Farbror Public bygge, Typhoon i kvadrat (Rocketphoon, Airfix 1/72 KLAR, Öken-typhoon Hasegawa 1/48, omstart pågår)
+11
Gigabyte
linusorn
Caverö
Tobias
Stefan E
Janne.S
MiniStuff
Marlin
Matt_Public
Mal
cas
15 posters
Sida 2 av 6
Sida 2 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Farbror Public bygge, Typhoon i kvadrat (Rocketphoon, Airfix 1/72 KLAR, Öken-typhoon Hasegawa 1/48, omstart pågår)
Oj va trevligt det ser ut där:cheers:
Caverö
Sv: Farbror Public bygge, Typhoon i kvadrat (Rocketphoon, Airfix 1/72 KLAR, Öken-typhoon Hasegawa 1/48, omstart pågår)
Jag får ståpäls!
Synd på det modulära upplägget, men den såsen reder du.
Synd på det modulära upplägget, men den såsen reder du.
Matt_Public- Master of DNF
Danke!
Ena sidan är nu renslipad men inte polerad och saknar omristade panellinjer. Det kan nog bli skapligt tror jag
Fast idag är det dags för ånglok på Anten-Gräfsnäs-banan!
Ena sidan är nu renslipad men inte polerad och saknar omristade panellinjer. Det kan nog bli skapligt tror jag
Fast idag är det dags för ånglok på Anten-Gräfsnäs-banan!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ånglok i alla ära, men nu är Airfix-cockpiten klar!
Riktigt nöjd med hur gångbrädorna blev med både svart och brun wash på. Det måste emuleras på den stora rackaren sen
Mitt fina ets-ark med bara RAF-bälten innehåll enbart Sutton-typen, och det hade inte Typhoon.
Nå, ingen lär väl ta illa upp om jag stoppar i ett par USAF-bälten istället, det ser ju nästan rätt ut.
Juha, lugn och fin, jag skall komplettera siktet med reflex-glasskivan när allt är på plats
Och Jiippiii! Jag testade lite manuella lägen på kameran och helt plötsligt kan jag ta bra och skarpa makro-bilder
Nu jäklar!
Riktigt nöjd med hur gångbrädorna blev med både svart och brun wash på. Det måste emuleras på den stora rackaren sen
Mitt fina ets-ark med bara RAF-bälten innehåll enbart Sutton-typen, och det hade inte Typhoon.
Nå, ingen lär väl ta illa upp om jag stoppar i ett par USAF-bälten istället, det ser ju nästan rätt ut.
Juha, lugn och fin, jag skall komplettera siktet med reflex-glasskivan när allt är på plats
Och Jiippiii! Jag testade lite manuella lägen på kameran och helt plötsligt kan jag ta bra och skarpa makro-bilder
Nu jäklar!
cas- Vicesheriff
Ytterligare en proffsfotograf.
Nå, så länge ingen klagar på mina hällristningar...
Också: härligt jobbat på småblåsten. Riktigt ordentligt.
Nå, så länge ingen klagar på mina hällristningar...
Också: härligt jobbat på småblåsten. Riktigt ordentligt.
lär känna dinkamera blir roligare att fota då
Blir himla käckt det där!
Blir himla käckt det där!
Janne.S- Moderator
cas skrev:
Nu jäklar!
Inte alls orolig , samt vilket pillerjobb o snyggt är det, det här gillar jag verkligen, oja, fina bilder har du tagit med
Mal
Tack hörni!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nu dag, nya bitar att limma!
In med allt i kroppshalvorna nu:
Ett varningens ord för kylaren, den sitter väldigt tajt i sitt spår så nåt lager färg där allvarligt motverkar passformen!
På undersidan får man inte glömma kylarklaffen!
Tada!
Så här långt verkar det inte gå åt några Gammel-Airfix-mängder med spackel
Men oj vad man inte ser ett smack av cockpit
In med allt i kroppshalvorna nu:
Ett varningens ord för kylaren, den sitter väldigt tajt i sitt spår så nåt lager färg där allvarligt motverkar passformen!
På undersidan får man inte glömma kylarklaffen!
Tada!
Så här långt verkar det inte gå åt några Gammel-Airfix-mängder med spackel
Men oj vad man inte ser ett smack av cockpit
cas- Vicesheriff
Cockpittar ska inte synas.
De är det hemliga vansinnets hjärta.
Också: apsnyggt fnulat hela vägen!
De är det hemliga vansinnets hjärta.
Också: apsnyggt fnulat hela vägen!
Tack du!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det går som på räls det här!
Använde ett beprövat Spitfire-trick: Limma övervingen mot kroppshalvan först, och för när det har torkat limma ihop den med undervingen.
Tror inte jag behöver spackla vingroten nu!
Puh!
Det klart, då får an ju limma allt i sektioner:
Men det var inga problem. Gjorde likadant på undervingen mot flygkroppen också. Bakre delen limmades sist men där var det helt omöjligt att få till en snygg skarv
Så fram med spacklet alltså:
Lite behövdes också under kylaren, men det var ju för att jag hade målat kroppshalvorna innan
Nå, då är huvudkonstruktionen klar, härnäst slipande!
Det börjar onekligen se ut som en Tiffie nu!
Använde ett beprövat Spitfire-trick: Limma övervingen mot kroppshalvan först, och för när det har torkat limma ihop den med undervingen.
Tror inte jag behöver spackla vingroten nu!
Puh!
Det klart, då får an ju limma allt i sektioner:
Men det var inga problem. Gjorde likadant på undervingen mot flygkroppen också. Bakre delen limmades sist men där var det helt omöjligt att få till en snygg skarv
Så fram med spacklet alltså:
Lite behövdes också under kylaren, men det var ju för att jag hade målat kroppshalvorna innan
Nå, då är huvudkonstruktionen klar, härnäst slipande!
Det börjar onekligen se ut som en Tiffie nu!
cas- Vicesheriff
Det där ser skitfint ut.........
E sjukt sugen på en Tempest nu då Jag ser ditt bygge, PCM har släppt den, sett enstaka ex på ebay samt går att slå till på dem via hemsidan
Ska lägga in en beställning mkt fina model enligt recensioner
E sjukt sugen på en Tempest nu då Jag ser ditt bygge, PCM har släppt den, sett enstaka ex på ebay samt går att slå till på dem via hemsidan
Ska lägga in en beställning mkt fina model enligt recensioner
Mal
Spitfire-trickelinandet var ju en finemangsapparejs!
Börjar verkligen bli brutalsnyggt i kvadrat!
Börjar verkligen bli brutalsnyggt i kvadrat!
Sedär, Christer börjar få upp tempot
Top notch alltså!!
Top notch alltså!!
Janne.S- Moderator
Tack hörni!
Nu vid putsandet innan det är dags för primer så upptäcker jag att övre vingskarven visserligen är tät, men den har ett steg upp mot flygkroppen. Förmodligen bör man limma fast övervingen allra först, utan att undervingen är med överhuvudtaget! Alltid lär man sig nåt...
Nå, filandet fortsätter!
Mal, en PCM Tempest står MYCKET högt på min önskelista, men man fyller ju snart år
Nu vid putsandet innan det är dags för primer så upptäcker jag att övre vingskarven visserligen är tät, men den har ett steg upp mot flygkroppen. Förmodligen bör man limma fast övervingen allra först, utan att undervingen är med överhuvudtaget! Alltid lär man sig nåt...
Nå, filandet fortsätter!
Mal, en PCM Tempest står MYCKET högt på min önskelista, men man fyller ju snart år
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Lilltiffien har nu fått på sig primer!
Puh.
Fogen under kylaren krävde en del övertalning innan den till slut försvann, men nu så sitter jag här och polerar primern med en gammal trasa medan frugan provkör sin Bollywood-dans-tränings-dvd.
Vaddå? Vill i ha bilder också?
Vänta till Pre-shaden kommer på
Och det vita.
Och Sky
Puh.
Fogen under kylaren krävde en del övertalning innan den till slut försvann, men nu så sitter jag här och polerar primern med en gammal trasa medan frugan provkör sin Bollywood-dans-tränings-dvd.
Vaddå? Vill i ha bilder också?
Vänta till Pre-shaden kommer på
Och det vita.
Och Sky
cas- Vicesheriff
Är hela familjen underkastad det brittiska imperiets kulturhärjningar?cas skrev:[…] medan frugan provkör sin Bollywood-danstränings-dvd.
Wahnsinn!
Också: heja dig!
Man får ju göra sitt bästa innan kulturimperialisterna därborta slår klorna i dom alldeles för hårt...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Maffig sak , en ingrodd markmålsputte går igång på denna sak ,,
Snygg jobb Mal .
Snygg jobb Mal .
Gigabyte
Tack Giga!
Nu har jag slängt på lite pre-shade
Invasionsränder nästa!
Nu har jag slängt på lite pre-shade
Invasionsränder nästa!
cas- Vicesheriff
Vilken liten gulleklubba!
Härligt härligt med lite brittiska former bland allt tyskt
Caverö
Visst är det?
Nu har jag maskerat invasionsränder, men inte målat dom ännu.
Förhoppningsvis blir det gjort i eftermiddag...
Nu har jag maskerat invasionsränder, men inte målat dom ännu.
Förhoppningsvis blir det gjort i eftermiddag...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 2 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» Hawker Typhoon Ib 1/24
» Eurofighter 2000 Typhoon, Italeri 1:48 scale
» Revell Eurofighter Typhoon 1/48
» Hawker Typhoon Mk.IB - 1/72 - Academy
» Tomahawk i kvadrat, Academy vs Airfix
» Eurofighter 2000 Typhoon, Italeri 1:48 scale
» Revell Eurofighter Typhoon 1/48
» Hawker Typhoon Mk.IB - 1/72 - Academy