JA37Di Jaktviggen
+19
Erik
Martin Bo
Hayabusa
Mal
denstore
Caverö
frznlogic
Gigabyte
Henrik Bergman
Tobias
linusorn
LudvigN
Azgaron
Marlin
cas
flarpen
Stefan E
Matt_Public
Janne.S
23 posters
Sida 10 av 17
Sida 10 av 17 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 13 ... 17
Sv: JA37Di Jaktviggen
Aj, det där såg inget vidare värst bra ut! Hoppas du kan reda ut det på nåt vis!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jag läste någonstans att Agamas dekalvätskor ska vara sanslöst starka, och fixa de mest toktrilskande dekaler. Kanske inte hjälper dig nu, men det kan ju vara värt att fundera på att skaffa hem.
denstore
Tack Håkan och Mange för sympatin
vi får se hur det går....sista ordet är inte sagt än
vi får se hur det går....sista ordet är inte sagt än
Janne.S- Moderator
Hmmm...Jag tror huvudprobemet med Eurodecal dekalerna är att de är för tunna....dayglo lyser igenom, de skulle ha lagt daygloen uppe på ett lager vitt först.
Så här ser nuffrorna ut när de microsolen verkat....bubblorna är borta likaså vecken...men det är fullt av små hål där jag poppat blåsor
JAg har en plan......
Få se hur det här går...jag börjar labba på fenan....
HSå här ser det ut på fenan...inte så kul nej...
Tarangus dekalerna är himla tunna de med....och det medger att jag kan göra så här!
Jag lade Tarangus triangeln uppe på Eurodecals....just här ser det lite tjockt ut men med lite microsol så vart det inte så illa faktiskt.
Det fanns ett par åttor också...
Nu tog turen slut...inga nollor...så då får jag tillverka dom då
Tog ett par nior och fyror och började skära!
Och slutligen liten bit fyra...
Det där vart inte helt illa och microsolen verkar finfint
Limma lugnt!
Så här ser nuffrorna ut när de microsolen verkat....bubblorna är borta likaså vecken...men det är fullt av små hål där jag poppat blåsor
JAg har en plan......
Få se hur det här går...jag börjar labba på fenan....
HSå här ser det ut på fenan...inte så kul nej...
Tarangus dekalerna är himla tunna de med....och det medger att jag kan göra så här!
Jag lade Tarangus triangeln uppe på Eurodecals....just här ser det lite tjockt ut men med lite microsol så vart det inte så illa faktiskt.
Det fanns ett par åttor också...
Nu tog turen slut...inga nollor...så då får jag tillverka dom då
Tog ett par nior och fyror och började skära!
Och slutligen liten bit fyra...
Det där vart inte helt illa och microsolen verkar finfint
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Lite färgskillnad, men annars kan det nog bli bra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tror jag medAzgaron skrev:Lite färgskillnad, men annars kan det nog bli bra!
Håkan
Janne.S- Moderator
Tråkigt med eurodecals dekalerna.
Tyvärr var jag rädd för att det skulle kunna bli sådär efter vad jag hört andra säga om deras dekaler. Det saknas ett vitt lager under deras dayglo dekaler så dom blir transparenta. Men jag har bara hört om problemet på deras gula ö68 rutor, men det är ju tydligt att det är även på dessa med, synd.
Men det ser ut som du har situationen under kontroll Janne.
Låter som ytterligare ett fall för Robert Bergwall att fylla igen med generiska dayglo siffror i 1/48.
/Johan
Tyvärr var jag rädd för att det skulle kunna bli sådär efter vad jag hört andra säga om deras dekaler. Det saknas ett vitt lager under deras dayglo dekaler så dom blir transparenta. Men jag har bara hört om problemet på deras gula ö68 rutor, men det är ju tydligt att det är även på dessa med, synd.
Låter som ytterligare ett fall för Robert Bergwall att fylla igen med generiska dayglo siffror i 1/48.
/Johan
flarpen- AMS patient zero
flarpen skrev:Tråkigt med eurodecals dekalerna.
/Johan
Det blev lite extra arbete men jag löste det nu....
Gick att anpassa Tarangus dekalerna så jag fick fram rätt nuffror....så lade jag dom helt sonika uppepå eurotrashen
Janne.S- Moderator
Mycket snygg räddning med dekal lappandet Janne.
Och resten av bygget är bara så snyggt
/Bosse
/Bosse
Marlin
Tack BosseMarlin skrev:Mycket snygg räddning med dekal lappandet Janne.
/Bosse
Janne.S- Moderator
Grymm räddning.....riktigt snyggt jobbat Janne.
Synns inte ens att det är ett lapptäcke av dekaler, samt kalas att de andra passade precis över dem andra.....
Synns inte ens att det är ett lapptäcke av dekaler, samt kalas att de andra passade precis över dem andra.....
Mal
Nu ska jag säga något jag inser att du inte vill höra, men....
Efter att ha suttit och kollat på bilderna igen, via min stationära dator, så känner jag att det kanske vore synd att acceptera den här nödlösningen. Oavsett hur det har sett ut på originalet, så ser det här ut som ett räddat, men trots allt i grunden lite misslyckat dekaljobb. Jag tror du kommer att störa dig som fasen på det här i framtiden, och det känns att på en så pass dyr och besvärlig modell, så ska man inte nöja sig med halvmessyrer. Nu kommer detta ju ifrån mästaren på att inte slutföra byggen, inte helt sällan just på grund av såna här händelser, men jag kände att jag ville vara uppriktig.
Efter att ha suttit och kollat på bilderna igen, via min stationära dator, så känner jag att det kanske vore synd att acceptera den här nödlösningen. Oavsett hur det har sett ut på originalet, så ser det här ut som ett räddat, men trots allt i grunden lite misslyckat dekaljobb. Jag tror du kommer att störa dig som fasen på det här i framtiden, och det känns att på en så pass dyr och besvärlig modell, så ska man inte nöja sig med halvmessyrer. Nu kommer detta ju ifrån mästaren på att inte slutföra byggen, inte helt sällan just på grund av såna här händelser, men jag kände att jag ville vara uppriktig.
denstore
Usch, det var trist med de dekalerna!
Finns det ingen bra Day-glo som man kan måla med istället?
Storleken på nuffrorna inbjuder ju nästan till det...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Mal skrev:Grymm räddning.....riktigt snyggt jobbat Janne.
Tack Juha
Jodå det syns...men ögon brukar vara snälla för de ser inte direkt om man inte tittar efter om du förstår hur jag menar.
denstore skrev:Nu ska jag säga något jag inser att du inte vill höra, men....
Du kan ha rätt Mange... jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska måla istället, tänkte se hur den här fixen ser ut. Ärligt talat så ser det bra ut på fenan, inget jag störs över.
Men jag har ännu inte bestämt mig för hur jag gillar, framförallt nollan på vingen....
cas skrev:Usch, det var trist med de dekalerna!
Tror man får mix för att hitta rätt, tycker dayglo är en sådan där färg som ögat halkar på liksom....precis som MiG interör-turkost
Janne.S- Moderator
Tack CaveröCaverö skrev:Viket onödigt pill det blir när det är prutt med dekalerna.
Kämpa Janne
Janne.S- Moderator
Hmmmm....vad tycker ni?
Jag lade Tarangus dekaler uppepå och byggde nollan av en nia och en fyra.....
Funkar det eller ska jag strippa och måla?
VAd tycker jag? Vet inte riktigt... jäkligt meckigt att blanda till en dayglo nyans men om jag lyckas så blir resultatet perfekt.
Nu har det rätt nyans och det ser bra ut förutom nollan som man ser är reparerad om man tittar efter...
JAg har inte försglat något än så jag har tid att klura...
Dekalerna på fenan tycker jag funkar men det medför att jag måste matcha daygloen till deras nyans om jag ska måla....
Suck!
Jag lade Tarangus dekaler uppepå och byggde nollan av en nia och en fyra.....
Funkar det eller ska jag strippa och måla?
VAd tycker jag? Vet inte riktigt... jäkligt meckigt att blanda till en dayglo nyans men om jag lyckas så blir resultatet perfekt.
Nu har det rätt nyans och det ser bra ut förutom nollan som man ser är reparerad om man tittar efter...
JAg har inte försglat något än så jag har tid att klura...
Dekalerna på fenan tycker jag funkar men det medför att jag måste matcha daygloen till deras nyans om jag ska måla....
Suck!
Janne.S- Moderator
Janne....
Kanske inte har mandat i detta.
tycker som jag sa innan att räddninngen är grymt bra verkligen....
Snyggt, kan förstå att du vill bli klar.
men iom att du är ambivalent i detta så förstår jag dig.
Kan du maska o måla o få till rätt kulör, då så kör.på det, då målade märken är mera stuns i, säger så iom jag målar ju allt sånt själv (inte exact allt men allt jag kan maska så maskar jag)
Bygget är fantastiskt verkligen.....
sov på saken, man e ju sin värsta kritiker, se på kärran efter ett par dagar när tankarna och ögonen fått vila lite.
Kan du maska o måla o få till rätt kulör, då så kör.på det, då målade märken är mera stuns i, säger så iom jag målar ju allt sånt själv (inte exact allt men allt jag kan maska så maskar jag)
sov på saken, man e ju sin värsta kritiker, se på kärran efter ett par dagar när tankarna och ögonen fått vila lite.
Mal
Jag tycker det ser rätt bra ut, och bilderna förstärker ju en hel del skarvar mot hur det ser ut med blotta ögat förmodar jag.
Som sagt, om det inte finns rätt färg direkt ur flaskan så blir det ju ett jädra mök med att försöka måla om dom i nuläget. Bara att försöka få bort dekalerna utan att göra nån skada kan vara svårt.
Med klarlack och lite vädring tror jag inte man kommer kunna se så mycket av reparationerna.
Som sagt, om det inte finns rätt färg direkt ur flaskan så blir det ju ett jädra mök med att försöka måla om dom i nuläget. Bara att försöka få bort dekalerna utan att göra nån skada kan vara svårt.
Med klarlack och lite vädring tror jag inte man kommer kunna se så mycket av reparationerna.
flarpen- AMS patient zero
Riktigt synd på en jätte fin kärra. Med din räddning förstår jag att du är kluven, vad jag kan se i mobilen så ser det riktigt bra ut,men jag ser antagligen inte allt då det inte verkar som att bilderna zoomar ok.
En tanke, du har ju ändå vädrat en del, dekalerna kan ju vädras lite också? Kanske lite av en slump över de skarvar du stör dig på?
En tanke, du har ju ändå vädrat en del, dekalerna kan ju vädras lite också? Kanske lite av en slump över de skarvar du stör dig på?
frznlogic
Matt_Public skrev:Jag tycker att det ser rätt funkis ut!
Martin Bo skrev:Bra kämpat Janne, snygg räddning!
Mvh
Martin
Mal skrev:Janne....
flarpen skrev:Jag tycker det ser rätt bra ut, och bilderna förstärker ju en hel del skarvar mot hur det ser ut med blotta ögat förmodar jag.
Tack vänner för era tankar kring detta....jag ska sova på saken ett par dagar. Det finns fortfarande massa annat att göra på modellen.... och vädringen är inte klar på långa vägar änfrznlogic skrev:Riktigt synd på en jätte fin kärra. Med din räddning förstår jag att du är kluven, vad jag kan se i mobilen så ser det riktigt bra ut,men jag ser antagligen inte allt då det inte verkar som att bilderna zoomar ok.
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:
jag ska sova på saken ett par dagar. Det finns fortfarande massa annat att göra på modellen....
toppen janne......det låter grymt sånt brukar ge sig....känner igen det där, sova på saken o fippla med annat under tiden.
Mal
Tycker nog allt att det ser bra nog ut!
Dayglo-siffrorna var ju stora dekaler som sattes på vingarna även i verkligheten, så bättringar o lappningar måste ju ha förekommit.
Ser inte ut att vara värt besväret att strippa av dekalerna, restaurera ytan (mycket svårt att göra "osynligt"), lacka, maska o måla nuffrorna.
Du kan nog "vädra bort" de värsta skavankerna (som du ändå är den ende som ser!).
Toppensnyggt bygge så här långt!
Stefan
Dayglo-siffrorna var ju stora dekaler som sattes på vingarna även i verkligheten, så bättringar o lappningar måste ju ha förekommit.
Ser inte ut att vara värt besväret att strippa av dekalerna, restaurera ytan (mycket svårt att göra "osynligt"), lacka, maska o måla nuffrorna.
Du kan nog "vädra bort" de värsta skavankerna (som du ändå är den ende som ser!).
Toppensnyggt bygge så här långt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sida 10 av 17 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 13 ... 17
Sida 10 av 17
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet