Bf109G-6 Mersu
+9
Janne.S
andersb80
linusorn
Gigabyte
Azgaron
Stefan E
cas
Mal
Matt_Public
13 posters
Sida 2 av 5
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Bf109G-6 Mersu
Gör't! Kanonmodell i mitt enkla tycke.Azgaron skrev:Trevligt att Revell lagt ner så mycket jobb på hjulhusen! Blir inte mindre sugen på att skaffa en egen.
Matt_Public- Master of DNF
Hjulhus, hjul och landställ har raskt seglat upp som nästa favoritområde efter cockpit!
cas- Vicesheriff
Byggtid!
Efter att ha flerfaldigt förbannat den obefintliga kvalitetskontrollen hos A2Zee/Alley Cat var det dags att göra det bästa av alltihopa. Den bakre cockpit-väggen var helt jämrans obrukbar. Jag karvade således bort de gjutna remmarna från plastdelen. Sittbaljan var habil. Därefter pryddes själva sittområdet med ets-bälten från AML. Like so:
Revell struntade klokt nog i stagen från roderpedalerna, men somliga är tjuriga av sig.
I sann sladdbarns-anda lade jag även några kablar:
Provpassning av allt möjligt jörp:
Lite extrajobb på innerväggen, would you like?
Bra nog för stängd huv, antar jag.
Härnäst: colores!
Efter att ha flerfaldigt förbannat den obefintliga kvalitetskontrollen hos A2Zee/Alley Cat var det dags att göra det bästa av alltihopa. Den bakre cockpit-väggen var helt jämrans obrukbar. Jag karvade således bort de gjutna remmarna från plastdelen. Sittbaljan var habil. Därefter pryddes själva sittområdet med ets-bälten från AML. Like so:
Revell struntade klokt nog i stagen från roderpedalerna, men somliga är tjuriga av sig.
I sann sladdbarns-anda lade jag även några kablar:
Provpassning av allt möjligt jörp:
Lite extrajobb på innerväggen, would you like?
Bra nog för stängd huv, antar jag.
Härnäst: colores!
Senast ändrad av Matt_Public den sön jul 16 2017, 12:23, ändrad totalt 2 gånger
Kolla vad tjusigt det blev!
Allt ser ju himla tjusigt ut i bara mässingen
Allt ser ju himla tjusigt ut i bara mässingen
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Artar sig riktigt fint det där! Snyggt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan!Azgaron skrev:Artar sig riktigt fint det där! Snyggt!
Jo. Nästan synd att sabba alltihop med färg.cas skrev:Allt ser ju himla tjusigt ut i bara mässingen.
Men färg blev det, lik förbannat. En liten varning: jag drog på Agrax Earthshade som wash och den blev vit när den torkat. Hujedamig! Fler har råkat ut för samma sak. Effekten från Devlan Mud återskapas nuförtiden bäst med Armypainters Strong Tone. Att måla ett nytt lager RLM 66 över hela allihopat igen var förvisso ingen optimal lösning, men fy fasen för att strippa hela rasket.
Med mina tjusiga övergångar totalförstörda drog jag på en snabb oljewash och lätt torrborstning. Håhåjaja...
I enlighet med traditionen häromkring så stansades instrumenten ut från dekalarket.
Härnäst: Revell gör bort sig igen.
Senast ändrad av Matt_Public den sön jul 16 2017, 12:27, ändrad totalt 1 gång
Ser man på, kontorsjobb lönar sig!
Jag kan då inte se minsta spår efter nån vit miss, så det kan inte vara nåt oerhört hemskt åtminstone =)
Snyggt, men det kan ju inte bli annat när du är i farten!
Jag kan då inte se minsta spår efter nån vit miss, så det kan inte vara nåt oerhört hemskt åtminstone =)
Snyggt, men det kan ju inte bli annat när du är i farten!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jobbigt när en sak pajar allt jobb man lagt ner. Dock lyckligt ovetandes om hur det såg ut före fadäsen tycker jag att det ser alldeles förbaskat bra ut!
Håkan
Håkan
Läser du texten igen så står det att jag har målat grått över det vita (vilket var det smärtfriare alternativet).cas skrev:Jag kan då inte se minsta spår efter nån vit miss, så det kan inte vara nåt oerhört hemskt åtminstone. =)
Nuläget duger under stängd huv, men mina dubbla pre-shades gick förlorade.
Surt som Tudor, men det är väl en världlig sak egentligen...Azgaron skrev:Jobbigt när en sak pajar allt jobb man lagt ner.
Jag tar igen det på hjulhusen!
Matt_Public skrev:
Läser du texten igen så står det att jag har målat grått över det vita (vilket var det smärtfriare alternativet).
Nuläget duger under stängd huv, men mina dubbla pre-shades gick förlorade.
Läsförståelse är förmodligen inte en av mina paradgrenar, men jag är snäll mot barn och hundar...
cas- Vicesheriff
Nå, vad är väl en tråd på internet?cas skrev:Läsförståelse är förmodligen inte en av mina paradgrenar, men jag är snäll mot barn och hundar...
Hundar, ungar och hembrygd dekalvätska däremot...
I det här fallet har Revell tryckt hela instrumentpanelen som dekal, tänkt att läggas över plastdelen.andersb80 skrev:Vad innebär det att stansa ut dekaler?
Dekalen kan vara marig att få att ligga snyggt så jag använder ett verktyg som kallas Punch & Die i syfte lossa visartavlorna från resten av dekalen. Den här länken till tillverkaren illustrerar bitvis en del av förloppet:
http://www.historexagents.com/shop/tips_punch.php
Är något fortfarande oklart så förtydligar jag vid anmodan.
Snyggt riktigt snyggt
jo känner igen det där m wash men med Migwash som jag erfor 2 prcsen nåt liknande.....
stans verktyg ligger på min önskelista
jo känner igen det där m wash men med Migwash som jag erfor 2 prcsen nåt liknande.....
stans verktyg ligger på min önskelista
Mal
Man tackar!Stefan E skrev:Snyggt!
Tack broder! Man gör så gott det går.Mal skrev:Snyggt, riktigt snyggt.
I sanning! Men det här kontoret håller inte måttet längre. Tar nya tag med G-10:an.linusorn skrev:Det där behöver du inte skämmas över. Öppen huv rockar!
Men jag skäms då rakt inte. Lite tvärbalk, would you like?
Avgasrör i resin? Kul! En skvadraziljard små hål att fylla.
Fästplattornas hål behövde borras upp, like so:
Det följde även med någon sorts stödplatta. Den passar inte nämnvärt bra, men det löser sig.
Tanklocket på ryggåsen bör vid eftertanke centreras. Spackel!
Nu över till ett latent problemområde vid bakhjulet. Ena halvan av stället på plats.
Revells monteringsanvisning föreslår obegripligt nog del 69 som täcklock.
Instruktionen omöjliggör därmed inpassningen av saxlänken. Del 70 är ett betydligt bättre val. Skåden!
Bara en liten varning där, utifall att.
Härnäst: kroppsihoplimmardags och hjulhusfirande!
Senast ändrad av Matt_Public den sön jul 16 2017, 12:32, ändrad totalt 1 gång
Ser bra ut Matt, och tack för varningen om utifall att.
Håkan
Håkan
Jojo, dom är bara lite knepiga det där Revellarna.
Vilket hästjobb med resinet dessutom. En hel del trist det...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jo, det är ett visst mått av sugande överlag.cas skrev:Jojo, de är bara lite knepiga de där Revellarna.
Lyckligtvis är jag inte helt okunnig angående 109:or.
Resin däremot är jucklo och svartkonst i lika stora delar.
Tack och varsågod!Azgaron skrev:Ser bra ut, Matt, och tack för varningen […]
Det blir säkert mer av den varan ifall trenden håller i sig...
Apsnyggt , tur att man håller sig till pansar och saker med hjul, keep up the realy good job
Gäst- Gäst
Tack detsamma fast åt andra hållet, eller hur man nu ska uttrycka sig.Ola skrev:Apsnyggt! Tur att man håller sig till pansar och saker med hjul. Keep up the really good job.
Vi håller var sin ända av Snyggstavik.
Tja vad jag vet så har väl den här kärran både pansar och hjul!
Håkan
Håkan
Hejsan grabbar! Vilket väder vi har...Azgaron skrev:Tja, vad jag vet så har väl den här kärran både pansar och hjul!
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» FUJIMI 1/48 BF109G-6/W.Gr21 + BF109G-10/R2 samt resin cocpit till BF109E-4 säljes eller bytes
» BF109G-4 to BF109G-6 early frågor.
» Messerschmitt Bf109G-2, Messerschmitt Bf109G-2, Oblt. Franz Scheiss, 8. JG53 "Pik Ass", Revell 1/32
» Airfix Bf109G
» Messerschmitt Bf109G-4/6, J-705, Hasegawa 1/32
» BF109G-4 to BF109G-6 early frågor.
» Messerschmitt Bf109G-2, Messerschmitt Bf109G-2, Oblt. Franz Scheiss, 8. JG53 "Pik Ass", Revell 1/32
» Airfix Bf109G
» Messerschmitt Bf109G-4/6, J-705, Hasegawa 1/32
Sida 2 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet