JA37Di Jaktviggen
+19
Erik
Martin Bo
Hayabusa
Mal
denstore
Caverö
frznlogic
Gigabyte
Henrik Bergman
Tobias
linusorn
LudvigN
Azgaron
Marlin
cas
flarpen
Stefan E
Matt_Public
Janne.S
23 posters
Sida 8 av 17
Sida 8 av 17 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 17
Sv: JA37Di Jaktviggen
Det kan ha nämnts men det kan nämnas igen Det ska bli en grå F4 kärra...har inte bestämt vilken individ än.linusorn skrev:Åh färg! Du kanske redan ha sagt ifall det blir grått eller lövhög?
Janne.S- Moderator
cas skrev:"Det finns in-ga genvägar till den perfekta primern, dårå..."
LOL.... Vad ha-ar du för anläggning?
Janne.S- Moderator
Då tar jag itu med skönhetsfläckarna
Glömde nästan antt spackla AJ lanternorna....JA har ju sina ute i vingspetsarna.
Lite mer jobb här och där...strök på lite flytande spackel.
Här är bukbalkarna...de ser inte ut som jag minns dom :/
Gluttade på referenserna och mycket riktigt så är lutar framkanten och bakkanten inåt...dessutom behövde de lite panellinjer.
När balkarna var fixade så limmade jag på dom....
Sedan polerade jag modellen och lade på ett sista lager prajmer.... redo för målning
Limma lugnt!
Glömde nästan antt spackla AJ lanternorna....JA har ju sina ute i vingspetsarna.
Lite mer jobb här och där...strök på lite flytande spackel.
Här är bukbalkarna...de ser inte ut som jag minns dom :/
Gluttade på referenserna och mycket riktigt så är lutar framkanten och bakkanten inåt...dessutom behövde de lite panellinjer.
När balkarna var fixade så limmade jag på dom....
Sedan polerade jag modellen och lade på ett sista lager prajmer.... redo för målning
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Mäen huvva, va grett e våål!
Helt rätt att göra Frösö-maskin av den där skönheten.
Matt_Public- Master of DNF
Tack MatteMatt_Public skrev:Mäen huvva, va grett e våål!
Janne.S- Moderator
Ojojoj!
Strålande underbete Janne!
Nu börjar det bli spännande på riktigt!
Gött jobbat med kroppsbalkarna dessutom.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt! Nu vill vi se färgen på! Borde inte kunna hitta märkena du saknar på nätet och printa själv?
linusorn
Stefan E skrev:Sådärja, en riktig skönhet som växer fram....
Stefan
Tack Stefan
Tack Christercas skrev:Ojojoj!
Ja nu är det allvar
linusorn skrev:Snyggt! Nu vill vi se färgen på! Borde inte kunna hitta märkena du saknar på nätet och printa själv?
Tack Linus
Jodå, jag hittade märkena men jag kan inte printa med min printer
Väntar på Robert Bergwalls dekaler....
Janne.S- Moderator
Preshade!!
Rullar på bra detta
Här är min tvåstegs preshejd...
Först den konventionella längs panellinjerna....Jag kör med mörkgrått istället för svart för att tona ner kontrasterna, preshejden är där för att göra ytan intressant och levande...för mycket och det tar över och modellen ser bara ut som ett schackbräde (ingen större vän av den spanska skolan...även om det rent artistiskt kan se snyggt ut
, jag gillar att titta på det men vill inte att mina modeller ska se så ut) särskilt på grå ytor får det god effekt
Nästa steg är krumelurerna...de är för att sätta själva tonen på ytan, det ger ett djup i färgen när den kommer på.
Så nu är grunden för vädrings processen lagd....sista länken i kedjan blir när mattlacken kommer på
Limma lugnt!
Rullar på bra detta
Här är min tvåstegs preshejd...
Först den konventionella längs panellinjerna....Jag kör med mörkgrått istället för svart för att tona ner kontrasterna, preshejden är där för att göra ytan intressant och levande...för mycket och det tar över och modellen ser bara ut som ett schackbräde (ingen större vän av den spanska skolan...även om det rent artistiskt kan se snyggt ut
, jag gillar att titta på det men vill inte att mina modeller ska se så ut) särskilt på grå ytor får det god effekt
Nästa steg är krumelurerna...de är för att sätta själva tonen på ytan, det ger ett djup i färgen när den kommer på.
Så nu är grunden för vädrings processen lagd....sista länken i kedjan blir när mattlacken kommer på
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Stiligt bygge! Håller med om det där med "Schackbräde". Ibland ser det enbart märkligt ut, tycker jag.
Hayabusa
Kunde inte hålla mig.....färg på!
Detta blir grunden som jag börjar roa mig från
Först blåste jag FS36495 på undersidan i tunna lager
Sedan FS36329 uppe på, notera den korta färggränsen på nosen, vanligtvis så är den en bit in på själva noskonen.
Jag bestämde mig för att göra 37398, förlåt Johan.
Så mer målning följer
Limma lugnt!
Detta blir grunden som jag börjar roa mig från
Först blåste jag FS36495 på undersidan i tunna lager
Sedan FS36329 uppe på, notera den korta färggränsen på nosen, vanligtvis så är den en bit in på själva noskonen.
Så mer målning följer
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Tack HayabusaHayabusa skrev:Stiligt bygge! Håller med om det där med "Schackbräde". Ibland ser det enbart märkligt ut, tycker jag.
Det är när det tar överhand och dominerar en målning....rätt använt så kan man göra fräcka effekter
Matt_Public skrev:Flammigt värre!
Tack Matte
japp...nästan "in flames"
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:
Typiskt.
Förstår valet, den är riktigt skönt vädrad, så du är förlåten .
Vi kan ställa dom bredvid varandra och göra en jämförande granskning när jag väl kommer till skott å bygger min.
Det ser riktigt bra ut det där. Som sagt, en bra grund för fortsatt vädrande.
Och jag kan inte hålla med mer om preshaden, det är sådär det ska göras och inte som ett schackmönster, även ifall det faktiskt kan se ut så på vissa flygplan.
Edit:
Färgnyanserna ser riktigt bra ut, vilken färg kör du med (alltså tillverkare)?
Också, kommer du använda dig av eurodecals dayglo siffror för fena å vingar? I så fall får du gärna återmata hur dom beter sig.
/Johan
flarpen- AMS patient zero
WOW
Vilka färger.
Inte visste jag att man kunde få grått att se så snyggt ut.
Snyggt jobbat Janne.
/Bosse
Vilka färger.
Snyggt jobbat Janne.
/Bosse
Marlin
Tack MatteMatt_Public skrev:Åååh, Yatzy!
Det här blir doningar, även färgmässigt!
mysigt va?
Tack Johan...det var nosen som sålde mig, just den där svarta klicken längst ut är liksom perfekt!flarpen skrev:Janne.S skrev:
Typiskt.
Förstår valet, den är riktigt skönt vädrad, så du är förlåten .
Vi kan ställa dom bredvid varandra och göra en jämförande granskning när jag väl kommer till skott å bygger min.
Det ser riktigt bra ut det där. Som sagt, en bra grund för fortsatt vädrande.
Och jag kan inte hålla med mer om preshaden, det är sådär det ska göras och inte som ett schackmönster, även ifall det faktiskt kan se ut så på vissa flygplan.
Edit:
Färgnyanserna ser riktigt bra ut, vilken färg kör du med (alltså tillverkare)?
Också, kommer du använda dig av eurodecals dayglo siffror för fena å vingar? I så fall får du gärna återmata hur dom beter sig.
/Johan
Jag kör med Lifecolor akrylfärg....underbara och lätta att handskas med, atomiserar lika bra som Tamyia tycker jag...enda är att de torkar blixtfort även med retarder....jag har alltid en tops redo att torka av nålen med
Jag körde eurodecal på AJn också och de betedde sig fint....iof inga dayglo men som dekaler var de helt ok.
Marlin skrev:WOW
Vilka färger.
Snyggt jobbat Janne.
/Bosse
TAck Bosse
Jo du, med lite jobb och fultrix så får man fart på grått med
Janne.S- Moderator
Trevligt trevligt och bra jobbat, med preshaden på såg den ut som en nachtjagdviggen
Caverö
Caverö skrev:Trevligt trevligt och bra jobbat, med preshaden på såg den ut som en nachtjagdviggen
Tack Caverö
Janne.S- Moderator
Ser förbaskat bra ut.....riktigt snyggt
jag ska fasiken prova krusidull preshade nångång, det ger en ball effekt helt klart när det är enfärgade camos....
jag ska fasiken prova krusidull preshade nångång, det ger en ball effekt helt klart när det är enfärgade camos....
Mal
Tack JuhaMal skrev:Ser förbaskat bra ut.....riktigt snyggt
Gör det, sedan kan du laborera med olika färger i preshaden.
Janne.S- Moderator
Målandet fortsätter
Dags för en ny färg...
37398 har bättringsmålning lite här och där, särskilt under dayglo nuffrorna på fenan och vingarna.
JAg använder FS 35237 för detta, den representerar väl den mörka grå när den är nymålad. Ska ni göra en nymålad jaktviggen så är FS 35237 det ni ska anvämda
JAg postshejdade med FS35237 och FS36475.
Se hur det blir blekt och härligt flammigt
Sedan var det noskonen, jg målar den först med Alclad gloss black och det blir en grund för lite härlig chipping sedan.
Det grå målades uppe på svarta noskoner och den hade en tendens att ramla av
Ser lite fräck ut med en svart nos
Mer målande imorgon
Limma lugnt!
Dags för en ny färg...
37398 har bättringsmålning lite här och där, särskilt under dayglo nuffrorna på fenan och vingarna.
JAg använder FS 35237 för detta, den representerar väl den mörka grå när den är nymålad. Ska ni göra en nymålad jaktviggen så är FS 35237 det ni ska anvämda
JAg postshejdade med FS35237 och FS36475.
Se hur det blir blekt och härligt flammigt
Sedan var det noskonen, jg målar den först med Alclad gloss black och det blir en grund för lite härlig chipping sedan.
Det grå målades uppe på svarta noskoner och den hade en tendens att ramla av
Ser lite fräck ut med en svart nos
Mer målande imorgon
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Sweetness! Den där maskinen minns jag väl.
Ska det bli grovskitig vädring också?
Ska det bli grovskitig vädring också?
Matt_Public- Master of DNF
Sida 8 av 17 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 17
Sida 8 av 17
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet