BF109F-2 ska det bli.....
+5
linusorn
Kent
Tobias
Matt_Public
Mal
9 posters
Sida 1 av 5
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
BF109F-2 ska det bli.....
Halloj, kickar igång m ett nytt bygge.
Boxart, tvättar delar, and so on, gör mkt så slipper man vara orolig för att färgen ska släppa när man maskar , Pistoler kommer att vara från Modelmaster, bältena Eduards, lite scratch jobb kommer att göras.
Dekalerna so kommer att anvädas är från eagle, trumpeter mm, lite blandat (rensar ur en del ark), sedvanlig ordning så var Hassegawas dekaler PISSEGULA, men men who cares, hade iaf inte använt dem ALLA kors kommer att målas utom den på fenan, ser mkt bättre ut me like a lot. sparar dekalerna ändå, ska tejpa den på fönstret , man man tar varnigs dekalerna mm.
Kommer att köra ett individ bygge, tittar på detta just nu, har inte bestämt mig för vilken än.
Ni har inte glömt min fadäs va.....
/Juha
/Juha
Boxart, tvättar delar, and so on, gör mkt så slipper man vara orolig för att färgen ska släppa när man maskar , Pistoler kommer att vara från Modelmaster, bältena Eduards, lite scratch jobb kommer att göras.
Dekalerna so kommer att anvädas är från eagle, trumpeter mm, lite blandat (rensar ur en del ark), sedvanlig ordning så var Hassegawas dekaler PISSEGULA, men men who cares, hade iaf inte använt dem ALLA kors kommer att målas utom den på fenan, ser mkt bättre ut me like a lot. sparar dekalerna ändå, ska tejpa den på fönstret , man man tar varnigs dekalerna mm.
Kommer att köra ett individ bygge, tittar på detta just nu, har inte bestämt mig för vilken än.
Ni har inte glömt min fadäs va.....
/Juha
/Juha
Mal
Sv: BF109F-2 ska det bli.....
Jahops.......
Fortsättning följer , Denna hasse är lite mer välutrustad än de andra hasegaworna jag byggt, så helt klart en mkt fin påskägg jag fått tag på, mkt godis ska det vara.....
Nämen titta, är det vad jag tror att det där är Hasegawa överaskar med ett PÅSKÄGG, Siktet som Galland har på sin kärra, Gav mig en option till , har dekaler i spareboxen för hans kärra med ,
Nu kommer man få välja, jaja fåse när jag närmar mig.
/Juha
Fortsättning följer , Denna hasse är lite mer välutrustad än de andra hasegaworna jag byggt, så helt klart en mkt fin påskägg jag fått tag på, mkt godis ska det vara.....
Nämen titta, är det vad jag tror att det där är Hasegawa överaskar med ett PÅSKÄGG, Siktet som Galland har på sin kärra, Gav mig en option till , har dekaler i spareboxen för hans kärra med ,
Nu kommer man få välja, jaja fåse när jag närmar mig.
/Juha
Mal
Fasiken vad mycket trevliga byggen som startas här då!
Tycker det låter mycket bra med målade kors, precis som med invasion stripes tycker jag det blir snyggare!
Hasegawa ser ut att ha fina kits - är de i nivå med Tamiya?
Tycker det låter mycket bra med målade kors, precis som med invasion stripes tycker jag det blir snyggare!
Tobias
Paramedic skrev:Fasiken vad mycket trevliga byggen som startas här då!
Japp, lite scratch på revi blir det med.
Just denna hasegawa är lite annorlunda, så mkt finare än dem jag byggt tidigare, mkt mer detaljer, Ja denna kärra är i nivå med Tamiya so far, helt klart, mkt lite putsande, perfekt passform osv.
Fick med mer godis, bla Dammfiltret, kan plocka ihop lite varshomhelst nu , får se vad som blir och vems .
/Juha
Mal
Grundat m Tamiya mattsvart, på m RLM66, lackat, oljewash, detaljering, klarlackat , Torrborstningen tar jag imorgon, Nu vill jag en ÖL.
Fyfan vad dåliga bilderna är, nu får jag skärpa mig, jag lovar ta bättre blder, har fixxat en ny glugg, 50/1,4 Canon till min EOS 60D, måste bara ställa vitbalansen på den......
Fyfan vad dåliga bilderna är, nu får jag skärpa mig, jag lovar ta bättre blder, har fixxat en ny glugg, 50/1,4 Canon till min EOS 60D, måste bara ställa vitbalansen på den......
Mal
Du var smartare än jag - öl efter målandet.. Jag tog en och fick springa på muggen hela tiden, med färg på penseln..!
Snyggt jobbat!
Snyggt jobbat!
Tobias
Haha,
Dricker alldrig nån alkohol då jag bygger , vill ha bra koll när jag jobbar, modeller kostar pengar, vill inte fxxxa upp en fin kärra pga det , funkar bäst för mig , nu när man e klar så blir det några
Dricker alldrig nån alkohol då jag bygger , vill ha bra koll när jag jobbar, modeller kostar pengar, vill inte fxxxa upp en fin kärra pga det , funkar bäst för mig , nu när man e klar så blir det några
Mal
Oja glömde säga det med, såklart man ska köra lite IL2 Cliffs Of Dover, en BF109 såklart , hmmm ska införskaffa ett par pedaler med till spelet
Mal
Vallentuna. Så det är därför jag tillhör Ipms Uppsala, lättare att åka dit än Stockholms möten i Midsommarkransen.
linusorn
Toppen.
Jag fastnade för IPMS Göteborg iom att det är skön stämning här , och vart välkommnad här
/Juha
Jag fastnade för IPMS Göteborg iom att det är skön stämning här , och vart välkommnad här
/Juha
Mal
Jupp! Götet är helt klart the place to be.
Även för oss lugubra gestalter.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Jupp! Götet är helt klart the place to be.
Mal
Kent skrev:Spännande, bra med 109 trådar innan jag sparkar igång min.
Hey, sitter du på en kärra redan , dra igång den, nu blidde jag nyfiken , vill se....
Väntar på att Matt ska börja på en ny BF109, men han verkar fastnat i Spit träsket nu , så jag upprätthåller balansen litegrand
Paramedic skrev:
Tycker det låter mycket bra med målade kors
Japp, blir ett annat drag i korsen,
Det jag kan måla målar jag , passar helheten, viss lite mek men ack så det ger mkt mer i slutresultatet tycker jag, mkt lättare vädra mm
/Juha
Mal
Jupp, detta skall fixas med , easy peasy.......
Inget nytt, som sagt delar kan vara liiite skeva men fixxat fort, körde m detta för 20år sedan and still working , gjort detta på mina nya byggen, Eduard var skev, (den skruvade sig tom), hassen jag vart klar med var liite skev. så inget nytt men men..
Notera en sak OBS, hörde om en som gjort detta slutade med att hans vingar "Krullade ihop sig" var försiktig bara så går det bra
Japp mkt mkt rakare .
Panel linjerna linjerar inte riktigt, så de blir redone, easy peasy, har ju rutin på detta numer,(de som följt mina trådar känner igen detta ) längsgående panel linjer kommer behövas med då passformen är för "bra" såg att de kommer försvinna , så de ska dras nya där med ..
/Juha
Inget nytt, som sagt delar kan vara liiite skeva men fixxat fort, körde m detta för 20år sedan and still working , gjort detta på mina nya byggen, Eduard var skev, (den skruvade sig tom), hassen jag vart klar med var liite skev. så inget nytt men men..
Notera en sak OBS, hörde om en som gjort detta slutade med att hans vingar "Krullade ihop sig" var försiktig bara så går det bra
Japp mkt mkt rakare .
Panel linjerna linjerar inte riktigt, så de blir redone, easy peasy, har ju rutin på detta numer,(de som följt mina trådar känner igen detta ) längsgående panel linjer kommer behövas med då passformen är för "bra" såg att de kommer försvinna , så de ska dras nya där med ..
/Juha
Mal
Vilken grym cockpit!
Ursnyggt Juha!
Ursnyggt Juha!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tog några till....
Ed droppe klarlack i vare instrument, så blir det fint glas , blanksvart till intrumentramarna ska det vara så poppar de ut mkt mkt fint ,
Spaken till vänster m svart knopp, ett litet scratchbygge, Gitarrsträng, bockat fint, droppe trälim för att bilda knoppen, på m svart, kanske inte rätt men men ser bra ut, like that alot.
Ed droppe klarlack i vare instrument, så blir det fint glas , blanksvart till intrumentramarna ska det vara så poppar de ut mkt mkt fint ,
Spaken till vänster m svart knopp, ett litet scratchbygge, Gitarrsträng, bockat fint, droppe trälim för att bilda knoppen, på m svart, kanske inte rätt men men ser bra ut, like that alot.
Mal
Tackar.
Ska pilla med "Jucklot" senare idag .
Eduard Hängslen, Matt Publiks och min favoritsyssla .
Trimmhjulen har jag väntat med att montera, underlättar monteringen av bältena .
Done that mistake, var ett jäkla pill att få på på bältena, men men man har lärt sig.
/Juha
Ska pilla med "Jucklot" senare idag .
Eduard Hängslen, Matt Publiks och min favoritsyssla .
Trimmhjulen har jag väntat med att montera, underlättar monteringen av bältena .
Done that mistake, var ett jäkla pill att få på på bältena, men men man har lärt sig.
/Juha
Mal
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» J23, Licenstillverkad Bf109F (ICM 1/48)
» Bf109F-4, typ... (Trumpeter 1/32)
» Bf109F-4 - Fine Molds 1/72
» Messerschmitt Bf109F-4/G-2 Eduard, 1/48
» Hans "Assi" Hahn BF109F-2
» Bf109F-4, typ... (Trumpeter 1/32)
» Bf109F-4 - Fine Molds 1/72
» Messerschmitt Bf109F-4/G-2 Eduard, 1/48
» Hans "Assi" Hahn BF109F-2
Sida 1 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet