Galenskaperna fortsätter i det blå, dammar av ett gammalt ök , Revells J-35J Draken....
+4
Azgaron
cas
Janne.S
Gigabyte
8 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Galenskaperna fortsätter i det blå, dammar av ett gammalt ök , Revells J-35J Draken....
attans , för när jag googlat på knallpallen så vart det även sådana med färg på
Tackar cas och Janne för feedback
Tackar cas och Janne för feedback
Gäst- Gäst
Sv: Galenskaperna fortsätter i det blå, dammar av ett gammalt ök , Revells J-35J Draken....
Ser bra ut Ola!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Snyggt, själva stommen till stolen är nmf. Dynorna i stolen är oftast khaki, förutom den för huvudet som är mörkgrön. Bälten har jag sett både grå och gröna på bild.
linusorn
linusorn skrev:Snyggt, själva stommen till stolen är nmf. Dynorna i stolen är oftast khaki, förutom den för huvudet som är mörkgrön. Bälten har jag sett både grå och gröna på bild.
Tackar , då har man lärt sig mer
Mvh Ola
Gäst- Gäst
Här är dekalerna för instrumentet applicerade
Gäst- Gäst
Här vet jag inte hur de tänkte , noskonet skall ju ha en pekpinne längst ut men
hur tänkte de här när de inte fanns ett hål att peta in pinnen i , fick ta tag i
saken och borra upp konet och peta in pinnen.
hur tänkte de här när de inte fanns ett hål att peta in pinnen i , fick ta tag i
saken och borra upp konet och peta in pinnen.
Gäst- Gäst
Ett mycket hett tips är att ta bort pinnen igen.
Det kommer bli SVÅRT att få de att sitta kvar under resten av byggnationen och målandet!
Men kontoret blev allt snyggt det!
Det kommer bli SVÅRT att få de att sitta kvar under resten av byggnationen och målandet!
Men kontoret blev allt snyggt det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
japp....
Håller med, iom du kommer med största säkerhet knäcka den under bygget då det hanteras m modellen....
Jag brukar vänta med alla utstickande delajer till slutet, sen dit m dem.
Håller med, iom du kommer med största säkerhet knäcka den under bygget då det hanteras m modellen....
Jag brukar vänta med alla utstickande delajer till slutet, sen dit m dem.
Mal
Tackar mina herrar
Jag smackade ihop dem men givetvis så tar jag dessa saker i slutet
//Ola
Jag smackade ihop dem men givetvis så tar jag dessa saker i slutet
//Ola
Gäst- Gäst
Här är braskaminen på plats och en redig glipa vart det
Och delar av vingarna är även här på plats
Och delar av vingarna är även här på plats
Gäst- Gäst
En liten fråga här , jag såg ett klipp på tuben och då fick lärt mig
att enbart Draken och några Sukhoi varianter som kan utföra den
manövern stämmer det ?
//Ola
att enbart Draken och några Sukhoi varianter som kan utföra den
manövern stämmer det ?
//Ola
Gäst- Gäst
Kul att det går framåt! Lite glipa var där ju allt!
Håkan
Håkan
Ramlar på fint här!
Cobra-manövern som du syftar på var väldigt poppis i börja på 90-talet, och alla vill försöka göra den kontrollerat. Su-27 är ganska extrem och draken är rätt snäll, men den är ju nästan 20 år äldre och det är inte illa.
Cobra-manövern som du syftar på var väldigt poppis i börja på 90-talet, och alla vill försöka göra den kontrollerat. Su-27 är ganska extrem och draken är rätt snäll, men den är ju nästan 20 år äldre och det är inte illa.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Förbannelse och kallt kaffe! Vad stormsnygg Draken är, ändå.
Full fräs framåt!
Full fräs framåt!
Matt_Public- Master of DNF
Tackar Matt , jag är ju ingen planbyggare , men alltid kul att skramla ihop de plan som fanns i flygvapnet
Mvh Ola
Mvh Ola
Gäst- Gäst
En ädel strävan!Ola skrev:[...] alltid kul att skramla ihop de plan som fanns i Flygvapnet.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:En ädel strävan!Ola skrev:[...] alltid kul att skramla ihop de plan som fanns i Flygvapnet.
Där man gör så gott man kan men då med varierande resultat
//Ola
Gäst- Gäst
Då har man putsat och pustat , så skarven är väck
Sedan är 2 tingest bakom förarplats ditsatta och rutorna ditsatta
Sedan är 2 tingest bakom förarplats ditsatta och rutorna ditsatta
Gäst- Gäst
Nu knatar det på fint här!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar så mycket
//Ola
//Ola
Gäst- Gäst
Bra jobbat Ola! Ser bra ut! Glipan fixade du ju fint!
Håkan
Håkan
Det ramlar på bra!
Snyggt Jobbat, Ola!
Draken var ett allt annat än ett "snällt" flygplan, men det var pilotens flygplan!
Så länge den flögs noggrannt inom "envelopen" (det tillåtna fart och belastningsområdet) kunde den göra nästan vad som helst.
En vän till mig som flög J-35 på F-17 älskade kärran, den krävde mycket av piloten, men den gjorde också allt vad piloten ville.
Det krävdes en duktig pilot att få ut det bästa av flygplanet, och han fick jobba.
Inte konstigt att 35an var populär bland piloterna!
Min vän sa att Viggen "åkte man med i", den var så otroligt snäll och lättflugen, draken FLÖG man.
Nu blir man ju sugen på ett Drakenbygge till...
Stefan
Snyggt Jobbat, Ola!
Draken var ett allt annat än ett "snällt" flygplan, men det var pilotens flygplan!
Så länge den flögs noggrannt inom "envelopen" (det tillåtna fart och belastningsområdet) kunde den göra nästan vad som helst.
En vän till mig som flög J-35 på F-17 älskade kärran, den krävde mycket av piloten, men den gjorde också allt vad piloten ville.
Det krävdes en duktig pilot att få ut det bästa av flygplanet, och han fick jobba.
Min vän sa att Viggen "åkte man med i", den var så otroligt snäll och lättflugen, draken FLÖG man.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Stefan E skrev:Det ramlar på bra!
Snyggt Jobbat, Ola!
Stefan
Tackar för läsningen , kul
Då är det bara hoppa opp på banan och starta ditt drakenbygge Stefan
//Ola
Gäst- Gäst
Här har det tillkommit delar , säkert i högst oortodox oordning , men jag är ju ingen planbyggare så
Gäst- Gäst
Ser bra ut Ola!
Det är nog mest en fråga om hur svårt att måla det blir sen. Många fördrar nog att sätta ihop och måla ställ och hjul innan de monteras på planet och då ofta ibland det sista man gör tillsammans med antenner, vapenlast osv.
Håkan
Det är nog mest en fråga om hur svårt att måla det blir sen. Många fördrar nog att sätta ihop och måla ställ och hjul innan de monteras på planet och då ofta ibland det sista man gör tillsammans med antenner, vapenlast osv.
Håkan
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen
» En blandning av nytt o gammalt
» Mirage 2000C Heller 1/144 - att avsluta ett gammalt bygge! :)
» Tomten kan dra nåt gammalt över sig, nu finns det annat att längta till i December!!! :D
» Revells nya JAS-39C Gripen i 1/72.
» En blandning av nytt o gammalt
» Mirage 2000C Heller 1/144 - att avsluta ett gammalt bygge! :)
» Tomten kan dra nåt gammalt över sig, nu finns det annat att längta till i December!!! :D
» Revells nya JAS-39C Gripen i 1/72.
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet