BF109F-2 ska det bli.....
+5
linusorn
Kent
Tobias
Matt_Public
Mal
9 posters
Sida 2 av 5
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: BF109F-2 ska det bli.....
Urtjusigt inredningsarbete!
Också: fy fasen för Eduard-remmar.
Också: fy fasen för Eduard-remmar.
Matt_Public- Master of DNF
Testade de Japanska remmarna,
De var mer flexiga, ser bra ut tycker jag, men Eduardremmarna är vassare, but theese will do just fine.
Senare ikväll, kroppshalvorlimmar dags mm.
En sista titt innan den åker i.........
Petade till lite mer detaljer, kanske inte rätt men ser snyggt ut o intressantare, kommer nog köra öppen cockpithuv på denna.
/Juha
De var mer flexiga, ser bra ut tycker jag, men Eduardremmarna är vassare, but theese will do just fine.
Senare ikväll, kroppshalvorlimmar dags mm.
En sista titt innan den åker i.........
Petade till lite mer detaljer, kanske inte rätt men ser snyggt ut o intressantare, kommer nog köra öppen cockpithuv på denna.
/Juha
Mal
Jösses vilket tempo!
Det där kontoret blir ju vassare för varje gång man ser det!
Underbart helt enkelt
Om nu eduards etsade bälten är lite otrevliga, så kanske såna där laserskurna tygditon från HGW (och snart Eduard) kan vara nåt?
Underbart helt enkelt
Om nu eduards etsade bälten är lite otrevliga, så kanske såna där laserskurna tygditon från HGW (och snart Eduard) kan vara nåt?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Jösses vilket tempo!
Underbart helt enkelt
När jag skrev vassare så menade jag finare/bättre
De japanska fiber/papp, fördelen de har är att de behöver inte målas, endast spännena,
mer foljsammare, lättare placera dem, men eduards e lite bättre tycker jag, finare detaljer, mer meck såklart "jucklo"
Fiber/papp bältena limmades m hederlig kontaktlim, superlim, vitlim mm var inte bra alls, kontaktlim fixxade saken biff.
Har byggt några 109or nu 5st, 1 zero, så denna blir no 6 i samlingen färdiga kärror senare.
/Juha
Mal
Hmmm, Ryktas att Assi flög en rödnosad o rödhäckad.
Nu e jag verkligen nyfiken, den ser fräck ut, googlat lite på nätet så har sett att en del varianter är det gult luftintag o röd huv,
ASHTUNG, vad intressant, sparsamt om info, lite mytomspunnen.
Funderar verkligen på denna, den sticker verkligen ut , men då gult luftintag, röd topp, röd fena.
Emblemen har jag, stjärt korset likaså, resten målas .
Fåse, vill bara bekräfta att en sådan finns, kikar vidare.
Hittade en som byggt en sådan,
http://www.hyperscale.com/galleries/2002/bf109f2rc_1.htm
/Juha
Nu e jag verkligen nyfiken, den ser fräck ut, googlat lite på nätet så har sett att en del varianter är det gult luftintag o röd huv,
ASHTUNG, vad intressant, sparsamt om info, lite mytomspunnen.
Funderar verkligen på denna, den sticker verkligen ut , men då gult luftintag, röd topp, röd fena.
Emblemen har jag, stjärt korset likaså, resten målas .
Fåse, vill bara bekräfta att en sådan finns, kikar vidare.
Hittade en som byggt en sådan,
http://www.hyperscale.com/galleries/2002/bf109f2rc_1.htm
/Juha
Mal
RLM 04 ska det vara på den kärran, inte 23.
Jag blev lika sugen som du på den möjligheten, dock.
Är rätt säker på att jag har dekaler till den som du kan få.
Matt_Public skrev:RLM 04 ska det vara på den kärran, inte 23.
Visst blir man sugen då den såg jäkligt ball ut är så annorlunda.
Toppen tack , men har dem redan.
Japp, envisa rykten, som baseras på dåliga fotografier, RLM
4 Ska det vara ifall det ska bli Assi.
/Juha
Senast ändrad av Mal den lör mar 30 2013, 15:23, ändrad totalt 1 gång
Mal
http://www.markstyling.com/bf109fs8.htm
Fåse vad det blir, har för Assi och Galland, borra hål i fronthuven då har tot 4 Huvar i kartongen, så kan misslyckas 3 gånger ......
Jaja tar det när första lagret ska på
Sa jag det, blir öppen huv på denna.
/Juha
Fåse vad det blir, har för Assi och Galland, borra hål i fronthuven då har tot 4 Huvar i kartongen, så kan misslyckas 3 gånger ......
Jaja tar det när första lagret ska på
Sa jag det, blir öppen huv på denna.
/Juha
Mal
Vad fräsigt med rött om nosen!
Men det verkade vara en tidning-s (nåja, profilmakar-)anka?
Men det verkade vara en tidning-s (nåja, profilmakar-)anka?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jahops.
Nu fruktar jag inte dra panel linjer, har dragit några meter vid det här laget har det tro eller ej faktist börja gilla det lite grand.
Lite finlir, Passformen på kärra e fantastisk, som jag sa tidigare, har ju byggt 2 BF109 Hasegawas, så inget nytt under solen , liite spacklande bara men mkt lindrigt, sen slipats upp 1200papper sen använt mig av Nagelfil, sen polernagelfil så plasten blir shiny, (lättare se missar), som ni ser så finns ingen panel linje, den försvann vips, så ni ser nyfärska fina spår, me like that alot.
Några backjobb har jag fått göra , men stannade i tid så inget allvarligt mina herrar, ni behöver inte vara oroliga, detta ska bli en fin BF109F-2 har jag bestämt.
Resultatet av dagens jobb... mkt bilder.
Som sagt lovade bättra mig med byggloggar so.
Enjoy.
Sparade faktiskt Master sprutor då de inte syns så mkt, bortkastat iom inte ser dem så mkt, sparar dem till nån annan kärra då man ser mer av dem , jag körde boxens , använde skalpellen som en svarv, spritorna vart bra, sharp and nice.
Over and Out
/Juha
Nu fruktar jag inte dra panel linjer, har dragit några meter vid det här laget har det tro eller ej faktist börja gilla det lite grand.
Lite finlir, Passformen på kärra e fantastisk, som jag sa tidigare, har ju byggt 2 BF109 Hasegawas, så inget nytt under solen , liite spacklande bara men mkt lindrigt, sen slipats upp 1200papper sen använt mig av Nagelfil, sen polernagelfil så plasten blir shiny, (lättare se missar), som ni ser så finns ingen panel linje, den försvann vips, så ni ser nyfärska fina spår, me like that alot.
Några backjobb har jag fått göra , men stannade i tid så inget allvarligt mina herrar, ni behöver inte vara oroliga, detta ska bli en fin BF109F-2 har jag bestämt.
Resultatet av dagens jobb... mkt bilder.
Som sagt lovade bättra mig med byggloggar so.
Enjoy.
Sparade faktiskt Master sprutor då de inte syns så mkt, bortkastat iom inte ser dem så mkt, sparar dem till nån annan kärra då man ser mer av dem , jag körde boxens , använde skalpellen som en svarv, spritorna vart bra, sharp and nice.
Over and Out
/Juha
Mal
linusorn skrev:Den där cockpiten har du fått till riktigt bra!
Tack det värmer.
Ber om ursäkt för mina händer m färg på, brukar ha engångshandskar (apotekets tight fit),.
Allt kanske inte är 100%, men känner att den blir intressantare att titta ner i ,
Blir självklart lite scratch bygge på revi siktet, siktesglasen är i skalan flaskbottnar , gillar göra dem själv , så mkt finare blir de.
gjort alla siktesglasen till mina kärror av omslagsplasten från ett 9 voltsbatteri .
/Juha
Mal
Färg på händerna skall man väl ha?
Fint polerat och ritsat Och den där cockpiten är då dreggelvärdig så det förslår
Fint polerat och ritsat Och den där cockpiten är då dreggelvärdig så det förslår
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hjälp, Denna friedrish har fått hålfotsinlägg,
de som fanns i satsen passare riktigt illa, jaja, skitsakt o fixxa, imed dem sen börjar vi,
Gör mina egna verktyg, simpelt, del av gjutram, skär den diagonalt, limmar på sandpapper, gör några st med olika grova 400/600/1200, fixxar saken i ett nafs, tejpar över nitar mm så att de inte försvinner.
Löser upp lite Tamiya spackel i Tamiya Extra Fine Liquid, så man får lite flytande spackel som kan appliceras m pensel på över skarvarna efter allt slit m slipande som faktiskt tog sin lilla stund av nötande att få i jämnhöjd, resten av slipandet måste jag göra imorgon, då det tar ett bra tag för allt att kurera sig och bli riktigt hårt , samma sak gällde då man drar nya panel linjer mellan kroppshalvorna, låt det hårdna minst ett dygn så blir det lättare dra dem, då plasten fortfande är "mjuk" men känns hård, så skenet bedrar, Tro MIG Done that MISTAKE, med onödigt efter arbete som följd .
Dags för fälltanken, Som sagt så finns fälltanken med i denna sats samt annat smågodis, men ritningarna säger ingen fälltank, Men JAG VILL HA FÄLLTANK "Keine Bombe" har jag bestämt mig för, Hasegawa envisades med att inte skicka med upphängningsstagen till tanken i hopp om att sådana som jag inte ska få ha en sådan på kärran, eeeeh, men what the heck, gör egna då, To Bad Hasegawa.
Har slipat, polerat upp den tanken, samma tillvägagångs sätt som jag gjorde med kroppen, inga skarvar, "So Shiny", Japp lilla piggen e borta den med ;)i arbetet m slipa slipa/polera (nippel?, Matt vet du vad det är? ),
Men gör en ny och finare till tanken, varmdragen inloppstapp gör susen.
Hoppas inte det är för mkt bilder för er och loggande.
/Juha
de som fanns i satsen passare riktigt illa, jaja, skitsakt o fixxa, imed dem sen börjar vi,
Gör mina egna verktyg, simpelt, del av gjutram, skär den diagonalt, limmar på sandpapper, gör några st med olika grova 400/600/1200, fixxar saken i ett nafs, tejpar över nitar mm så att de inte försvinner.
Löser upp lite Tamiya spackel i Tamiya Extra Fine Liquid, så man får lite flytande spackel som kan appliceras m pensel på över skarvarna efter allt slit m slipande som faktiskt tog sin lilla stund av nötande att få i jämnhöjd, resten av slipandet måste jag göra imorgon, då det tar ett bra tag för allt att kurera sig och bli riktigt hårt , samma sak gällde då man drar nya panel linjer mellan kroppshalvorna, låt det hårdna minst ett dygn så blir det lättare dra dem, då plasten fortfande är "mjuk" men känns hård, så skenet bedrar, Tro MIG Done that MISTAKE, med onödigt efter arbete som följd .
Dags för fälltanken, Som sagt så finns fälltanken med i denna sats samt annat smågodis, men ritningarna säger ingen fälltank, Men JAG VILL HA FÄLLTANK "Keine Bombe" har jag bestämt mig för, Hasegawa envisades med att inte skicka med upphängningsstagen till tanken i hopp om att sådana som jag inte ska få ha en sådan på kärran, eeeeh, men what the heck, gör egna då, To Bad Hasegawa.
Har slipat, polerat upp den tanken, samma tillvägagångs sätt som jag gjorde med kroppen, inga skarvar, "So Shiny", Japp lilla piggen e borta den med ;)i arbetet m slipa slipa/polera (nippel?, Matt vet du vad det är? ),
Men gör en ny och finare till tanken, varmdragen inloppstapp gör susen.
Hoppas inte det är för mkt bilder för er och loggande.
/Juha
Mal
Absolut inte för mycket bilder! Det är bara kul!
Snyggt jobbat, bra jobbat med tanken speciellt!
Snyggt jobbat, bra jobbat med tanken speciellt!
Tobias
Nytt avsnitt, Episode "Revi Gunsight"
Japp, såg lite trist ut, så fram med nålfilarna, putsas, här ska det köras m AB rakt av, på m Tamiya flat black, sen redbrown, sen maskas, sen Vallejo rlm 66, klarlack, oljewash, klarlack igen, torrborsta med Tamiya grey,
Vallejo Mattlack, skär ut siktesglasen från 9Volts omslagsplast, monterar dit dem m CA lim, maskar siktet , på grått där det är siktesglasets nedre del, voila.
Hoppas ni gillar mitt sikte.
/Juha
Japp, såg lite trist ut, så fram med nålfilarna, putsas, här ska det köras m AB rakt av, på m Tamiya flat black, sen redbrown, sen maskas, sen Vallejo rlm 66, klarlack, oljewash, klarlack igen, torrborsta med Tamiya grey,
Vallejo Mattlack, skär ut siktesglasen från 9Volts omslagsplast, monterar dit dem m CA lim, maskar siktet , på grått där det är siktesglasets nedre del, voila.
Hoppas ni gillar mitt sikte.
/Juha
Senast ändrad av Mal den sön mar 31 2013, 19:59, ändrad totalt 1 gång
Mal
Väl kämpat med fälltank och hjulhustaken!
Trägen vinner som man brukar säga...
Edit
Du hann visst med att posta ett sikte också!?
Det skall jag försöka imitera till min 1/48 Emil....
Men jestanes vad fint det blev!
Edit
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Väl kämpat med fälltank och hjulhustaken!
Edit
No shit, ett jäkla slipande på mininivå, men bara o nöta så blir det fint tillslut , vill ju att helheten overall ska vara topp, inte floppa på hjulhusen där det ser "Lappat" ut, sånt retar mig på sikt o störa sig, då allt annat e kalas, vill inte stressa när bygget flyter på
Detta bygge är skitkul och inspirierande, förfinat byggandet erfarenheterna från tidigare byggen mm, som gjort att allt känns på nåt sätt lättare, samt det går undan , fast det är nötande
/Juha
Mal
Fasen vad fint det blir!
Den "lilla piggen" på fälltanken är ett luftningsrör.
Borra gärna ur gjutstammen ifall du har lust och ork.
Styrhylsan från en blyerts-stiftpenna funkar också.
Den "lilla piggen" på fälltanken är ett luftningsrör.
Borra gärna ur gjutstammen ifall du har lust och ork.
Styrhylsan från en blyerts-stiftpenna funkar också.
Åh tack Matt.
Luftnigsrör japp, de små nipplarna på kroppen har jag redan fixxat m en skalpell, fina hål cart det ,
Borra japp, har ju köppt ny borrsats , de andra jag hade råkade gå av då jag tappade dem påmonterad på tamiya fingerborr 3ggr woooa LOL,
Nya borrsatsen e kalas bortsett då den kärvade när jag skulle öppna den, alla miniborrar var som plockepinn på bordet haha, fick sitta m skjutmått o sortera dem haha
Luftnigsrör japp, de små nipplarna på kroppen har jag redan fixxat m en skalpell, fina hål cart det ,
Borra japp, har ju köppt ny borrsats , de andra jag hade råkade gå av då jag tappade dem påmonterad på tamiya fingerborr 3ggr woooa LOL,
Nya borrsatsen e kalas bortsett då den kärvade när jag skulle öppna den, alla miniborrar var som plockepinn på bordet haha, fick sitta m skjutmått o sortera dem haha
Mal
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» J23, Licenstillverkad Bf109F (ICM 1/48)
» Bf109F-4, typ... (Trumpeter 1/32)
» Bf109F-4 - Fine Molds 1/72
» Messerschmitt Bf109F-4/G-2 Eduard, 1/48
» Hans "Assi" Hahn BF109F-2
» Bf109F-4, typ... (Trumpeter 1/32)
» Bf109F-4 - Fine Molds 1/72
» Messerschmitt Bf109F-4/G-2 Eduard, 1/48
» Hans "Assi" Hahn BF109F-2
Sida 2 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet