Bf109G-6 Mersu
+9
Janne.S
andersb80
linusorn
Gigabyte
Azgaron
Stefan E
cas
Mal
Matt_Public
13 posters
Sida 5 av 5
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Bf109G-6 Mersu
Visst blir man pepp?Gigabyte skrev:Jäklar, vad läckert det är med mässingspipor!
Äh, allt är självförvållat.Azgaron skrev:Snyggt jobbat Matt, fast den trilskas med dig!
Hade jag byggt den direkt ur lådan (utan förkunskaper) hade processen varit ett rent nöje.
Tackar! Nu är det hög tid att du överträffar mig.Stefan E skrev:Tjong i buljongen, vad snyggt!
Min herre är då för ultrabussig.Tobias skrev:Snyggt jobbat, hursom!
Riiight...
Den evige CAS ansåg att jag behövde blåslampas lite i syfte att färdigställa den här gamla härken. Med tanke på att professorn nu har en likadan på gång till the only group build that matters så är det förmodligen en god idé. Om inte annat så för att peka ut beskrivningens sista missar.
Jag har även först över samtliga äldre bilder till Flickr då jag anser denna byggtråd vara en av mina informativare.
Vingditlimmardag!
CAS dröm om W. Gr. 21 var lika förståelig som fåvitsk. Men enligt Pentti Manninen bar dock förlagan tomma kanongondoler, så helt utan konstifikationer blir han åtminstone inte.
Revell tar sig möjligen friheter i dokumentationen.
Jag är hyfsat säker på att viss variation förekom beträffande vilka nav som användes till däcken. Kontrollera gärna foton på den maskin du avser att bygga. Nedan visas den kombination jag själv kommer att använda mig av.
Med detta sagt är hjulen de bästa jag sett i plast. Förjevvla fint jobbat av Revell.
Här har det däremot blivit helt fel:
Komponent 26 är en mycket sen Erla-modifikation för avimning av huven. Den användes i vissa G-10 och -14, men inte i G-6.
På tal om knasigheter:
Bruksanvisningen ger åtminstone mig intrycket att förstärkningsglaset är en valfri komponent som fästs vid framrutans utsida. Inget av detta stämmer. Komponenten är obligatorisk och hör hemma på insidan.
Propellermonteringen är riktigt fyndig och medger viss justering av bladen, om man så önskar.
Bladen är något för smala nertill, men jag kommer inte att åtgärda detta.
Härnäst kollar vi lite på spirorna.
Matt_Public- Master of DNF
Ahhh. Att återvända till en Mersu-tråd på detta viset är bättre än evig nerförsbacke på cykelersättning.
Den verkar ha blivit lite mer medgörlig av att ligga till sig en smula?
Vi har full förtröstan att fortsättningen också, för kroppihoplimningen skäms inte för sig!
Konstigt att Tamiya inte har gjort några 1/32 Wunderkit av den här ännu...
Den verkar ha blivit lite mer medgörlig av att ligga till sig en smula?
Vi har full förtröstan att fortsättningen också, för kroppihoplimningen skäms inte för sig!
Konstigt att Tamiya inte har gjort några 1/32 Wunderkit av den här ännu...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Riktigt trivsamt att beskåda en initierad byggares förnöjsamhet med sitt projekt!
glimturen
Trevligt att du är igång med denna igen! Bra knåpat!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Kolla vilken skönhet!
Också; Revells bygginstruktioner är en sån källa till underhållning
Men istället för att vidare utveckla vad jag tycker om Revells dokumentation, njuter jag av byggets framskridande. Allt kommer ordna sig...
Tommy
Också; Revells bygginstruktioner är en sån källa till underhållning
Men istället för att vidare utveckla vad jag tycker om Revells dokumentation, njuter jag av byggets framskridande. Allt kommer ordna sig...
Tommy
TommyKillander
Nu har jag läst igenom tråden från början igen och vilken guldgruva för mig som just börjat på en!
Tyvärr gick jag i fällan på "nackskottet", men det är ju bara Matt som vet!
Kommer att kopiera en hel del....
Tacksam för att du drog igång det här bygget igen!
Stefan
Tyvärr gick jag i fällan på "nackskottet", men det är ju bara Matt som vet!
Kommer att kopiera en hel del....
Tacksam för att du drog igång det här bygget igen!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Bygg färdigt den här nu, Matt!
En del har jag kunnat "rädda" tack vare pedagogisk visning, men jag har ändå gjort många missar!
Stefan
En del har jag kunnat "rädda" tack vare pedagogisk visning, men jag har ändå gjort många missar!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» FUJIMI 1/48 BF109G-6/W.Gr21 + BF109G-10/R2 samt resin cocpit till BF109E-4 säljes eller bytes
» BF109G-4 to BF109G-6 early frågor.
» Messerschmitt Bf109G-2, Messerschmitt Bf109G-2, Oblt. Franz Scheiss, 8. JG53 "Pik Ass", Revell 1/32
» Airfix Bf109G
» Messerschmitt Bf109G-4/6, J-705, Hasegawa 1/32
» BF109G-4 to BF109G-6 early frågor.
» Messerschmitt Bf109G-2, Messerschmitt Bf109G-2, Oblt. Franz Scheiss, 8. JG53 "Pik Ass", Revell 1/32
» Airfix Bf109G
» Messerschmitt Bf109G-4/6, J-705, Hasegawa 1/32
Sida 5 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet