Farbror Public bygge, Typhoon i kvadrat (Rocketphoon, Airfix 1/72 KLAR, Öken-typhoon Hasegawa 1/48, omstart pågår)
+11
Gigabyte
linusorn
Caverö
Tobias
Stefan E
Janne.S
MiniStuff
Marlin
Matt_Public
Mal
cas
15 posters
Sida 5 av 6
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Farbror Public bygge, Typhoon i kvadrat (Rocketphoon, Airfix 1/72 KLAR, Öken-typhoon Hasegawa 1/48, omstart pågår)
En fråga om Aqua gloss.....
har du testat då alclad metallic? Behåller den den fina finnishen?
Samt tork tiden hur lång tid innan pilla m fingrar.....
en snabbis recension kanske samt hur den funkar med huvar doppade i det....
en snabbis recension kanske samt hur den funkar med huvar doppade i det....
Mal
Sv: Farbror Public bygge, Typhoon i kvadrat (Rocketphoon, Airfix 1/72 KLAR, Öken-typhoon Hasegawa 1/48, omstart pågår)
Tack ni!
Har inte hunnit hårdtesta Aqua Gloss , och tyvärr använder jag inte Alclad metallic (men när dom väl fixar akrylfärger så..) men det torkar "rätt" snabbt. Det går att försiktigt ta i det efter bara en kvart eller däromkring, men det beror säkert på hur tjockt man brer på. Jag lät det härda i ett dygn innan jag började med dekaler.
Kommer att doppa diverse huvar i det så fort möjlighet ges, men jag har inte testat det heller ännu.
På Britmodeller finns däremot ett utförligare test:
LÄNK!
Har inte hunnit hårdtesta Aqua Gloss , och tyvärr använder jag inte Alclad metallic (men när dom väl fixar akrylfärger så..) men det torkar "rätt" snabbt. Det går att försiktigt ta i det efter bara en kvart eller däromkring, men det beror säkert på hur tjockt man brer på. Jag lät det härda i ett dygn innan jag började med dekaler.
Kommer att doppa diverse huvar i det så fort möjlighet ges, men jag har inte testat det heller ännu.
På Britmodeller finns däremot ett utförligare test:
LÄNK!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Läckert bygge , mycket snyggt cas !!
Gigabyte
Tack Kent! Förhoppningsvis får jag på de sista dekalerna idag...
om jag inte blir distraherad
om jag inte blir distraherad
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag fick ett litet ryck och tog tag i den här igen.
Vissa saker har man lärt sig från stortiffien, så det är ju bara att ta tag i det!
Dessutom hade jag ett hopp om att få klart den till AIM, men det är bara inse att det inte kommer hända...suck.
Hjulbrunnarna skall var aluminium, så lite maskande och målande senare så var det gjort.
Tyvärr så lyfte tejpen med sig ena rundeln, så det blir att leta reda på en ny!
Hittade ett ark med massa Tomahawker på, och där fanns nåt som matchade.
Puh!
Det var dock den individen jag skulle göra egentligen på det arket, men man får väl skaffa mer rundlar från Hannants. Avialogy har precis gett ut massa fina godsaker så lite mer Typhoon
i framtiden är inte omöjligt. I den lilla skalan alltså!
Med dekalproblemet avvärjt beslöt jag mig ändå för att skjuta upp dekalsessionen till senare (kanske få sällskap av en Bf110...) och ägnade mig åt roligare saker.
RP-3!
Det är roligt med raketer!
Men för att liva upp det lite till beslöt jag mig för att göra tändkabeln också.
Den är inte ansluten utan skall hänga ner på parkerade flygplan. Annars hade dom en tendens att fyra av sig själva och det var inte så poppis!
Sådär, då är en av höstens många airfix clean-up projekt igång då!
Vissa saker har man lärt sig från stortiffien, så det är ju bara att ta tag i det!
Dessutom hade jag ett hopp om att få klart den till AIM, men det är bara inse att det inte kommer hända...suck.
Hjulbrunnarna skall var aluminium, så lite maskande och målande senare så var det gjort.
Tyvärr så lyfte tejpen med sig ena rundeln, så det blir att leta reda på en ny!
Hittade ett ark med massa Tomahawker på, och där fanns nåt som matchade.
Puh!
Det var dock den individen jag skulle göra egentligen på det arket, men man får väl skaffa mer rundlar från Hannants. Avialogy har precis gett ut massa fina godsaker så lite mer Typhoon
i framtiden är inte omöjligt. I den lilla skalan alltså!
Med dekalproblemet avvärjt beslöt jag mig ändå för att skjuta upp dekalsessionen till senare (kanske få sällskap av en Bf110...) och ägnade mig åt roligare saker.
RP-3!
Det är roligt med raketer!
Men för att liva upp det lite till beslöt jag mig för att göra tändkabeln också.
Den är inte ansluten utan skall hänga ner på parkerade flygplan. Annars hade dom en tendens att fyra av sig själva och det var inte så poppis!
Sådär, då är en av höstens många airfix clean-up projekt igång då!
cas- Vicesheriff
Snyggt! Synd på rundeln men det löste ju sig..
Tobias
Ser bra ut! Synd på rundeln som sagt! Snyggt med tändkablarna på raketerna!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Mal skrev:En fråga om Aqua gloss.....
Den "dödar" ingenting av metallglansen, vad jag kunnat se!
Torktiden är ganska kort men jag brukar undvika att pilla på den minst ett dygn.
Säkert helt överdrivet, men som de säger; "Better safe then sorry!"
Sorry för trådkapningen, Christer!
Din Tiffie ser helt underbar ut!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Tobbe, Stefan och Håkan!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
En maxipack raketlingar? Mumsfillibabba!
Också: extra rundlar löser fler problem än de orsakar.
Också: extra rundlar löser fler problem än de orsakar.
Matt_Public- Master of DNF
Inte ett maxipack!
Några få gånger laborerade dom med dubbla uppsättningar hemma i england, och några skarpa sorties på senvåren -45 flögs faktiskt med 12 raketer!
Men helt klart en schysst standardladdning!
Några få gånger laborerade dom med dubbla uppsättningar hemma i england, och några skarpa sorties på senvåren -45 flögs faktiskt med 12 raketer!
Men helt klart en schysst standardladdning!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Åhåhååå! Förväntningarna höjs en smula.cas skrev:[…] och några skarpa sorties på senvåren -45 flögs faktiskt med 12 raketer!
Håll inte andan för länge. Nästa lär bli kanadensisk med bomber på!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Canuck-bombtruck? Det här blir ju bara bättre och bättre!cas skrev:Nästa lär bli kanadensisk med bomber på!
stilsäkert jobb ,, extra pysslet med tänd -kabeln betalade sig pronto dekal fadäsen fixades ju lätt också
Gigabyte
Sedärja alla tiders stubintrådar på dom fyrverkerierna
Caverö
Tackar!
En liten uppdatering på den här kanske?
Det vore ju kul om den blev klar nån gång...
Så jag har tvättat den så den blev smutsig
Florys washer är ganska smaskens, men lite halvdassiga när de torkar. De blir dock mycket bättre när man klarlackar dom, så det kommer senare.
Här har jag torkat av det hela med våt tops
Undersidan har även förbättras lite med Mig Earth effect
Lite avgaser har tillkommit också, men jag tror jag måste ha mer gunk från motorn.
Måste ju vara lite oljespill nånstans, det är ju trots allt en engelsk motor!
Det blir nästa gång, men snart är den nog klar tror jag!
En liten uppdatering på den här kanske?
Det vore ju kul om den blev klar nån gång...
Så jag har tvättat den så den blev smutsig
Florys washer är ganska smaskens, men lite halvdassiga när de torkar. De blir dock mycket bättre när man klarlackar dom, så det kommer senare.
Här har jag torkat av det hela med våt tops
Undersidan har även förbättras lite med Mig Earth effect
Lite avgaser har tillkommit också, men jag tror jag måste ha mer gunk från motorn.
Måste ju vara lite oljespill nånstans, det är ju trots allt en engelsk motor!
Det blir nästa gång, men snart är den nog klar tror jag!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Fjuppdatering!
Raketer och smutsiga däck installerade!
Raketer och smutsiga däck installerade!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Göttelino göttissimo!
Det blåser bestämt upp till naken och rå brutalitet.
Det blåser bestämt upp till naken och rå brutalitet.
Kul att du gillar den du!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ser för bra ut! Usch, sluta ge mig prestationsångest 😉.
frznlogic
Tackar!
För bra vet jag väl inte om det är, men jag suger åt mig av berömmet likafult1
För bra vet jag väl inte om det är, men jag suger åt mig av berömmet likafult1
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Fint vädrat! Ser snyggt ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Janne.S- Moderator
Supersnyggt!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» Hawker Typhoon Ib 1/24
» Revell Eurofighter Typhoon 1/48
» Hawker Typhoon Mk.IB - 1/72 - Academy
» Ernies Kompletta bygglogg på En Typhoon 1/72, med ögonbindel, hehehe det är hans svensexa......
» Tomahawk i kvadrat, Academy vs Airfix
» Revell Eurofighter Typhoon 1/48
» Hawker Typhoon Mk.IB - 1/72 - Academy
» Ernies Kompletta bygglogg på En Typhoon 1/72, med ögonbindel, hehehe det är hans svensexa......
» Tomahawk i kvadrat, Academy vs Airfix
Sida 5 av 6
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|