IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

+10
Stefan E
MiniStuff
johan r
Azgaron
Caverö
JOooCKE
merlin1953packard
Gigabyte
Linus
Janne.S
14 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Stefan E tis maj 12 2009, 19:15

Deja-vu???

Har jag inte sett det här förut??? scratch

Very Happy

Ser jättebra ut Janne!

Håller med om att H85 borde funka bättre än H21 om du inte tänker klarlacka!

Borde tänkt på det själv! Embarassed

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av JOooCKE tis maj 12 2009, 19:20

Ser riktigt bra ut Janne ! cheers

Det här minskar inte lusten att börja med min Tornado men jag måste ju få på kromet på Edseln som jag inte har orkat få på än
innan jag ska börja med den här , men det kliar riktigt mycket i fingrarna nu ! Very Happy

Men jag har bara en fråga ang resin stolarna , jag hade också tänkt att ha resin stolar i för jag skippar en hel cockpit för original cockpiten såg så bra ut , men nu till frågan , behövde du skära bort något i cockpiten för att stolarna skulle passa eller kan man börja att montera i hopp allt och sedan sätta i stolarna senare under bygget , för jag tänkte att det kunde bli lite trångt om man behöver skära bort något för att få det att passa om man redan har byggt i hopp cockpit och kroppen Question Rolling Eyes

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S tis maj 12 2009, 21:22

Tack pojkar Very Happy

@ Stefan
Ja jo när du säger det så verkar det lite bekant Razz
Nä jag tror jag slipper att klar lacka innan dekalerna ska på för allt e redan så blankt, men sedan ska jag lägga på klar lack efter dekalerna är på så jag kan dämpa metallblänket en aning.

@ Jocke
Ska bli kul med entredje likadan Tornado på forumet! drunken
Angående resinstolarna så var det inga problems att få plats med dom i den otroligt rymliga cockpiten...nästan för små skulle jag säga:P
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av JOooCKE ons maj 13 2009, 07:25

Hejsan ! Smile

Det var '' lättande '' för mig att höra för då slipper jag gå och blänga över kartongen Laughing
Så i dag ska jag få på kromet på Edseln så att jag kan börja ! Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S ons maj 13 2009, 22:46

Börjat än?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Gigabyte tor maj 14 2009, 17:25

Mycket fint o väl gjort så långt Janne
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S tor maj 14 2009, 17:27

Tack Giga Very Happy

jag kämpar på och försöker att få med mig den till mötet imorgon för allmänbeskådan ...även om den inte hinner bli klar!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S fre maj 15 2009, 15:45

Den var sannerligen lite besvärlig panther dekalen som ska sitta på ryggen! jag fortsätter att betvinga den med microsol ett tag till så får vi se hur den blir till ikväll.
Irriterande blåsvart tryck är den dessutom.....hade nog hellre haft konturerna och detaljerna som dekaler ...tanken är ju att panthernasiktet ska vara samma svarta färg som flygplanet är målat med. Ja ja vi får se hur det blir...
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Claes lör maj 16 2009, 00:14

Din tornadokisse kommer inte till sin rätt på bild! Den är super-nice IRL. cheers Janne= king

Claes


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S lör maj 16 2009, 10:44

Hahahahaha tack tack Claes Very Happy

Där ser du vad du missar p.g.a lite bio Caverö Razz

Det var skitkul å träffa dig på mötet, Magnus förresten! Din Panther var asgrym IRL!
cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S lör maj 16 2009, 18:06

Då så, alla dekalerna på plats....eller snarare de flesta av dom:P
Tycks som jag skickat mina stenciler till Guatemala :LOL

Förutom bristen på stenciler så var dekaliseringen fantastisk! Alla tillkortakommanden i modellen är förlåtna tack vare dessa underbara dekaler! De är riktigt riktigt bra Very Happy
Skulle nästan säga att modellen är värd att köpas enbart för dekalerna!

Enda lilla bekymret jag fick var Panternyllet...bidde lite rynkor där mot huven till, fixade de flesta efter lite arbete med kniv å microsol.

Jag är nästan klar nu, bara ett par ställen där jag behöver jobba lite till, caverös teknik fungerar riktigt bra förresten!
Det som är kvar nu på modellen är motemedelskapslarna som behöver målas å dekaliseras likaledes extratankarna...sedan ska allt få några lacer blanklack och sedan åker alla antenner å luckor på!
Är på upploppet med andra ord.

Funderar lite på hur jag ska göra med panellinjerna, ska jag göra en wash och fylla dom eller ska jag låta dom vara som dom är?


Ja ja, här är lite bilder medan ni funderar

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 DSC02069

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 DSC02070

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 DSC02071

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 DSC02072

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 DSC02073

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 DSC02074

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 DSC02075




Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Azgaron lör maj 16 2009, 18:36

Riktigt läckert Janne! Ser fram emot att se den i bildrutan snart!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av T-34 lör maj 16 2009, 19:27

Jämra snyggt Janne. Riktigt snyggt.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av JOooCKE lör maj 16 2009, 19:27

Ser riktigt bra ut Janne ! Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S lör maj 16 2009, 19:42

Tack killar!

Ja, den blir nog förpassad till bildrutan innan torsdag i alla fall om bygglusten håller i sig Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Gigabyte lör maj 16 2009, 20:06

Det skall bli fint att få se den med huven avmaskad o fullt färdig , men redan nu så är det makalöst fin !!!
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S lör maj 16 2009, 21:17

Tack Giga Very Happy

LOL avmaskat? Ska se om jag hittar lite Drontal någonstans Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Caverö lör maj 16 2009, 22:27

Den är ju apfräck, kul att du provade med toppsen. cheers Very Happy
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S lör maj 16 2009, 22:54

Hehehe, Tack Caverö....

Blev liksom tvungen till det...det var enda sättet egentligen att få ner dekalen på stjärtfenan runt massa detaljer som sticker ut!
Himla bra knep, du Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S sön maj 17 2009, 13:49

Börjar bli dags att städa hobby grottan!
Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 DSC02076



....snart klar!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Linus sön maj 17 2009, 14:00

Janne.S skrev:Tack Giga Very Happy

LOL avmaskat? Ska se om jag hittar lite Drontal någonstans Razz

Man ska avmaska katter en gång om året, tänk på det Wink Laughing
Linus
Linus


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S sön maj 17 2009, 15:47

Ska försöka lägga det på minnet när detblir dags att avmaska den svarta katten! Razz

....som just nu huserar här: Tornadon
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 5 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet