IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Eduard FW190A-5 profipack

+11
Caverö
Marlin
Tobias
linusorn
Gigabyte
cas
Mal
Stefan E
Matt_Public
Azgaron
frznlogic
15 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 7 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av Tobiasr ons feb 18, 2015 8:11 am

Jag har inte byggt flyg eller något annat än knasiga robotar sen jag var en liten påg. Men jag blir väldigt inspirerad av alla era snygga byggen!
Tobiasr
Tobiasr


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av Caverö ons feb 18, 2015 5:40 pm

Det är det nya med styrbart huvudställ Razz
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av Mal ons feb 18, 2015 6:34 pm

Ser grymmt snyggt ut det där.....

Samt jucklot m hjulen....inte bara Eduard krast....

men som Matt sa ....

Bygg en basplatta.....det tillför mkt mkt...fråga mig lol...jag e fast i det lol.....skitkul faen...omväxling i byggandet samt man får prova nytt o kul saker Wink.......


Jag skulle föreslå sand dynor/gräsbotten....gaska lätt at göra...samt vill man ha lite pölar o träplankor..drunken dreggel...får ideer då jag ser din.....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av frznlogic ons feb 18, 2015 6:56 pm

Mmm hehe jag funderar lite på att springa in på hobbycenter imorgon. Köpa lite gräs och göra den första dioplattan :-P. Började ju tänka på det för länge sedan men kom aldrig riktigt till skott :-).

Tack för glada tillrop alla också, jag är blandat nöjd med den här modellen. Målningen är potenser bättre än tidigare målning, men jag har verkligen brustit i delar av byggandet känns det som. Men lärorikt ;-)

Ska titta om det är för sent att räta upp hjulet strax, och vapenutrymmet framför cockpit ser uselt ut... Tyvärr ;-) men som sagt, jag inser vad jag tycker är fel, det är ju det viktigaste! Inte slipat ner kanter för effekten så allt ser ut som 6 cm pansarplåt, spacklat där det egentligen borde vara på ett annat sätt (istället för att leta reda på referenser att förstå hur det är tänkt osv), inte målat kablar rätt färger...

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av frznlogic ons feb 18, 2015 6:58 pm

Mycket självkritisk där, men som sagt, grymt nöjd med målning, cockpiten blev det bästa jag åstadkommit utan att tveka, blivit förälskad i ets, för att nämna några positiva saker ;-)

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av Mal ons feb 18, 2015 7:03 pm

frznlogic skrev:Mycket självkritisk där, men som sagt, grymt nöjd med målning, cockpiten blev det bästa jag åstadkommit utan att tveka, blivit förälskad i ets, för att nämna några positiva saker ;-)

Jag vet...jag vet.....Man e sin värsta...tro mig lider av samma sak...en sak jag VET....bli klar är viktigt Wink...det är skönt att gå i mål....samt komme nya runt hörnet...tro mig.


Samt en diobas kommer lyfta mkt....är jag helt övertygad om Wink

en ide om det kan vara något....
Sand botten med grässfläckar..tovor..fuktad sand (vattten  nivå) fläckar ...några trä plankor.......körran har precis landat typ.....det är höst eller vår....ja du fattar... Very Happy.....samt glöm ej spåren i sanden om du kan göra dem....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av frznlogic fre feb 20, 2015 5:59 pm

Tack mal för de orden! Jag tog åt mig och bestämde mig för att göra en dio bas till den. Köpte lite gräs och en enkel ströare igår... Och Woodlands scenic water... Det ska bli en pöl också! På begäran! :-P.

Basplattan är precis limmad med 3m allround spraylim för att ge fäste åt spackel som kommer senare ikväll tror jag.

Byggde lite modell i förrgår också, lite torrpassning, vädra luckor, osv. Sånt som jag brukar glömma annars ;-)

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 2j2iaae

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Zu4ccx

Insåg självklart att jag glömt måla stöttorna till inre landställsluckan och delarna inne i huven... Tar en stund till innan detta är färdigt
:-D

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av frznlogic fre feb 20, 2015 6:11 pm

Just det, banging head against wall, Insåg att jag glömde lutningen totalt på hjulen, skulle vara 8 graders lutning på dem dessutom för att få dem vertikala.... Inte bara toe out alltså... Får försöka lära mig av det där, antagligen inget som icke insatta kommer se men störigt :-P

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av cas fre feb 20, 2015 7:38 pm

Jo, det ser ju ut som kärran har brutit fotlederna...
Hamnade hjulen upp och ner, eller vad är anledningen?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av frznlogic fre feb 20, 2015 8:21 pm

Jag limmade hjulen på ställen utan att tänka på vinklar... Tänkte nog att stället är helt vertikalt, men det är det ju inte. Hmm... Kanske ska bryta upp och limma om?

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av Mal fre feb 20, 2015 9:15 pm

frznlogic skrev:Jag limmade hjulen på ställen utan att tänka på vinklar... Tänkte nog att stället är helt vertikalt, men det är det ju inte. Hmm... Kanske ska bryta upp och limma om?



Nepps, de är vinklade lätt o missa, i know.....har ju själv byggt några som du redan vet.

En bra länk, som jag ramlade på tidigt i mitt byggande.....spara den då jag vet att du bygger flera precis som jag...yess wurgers drunken

Känner du att du kan fixa det....så gör det Wink ny axel på stället (ex gitarrsträng 0,16 den är styv g sträng) sen plugga hålen o borra nya hål i hjulen, lite jucklo, men jag är säker på min sak det kan du fixa till.

http://www.clubhyper.com/reference/fw190landinggear_1.htm

Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av frznlogic fre feb 20, 2015 10:08 pm

Blev till att testa lite, höll fast i landställsbenet och testade att bryta hjulen lite. Se på fan vilken tur man har ibland, färgen var den svaga länken den här gången :-D .

Bara att rensa lite och limma om, axlar och allting var som innan ;-)

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 M8kxl2
Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 160udex

Dessutom lite målat på stöttor etc, och vädrat. Färdig för montering imorgon hoppas jag. Inga bilder.


frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av frznlogic fre feb 20, 2015 10:22 pm

Den länken tackar vi för mal!

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av Mal fre feb 20, 2015 10:55 pm

Sådärja........En skitsak men viktig.......Satana...Nu är det aprsnyggt drunken fasiken nu blir det åka av cheers jag ser galet fram mot dioramat Very Happy
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av Mal fre feb 20, 2015 10:57 pm

frznlogic skrev:Den länken tackar vi för mal!

hehe har mina ljusa stunder....Samt sparat länken själv då man e helsåld på dessa butcher birds......så se nu till o spara den då du har fler på g Wink

Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av cas lör feb 21, 2015 6:18 am

Härlig räddning!
Det gör halva modellen det!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av frznlogic lör feb 21, 2015 7:37 am

Tack cas, jo jag är väldigt glad att jag gjorde chansningen att bryta/limma om däcken, det blev tokigt mycket bättre intryck... Så lite men ändå så mycket :-)

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av Matt_Public lör feb 21, 2015 8:47 am

Se där, ja! Strax mycket snärtigare. king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av linusorn lör feb 21, 2015 5:54 pm

Snyggt jobbat!

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av frznlogic lör feb 21, 2015 10:13 pm

Tackar tackar! Kämpar vidare med denna, och slutspurten är verkligen här. Jag gjorde bort mig igen på metall slitningar, alldeles för mycket innanför gå här strecken. Jag behöver minst 10 modeller att testa på tror jag :-P.

I övrigt de flesta luckor och tankar på plats. Vädringen i stort sett klar. Två kulsprutor och en lucka kvar tror jag ;-). Jo, någon antenn eller så också. Och pitot röret också, damn.

Lite preview på basplattan... Och allt som gjorts idag :-)

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 2gy0m81

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Wqrcwm

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 30c3q4y

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av Azgaron sön feb 22, 2015 11:19 am

Hmm det där med ställ kan ställa till det ibland! Ska bli kul att se dioplattan!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av Caverö sön feb 22, 2015 1:49 pm

Det är en liten kul detalj med luckan på den kärran. Snyggt blir det oxå Very Happy
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av Janne.S sön feb 22, 2015 3:26 pm

Superläckert!
Artikeln var för bra för att drunkna i en byggtråd så jag lade in den på referens forumet.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av cas mån feb 23, 2015 10:48 am

Det tar sig alldeles utmärkt det här!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av frznlogic tis feb 24, 2015 9:06 pm

Inget nytt med själva modellen, inte mycket kvar på den.... men väntar lite smått på bättre tider Wink. Ärligt talat så sög 3d printern på jobbet tag i mig ganska mycket på sistone... den är rolig, tyvärr inte tillräckligt bra detaljer för modellbygge, men ändå rolig Smile

Har jobbat lite med basplattan iaf, snabbjobb mest... 

Innan idag:
Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Qo7kvm

Och nu:
Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 2md2gap

Jag vet inte alls vad jag pysslar med egentligen men tänkte att lite färg i botten är ju fint... I grund och botten är det här ett experiment, skiter det sig tar jag antagligen och gör om från scratch igen Smile . härnäst tänkte jag lacka med klarlack (future), sen turf osv, sen static gräs och slutligen scenic woodlands e-z water.

Låter det vettigt?

Det jag är mest fundersam på är det där e-z water... jag hoppas att det ska smälta "runt" de individuella grässtråna och inte bara lägga sig som en säck över hela skiten eller smälta ihop med det osv, men jag har inte en aning. Kommer värma ganska högt, testade med 160 grader häromdagen, 180 grader skall nog gå att nå och det blir mer viskositet då, men samtidigt högre risk att bränna ... Jaja, vi ser hur det går Wink

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Eduard FW190A-5 profipack - Sida 7 Empty Sv: Eduard FW190A-5 profipack

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet