Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.
+23
Tobiasr
frznlogic
Pyret
johan r
Warsawpact
Caverö
linusorn
tiking
Gigabyte
Marlin
TommyKillander
Janne.S
Henrik Bergman
flarpen
Exelon
Stefan E
cas
Erik
Azgaron
Tobias
Matt_Public
Agensjö
Mal
27 posters
Sida 22 av 31
Sida 22 av 31 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 26 ... 31
Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.
Oj där finnes en hel del atmosfär,, är ju lite ödesmättad feeling bara att titta på dina bilder
Gigabyte
Fyfan...ja för mig var det mäktigt....ett helvette o ta mig så nära.....det är snack o riva rasket samt avspärratt rejält...tro mig jag provade tom muta grinden 50 euro samt även företagen inne på området m "jag fyller år" vill komma nära.......det är en tidsfråga innan den är borta...mmen hey e glad o fått se derta...yes o atmosfär...lol lokala fylleshap...hehe jepp Mal tog ett par.Öl där med ........
Mal
Ni ser ut att ha haft en riktigt trevlig resa, härligt!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tackar...har ju toppen i La Rochelle....idag en båttur....
Fort Boyard....en timmes båtfärd från La Rochelle...
Tv leken m kändisar på Fångarna på fortet spelas in där.
...dock inget jag följt....ser alldrig på TV sådär o följer.
.
Fort Boyard....en timmes båtfärd från La Rochelle...
Tv leken m kändisar på Fångarna på fortet spelas in där.
...dock inget jag följt....ser alldrig på TV sådär o följer.
.
Mal
Nu är jag tillbaka i Paris
Nu en fråga....känner nån till nån bra hobby butik i Paris.....
Nu en fråga....känner nån till nån bra hobby butik i Paris.....
Mal
Trevlig utsikt.
Jag hittade detta på nätet.
Men artikeln är lite gammal så jag vet inte om den fortfarande är aktuell.
http://www.internetmodeler.com/2005/may/features/Paris.php
/Bosse
Jag hittade detta på nätet.
Men artikeln är lite gammal så jag vet inte om den fortfarande är aktuell.
http://www.internetmodeler.com/2005/may/features/Paris.php
/Bosse
Marlin
Haha...joförfan...har det toppen....flackat omkring i Frankrike....ta dan som det kommer...spontanbestämma vart man vill åka....
La Rochelle bestämdes då vi var i Paris förra veckan....lol....det är semester man gör vad man vill samt Frankrike är ett favoritland för mig.....käket...vinerna.....städerna....
Japp shoppat lite....besökte enn hobby butik...nära Gare De Lyon......
samma priser som här......tom lite dyrare.....men ett galet sortiment på modeller.....trevlig butik.
[url="https://s1291.photobucket.com/user/Mal_Belford/media/Mobile%20Uploads/20150814_122426_zpsjzlrjndo.jpg.html"][/url]
Ok....en liten model....figurer till mitt kommande Wurger diobas....
[url="https://s1291.photobucket.com/user/Mal_Belford/media/Mobile%20Uploads/20150814_135457_zpsauk8acdb.jpg.html"][/url]
La Rochelle bestämdes då vi var i Paris förra veckan....lol....det är semester man gör vad man vill samt Frankrike är ett favoritland för mig.....käket...vinerna.....städerna....
Japp shoppat lite....besökte enn hobby butik...nära Gare De Lyon......
samma priser som här......tom lite dyrare.....men ett galet sortiment på modeller.....trevlig butik.
[url="https://s1291.photobucket.com/user/Mal_Belford/media/Mobile%20Uploads/20150814_122426_zpsjzlrjndo.jpg.html"][/url]
Ok....en liten model....figurer till mitt kommande Wurger diobas....
[url="https://s1291.photobucket.com/user/Mal_Belford/media/Mobile%20Uploads/20150814_135457_zpsauk8acdb.jpg.html"][/url]
Mal
Hah! Jag höll i den boxen för 4 dagar sedan tror jag., är det 1/32 skala?
frznlogic
Check this....out...
Emblemet på U96....(Das Boot)
kolla väskan....
Emblemet på U96....(Das Boot)
kolla väskan....
Senast ändrad av Mal den fre aug 14 2015, 22:31, ändrad totalt 2 gånger
Mal
Aah! Välförsedda modellbutiker är bättre än bäst.
Matt_Public- Master of DNF
Hehe...så nu har man fått sitt på semestern samt lite off topic....men man e ju lite personlig i sina trådar....samt bringar lite historia och god mat med...hör ju lite till....
Jupp....flygplatsen Charles De Gaulle....hemresa snart.....så måste ju ta lite nyttigheter i mig så man klarar hemresan
sen har man två veckor till
Japp nu fokusera på Corsairen yess......
Sen läsa på mer om hangar däcket o gräva ner sig i referenser...
Jupp....flygplatsen Charles De Gaulle....hemresa snart.....så måste ju ta lite nyttigheter i mig så man klarar hemresan
sen har man två veckor till
Japp nu fokusera på Corsairen yess......
Sen läsa på mer om hangar däcket o gräva ner sig i referenser...
Mal
Jahps...då har man hittat hem.... samt byggbordet lockade...fyfarao vad det kliade o komma igång
Nu ska vi se.....inspektions öppningarna har fått rutor.....på plats....
Japp avgaser...samt streaks....påbörjat hjulhusen....ska göra mer o justera mera...oljefärger
Nu undrar en del varför en skarp linje o avgasterna slitar tvärt...jo...kollat mkt på referns bilder...det är så att panelerna tilltar neråt...så de trycker avgaserna från kroppen...ser konstigt ut...men tro mig...så detta är real deal...sett många dra avgaserna över hela buken ....men nja inte det jag hittat på referens bilder... ...jaja petar i saker som vanligt ...men whatever...helheten är det jag strävar efter as long as it looks cool im pleased....
Sen en helhet...fasiken kan nog bli en ball Corsair av detta efter allt slit mera kommer....men nu vila ögonen
Nu ska vi se.....inspektions öppningarna har fått rutor.....på plats....
Japp avgaser...samt streaks....påbörjat hjulhusen....ska göra mer o justera mera...oljefärger
Nu undrar en del varför en skarp linje o avgasterna slitar tvärt...jo...kollat mkt på referns bilder...det är så att panelerna tilltar neråt...så de trycker avgaserna från kroppen...ser konstigt ut...men tro mig...så detta är real deal...sett många dra avgaserna över hela buken ....men nja inte det jag hittat på referens bilder... ...jaja petar i saker som vanligt ...men whatever...helheten är det jag strävar efter as long as it looks cool im pleased....
Sen en helhet...fasiken kan nog bli en ball Corsair av detta efter allt slit mera kommer....men nu vila ögonen
Senast ändrad av Mal den sön aug 16 2015, 20:28, ändrad totalt 1 gång
Mal
Satfläsk, vilka sköna streaks!
Också: välkommen hem till verksamheten!
Också: välkommen hem till verksamheten!
Matt_Public- Master of DNF
Tackar Tackar .....har ju två veckor till så lite ska väl hinnas med ....
Mal
Tjo!
Får du nog kika på referenserna igen... 😉
http://www.lcarsmotorcycles.com/photos/f4u-corsair-at-warbirds-over-wanaka-2010-by-nick-foss/
/Andreas
http://www.lcarsmotorcycles.com/photos/f4u-corsair-at-warbirds-over-wanaka-2010-by-nick-foss/
/Andreas
Agensjö
Agensjö skrev:Tjo!
/Andreas
Nja....vad menar du.....du missar den skarpa linjen mannen ....
Mal
Om det är avgaserna efter panelen...de kommer senare....subtilt...men det är en skarp linje som man ser även på fotot du bifogade.
Mal
Mycket snyggt sotat!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Aha, jag trodde du va klar där... På bilden jag passade över är ju fortsättningen på streaksen ganska tydlig även den. Så brukar det se ut, iaf på dom Corsairer jag sett många gånger på flygshower
Grymt bygge Mr!
/A
Grymt bygge Mr!
/A
Agensjö
Yep....
fotot visar att det är en skarp linje iom panelen på buken är vinklad utåt o trycker ut avgaserna.....
För lätt hänt o dra all avgaser "uniform" efter buken.....
fotot visar att det är en skarp linje iom panelen på buken är vinklad utåt o trycker ut avgaserna.....
För lätt hänt o dra all avgaser "uniform" efter buken.....
Mal
Den luckan är ju iofs inte alltid öppen... Beror på motortemp mm 👍🏻
Agensjö
Då ska vi se....förfrågan om landställen och Mals Way dårå.....
Denna ser ju lite platt ut.....ska skapa skuggor...för djup vill jag ju ha....
Japp...detta är vad som ska användas för först...då landställen är gråa, en del går på direkt med smutsen...men nope inte än...detta är bara för skuggor först, så blandar till en mörkare grå med dessa washer....
Sen 3 timmar senare....pinwashat...sen topsat bort blobbarna...sen justerat washerna med Zippo bensin fuktad pensel....lixom Målat med washen med, justerat osv....
Så nu ser det ut så här.....skuggor o detaljer....inte klar än....nästa steg är oljefärger, då det är ju fett på gångjärnen mm, samt pistongen ska få fett på sig....
Dock lite justeringar kvar....men stort sett nästan klar med denna etapp.
Denna ser ju lite platt ut.....ska skapa skuggor...för djup vill jag ju ha....
Japp...detta är vad som ska användas för först...då landställen är gråa, en del går på direkt med smutsen...men nope inte än...detta är bara för skuggor först, så blandar till en mörkare grå med dessa washer....
Sen 3 timmar senare....pinwashat...sen topsat bort blobbarna...sen justerat washerna med Zippo bensin fuktad pensel....lixom Målat med washen med, justerat osv....
Så nu ser det ut så här.....skuggor o detaljer....inte klar än....nästa steg är oljefärger, då det är ju fett på gångjärnen mm, samt pistongen ska få fett på sig....
Dock lite justeringar kvar....men stort sett nästan klar med denna etapp.
Mal
Det ser så enkelt ut när du gör det!
Men de där tamaya-flaskorna och lite zippo-vätska verkar ju vara steg ett.
Antecknat och noterat, hoppas jag...
Men de där tamaya-flaskorna och lite zippo-vätska verkar ju vara steg ett.
Antecknat och noterat, hoppas jag...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 22 av 31 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 26 ... 31
Liknande ämnen
» A-7E Corsair II i 1/32
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Panther turret bunker.
» Tiger II bunker klar, tror jag.
» GBU-28 Bunker Buster Bomb i 1/48 - problemet löst.
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Panther turret bunker.
» Tiger II bunker klar, tror jag.
» GBU-28 Bunker Buster Bomb i 1/48 - problemet löst.
Sida 22 av 31
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet