57

Snyggt !,
Dubbla skärmar, eller ?
Mmmmm arabou och nuuska är ju inte fel det heller.

/Bosse, inbiten snusare sen jesus gick i kolt.
Marlin
Marlin

Inlägg av Delmar mån okt 11 2010, 23:02

finns nästan alltid snus, tilltugg och cola på skrivbordet Razz

Jo, dubbla 24" widescreen, kan inte leva utan dem Smile
Delmar
Delmar

Inlägg av Marlin mån okt 11 2010, 23:09

Delmar skrev:finns nästan alltid snus, tilltugg och cola på skrivbordet Razz

Jo, dubbla 24" widescreen, kan inte leva utan dem Smile

Dubbla 24:or, nu blir jag lite avis.
Jag har bara en. Crying or Very sad

Jag håller mig till pilsner och snus vid byggbordet.
Men framför tv:n kan det mesta slinka ner.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Jokkocze tis okt 12 2010, 00:16

Ser en Lian-Li låda under bordet, är det en A71 eller en B10? Jag gissar på en B10, då A71 är något högre.. geek

Och vad är det du har i den gamla diskmedelsflaskan? Ser ut som limegröna sugrör :S
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Delmar tis okt 12 2010, 01:35

Jokkocze skrev:Ser en Lian-Li låda under bordet, är det en A71 eller en B10? Jag gissar på en B10, då A71 är något högre.. geek

Och vad är det du har i den gamla diskmedelsflaskan? Ser ut som limegröna sugrör :S

Skarpa ögon min herre!
Det är en A10. versionen före B10 antar jag. Bästa chassit jag haft tystare än en fis i rymden, snyggt som satan och lättare att ha och göra med än en sengångare på valium.

Flaskan har jag till vatten, så slipper jag springa efter penselvatten hela tiden. Det gröna är det gamla trycket på flaskan Smile

Edit: Kollade på bilderna igen, hur fan lyckades du se chassit!?! man ser knappt ett litet hörn, respekt Shocked
Delmar
Delmar

Inlägg av cas tis okt 12 2010, 06:54

Uj, en dual-screen setup!
Det skulle vara helt förödande för byggandet för en annan...
Men rätt gött att ha alla sina leksaker samlade =)

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Jokkocze tis okt 12 2010, 07:53

Delmar skrev:
Jokkocze skrev:Ser en Lian-Li låda under bordet, är det en A71 eller en B10? Jag gissar på en B10, då A71 är något högre.. geek

Skarpa ögon min herre!
Det är en A10. versionen före B10 antar jag. Bästa chassit jag haft tystare än en fis i rymden, snyggt som satan och lättare att ha och göra med än en sengångare på valium.

Flaskan har jag till vatten, så slipper jag springa efter penselvatten hela tiden. Det gröna är det gamla trycket på flaskan Smile

Edit: Kollade på bilderna igen, hur fan lyckades du se chassit!?! man ser knappt ett litet hörn, respekt Shocked
Ah, ett A10. Trevligare än B10 på sina sätt med sin delade design och plats för fler diskar, men den saknar lite ljuddämpande mysigheter.
Vad kan jag säga? Jag är en massiv datornörd och det är en sån där specialförmåga jag har. Det och att jag är en jäkel på att hitta fel och lösa dem.
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Jokkocze sön jan 09 2011, 23:05

Varför tänkte jag inte på det här tidigare?! Tack till Joppo som fick mig att inse att jag borde ha det så!
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 5 IMG_2765
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Matt_Public mån jan 10 2011, 09:34

Regnbåge? Nice! drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Joppo mån jan 10 2011, 10:00

Jämrans vad smukt!

Är du klar med sprutboxen förresten? Funkar den bra?

/J
Joppo
Joppo

Inlägg av Matt_Public mån jan 10 2011, 10:35

Joppo skrev:Är du klar med sprutboxen förresten? Funkar den bra?

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 5 Gnk
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Joppo mån jan 10 2011, 10:47

Matt_Public skrev:
Joppo skrev:Är du klar med sprutboxen förresten? Funkar den bra?

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 5 Gnk

T.A.C.K F.Ö.R S.V.A.R.E.T! lol!
Joppo
Joppo

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 5 av 11 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet