Tarangus JA37
+9
Marlin
Mal
cas
Gigabyte
Matt_Public
Stefan E
Azgaron
Janne.S
Erik
13 posters
Sida 1 av 7
Sida 1 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Tarangus JA37
Då var 08-open avklarad, första gången för mig och det var riktigt kul! Dels alla nya och halvnya bekantskaper och sen var det grymt att se Juhas framgångar!
Något som också skedde var att plånboken lättade rejält, framförallt tack vare alla Viggen-tillbehör som jag väntat länge och väl på.
Mina favoritmaskiner är i vanliga fall från 40-talet men det finns ett fåtal jetmaskiner som faller mig i smaken, och Viggen faller mig inte bara i smaken utan det är en av mina absoluta favoriter alla kategorier. Därför lägger jag nu det mesta åt sidan för att prioritera det här bygget, Draken kommer stå helt stilla men P-47an ska jag försöka jobba långsamt med.
Jag har hunnit börja lite smått med vissa detaljer. Ersätter kanonen med mässingsrör.
Spacklet ska slipas till, sen kan det funka.
Så har jag börjat med RATen också. Man får med en trevlig mall med Pilot Replicas upplaga.
Här ser vi skillnaden mot Tarangus panellinjer.
Här måste vi skära bort en del av den lille listen.
Det passar!
Sen har jag helt oblygt kopierat Jannes idé om kalkonfjädrar i utblåset, tyckte det såg riktigt fräckt ut! Har lusläst hans föredömliga byggtråd ett antal gånger, väldigt värdefullt referensmaterial. Hunnit limma dit rullarna, ska snickra till ett par fjädrar också
Något som också skedde var att plånboken lättade rejält, framförallt tack vare alla Viggen-tillbehör som jag väntat länge och väl på.
Mina favoritmaskiner är i vanliga fall från 40-talet men det finns ett fåtal jetmaskiner som faller mig i smaken, och Viggen faller mig inte bara i smaken utan det är en av mina absoluta favoriter alla kategorier. Därför lägger jag nu det mesta åt sidan för att prioritera det här bygget, Draken kommer stå helt stilla men P-47an ska jag försöka jobba långsamt med.
Jag har hunnit börja lite smått med vissa detaljer. Ersätter kanonen med mässingsrör.
Spacklet ska slipas till, sen kan det funka.
Så har jag börjat med RATen också. Man får med en trevlig mall med Pilot Replicas upplaga.
Här ser vi skillnaden mot Tarangus panellinjer.
Här måste vi skära bort en del av den lille listen.
Det passar!
Sen har jag helt oblygt kopierat Jannes idé om kalkonfjädrar i utblåset, tyckte det såg riktigt fräckt ut! Har lusläst hans föredömliga byggtråd ett antal gånger, väldigt värdefullt referensmaterial. Hunnit limma dit rullarna, ska snickra till ett par fjädrar också
Erik
Sv: Tarangus JA37
Bra start på en trevlig kärra! Ska bli kul att följa!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Fin start, kommer att följa din tråd, liksom jag följde Jannes, allt för att suga åt mig tips o idéer inför mitt eget bygge!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Utmärkt tilltag överlag såväl som i detalj!
I övrigt anser jag att Jannes tråd borde klonas och även förvaras i lämplig tips/referens-avdelning.
I övrigt anser jag att Jannes tråd borde klonas och även förvaras i lämplig tips/referens-avdelning.
Matt_Public- Master of DNF
Azgaron skrev:Bra start på en trevlig kärra! Ska bli kul att följa!
Håkan
Tack Håkan!
Stefan E skrev:Fin start, kommer att följa din tråd, liksom jag följde Jannes, allt för att suga åt mig tips o idéer inför mitt eget bygge!
Stefan
Kul att höra! Ska göra mitt bästa för att vara lika tydlig i dokumentationen.
Matt_Public skrev:Utmärkt tilltag överlag såväl som i detalj!
Man tackar och ja jag håller med! Inte bara den utan flera andra av hans byggtrådar är rent referensmaterial i min mening.
Härnäst blir kalkonfjädrar och måleri av RATen.
Erik
Här moddas det fint i snart varje tråd ,,snyggt jobb även här !!
ser fram mot lite "fjäderbilder" snart
och visst är Jannes trådar en bra referens !!!
ser fram mot lite "fjäderbilder" snart
och visst är Jannes trådar en bra referens !!!
Gigabyte
Så, det skall byggas A8-regulatorer minsann?
Baa jobb med möllan också!
Baa jobb med möllan också!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
jupp...grymt snittsat m pistolen
Sen marshmallows i utblåset är effektift sätt o få dem färdiga
Sen marshmallows i utblåset är effektift sätt o få dem färdiga
Mal
Tack grabbar! Jag förstår hälften av vad ni säger men jag försöker få det att se ut som på de bilder och byggen jag ser haha! Men det är en annan rolig del av hobbyn för mig, att lära sig en massa maskinteknik.
Upptäckte en foderring eller något på puffran när jag granskade referenser som jag nu satt dit. Såg också att själva höljet svullnar snabbare så det ska fixas också.
Har ganska hög belastning i skolan nu men fick precis lite flänsar på plats under eftersvettningarna från kvällens dusch innan det är dags för utgång. Får se om jag gör ett lager till som Janne gjorde.
Och med resten av utblåset på plats.
Upptäckte en foderring eller något på puffran när jag granskade referenser som jag nu satt dit. Såg också att själva höljet svullnar snabbare så det ska fixas också.
Har ganska hög belastning i skolan nu men fick precis lite flänsar på plats under eftersvettningarna från kvällens dusch innan det är dags för utgång. Får se om jag gör ett lager till som Janne gjorde.
Och med resten av utblåset på plats.
Erik
Helt klart värt besväret!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ja men det där ser la bra ut....gör ett till lager, röstar jag för Gör inget att det går lite sakta ibland
Janne.S- Moderator
Sådärja.....lite arbete med tålamod och terapi ger damn good results....mkt mkt snyggt.
Mal
Tack allihop!
Då har vi en röst för ett lager till och jag är inte svårövertalad, ska se vad jag får ihop
Janne.S skrev:Ja men det där ser la bra ut....gör ett till lager, röstar jag för Gör inget att det går lite sakta ibland
Då har vi en röst för ett lager till och jag är inte svårövertalad, ska se vad jag får ihop
Erik
Är mycket mer utmanande att göra lager två märkte jag, på samma tid som jag gjorde både rullar och första lagret flänsar har jag kommit såhär långt...
Men jag tror det kan bli bra och nu börjar jag få upp farten!
Men jag tror det kan bli bra och nu börjar jag få upp farten!
Erik
Jepp....grymt lättövertalad men det är det värt....det lilla extra gör mkt till helheten....snyggt som fan kommer det bli m det xtra....vänta tills färg kommer på
Mal
Snyggt utblås.
Jag sparar bilderna som referens att när mitt eget Viggen bygge kommer.
/Bosse
Jag sparar bilderna som referens att när mitt eget Viggen bygge kommer.
/Bosse
Marlin
Mycket jobb, men snyggt blir det ju!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ser ju riktigt maffigt ut.....du kanske har bättre referenser men jag tror inte det ska vara distanser mellan lagren av kalkonfjädrar utan de ska ligga dikt an mot det första lagret.
Janne.S- Moderator
Tack allesammans!
Jo jag tror som dig Janne men jag utnyttjade lite konstnärlig frihet och använde distanser dels för att göra det mer synligt när man fluktar in i utblåset och också för att jag inte kunde få andra lagret att ligga jämnt mot första lagret utan distanser eftersom det första inte är helt jämnt. Kanske gör annorlunda nästa bygge.
Jo jag tror som dig Janne men jag utnyttjade lite konstnärlig frihet och använde distanser dels för att göra det mer synligt när man fluktar in i utblåset och också för att jag inte kunde få andra lagret att ligga jämnt mot första lagret utan distanser eftersom det första inte är helt jämnt. Kanske gör annorlunda nästa bygge.
Erik
Aj si
Ja övertydlighet gagnar när man tittar in i baken på en Viggen....allt hamnar väldigt långt in
Ja övertydlighet gagnar när man tittar in i baken på en Viggen....allt hamnar väldigt långt in
Janne.S- Moderator
Ap -snyggt skriver matt
då får jag väl klämma i med ,,,primat -snyggt plast pullat i akterkastellet
-
då får jag väl klämma i med ,,,primat -snyggt plast pullat i akterkastellet
-
Gigabyte
Sida 1 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» Tarangus 1/48 JA37 Viggen
» JA37 Viggen Jetmads 1/32