Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...
+11
Stefan E
Gigabyte
Matt_Public
cas
frznlogic
linusorn
ernie87
Azgaron
Exelon
Henrik Bergman
Mal
15 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 9 av 12
Sida 9 av 12 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12
Sv: Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...
Det där är .... tappade just talförmågan!
frznlogic
Tack Cas det värmer.cas skrev:Jag blir mer och mer övertygad om att du har en förminskningsapparat ståendes någonstans...
Såååå snyggt!
Denna var kul o göra, mkt svängrum o vädra samt anväda sig av många olika tekniker för vädringen (dom man samlat på sig, nya o gamla som man samlat på sig under 2år )
Är som sah my first encounter m resin modell samt fordon med
Mal
Tack frznlogic...kul att du gilla den.frznlogic skrev:Det där är .... tappade just talförmågan!
Mal
Torrpassade lite på diot, placeringen kommer senare
Mal
Japp Bordet......
Som sagt Verlindens når inte upp till Mals standard alls.
Scratchar eget då....snickarns
klart....
en annan vinkel så man ser lite blänk från oljeskiten...
Sen var det figurerna...
Jäklar vad konstiga de är ser inte alls naturligt ut, så har börjat placera, enligt Verlinden ska han vara galet svankryggig...går fetbort, experimenterar mkt o kollar anatomi på google så man kan få till naturlig ställning på nåt sätt....
Som sagt Verlindens når inte upp till Mals standard alls.
Scratchar eget då....snickarns
klart....
en annan vinkel så man ser lite blänk från oljeskiten...
Sen var det figurerna...
Jäklar vad konstiga de är ser inte alls naturligt ut, så har börjat placera, enligt Verlinden ska han vara galet svankryggig...går fetbort, experimenterar mkt o kollar anatomi på google så man kan få till naturlig ställning på nåt sätt....
Mal
Snyggt bord! Lite jobb med figuren, men det fixar du nog fint!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
jahops experimenterar mera...
Helvette vad svårt detta är altså....anatomi, kollar på sprinters mm, Verlinden e ju fan KASS....GRRRRRR
Skitfan, detta är frustrerande altså....jaja, bara o släppa o göra nåt annat nu....
Kapat av armar mm för att få arbågen mer naturlig, samt testat olika vänster armar....
Helvette vad svårt detta är altså....anatomi, kollar på sprinters mm, Verlinden e ju fan KASS....GRRRRRR
Skitfan, detta är frustrerande altså....jaja, bara o släppa o göra nåt annat nu....
Kapat av armar mm för att få arbågen mer naturlig, samt testat olika vänster armar....
Mal
"Heeeey, sexy lady..."
Svängig snubbe, det där. Han kanske sabbade ryggen genom möbelflytt?
Svängig snubbe, det där. Han kanske sabbade ryggen genom möbelflytt?
Matt_Public- Master of DNF
Det där ser fullt funkis ut!
Matt_Public skrev:Det där ser fullt funkis ut!
Gissar att du menar att det funkar?
Jo tar ett tag......
Verlinden Way är No No No för mig, ser skitkosntiga ut m spasmer eller nåt, som du sa Gangnam style dans eller nåt , jo de är ju herre på täppan säger de men fasiken är själv nybörjare mm.... ofan är Verlinden ensamma. hoppas det dyker upp uppstickare som visar vägen ordentligt....Mals way ALARM hahaha....
Tråkigt men sant betyg från mig om verlinden, är besviken på dem, samt allt resinflis som du sa Matt....men men gör det jag kan med modifieringar mm mitt sätt, ska få ihop skiten till slut... det är SATANA bestämt
Mal
Trist när inte figurerna uppfyller förväntningarna! Ser ut som att du kommer att fixa det fint Mal!
Håkan
Håkan
Tack Håkan det värmer mkt....
Har piillar o jucklat m detta, stod tom i spegeln själv o poserade för o se vad är "naturligt" skit Verlinden e VÄRDELÖST.......
ser skitkonstiga ut...
Jag har fasiken gett mig fan på fixa detta
Har jag gjort first timer på Dio o Figurer då ska jag fixa detta...lol ribban e hög då allt e first timer för mig på allt.....
fast kör galet hög ribba på mig själv gör jag jämt....en sak jag lider av konstigt va..... är alldrig nöjd m mig själv... :/
Har piillar o jucklat m detta, stod tom i spegeln själv o poserade för o se vad är "naturligt" skit Verlinden e VÄRDELÖST.......
ser skitkonstiga ut...
Jag har fasiken gett mig fan på fixa detta
Har jag gjort first timer på Dio o Figurer då ska jag fixa detta...lol ribban e hög då allt e first timer för mig på allt.....
fast kör galet hög ribba på mig själv gör jag jämt....en sak jag lider av konstigt va..... är alldrig nöjd m mig själv... :/
Mal
Ja, en hög ambitionsnivå är sällan något helt smärtfritt.Mal skrev:Men jag kör med galet hög ribba för mig själv. Det gör jag jämt. En sak som jag lider av. Konstigt, va?
Är aldrig nöjd med mig själv.
Efter vad jag har sett så tror jag helt enkelt att det, för tillfället, är så att din kreativa, skapande kraft är större än ditt självförtroende och din beslutsamhet. Men resultatet av ditt hårda arbete och din vision talar för sig självt, och tids nog lär känslan av stolthet och självförverkligande hinna ikapp. Tills dess kan du ju alltid använda publikens belåtenhet som en spegel. Du gör ett direkt imponerande jobb.
Heh, stackars ekorre!
Snälla scratcha dit det!
Snälla scratcha dit det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Men då måste han väl byta huvud på mekanikern?cas skrev:Heh, stackars ekorre!
Snälla scratcha dit det!
En sådan syssla kräver antingen ett uttryck av "stackars liten" eller "bläheeurrrrk".
Också: uppslaget har viss merit. En resin-råtta från Plus Model moddad med en bit mellansrumsborste vore perfekt.
Blev ju mycket snyggt sådär! Betydligt bättre än Verlíndens ursprungsversion. Kommer att bli fina figgar det där, det är jag säker på!
Håkan
Håkan
Ser bra ut Mal, bygg ett utedass och så vänder du gubben ditåt istället. Han ser en aning nödig ut, sen måla ett par uppspärrade ögon för att fånga hans panik av den dåliga surkålssoppan. Kan glädja dej med att du får till modifieringen bra Mal!
Exelon
tackar..
Nu till vad man pysslat med...
min First Timer med ansikte...version MK1..Jäklar vad svårt det är....Använt akryler och oljefärger...
problemet sitter i akrylfärgerna, de torkar för fort när man kör torrborst, med retarder smears ut....
Denna är No Go...ska göra en ny....
På väg till MK2
Spara piloten till sist iom nyckel figuren...
Nu till vad man pysslat med...
min First Timer med ansikte...version MK1..Jäklar vad svårt det är....Använt akryler och oljefärger...
problemet sitter i akrylfärgerna, de torkar för fort när man kör torrborst, med retarder smears ut....
Denna är No Go...ska göra en ny....
På väg till MK2
Spara piloten till sist iom nyckel figuren...
Mal
Tänk på att övre delen på pupillen täcks en aning av ögonlocket!
Bara att jobba på!
Håkan
Bara att jobba på!
Håkan
Ha! Ser ut som Larsson på förra jobbet.
Azgaron skrev:Tänk på att övre delen på pupillen täcks en aning av ögonlocket!
Bara att jobba på!
Håkan
Ja där fasiken stana fan.......Det ha du rätt i....bomma det totalt.....
hur fasiken fixa det...ska kolla andras galet duktiga figurmålares tips på det med....
Tackar håkan för feedback o tipset....ska gräva djupare i detta helt klar ....
Mal
Sida 9 av 12 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12
Liknande ämnen
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...It Is Done...
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 9 av 12
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet