IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

+23
Tobiasr
frznlogic
Pyret
johan r
Warsawpact
Caverö
linusorn
tiking
Gigabyte
Marlin
TommyKillander
Janne.S
Henrik Bergman
flarpen
Exelon
Stefan E
cas
Erik
Azgaron
Tobias
Matt_Public
Agensjö
Mal
27 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 21 av 31 Föregående  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 26 ... 31  Nästa

Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av cas tis aug 04 2015, 20:50

Ruggigt vackert målat på sporrstället!
Kan du göra en ohyggligt detaljerad och fotograferad genomgång av hur du gör och tänker på huvudställen?
Snälla?

Jag behöver det till min Tiffie albino
cas
cas
Vicesheriff

Till överst på sidan Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av Mal tis aug 04 2015, 21:21

Självklart kan jag göra det....iom förfrågan om du vill ha det...mkt hedrande att nån vill ha Mals Way....det kommer bli flum What a Face samt mkt min Tolkning Mals Way..därav vädringen...

Som sagt läser aldrig tidningar eller nåt..elle videosar...(jo ett par saker som limteknik med flytlim Wink ).plockat upp allt efter några år sen återtåget på saker "jag" gillar effekter...från olika forum trådar...samt tom stält raka frågor hur de gjorde en specifik sak.....ett bygge kan ha saker jag verkligen gillar men annat..sådär...fantastiskt med forum ja...man hittar så mkt olka stilar mm...o man frågar specifikt på en sak...yess...sen testa...modellera om den till nåt som passar en...JA UTFORSKA Wink det är spännande saker.....Wink

Detta är vad jag plockade ut som jag ansåg passa på landstallen...körde samma på sporrhjulet....layer by layer...tänk på att jag nu utgått från ljusa landställ...en Tiffie...måste titta närmare vilka färger/toner jag skulle välja (kan kolla om du vill så du kan testa om det passar "Din Smak" sen utvekla den som passar "just Dig"...) ...tänk på att det är skithäftigt när man kommer till en mer personlig stil...undvik "Copy Cat" den är grym för o lära sig...men ramla inte ner i "kopiera" för det blir så förbaskat tråkigt efter ett tag......jag är mer för "Våga/Be Brave" fasen man kan ju ramla på nåt som är en guldklimp...och som Mattias ofta säger "Its Only A Model" det är asen sant altså....går efter mkt det tänket...har en vision innan bygget ens startat hur det ska sde ut och vad jag strävar efter...

Vart mkt text ja.....

Men självklart kan jag göra en step by step och dokumenterad på denna...sen så anpassa efter egna behov och toner (då ex en Tiffie har andra färger på hjulhus o ställ mm så färgerna böra anpassas efter dem Wink )

Så ja jag kör den och hur jag tänker när jag gör...step by step...lite flummigt kommer det o bli...men ja BALLT Wink

Ja detta är vad som anväts till Corsairens Landställ....som exempel...mörkare färger s behövs inte lika mkt...då brukar jag jobba med mkt mindre saker, samt lite andra tekniken (wurgers mm)
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 A1o7j5

Men ha inte bråttom..för jag sticker till Frankrike i övermorgon och blir borta 10 Dagar Wink....två dagar Paris...sen antingen Normandie (landstigningen) eller La Rochelle (U-Boat) eller både och What a Face jag o donnan har inte bestämt oss...tar tåget sen in på hotell Wink

Mal
Mal

Inlägg av Mal tis aug 04 2015, 23:27

Japp....en sista sak...innan man sticker i övermorgon....lol...

Maska av huven....för o se att allt är topp innan....har extra om det behövs Wink....phu..alltid ett gissel som kan ge oösnkade överraskningar....i detta fall...inget damm...inget färgdamm..inga fibrer....ingen imma heller..
sen när jag kommer tillbaka så på med nya masker...rigorösa förberedelser betalar sig verkligen....

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 1673ly

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 2jdquf

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 Dh47sy

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 3097q75

Mal
Mal

Inlägg av Azgaron tis aug 04 2015, 23:43

Ser mycket bra ut! 

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Janne.S ons aug 05 2015, 04:32

Mästerligt, helt enkelt! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av TommyKillander ons aug 05 2015, 07:09

Perfekt!

cheers 
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Marlin ons aug 05 2015, 08:17

Snyggt Juha. cheers
Och trevlig resa.. Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av cas ons aug 05 2015, 09:45

Ohlala! Mycket snyggt!
Jag ser fram emot både en reserapport och landställs-ABC!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Mal ons aug 05 2015, 21:33

Hann med lite fippel idag...allt e preppat för resan....

Backspegeln...lite tråkig ets ska livas upp lite...

Maskat av metalsidan...målat svart...dit med kristal kleer....

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 25sx73l

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 258zfxj

blankt o spegel likt....
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 2ight8m
Mal
Mal

Inlägg av Mal ons aug 05 2015, 21:38

Monterat spegeln i huven....
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 Mmbtb5

höll på glömma dekalen....den håller på o smälter in...

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 2nlbz9u

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 M81daf

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 F4k28z
Mal
Mal

Inlägg av Tobiasr ons aug 05 2015, 21:44

Nae, jösses. Måste fråga än en gång. Säkert att du inte snickrar i skala 1:1? Det där ser fruktansvärt realistiskt ut. Riktigt fint!
Tobiasr
Tobiasr

Inlägg av Matt_Public ons aug 05 2015, 22:07

Det är de små, små detaljerna som gör'et! pirat
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal ons aug 05 2015, 22:36

Tackar...tackar...

Ja Mattias...det är ju det What a Face
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron tor aug 06 2015, 02:20

Mycket snyggt fixat med backspegeln!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Gigabyte tor aug 06 2015, 11:50

Mycket tjusigt Mal  king king king king
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Mal lör aug 08 2015, 14:16

Japp...Lunch Entrecote på Francoeur...Wink
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 30rtsmw

japp...obligatoriska bilden med What a Face
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 2112k1s

Skönt att man betat av de flesta sevärdheterna sen tidigare resor.....skulle alldrig stå o köa timvis för Eiffeltornet....
Samt man hittar ju ganska lätt när man återbesöker en stad....5 gången för min del cyclops Paris är som sagt en favoritstad jag verkligen gillar....
Mal
Mal

Inlägg av Gigabyte lör aug 08 2015, 16:51

Du milde Madrid vad det ser gott ut , både resmål och förtäring  Very Happy
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Mal lör aug 08 2015, 22:34

At lasttä......fyfan e framme....tog tåget från Paris..ca 3.5timmar med TGV drunken

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 Wkk9qx

En sen Fransk middag på rummet.....perfekt...Vin, bröd, ost och oliver.....sjukt gott kan jag lova.

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 20150808_221056_zpsqmkdmfne
Mal
Mal

Inlägg av Marlin lör aug 08 2015, 23:03

En middag i min smak.  drunken
Ha så trevligt i la France.

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av frznlogic lör aug 08 2015, 23:05

Åh fy fan, det där såg inte fel ut! Jag blev sjukt sugen på vin och bröd nu 😁

frznlogic

Inlägg av Mal mån aug 10 2015, 22:16

Japp...ett besök på La Rochelles U-Boat bunker central under wtt hotel som var reserverat för befäl under perioden......

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 24b45t4

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 35k7fya
Mal
Mal

Inlägg av Mal mån aug 10 2015, 22:26

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 2po43yx

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 Efot1u

Ujujuj......Das Boot....
Imorrn ett besök till La Palisse...ubåts bunkrarna....avspärrat...men Mal ska ta sig in What a Face muta...fjäska...bryta sig in hehe
Mal
Mal

Inlägg av Marlin tis aug 11 2015, 08:32

Mer bilder, mer bilder, mer bilder...  Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 853532160
Måste medge att jag är sjukt avundsjuk på resmålet. Very Happy

Hoppas ni har en bra semester.

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Mal tis aug 11 2015, 10:07

So far.....kan bara rekomendera La Rochelle.

Mkt lätt att ta sig dit...Flyg till Paris, sen ta TGV, ca 3.5 timme så är man framme ca 700pix enkel resa, dock dyra hotel i stan, finns billigare ca 1km från stan....bott både pch här i La Lochelle,
Käket ungefär detsamma som hemma, fokusera på havets läkerheter...mkt mkt fräsh Wink

Jag gillar verkligen La Rochelle, det är en rätt liten stad.
Allt är på Franska samt sparsamt m engelska lol....

Ok mera bilder, stan har flera hemliga bunkrar, denna orört upptäktes vid renpvering av hotellet...hotellet ovan var reserverad för ubåts befälen......

kulhål genom glaset
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 2e2gkyp
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 2r7scg1

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 21 K0kkcm

Mal
Mal

Inlägg av cas tis aug 11 2015, 12:57

Jag kan höra Das Boot -musiken i huvudet nu...
Häftigt ställe, om man nu kan använda det uttrycket.

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 21 av 31 Föregående  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 26 ... 31  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet