JA37Di Jaktviggen
+19
Erik
Martin Bo
Hayabusa
Mal
denstore
Caverö
frznlogic
Gigabyte
Henrik Bergman
Tobias
linusorn
LudvigN
Azgaron
Marlin
cas
flarpen
Stefan E
Matt_Public
Janne.S
23 posters
Sida 9 av 17
Sida 9 av 17 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17
Sv: JA37Di Jaktviggen
Så inni bängen!Matt_Public skrev:Sweetness! Den där maskinen minns jag väl.
Ska det bli grovskitig vädring också?
Jag använder Jan Jörgensens bilder som referens...... tyvärr har jag bara bilder från den vänstra sidan.
Hittade en bild på högersidan av Niklas Knutzen men den matchar inte den vänstra i vädringen (mycket skitigare på höger sidan än den vänstra)
Janne.S- Moderator
Hehehe...säkertMal skrev:Nej......Häl o tå menar han säkert.....
Janne.S- Moderator
Gudars skymning så läckert det blir!
Utsökt janne, utsökt!
Varför fick di för sig att måla en svart noskon på kärran?
Pin kiv eller?
Utsökt janne, utsökt!
Pin kiv eller?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Christercas skrev:Gudars skymning så läckert det blir!
Utsökt janne, utsökt!
Pin kiv eller?
Hehe, jag brukar skriva text till bilderna också
Det är en grund för chipping, färgen på noskonen hade en tendens att släppa och visa den svarta svarta under.
Janne.S- Moderator
Jo, det kommer jag ihåg att du skrev!
Av nån anledning fick jag dock för mig att just den individen du skulle göra hade svart noskon på riktigt....
Av nån anledning fick jag dock för mig att just den individen du skulle göra hade svart noskon på riktigt....
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Aha, nä bara plast damasken längst fram runt pitotrörsfästet.cas skrev:Jo, det kommer jag ihåg att du skrev!
Janne.S- Moderator
Snyggt, Janne!
Du kan få vilket tråkgrå flygplan so helst att bli riktigt snyggt!
Underbart målarjobb, top notch!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack StefanStefan E skrev:Snyggt, Janne!
Stefan
Det är kul att vädra. ....jag har samlat på mig massa tips 8xh tricks som jag sett andra göra...det jag bidragit med är att samla verktygen och låta dom samverka
Janne.S- Moderator
Målandet fortsätter...
MAskade radarvarnarna och blåste å Alclad White aluminium...
MAskade och målade fentoppen vit...
MAskade lite mer på radarvarnarna och blåset sedan Alclad gloss black.
Sedan var det dags för noskonen som ska vaselinas
Sådär...
MAskade spetsen med ihoprullad tejp...
Rajmade med vitt och blåste FS 36495 uppepå.
Av med masken och ged bort vaselinet.
Börjar se ut som 37398 nu :
Härnäst klar lack och sedan dekaler
Limma lugnt!
MAskade radarvarnarna och blåste å Alclad White aluminium...
MAskade och målade fentoppen vit...
MAskade lite mer på radarvarnarna och blåset sedan Alclad gloss black.
Sedan var det dags för noskonen som ska vaselinas
Sådär...
MAskade spetsen med ihoprullad tejp...
Rajmade med vitt och blåste FS 36495 uppepå.
Av med masken och ged bort vaselinet.
Börjar se ut som 37398 nu :
Härnäst klar lack och sedan dekaler
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Matt_Public skrev:Vad pepp jag är på kronmärken nu, alltså!
Om ett tag
Janne.S- Moderator
Jahop ska det smörjas med vaseiln nu för o få det o gå smidigare
Ser snyggt ut, ska testa vaselin knepet, men en fråga har ställt den förut, hur hlvette torkar det.....diskar du av nosen sen?
risk för fett fläckar som tar månader innan det försvinner....det är det jag tänker....eller är det nonsens.....
Ser snyggt ut, ska testa vaselin knepet, men en fråga har ställt den förut, hur hlvette torkar det.....diskar du av nosen sen?
risk för fett fläckar som tar månader innan det försvinner....det är det jag tänker....eller är det nonsens.....
Mal
Torkar? vaselin bara duttas på sedan på med färg och när den torkat så torkar du bara av...Mal skrev:Jahop ska det smörjas med vaseiln nu för o få det o gå smidigare
Kanske inte bra för att chippa stora flagor men till små chipping är det utmärkt
lägg på en blank yta om du är rädd för att det ska bli fettfläckar.
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Torkar? vaselin bara duttas på sedan på med färg och när den torkat så torkar du bara av...Mal skrev:Jahop ska det smörjas med vaseiln nu för o få det o gå smidigare
Kanske inte bra för att chippa stora flagor men till små chipping är det utmärkt
Achsoooo....blankt innan såklart, Janne du har en poäng där, så sant så sant nu när du säger det, var inne på Mattlacker mer....
Mal
Jag lägger på matta ytor också och har aldrig haft bekymmer....men som sagt, det är små chippingsMal skrev:Janne.S skrev:Torkar? vaselin bara duttas på sedan på med färg och när den torkat så torkar du bara av...Mal skrev:Jahop ska det smörjas med vaseiln nu för o få det o gå smidigare
Achsoooo....blankt innan såklart, Janne du har en poäng där, så sant så sant nu när du säger det, var inne på Mattlacker mer....
Janne.S- Moderator
Snyggt jobbat med spackel och primer, Janne!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ursnyggt!
Helt klart ett tips jag skall använda mig av när det är dags att återstarta min vinter-Harrier =)
Helt klart ett tips jag skall använda mig av när det är dags att återstarta min vinter-Harrier =)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack HåkanAzgaron skrev:Snyggt jobbat med spackel och primer, Janne!
Håkan
Tack Christercas skrev:Ursnyggt!
vilket? Vaselinchipping?
Janne.S- Moderator
Jäpp!
Vinter-vitmålningen slets bort granska rejält...och det är Dark green under, så det kan nog behövas lite vaselin för att få till det bra. Tror jag.
Vinter-vitmålningen slets bort granska rejält...och det är Dark green under, så det kan nog behövas lite vaselin för att få till det bra. Tror jag.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tog en paus from själplågeriet med dekalerna
Eurodecla dekalerna uppför sig inte, alltså dayglo dekalerna....de bubblar och beter sig allmänt illa.
Jag har stuckit hål i bubblor och plaskat på microsol i 4 omgångar och det ser fortfarand einte bra ut, funderar på att bara gå vidare just nu :/
Och JA, ytan är polerad och blanklackad innan dekalerna...
Så här ser det ut just nu...
Åter till självplågandet,
Limma lugnt!
Eurodecla dekalerna uppför sig inte, alltså dayglo dekalerna....de bubblar och beter sig allmänt illa.
Jag har stuckit hål i bubblor och plaskat på microsol i 4 omgångar och det ser fortfarand einte bra ut, funderar på att bara gå vidare just nu :/
Och JA, ytan är polerad och blanklackad innan dekalerna...
Så här ser det ut just nu...
Åter till självplågandet,
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Sida 9 av 17 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17
Sida 9 av 17
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet