Hur ser det ut i era bygghörnor?
+31
Björn Eriksson
Viggen
Ichigo
Kent
Hayabusa
fowi
Jörgen.E
denstore
Matt_Public
Delmar
Joppo
cas
Marlin
Jokkocze
ErikM
johan r
Moggy
MiniStuff
Obed
merlin1953packard
Caverö
Azgaron
JOooCKE
bjork_larsson
Linus
MagnusE
Stefan E
T-34
Gigabyte
Janne.S
Warsawpact
35 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 6 av 11
Sida 6 av 11 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11
Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?
Nope! Inte fått tag på ordentliga fläktar eller ordentliga filter, så det är lite svårt att komma någonvart.Joppo skrev:Jämrans vad smukt!
Är du klar med sprutboxen förresten? Funkar den bra?
/J
Jokkocze
Hur ser det ut i era bygghörnor?
Hejsan!
Ja, vad har ni på era arbetsbänkar, egentligen?
Vågar ni visa hur era bord/arbetsstationer ser ut?
Eftersom jag frågar, får väl jag vara den förste ”upp till bevis”!
Här är mitt bord, ett gammalt IKEA köks-bord, stort, stabilt o rejält!
Just nu har jag en Revell(Monogram) B-26G Marauder (1/48), en Italeri Fiat Cr42 (1/48), en Bilek An-2 Colt (1/48) och en Tamiya US Staff car (1/48) på bordet.
Men det är bara det som jag arbetar på för ögonblicket.
Här ligger resten av mina pågående projekt;
…och här….
…och här;
Här är ”projektparkeringen”, alltså modeller som det jobbas på!
Hur ser det ut i era hörnor?
Jag är nyfiken, jag vill se!
Limma Lugnt!
Stefan
Ja, vad har ni på era arbetsbänkar, egentligen?
Vågar ni visa hur era bord/arbetsstationer ser ut?
Eftersom jag frågar, får väl jag vara den förste ”upp till bevis”!
Här är mitt bord, ett gammalt IKEA köks-bord, stort, stabilt o rejält!
Just nu har jag en Revell(Monogram) B-26G Marauder (1/48), en Italeri Fiat Cr42 (1/48), en Bilek An-2 Colt (1/48) och en Tamiya US Staff car (1/48) på bordet.
Men det är bara det som jag arbetar på för ögonblicket.
Här ligger resten av mina pågående projekt;
…och här….
…och här;
Här är ”projektparkeringen”, alltså modeller som det jobbas på!
Hur ser det ut i era hörnor?
Jag är nyfiken, jag vill se!
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Det finns faktiskt en gammal sån här tråd, men den verkar ha blivit bortglömd, så strunt i den!
Det var inte lite pågående projekt du hade där! En hel källare för leksaker, det vore något
Planerar att städa av byggbordet ordentligt i eftermiddag/kväll, så jag får ta lite bilder sen
Det var inte lite pågående projekt du hade där! En hel källare för leksaker, det vore något
Planerar att städa av byggbordet ordentligt i eftermiddag/kväll, så jag får ta lite bilder sen
Jokkocze
Nej nej, städa inte! Visa upp röran hur hemsk den än är... så kan vi alla skämmas mindre för att det ser ut som skam och den verkligt användbara ytan är bara 10x20cm...
cas- Vicesheriff
Det var ingen dålig "lekhörna" du har Fantomen Respekt...
Man ser för övrigt att det rör sig om en riktig hardcore-modellbyggare om han har Humbrols originalfärgställ i bygghörnan
Jag ska försöka komma ihåg att ta ett kort min lilla hörna senare ikväll.
Man ser för övrigt att det rör sig om en riktig hardcore-modellbyggare om han har Humbrols originalfärgställ i bygghörnan
Jag ska försöka komma ihåg att ta ett kort min lilla hörna senare ikväll.
Joppo
Ja hej och hå här brer vi på med en mindre, ja det ser inte ut som ett hobbyrum utan en hobbysal.
Har väl mer ett krypin. Städa är väl ingen som gör, då kan ju saker försvinna.
Har väl mer ett krypin. Städa är väl ingen som gör, då kan ju saker försvinna.
Caverö
Jag måste städa för att hitta några smådelar, men jag kan ju ta före och efter-bilder! Städningen måste dock äga rum.
Jokkocze
De där såg ju inte lite hemtrevligt ut =) Måste ta ett kort ja me.... har snart målat klart mitt nya kryp in å "möblerat" det.
Jörgen
Jörgen
Jörgen.E
Med tanke på att sökfunktionen inte är den bästa så kan vi lika gärna starta upp en ny tråd...om jag någon gång hittar den gamla tråden igen så lägger jag bara ihop trådarna
/Moderatorn
/Moderatorn
Janne.S- Moderator
Mysigt värre.... verkar vara ett kryp in som man inte vill lämna....
Vill minnas att du hade tågbana åsså, släng upp bild på hur den ser ut nu, Stefan
Vill minnas att du hade tågbana åsså, släng upp bild på hur den ser ut nu, Stefan
Janne.S- Moderator
I jämförelse med Fantomens hobbytempel så har jag inte så mycket att komma med Men jag är nöjd iaf. Dessutom kan jag kolla på tv samtidigt som jag bygger.
Vanligtvis är det lite mer rörigt än såhär, men jag städade i lördags så jag har inte hunnit stöka ner så mycket ännu.
Det pågående projektet: Fixa till ett par armar till Herr Kalinka och finlira Herr Balalaika.
Vanligtvis är det lite mer rörigt än såhär, men jag städade i lördags så jag har inte hunnit stöka ner så mycket ännu.
Det pågående projektet: Fixa till ett par armar till Herr Kalinka och finlira Herr Balalaika.
Joppo
Så här såg det ut sist, och jag skulle vilja påstå att det ser nästan identiskt ut idag.
denstore
vilka blandade hörnor och bord det finns mycket kul att se... och äntligen har jag fått ändan ur stolen och fixat bilder på mitt nuvarande arrangemang.
vi börjar på högsta våningen...
mitt skrivbord som fungerar som bygg-/målyta samt till allt annat som att spela in musik och skriva långa flummiga inlägg på forum
till vänster om det mitt huvudbyggarbord, för tillfället i det stökigaste laget (inte för att skrivbordet var mer städat)
sen det som var mitt huvudbyggarbord med som nu för tiden huseras av sovande katter och stash-högar som växer åt alla håll, under det mina hurtsar med färg och allt annat man kan behöva. Här finns även hyllor med diverse referenslitteratur och ännu mer delar och påbörjade projekt mm
sen flyttar vi oss raskt med i källaren till mitt hobbyrum som nu mer mest används som avstjälpningsplats samt sprayhörna. Här finns även delar av den växande stashen.
och sist så tänkte jag bjuda på lite bilder av rummet bredvid som innehåller i stort sett hela MiniStuffs-lager/butik.
det var det hele...
/M
vi börjar på högsta våningen...
mitt skrivbord som fungerar som bygg-/målyta samt till allt annat som att spela in musik och skriva långa flummiga inlägg på forum
till vänster om det mitt huvudbyggarbord, för tillfället i det stökigaste laget (inte för att skrivbordet var mer städat)
sen det som var mitt huvudbyggarbord med som nu för tiden huseras av sovande katter och stash-högar som växer åt alla håll, under det mina hurtsar med färg och allt annat man kan behöva. Här finns även hyllor med diverse referenslitteratur och ännu mer delar och påbörjade projekt mm
sen flyttar vi oss raskt med i källaren till mitt hobbyrum som nu mer mest används som avstjälpningsplats samt sprayhörna. Här finns även delar av den växande stashen.
och sist så tänkte jag bjuda på lite bilder av rummet bredvid som innehåller i stort sett hela MiniStuffs-lager/butik.
det var det hele...
/M
MiniStuff- Vicesheriff
denstore skrev:Så här såg det ut sist, och jag skulle vilja påstå att det ser nästan identiskt ut idag.
Aj aj, ett statiskt byggbord inte nyttigt hos en modellare! Nu vill vi höra om lite rörelse, Magnus!
@Joppo
Heh, kommer ihåg en gång i tiden när jag å tanten bodde i en tvåa å jag använde vardagsrumet som hobbyrum......att hon stog ut med mitt enamel airbrushande (ingen fläkt här inte)
Dessutom låg mina byggen framme i veckor
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:
Aj aj, ett statiskt byggbord inte nyttigt hos en modellare! Nu vill vi höra om lite rörelse, Magnus!
Det handlar mest om att när jag stängde den inglasade balkongen, så frös liksom tiden på det där bordet. Fram nu tills att jag kan flytta dit igen, vilket jag hoppas blir till helgen, så pillar jag mest med modellerna på köksbordet.
denstore
Absolut. Det är lite som i fågelvärlden. Stannbyggare och flyttbyggare. Jag bygger så lite så jag är egentligen inget av det. Men det finns väl en tendens till flyttbyggare i mig....
denstore
Hejsan,
Själv bygger jag i vardagsrummet.
Jag har ett datorskåp (Mikael) från IKEA som byggbord.
Skåpet ovanför innehåller mina färger, fotoets och det mesta av resin-godiset.
Meningen är att man ska kunna stänga igen alltihop, men det var flera år sedan det gick.
Undertill finns en dörr/vagn (för en CPU) som jag har ställt en minibyrå, också från IKEA, som jag har en del av mitt resingodis i.
Den syns inte så bra, för nu står det kartonger som fungerar som avställningsyta för pågående byggen.
Framför denna står en av barnens gamla stolar, den fungerar också som avställningsyta.
Hasegawa vapensetlådor, och en kartong ovanpå.
Under byggskivan/skrivklaffen har jag "närlagret" Flygplan som av någon anledning ligger i kön för att påbörjas.
De två plastlådorna är reservdels lagret. Väldigt nördig sorterat efter flygplans typ.
Varje låda har tre större och tre mindre fack i. Den mindre i den större.
Av någon anledningen börjar lådan för F-16 att bli full.
Och på fönsterbrädan brevid byggbordet har de flesta av mina Isra-böcker funnit en mer eller mindre permanent plats.
Stökigt är det just nu. Byggytan tillåter egentligen bara två-tre pågående byggen samtidigt.
Undrar varför jag just nu har sex plan igång
En gång om året brukar jag försöka plocka bort allt, men det tar bara någon vecka innan det ser likadant ut igen.
Konstigt nog har min fru aldrig klagat....
/Bosse
Själv bygger jag i vardagsrummet.
Jag har ett datorskåp (Mikael) från IKEA som byggbord.
Skåpet ovanför innehåller mina färger, fotoets och det mesta av resin-godiset.
Meningen är att man ska kunna stänga igen alltihop, men det var flera år sedan det gick.
Undertill finns en dörr/vagn (för en CPU) som jag har ställt en minibyrå, också från IKEA, som jag har en del av mitt resingodis i.
Den syns inte så bra, för nu står det kartonger som fungerar som avställningsyta för pågående byggen.
Framför denna står en av barnens gamla stolar, den fungerar också som avställningsyta.
Hasegawa vapensetlådor, och en kartong ovanpå.
Under byggskivan/skrivklaffen har jag "närlagret" Flygplan som av någon anledning ligger i kön för att påbörjas.
De två plastlådorna är reservdels lagret. Väldigt nördig sorterat efter flygplans typ.
Varje låda har tre större och tre mindre fack i. Den mindre i den större.
Av någon anledningen börjar lådan för F-16 att bli full.
Och på fönsterbrädan brevid byggbordet har de flesta av mina Isra-böcker funnit en mer eller mindre permanent plats.
Stökigt är det just nu. Byggytan tillåter egentligen bara två-tre pågående byggen samtidigt.
Undrar varför jag just nu har sex plan igång
En gång om året brukar jag försöka plocka bort allt, men det tar bara någon vecka innan det ser likadant ut igen.
Konstigt nog har min fru aldrig klagat....
/Bosse
Marlin
Trevligt kompakt byggplats Bosse! Planerar att klämma ihop mig själv i en liten stängbar sak när jag får tag på en lägenhet med lämpligare storlek/pris för en studerande person.
Sen är jag ledsen, men jag måste påpeka att vad du kallar "CPU" egentligen är själva datorn. CPU'n (Central Processing Unit) är själva processorn, dvs en av många komponenter i datorn. En sån ser ut ungefär såhär (Utseende varierar till viss del, här har vi det senaste och mysigaste för tillfället. En Sandy Bridge, från Intel.)
Sorry, var tvungen.
Sen är jag ledsen, men jag måste påpeka att vad du kallar "CPU" egentligen är själva datorn. CPU'n (Central Processing Unit) är själva processorn, dvs en av många komponenter i datorn. En sån ser ut ungefär såhär (Utseende varierar till viss del, här har vi det senaste och mysigaste för tillfället. En Sandy Bridge, från Intel.)
Sorry, var tvungen.
Jokkocze
Jokkocze skrev:Trevligt kompakt byggplats Bosse! Planerar att klämma ihop mig själv i en liten stängbar sak när jag får tag på en lägenhet med lämpligare storlek/pris för en studerande person.
Sorry, var tvungen.
"I stand corrected"
/B
Marlin
Jokkocze skrev:Trevligt kompakt byggplats Bosse! Planerar att klämma ihop mig själv i en liten stängbar sak när jag får tag på en lägenhet med lämpligare storlek/pris för en studerande person.
Sorry, var tvungen.
Njae, den stora lådan är ju hårddisken, det vet ju alla. I den sitter modermodemet. Det vet ju också alla.
denstore
denstore skrev:Jokkocze skrev:Trevligt kompakt byggplats Bosse! Planerar att klämma ihop mig själv i en liten stängbar sak när jag får tag på en lägenhet med lämpligare storlek/pris för en studerande person.
Sorry, var tvungen.
Njae, den stora lådan är ju hårddisken, det vet ju alla. I den sitter modermodemet. Det vet ju också alla.
/Bosse
Marlin
Det blev inte städat, men några före-bilder kan jag iaf dela med mig! (Så får det bli städat imorrn)
Här sitter jag då och försöker bygga lite bland allt skräp, brukar knuffa undan lite så att jag får en tom ruta att ha sakerna på.
Bilden blev förbaskat ljus, men det är sånt man får leva med. Blir bättre nästa gång.
Förvaring sker i viss form i den här lilla 50-kronorshurtsen från IKEA (Blocket). Sköter tyvärr det hela riktigt dåligt, så lådorna är inte riktigt så fullplockade som de borde vara. Den övre innehåller några färgburkar och några hundra latexhandskar, den andra innehåller mina löd-prylar (Vilka iofs bor i en elektronikverkstad i Malmö, så den är nästintill tom) och den understa innehåller sandpapper och mina gamla burkar med enamelfärger.
Här har vi då min stash. Liten med naggande god, som man brukar säga. Kändes större innan jag flyttade runt lite. Allt ska flyttas in i min i en av mina garderober så att jag får mer plats i hyllan.
Här har vi då den nedre delen av den viktiga hyllan. Här ligger/står byggen som är påbörjade men inte avslutade. Tanken är att allt ska ligga i sina lådor så länge som det går, men så har jag inte gjort.
Och så avslutar vi med "Den här blir nog aldrig någonsin klar"-hyllan. Där ska finnas ett par modeller till i den, men de står på annan plats tills vidare. Skyhawken råkade ut för en liten olycka på byggbordet och jag vet inte riktigt hur den ska räddas.
Så ser det ut! Kaotiskt, men det är MITT kaos!
Här sitter jag då och försöker bygga lite bland allt skräp, brukar knuffa undan lite så att jag får en tom ruta att ha sakerna på.
Bilden blev förbaskat ljus, men det är sånt man får leva med. Blir bättre nästa gång.
Förvaring sker i viss form i den här lilla 50-kronorshurtsen från IKEA (Blocket). Sköter tyvärr det hela riktigt dåligt, så lådorna är inte riktigt så fullplockade som de borde vara. Den övre innehåller några färgburkar och några hundra latexhandskar, den andra innehåller mina löd-prylar (Vilka iofs bor i en elektronikverkstad i Malmö, så den är nästintill tom) och den understa innehåller sandpapper och mina gamla burkar med enamelfärger.
Här har vi då min stash. Liten med naggande god, som man brukar säga. Kändes större innan jag flyttade runt lite. Allt ska flyttas in i min i en av mina garderober så att jag får mer plats i hyllan.
Här har vi då den nedre delen av den viktiga hyllan. Här ligger/står byggen som är påbörjade men inte avslutade. Tanken är att allt ska ligga i sina lådor så länge som det går, men så har jag inte gjort.
Och så avslutar vi med "Den här blir nog aldrig någonsin klar"-hyllan. Där ska finnas ett par modeller till i den, men de står på annan plats tills vidare. Skyhawken råkade ut för en liten olycka på byggbordet och jag vet inte riktigt hur den ska räddas.
Så ser det ut! Kaotiskt, men det är MITT kaos!
Jokkocze
Så nu hittade jag den gamla tråden! Trådarna ihopklistrade.
/Moderatorn
/Moderatorn
Janne.S- Moderator
Sida 6 av 11 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 6 av 11
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet