Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.
+23
Tobiasr
frznlogic
Pyret
johan r
Warsawpact
Caverö
linusorn
tiking
Gigabyte
Marlin
TommyKillander
Janne.S
Henrik Bergman
flarpen
Exelon
Stefan E
cas
Erik
Azgaron
Tobias
Matt_Public
Agensjö
Mal
27 posters
Sida 13 av 31
Sida 13 av 31 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 22 ... 31
Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.
Mycket snyggt! Ska bli kul att se när du fått på kammot!
Annars är den rätt läcker i den färgen!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ja det är den jag vet....fyfan....det tar emot o måla den lol.....Azgaron skrev:Mycket snyggt! Ska bli kul att se när du fått på kammot!
Håkan
Mal
Herrejösses vilka skills du har!!!!!!!!
Glad att få se detta bygge gå framåt!
Glad att få se detta bygge gå framåt!
johan r
Ett sånt underbrt vansinne du ägnar dig åt! Och så alltigenom vackert allt blir. MAn blir båda matt och tårögd på en och samma gng.
Hur skall dettas luta tro? Kommer bli så fantastiskt!
Hur skall dettas luta tro? Kommer bli så fantastiskt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ojj..tycker ni, samt glad att ni gillar detta.....
Petar i saker, gör man samt ställer ju höga krav på mig, det får en och gå framåt dvs kravet får inte bli så prestations ångest då är man helt fel ute, för det ska banne mig vara kul det man gör, då det är kreativitet och konstådran som ska få leva loss ,)
Lite gjort idag....påbörjat vädringen, Tamiyas Panel linje wash samt grått pigment samt grågul Tamiya makeup har använts...subtilt..är inte klar än då, lätt overdo it nu, så nu ska ögonen vila, kommer använda grafit pulver från en penna och gå över fjädrarna...sen se vad mer...små steg nu och ta det bara lugnt....lätt att det går snett om man har brottom, som sagt vädring ska ta tid, för ser man effekten påengång så är det för mycket....
Petar i saker, gör man samt ställer ju höga krav på mig, det får en och gå framåt dvs kravet får inte bli så prestations ångest då är man helt fel ute, för det ska banne mig vara kul det man gör, då det är kreativitet och konstådran som ska få leva loss ,)
Lite gjort idag....påbörjat vädringen, Tamiyas Panel linje wash samt grått pigment samt grågul Tamiya makeup har använts...subtilt..är inte klar än då, lätt overdo it nu, så nu ska ögonen vila, kommer använda grafit pulver från en penna och gå över fjädrarna...sen se vad mer...små steg nu och ta det bara lugnt....lätt att det går snett om man har brottom, som sagt vädring ska ta tid, för ser man effekten påengång så är det för mycket....
Mal
Bra start på vädringen! Tur att du har bilder på det du gjort, då jag misstänker att det kommer att bli svårt att se när väl kärran är ihopsatt.
Inget nytt dock. Så är det för det mesta i den här hobbyn!
Håkan
Håkan
Azgaron skrev:Bra start på vädringen! Tur att du har bilder på det du gjort, då jag misstänker att det kommer att bli svårt att se när väl kärran är ihopsatt.
Håkan
Tackar Håkan..ja haha så sant så sant, men detta kommer att synas....har kollat, så viktigt få det poppa ut subtilt....men det är det som är det svåra subtilt....
Mal
Du fortsätter att slå oss i häpnad! Urläckert!
Janne.S- Moderator
Tackar Janne tackar det värmer ....
Mera gjort idag...klart med flänarna....skippa pigmenten då de inte tillför nåt alls, utan räckte med Tamiyas Makeup kit med ljusgrå vit/gul, det som tillkom är grafiten från en blyertspenna som jag drog över fjädrarna och vajern, jupppdet är detta är kalas med pauser då man minimerar risken för "OverDo"...dvs vila sinnet och ögonen
på börjat framdelen på motorhuven...vädrat, tog galet med tid, då detaljerna är helvettes delikata och "grunda" såm gör att washer är ett jucklo i sig, men envishet och justeringar....det betalar sig alltid...har ju förfasiken all tid i världen
Mera gjort idag...klart med flänarna....skippa pigmenten då de inte tillför nåt alls, utan räckte med Tamiyas Makeup kit med ljusgrå vit/gul, det som tillkom är grafiten från en blyertspenna som jag drog över fjädrarna och vajern, jupppdet är detta är kalas med pauser då man minimerar risken för "OverDo"...dvs vila sinnet och ögonen
på börjat framdelen på motorhuven...vädrat, tog galet med tid, då detaljerna är helvettes delikata och "grunda" såm gör att washer är ett jucklo i sig, men envishet och justeringar....det betalar sig alltid...har ju förfasiken all tid i världen
Mal
Mycket snyggt!
Håkan
Håkan
Det bästa hitintills du har byggt här ( och de andra är ju verkligen fina byggen )
KALAS LÄCKERT JOBB MAL !!!!!!
KALAS LÄCKERT JOBB MAL !!!!!!
Gigabyte
Tackar grabbar tackar...jupp tackar då jag har fått mkt genom detta forum...hade alldrig byggt så här idag om det inte vore för IPMS götet....som dessutom tog hand om mig och peppade mig i början av min nybörjade återstart.....
Så med det vill jag säga IPMS götet äger......samt kommer alltid vara hemma här
Därav täta byggtakts bilder så jag delar med mig självklart....och fråga på....
Så med det vill jag säga IPMS götet äger......samt kommer alltid vara hemma här
Därav täta byggtakts bilder så jag delar med mig självklart....och fråga på....
Mal
Underbart snyggt, Juha!
Jag bara njuter när jag ser dina bilder....
Stefan
Jag bara njuter när jag ser dina bilder....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Just! Just! Bättre än både fläsk och glass.Mal skrev:Så med det vill jag säga: IPMS Götet äger.
Matt_Public- Master of DNF
Faan vad inspirerad jag blir av ditt bygge!
Det ligger bortom det jag kan förstå hur du lyckas!
Var tvungen att läsa hela tråden igen och vilken härlig läsning det var!!!!!
Tack för att vi får följa din resa här på forumet och tack för att du tar dig tiden att dokumentera!!!!
Ser med spänning fram emot fortsättningen!
// Johan
Det ligger bortom det jag kan förstå hur du lyckas!
Var tvungen att läsa hela tråden igen och vilken härlig läsning det var!!!!!
Tack för att vi får följa din resa här på forumet och tack för att du tar dig tiden att dokumentera!!!!
Ser med spänning fram emot fortsättningen!
// Johan
johan r
Din byggtråd håller sådan kvalité så den skulle skulle kunna ges ut i bokform! Seriöst kolla vad det skulke kosta att ge ut ett häfte!
Janne.S- Moderator
Tackar för de fina orden verkligen de värmer.
Kanske men, de finns digitalt på forumet och gratis... sen författa ihop ett sånt häfte...jösses vilket jobb...sen fotomaterial....det finns ju otal såna redan nu...fast tar detta som en eloge verkligen.
Fåse i famtiden kanske......
Kanske men, de finns digitalt på forumet och gratis... sen författa ihop ett sånt häfte...jösses vilket jobb...sen fotomaterial....det finns ju otal såna redan nu...fast tar detta som en eloge verkligen.
Fåse i famtiden kanske......
Mal
Tackar...Tackar....
Japp, fick dessa i brevlådan, Custom Made By Fredrik Almlöf, Big Big thanks, de är perfekta och crispiga och lever direkt upp till Mals standard rakt av, han kan sin sak, helt klart och gjorde extra utifall....
Japp, fick dessa i brevlådan, Custom Made By Fredrik Almlöf, Big Big thanks, de är perfekta och crispiga och lever direkt upp till Mals standard rakt av, han kan sin sak, helt klart och gjorde extra utifall....
Mal
Ser ju inte fel ut! Ska bli kul att se resultatet sen!
Håkan
Håkan
Tackar Håkan...
Denna kontakt kom via Erik....han sammanförde oss på Mail...
En sak Fredrik får höga betyg av mig.
Jag skannade im dekal arket med en stålskala med 1/2 mm skalan med två vinklar.....yep det gjorde jobbet smidigt för honom och sparade en hel del tid är o gissa o mäta...tänkte till där innan ....
Ge all info till en som gör saker så blir det lättare.
Denna kontakt kom via Erik....han sammanförde oss på Mail...
En sak Fredrik får höga betyg av mig.
Jag skannade im dekal arket med en stålskala med 1/2 mm skalan med två vinklar.....yep det gjorde jobbet smidigt för honom och sparade en hel del tid är o gissa o mäta...tänkte till där innan ....
Ge all info till en som gör saker så blir det lättare.
Mal
Flaps...Flaps....Flaps....PE delar med....stön Hatar PE...ett jäkla putsande samt fixande.....vi e inte kmompisar men jag vinner "ALLTID" då e envis...
jo Min donna säger samma sak på vissa saker, jo är envis det är väl en del av mitt byggande gisar jag..samt det ger på annat med
Jaj...fipplat med flapsen....
PE Scores "0" Mals Way Score "1"
Flaps Sores "0" Mals Way Sores "1"
och så vidare torrpassar....
jo Min donna säger samma sak på vissa saker, jo är envis det är väl en del av mitt byggande gisar jag..samt det ger på annat med
Jaj...fipplat med flapsen....
PE Scores "0" Mals Way Score "1"
Flaps Sores "0" Mals Way Sores "1"
och så vidare torrpassar....
Mal
Sida 13 av 31 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 22 ... 31
Liknande ämnen
» A-7E Corsair II i 1/32
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Panther turret bunker.
» Tiger II bunker klar, tror jag.
» GBU-28 Bunker Buster Bomb i 1/48 - problemet löst.
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Panther turret bunker.
» Tiger II bunker klar, tror jag.
» GBU-28 Bunker Buster Bomb i 1/48 - problemet löst.
Sida 13 av 31
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet