IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

+10
Stefan E
MiniStuff
johan r
Azgaron
Caverö
JOooCKE
merlin1953packard
Gigabyte
Linus
Janne.S
14 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Caverö mån maj 04 2009, 21:13

Skulle nog hellre ha den for real, hallå som modell vadå. Very Happy
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Azgaron mån maj 04 2009, 21:17

Jo, det förstås men en modell i 1/24 är nog mer passande min plånbok! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S tis maj 05 2009, 16:40

Ok, en liten update Very Happy

Jag är färdig med slipandet, spacklandet och ristandet av panellinjer som försvunnit. Jag har lagt på sista lagret med grundfärg.
Har även polerat modellen innan klarlacken åkte på och nu har jag lagt 3 jämna lager med Alclad Honey primer...börjar glänsa!
Nu får det härda i några timmar och sedan kommer White Aluminiumet på, om jag hade velat få det ännu blankare så hade jag kunnat lägga ytterligere ett par lager Honey Primer men det hjälper inte finishen med White Aluminium nämnvärt.
Skulle jag lägga på Airframe Aluminum däremot så hade det glänst som krom! Men det är inte vad jag är ute efter med den här modellen Very Happy


Några bilder med Honey Primern på....

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 DSC02042

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 DSC02043

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 DSC02044

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 DSC02045



Tack för titten!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av JOooCKE tis maj 05 2009, 16:50

Snyggt Janne ! Very Happy

Caverö : Jo det skulle sitta fint att ha en sån , men om jag inte minns fel så byggdes det bara 20 st ! Suspect

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Azgaron tis maj 05 2009, 17:14

Ser bra ut Janne! Ser ju blankt å fint ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Lennart tis maj 05 2009, 18:33

Det ska banne mig inte vara roligt,det ska vara slit och släp eller jag menar slip Very Happy
Skämt åsido ,med tanke på dina övriga modeller,så blir de väl en ny "pärla" MVH /Lennart

Lennart


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S tis maj 05 2009, 20:23

Tack pojkar Very Happy

Verkar inte som jag slipper slipandet än.....såg att det fastnat ett jobbigt hårstrå i lacken och jag hittade ett finger avtryck Razz
Får väl putsa lite till då Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S tis maj 05 2009, 21:16

Metallic!!

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 DSC02046

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 DSC02047

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 DSC02048

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 DSC02049

Nu börjar det likna något!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Azgaron tis maj 05 2009, 23:17

Nice! Väntar med spänning på nästa steg! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av johan r ons maj 06 2009, 00:41

Gott jobbat Janne.

Den blev.............silverfärgad..............väldigt silverfärgad Exclamation

Ser bra ut men jag antar att färgen avslöjar varenda litet dammkorn mm.

Skall bli spännande att se det fortsatta arbetet.

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S ons maj 06 2009, 00:53

det gör ju det.....ska skaffa sådana där dukar som man torkar av glasögon med........perfekta att få av små dammet innan cladden! (antar jag i alla fall )
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av JOooCKE ons maj 06 2009, 17:46

Snyggt Janne ! cheers

Jag använder en liten handuk som man kan köpa på mekonomen som är lite fuktig , lackerar använder sånna innan de ska lackera för den suger åt sig allt damm och annat så att det inte blir något skit under lacken Smile

Det skulle nog fungera innan alcladd ,det heter klibbduk så det kan du fråga efter på mekonomen Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S ons maj 06 2009, 21:30

Det var inget dumt tips!!!
Är det typ som en våtservett?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Stefan E ons maj 06 2009, 22:34

Dekaler, dekaler, dekaler.... bounce bounce bounce

På med dom nu! sunny

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S ons maj 06 2009, 23:32

ska måla lite under....lite pilli pill här och där...putsa putsa...detaljer....du vet...sedan kommer dekaler Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av JOooCKE tor maj 07 2009, 17:06

Janne.S skrev:Det var inget dumt tips!!!
Är det typ som en våtservett?

Ja , det kan man säga Smile
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S mån maj 11 2009, 21:06

Tänkte bara slänga upp lite bilder på att det faktiskt händer saker med Tornadon Razz

Har hållit på med detalkjmålning och spenderat Tamyia tejp! man glömmer lätt bort hur mycket tejp det kan gå åt när man inte målar frihand!

Hur som helst...så här ser det ut i dagsläget.

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 DSC02056

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 DSC02057

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 DSC02058

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 DSC02059

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 DSC02060


Förhoppningsvis kanske jag får klar den till fredag men det är inte säkert! Det är en del kvar att göra, Pantherkroppen ska målas, antennerna ska på. landningsställ, signalljus, extratankar och motmedelskapslar...och dekaler åxå!

Hehe..listan kan göras lång men jag fortsätter beta av saker Very Happy

Limma Lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Azgaron mån maj 11 2009, 21:35

Ser bra ut så långt Janne! Hoppas du hinner få klart den men stressa inte!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S mån maj 11 2009, 21:41

Tack Håkan Very Happy

Nej då, ingen stress rabbit Den blir klar när den blir klar.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Claes mån maj 11 2009, 22:08

Den ser helt grym ut! keep up the good work. Jag vill se den på fredag! Very Happy

Claes


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Caverö mån maj 11 2009, 22:18

Ja ta det lungt Janne, inte skall du stressa fram ngt för att andra säger det. Men nog f..n vill vi se den på fredag. Very Happy
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S mån maj 11 2009, 22:51

LOL jodå den kommer med i befintligt skick på fredag...om jag får ledigt Razz har ju schemalagt så jag är ledig andra fredagen varje månad...... men det var ju inget möte i fredags Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Stefan E mån maj 11 2009, 23:02

Hejsan Janne!

Den här kommer att bli kanonfin när du fått på dekalerna!

Stressa inte sönder den nu bara, låt det ta sin tid!

Jag satte dit dekalerna under en 3-4 dar för att låta dem torka ordentligt mellan varven.
Det blir annars nästintill omöjligt att hantera modellen annars.

Ser fram emot fler bilder!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Janne.S tis maj 12 2009, 17:18

En snabb liten uppdatering...


Nu har jag målat kroppen på panthern med Humbrol 85 som är en sidenmatt svart, tycker den matchar dekalernas glans bättte än Humbrol 21 som är en helblank svart.
Maskade med lite häftmassa och tycker väl det ser helt OK ut!

NU får den torka så ska jag fortsätta med detaljmålandet medels pensel!Sedan får vi se om jag inte kan börja limma fast lite saker....




Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 DSC02061

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 DSC02062

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 DSC02063

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 DSC02064


Det blåste in lite under maskerna här och där men det kan jag bara gnugga bort! Alclad white aluminium är så tålig att när den härdat så kan jag ta lite hushållspapper med lacknafta på och gnugga väck allt som jag målat med enamel och inte vill ha kvar. Very Happy


Limma Lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Azgaron tis maj 12 2009, 18:35

Ser bra ut Janne!
Det var ju en praktisk egenskap hos Alcladen!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan) - Sida 4 Empty Sv: Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet