Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2
+2
Janne.S
Warsawpact
6 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2
Hej !
Det med styranordningen tycker jag borde vara i alla modeller !
Det blir mycket roligare när saker funkar som det ska
Jocke
Det med styranordningen tycker jag borde vara i alla modeller !
Det blir mycket roligare när saker funkar som det ska
Jocke
JOooCKE
Karossen har fått sig ännu ett lager med Johnsons Clear Polish så den skiner riktigt fint.
Är det någon som använder riktigt vax på sina bilmodeller?
Bilder på denna drifting skönhet kommer i nästa vecka.
Är det någon som använder riktigt vax på sina bilmodeller?
Bilder på denna drifting skönhet kommer i nästa vecka.
Warsawpact- Starwarsviritous
Hej !
Vax hade jag tänkt att köpa för jag har sett ganska många som använder någon form av vax på bilarna , det finns ju vax som är till just modeller, och det finns på Hiroboy.com Det finns under kategorin färger om du vill beställa det
Jocke
Vax hade jag tänkt att köpa för jag har sett ganska många som använder någon form av vax på bilarna , det finns ju vax som är till just modeller, och det finns på Hiroboy.com Det finns under kategorin färger om du vill beställa det
Jocke
JOooCKE
ska man behöva vaxa modellbilar nu åxå? ska man ta dom till biltvätten eller ska man göra det för hand?
få se på lite bilder nu Chrille !!!!!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:ska man behöva vaxa modellbilar nu åxå? ska man ta dom till biltvätten eller ska man göra det för hand?
Japp , man får ta dem med högtrycks tvätten !
JOooCKE
Dilerna kommer Janne, var så säker
Deadlinen för dem är på Måndag, då jag skall börja med min D1GP bil nr2!
En lite "roligt" notis är att jag blev lite fundersam när jag slängt på alla dekalerna, helt enligt instruktionerna, men så var det fortfarande 22st över. Vid närmare koll så hade Aoshima fasiken uppdaterat dekalarket till den splitternya 2008 HKS'en som Team Genki har men inte uppgraderat instruktionerna.....TACK Aoshima!
Så nu har jag demonterat de två bakre fälgarna så jag kan spraya dem gula helt enligt de ser ut på 2008 versionen.
2007 versionen på kittet ( den jag har)
...och 2008 versionen, som var inkluderad i 2007 versions kittet.
Deadlinen för dem är på Måndag, då jag skall börja med min D1GP bil nr2!
En lite "roligt" notis är att jag blev lite fundersam när jag slängt på alla dekalerna, helt enligt instruktionerna, men så var det fortfarande 22st över. Vid närmare koll så hade Aoshima fasiken uppdaterat dekalarket till den splitternya 2008 HKS'en som Team Genki har men inte uppgraderat instruktionerna.....TACK Aoshima!
Så nu har jag demonterat de två bakre fälgarna så jag kan spraya dem gula helt enligt de ser ut på 2008 versionen.
2007 versionen på kittet ( den jag har)
...och 2008 versionen, som var inkluderad i 2007 versions kittet.
Ho hum....är det japanerna eller är det du som e galen? svårt att avgöra ibland........
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Ho hum....är det japanerna eller är det du som e galen? svårt att avgöra ibland........
Hahaha, när det kommer till Drifting så är chansen att det är jag som är galen mycket hög !!!
Och i vanlig ordning så var den gula färgen högst motvillig att fastna på de 2 bakre fäögarna. Undra om det har något att göra med färgsammansättningen/ pigmenten i gul färg?
Bygget är färdigt och jag har börjat på D1GP bil nr 2.
Nästa bygge kommer dock att bli betydligt mycket mer ingående och uppdateringarna kommer att vara mer frekventa!
Länk till bilderna.
Nästa bygge kommer dock att bli betydligt mycket mer ingående och uppdateringarna kommer att vara mer frekventa!
Länk till bilderna.
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.
» Aoshima's 1/24 D1GP Silvia S-15 Drift Car.
» Aoshima's 1/24 D1GP Team KEI OFFICE S-15 Silvia
» Aoshima's 1/24 D1GP Silvia S-15 Drift Car.
» Aoshima's 1/24 D1GP Team KEI OFFICE S-15 Silvia
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|