Bf109G-6 Mersu
+9
Janne.S
andersb80
linusorn
Gigabyte
Azgaron
Stefan E
cas
Mal
Matt_Public
13 posters
Sida 3 av 5
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Bf109G-6 Mersu
Hehe.........
Matts Way.... gillar dina lösningar....
har ju snappat mkt feån mästaren Matt när det gäller byggande
Matts Way.... gillar dina lösningar....
har ju snappat mkt feån mästaren Matt när det gäller byggande
Mal
Tack Giga! Ett visst mått av fipplande är alltid roligt.Gigabyte skrev:Det lönade sig verkligen med din uppgradering. Snyggt jobb där, Matt!
Jotack! Snacka om att den cirkeln slöts snabbt.Mal skrev:Har ju snappat mkt. från mästaren Matt när det gäller byggande
Messermeister? Mer som "mess up"-Meister, men jag godtar utnämningen.Janne.S skrev:Messermeister Matt fixar biffen.
Kan jag få den officiell i profilen?
Kroppsihoplimmardag och stymparafton om vartannat!
Så här gick det till:
Först tog jag upp ett gäng ventilationshål.
Lösa, öppna intag i resin följde förvisso med, men dessa sparar jag till trollen eller nåt.
Därefter var det avgasrörens tur att ramla på plats, like so:
Med detta avklarat så var det ersättnings-kåpans tur. Den krävde vissa mindre åtgärder.
Efter en omfattande invärtes huggsexa på alla sidor började saker falla på plats:
Också: Revells instruktionsblad kan behöva ytterligare ett litet förtydligande.
Den utstickande biten på del 23 (som anges för bruk på senare maskiner) är ett batteri som förflyttats i syfte att ge plats för MW50-boostern. G-10 och G-14 har dessa luckor, men vanligtvis inte G-6. Möjligen som inlånad reservdel, det blev ju rätt rörigt på slutet...
Har du inte fotobevis för något annat är det tryggast att endast använda del 22.
Härnäst: yttermera nosjobb.
Senast ändrad av Matt_Public den sön jul 16 2017, 12:40, ändrad totalt 1 gång
Matt_Public- Master of DNF
Ahhh, bilder med grovtandade såg på är som balsam för själen eller nåt.
Avgasrören ser ju utmärkta ut där dom sitter, men hur i allsin dar hade du tänkt att måla dom nu?
Avgasrören ser ju utmärkta ut där dom sitter, men hur i allsin dar hade du tänkt att måla dom nu?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Med pensel, precis som vanligt.cas skrev:[…]men hur i allsin dar hade du tänkt att måla dom nu?
Sidopanelerna är fortfarande lösa, liksom.
Ah, du gör på DET viset!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt jobbat Matt! Det gäller minsann att kunna sina 109or!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tackar! Jo, det underlättar. Men å andra sidan så är det ju bara en modell.Azgaron skrev:Snyggt jobbat, Matt! Det gäller minsann att kunna sina 109:or.
Det ser ypperligt vackert ut.....samt sågat....
Nu när man såg ditt sågande och monthy python så fastnade denna i skallen
Nu när man såg ditt sågande och monthy python så fastnade denna i skallen
Mal
Förståeligt. Men tills dess att färgen åker på så är detta trots allt en heltysk maskin. Således:Mal skrev:Nu när man har sett ditt sågande (och Monty Python) så fastnade denna i skallen.
Jisses...
Matt ligger i som en liten rem, när man tittar bort!
Snyggt jobbat, jag noterar alla "justeringar" som behöver göras inför mina byggen.
Blir kanon det här!
Stefan
Matt ligger i som en liten rem, när man tittar bort!
Snyggt jobbat, jag noterar alla "justeringar" som behöver göras inför mina byggen.
Blir kanon det här!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Inte för att jag vill vara sån...men har du sett det här uppgraderingssetet från Barracuda?
Länk!
Var ju mycket fint där...
Länk!
Var ju mycket fint där...
cas- Vicesheriff
Med en hundrania på linan så finns det viss risk för arbetsflit.Stefan E skrev:Matt ligger i som en liten rem, när man tittar bort!
Jo, det är ju ett och annat som man kan fippla med.Stefan E skrev:Snyggt jobbat. Jag noterar alla justeringar som behöver göras inför mina byggen.
Borde man samla alla monteringsanvisningens alla fel och brister i en egen tråd under Tips och Tricks?
Jovars! Men nu har jag redan en trave resinskräp att banka livsgnistan ur.cas skrev:Inte för att jag vill vara sån, men har du sett det här uppgraderings-setet från Barracuda?
Men det är ett utmärkt tips för andra som tar sig an den här modellen. Och inför nästa Gustav.
Nu åter till själva byggandet!
Hjulhusen är äntligen på gång, och de är en av modellens riktigt starka sidor.
Pre-shade i svart och vitt för hyfsat god effekt:
Lite RLM 02, would you like? Tamiyas RLM Grey blandad med små mängder vitt och gult:
Blanklack och wash på det här, så!
Testade Deluxe Materials Perfect Plastic Putty, och det var tamigfasen precis så smidigt som utlovat.
Härnäst: Mer av samma vara, förmodar jag.
Senast ändrad av Matt_Public den sön jul 16 2017, 12:44, ändrad totalt 1 gång
Tänk att hjulhus kan vara så vackert!
Är det månne så att det spacklet petar ner Hagmans från tronen?
Är det månne så att det spacklet petar ner Hagmans från tronen?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nja, det är nog mer en fråga om samlingsregering.cas skrev:Är det månne så att det spacklet petar ner Hagmans från tronen?
Snyggt jobbat Matt! Snyggt hjulhus!
Instämmer, PPP verkar funka bäst i just den typen av springor, går ner lätt, och är lätt att få bort överflöd. Hagmans har sin uppgift att fylla vid lite svårare spackeljobb!
Håkan
Instämmer, PPP verkar funka bäst i just den typen av springor, går ner lätt, och är lätt att få bort överflöd. Hagmans har sin uppgift att fylla vid lite svårare spackeljobb!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ser kalas ut matt...det går smidigt framåt....
Japp den där spacklet är kalas....
Körde den på mina figurer o stängde ett gap på 3mm på ryggen på den ena med det spacklet, byggde tom upp remmarna m det.....
o den krymper inte....
Japp den där spacklet är kalas....
Körde den på mina figurer o stängde ett gap på 3mm på ryggen på den ena med det spacklet, byggde tom upp remmarna m det.....
o den krymper inte....
Mal
Sedärja, lite finpill såhär på fredagen!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Trevligt bygge! Läste från början till *slut* rätt upp och ner - mycket fint jobbat! Speciellt hjulhusen.
Verkar vara en trevlig modell! Aldrig vart ett superstort revell-fan men de har sina stunder verkar det som.
Verkar vara en trevlig modell! Aldrig vart ett superstort revell-fan men de har sina stunder verkar det som.
Tobias
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» FUJIMI 1/48 BF109G-6/W.Gr21 + BF109G-10/R2 samt resin cocpit till BF109E-4 säljes eller bytes
» BF109G-4 to BF109G-6 early frågor.
» Messerschmitt Bf109G-2, Messerschmitt Bf109G-2, Oblt. Franz Scheiss, 8. JG53 "Pik Ass", Revell 1/32
» Airfix Bf109G
» Messerschmitt Bf109G-4/6, J-705, Hasegawa 1/32
» BF109G-4 to BF109G-6 early frågor.
» Messerschmitt Bf109G-2, Messerschmitt Bf109G-2, Oblt. Franz Scheiss, 8. JG53 "Pik Ass", Revell 1/32
» Airfix Bf109G
» Messerschmitt Bf109G-4/6, J-705, Hasegawa 1/32
Sida 3 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet