IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2

+2
Janne.S
Warsawpact
6 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2 - Sida 2 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2

Inlägg av JOooCKE lör jan 10 2009, 10:07

Hej !

Det med styranordningen tycker jag borde vara i alla modeller !
Det blir mycket roligare när saker funkar som det ska Razz

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2 - Sida 2 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2

Inlägg av Warsawpact tor jan 22 2009, 18:21

Karossen har fått sig ännu ett lager med Johnsons Clear Polish så den skiner riktigt fint.

Är det någon som använder riktigt vax på sina bilmodeller?

Bilder på denna drifting skönhet kommer i nästa vecka.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2 - Sida 2 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2

Inlägg av JOooCKE tor jan 22 2009, 18:37

Hej !

Vax hade jag tänkt att köpa för jag har sett ganska många som använder någon form av vax på bilarna , det finns ju vax som är till just modeller, och det finns på Hiroboy.com Smile Det finns under kategorin färger om du vill beställa det Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2 - Sida 2 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2

Inlägg av Janne.S fre jan 30 2009, 20:38

ska man behöva vaxa modellbilar nu åxå? Razz ska man ta dom till biltvätten eller ska man göra det för hand? Razz

få se på lite bilder nu Chrille !!!!! Wink
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2 - Sida 2 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2

Inlägg av JOooCKE lör jan 31 2009, 13:02

Janne.S skrev:ska man behöva vaxa modellbilar nu åxå? Razz ska man ta dom till biltvätten eller ska man göra det för hand? Razz

få se på lite bilder nu Chrille !!!!! Wink

Japp , man får ta dem med högtrycks tvätten ! lol!
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2 - Sida 2 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2

Inlägg av Warsawpact lör jan 31 2009, 18:21

Dilerna kommer Janne, var så säker Smile

Deadlinen för dem är på Måndag, då jag skall börja med min D1GP bil nr2!

En lite "roligt" notis är att jag blev lite fundersam när jag slängt på alla dekalerna, helt enligt instruktionerna, men så var det fortfarande 22st över. Vid närmare koll så hade Aoshima fasiken uppdaterat dekalarket till den splitternya 2008 HKS'en som Team Genki har men inte uppgraderat instruktionerna.....TACK Aoshima! Very Happy
Så nu har jag demonterat de två bakre fälgarna så jag kan spraya dem gula helt enligt de ser ut på 2008 versionen.

2007 versionen på kittet ( den jag har)
Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2 - Sida 2 AO34569

...och 2008 versionen, som var inkluderad i 2007 versions kittet.
Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2 - Sida 2 Pc_hks_01
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2 - Sida 2 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2

Inlägg av Janne.S lör jan 31 2009, 19:49

Ho hum....är det japanerna eller är det du som e galen? Razz svårt att avgöra ibland........ jocolor
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2 - Sida 2 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2

Inlägg av Warsawpact lör jan 31 2009, 19:54

Janne.S skrev:Ho hum....är det japanerna eller är det du som e galen? Razz svårt att avgöra ibland........ jocolor

Hahaha, när det kommer till Drifting så är chansen att det är jag som är galen mycket hög !!! Very Happy
Och i vanlig ordning så var den gula färgen högst motvillig att fastna på de 2 bakre fäögarna. Undra om det har något att göra med färgsammansättningen/ pigmenten i gul färg?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2 - Sida 2 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2

Inlägg av Warsawpact tis feb 17 2009, 16:45

Bygget är färdigt och jag har börjat på D1GP bil nr 2.
Nästa bygge kommer dock att bli betydligt mycket mer ingående och uppdateringarna kommer att vara mer frekventa!

Länk till bilderna.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2 - Sida 2 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1 GP HKS Hiper Silvia RS-2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet