Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.
+23
Tobiasr
frznlogic
Pyret
johan r
Warsawpact
Caverö
linusorn
tiking
Gigabyte
Marlin
TommyKillander
Janne.S
Henrik Bergman
flarpen
Exelon
Stefan E
cas
Erik
Azgaron
Tobias
Matt_Public
Agensjö
Mal
27 posters
Sida 21 av 31
Sida 21 av 31 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 26 ... 31
Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.
Ruggigt vackert målat på sporrstället!
Kan du göra en ohyggligt detaljerad och fotograferad genomgång av hur du gör och tänker på huvudställen?
Snälla?
Jag behöver det till min Tiffie
Kan du göra en ohyggligt detaljerad och fotograferad genomgång av hur du gör och tänker på huvudställen?
Snälla?
Jag behöver det till min Tiffie
cas- Vicesheriff
Självklart kan jag göra det....iom förfrågan om du vill ha det...mkt hedrande att nån vill ha Mals Way....det kommer bli flum samt mkt min Tolkning Mals Way..därav vädringen...
Som sagt läser aldrig tidningar eller nåt..elle videosar...(jo ett par saker som limteknik med flytlim ).plockat upp allt efter några år sen återtåget på saker "jag" gillar effekter...från olika forum trådar...samt tom stält raka frågor hur de gjorde en specifik sak.....ett bygge kan ha saker jag verkligen gillar men annat..sådär...fantastiskt med forum ja...man hittar så mkt olka stilar mm...o man frågar specifikt på en sak...yess...sen testa...modellera om den till nåt som passar en...JA UTFORSKA det är spännande saker.....
Detta är vad jag plockade ut som jag ansåg passa på landstallen...körde samma på sporrhjulet....layer by layer...tänk på att jag nu utgått från ljusa landställ...en Tiffie...måste titta närmare vilka färger/toner jag skulle välja (kan kolla om du vill så du kan testa om det passar "Din Smak" sen utvekla den som passar "just Dig"...) ...tänk på att det är skithäftigt när man kommer till en mer personlig stil...undvik "Copy Cat" den är grym för o lära sig...men ramla inte ner i "kopiera" för det blir så förbaskat tråkigt efter ett tag......jag är mer för "Våga/Be Brave" fasen man kan ju ramla på nåt som är en guldklimp...och som Mattias ofta säger "Its Only A Model" det är asen sant altså....går efter mkt det tänket...har en vision innan bygget ens startat hur det ska sde ut och vad jag strävar efter...
Vart mkt text ja.....
Men självklart kan jag göra en step by step och dokumenterad på denna...sen så anpassa efter egna behov och toner (då ex en Tiffie har andra färger på hjulhus o ställ mm så färgerna böra anpassas efter dem )
Så ja jag kör den och hur jag tänker när jag gör...step by step...lite flummigt kommer det o bli...men ja BALLT
Ja detta är vad som anväts till Corsairens Landställ....som exempel...mörkare färger s behövs inte lika mkt...då brukar jag jobba med mkt mindre saker, samt lite andra tekniken (wurgers mm)
Men ha inte bråttom..för jag sticker till Frankrike i övermorgon och blir borta 10 Dagar ....två dagar Paris...sen antingen Normandie (landstigningen) eller La Rochelle (U-Boat) eller både och jag o donnan har inte bestämt oss...tar tåget sen in på hotell
Som sagt läser aldrig tidningar eller nåt..elle videosar...(jo ett par saker som limteknik med flytlim ).plockat upp allt efter några år sen återtåget på saker "jag" gillar effekter...från olika forum trådar...samt tom stält raka frågor hur de gjorde en specifik sak.....ett bygge kan ha saker jag verkligen gillar men annat..sådär...fantastiskt med forum ja...man hittar så mkt olka stilar mm...o man frågar specifikt på en sak...yess...sen testa...modellera om den till nåt som passar en...JA UTFORSKA det är spännande saker.....
Detta är vad jag plockade ut som jag ansåg passa på landstallen...körde samma på sporrhjulet....layer by layer...tänk på att jag nu utgått från ljusa landställ...en Tiffie...måste titta närmare vilka färger/toner jag skulle välja (kan kolla om du vill så du kan testa om det passar "Din Smak" sen utvekla den som passar "just Dig"...) ...tänk på att det är skithäftigt när man kommer till en mer personlig stil...undvik "Copy Cat" den är grym för o lära sig...men ramla inte ner i "kopiera" för det blir så förbaskat tråkigt efter ett tag......jag är mer för "Våga/Be Brave" fasen man kan ju ramla på nåt som är en guldklimp...och som Mattias ofta säger "Its Only A Model" det är asen sant altså....går efter mkt det tänket...har en vision innan bygget ens startat hur det ska sde ut och vad jag strävar efter...
Vart mkt text ja.....
Men självklart kan jag göra en step by step och dokumenterad på denna...sen så anpassa efter egna behov och toner (då ex en Tiffie har andra färger på hjulhus o ställ mm så färgerna böra anpassas efter dem )
Så ja jag kör den och hur jag tänker när jag gör...step by step...lite flummigt kommer det o bli...men ja BALLT
Ja detta är vad som anväts till Corsairens Landställ....som exempel...mörkare färger s behövs inte lika mkt...då brukar jag jobba med mkt mindre saker, samt lite andra tekniken (wurgers mm)
Men ha inte bråttom..för jag sticker till Frankrike i övermorgon och blir borta 10 Dagar ....två dagar Paris...sen antingen Normandie (landstigningen) eller La Rochelle (U-Boat) eller både och jag o donnan har inte bestämt oss...tar tåget sen in på hotell
Mal
Japp....en sista sak...innan man sticker i övermorgon....lol...
Maska av huven....för o se att allt är topp innan....har extra om det behövs ....phu..alltid ett gissel som kan ge oösnkade överraskningar....i detta fall...inget damm...inget färgdamm..inga fibrer....ingen imma heller..
sen när jag kommer tillbaka så på med nya masker...rigorösa förberedelser betalar sig verkligen....
Maska av huven....för o se att allt är topp innan....har extra om det behövs ....phu..alltid ett gissel som kan ge oösnkade överraskningar....i detta fall...inget damm...inget färgdamm..inga fibrer....ingen imma heller..
sen när jag kommer tillbaka så på med nya masker...rigorösa förberedelser betalar sig verkligen....
Mal
Ser mycket bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ohlala! Mycket snyggt!
Jag ser fram emot både en reserapport och landställs-ABC!
Jag ser fram emot både en reserapport och landställs-ABC!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hann med lite fippel idag...allt e preppat för resan....
Backspegeln...lite tråkig ets ska livas upp lite...
Maskat av metalsidan...målat svart...dit med kristal kleer....
blankt o spegel likt....
Backspegeln...lite tråkig ets ska livas upp lite...
Maskat av metalsidan...målat svart...dit med kristal kleer....
blankt o spegel likt....
Mal
Monterat spegeln i huven....
höll på glömma dekalen....den håller på o smälter in...
höll på glömma dekalen....den håller på o smälter in...
Mal
Nae, jösses. Måste fråga än en gång. Säkert att du inte snickrar i skala 1:1? Det där ser fruktansvärt realistiskt ut. Riktigt fint!
Tobiasr
Det är de små, små detaljerna som gör'et!
Matt_Public- Master of DNF
Mycket snyggt fixat med backspegeln!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Japp...Lunch Entrecote på Francoeur...
japp...obligatoriska bilden med
Skönt att man betat av de flesta sevärdheterna sen tidigare resor.....skulle alldrig stå o köa timvis för Eiffeltornet....
Samt man hittar ju ganska lätt när man återbesöker en stad....5 gången för min del Paris är som sagt en favoritstad jag verkligen gillar....
japp...obligatoriska bilden med
Skönt att man betat av de flesta sevärdheterna sen tidigare resor.....skulle alldrig stå o köa timvis för Eiffeltornet....
Samt man hittar ju ganska lätt när man återbesöker en stad....5 gången för min del Paris är som sagt en favoritstad jag verkligen gillar....
Mal
Du milde Madrid vad det ser gott ut , både resmål och förtäring
Gigabyte
En middag i min smak.
Ha så trevligt i la France.
/Bosse
Ha så trevligt i la France.
/Bosse
Marlin
Åh fy fan, det där såg inte fel ut! Jag blev sjukt sugen på vin och bröd nu 😁
frznlogic
Japp...ett besök på La Rochelles U-Boat bunker central under wtt hotel som var reserverat för befäl under perioden......
Mal
Ujujuj......Das Boot....
Imorrn ett besök till La Palisse...ubåts bunkrarna....avspärrat...men Mal ska ta sig in muta...fjäska...bryta sig in hehe
Mal
Mer bilder, mer bilder, mer bilder...
Måste medge att jag är sjukt avundsjuk på resmålet.
Hoppas ni har en bra semester.
/Bosse
Måste medge att jag är sjukt avundsjuk på resmålet.
Hoppas ni har en bra semester.
/Bosse
Marlin
So far.....kan bara rekomendera La Rochelle.
Mkt lätt att ta sig dit...Flyg till Paris, sen ta TGV, ca 3.5 timme så är man framme ca 700pix enkel resa, dock dyra hotel i stan, finns billigare ca 1km från stan....bott både pch här i La Lochelle,
Käket ungefär detsamma som hemma, fokusera på havets läkerheter...mkt mkt fräsh
Jag gillar verkligen La Rochelle, det är en rätt liten stad.
Allt är på Franska samt sparsamt m engelska lol....
Ok mera bilder, stan har flera hemliga bunkrar, denna orört upptäktes vid renpvering av hotellet...hotellet ovan var reserverad för ubåts befälen......
kulhål genom glaset
Mkt lätt att ta sig dit...Flyg till Paris, sen ta TGV, ca 3.5 timme så är man framme ca 700pix enkel resa, dock dyra hotel i stan, finns billigare ca 1km från stan....bott både pch här i La Lochelle,
Käket ungefär detsamma som hemma, fokusera på havets läkerheter...mkt mkt fräsh
Jag gillar verkligen La Rochelle, det är en rätt liten stad.
Allt är på Franska samt sparsamt m engelska lol....
Ok mera bilder, stan har flera hemliga bunkrar, denna orört upptäktes vid renpvering av hotellet...hotellet ovan var reserverad för ubåts befälen......
kulhål genom glaset
Mal
Jag kan höra Das Boot -musiken i huvudet nu...
Häftigt ställe, om man nu kan använda det uttrycket.
Häftigt ställe, om man nu kan använda det uttrycket.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 21 av 31 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 26 ... 31
Liknande ämnen
» A-7E Corsair II i 1/32
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Panther turret bunker.
» Tiger II bunker klar, tror jag.
» GBU-28 Bunker Buster Bomb i 1/48 - problemet löst.
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Panther turret bunker.
» Tiger II bunker klar, tror jag.
» GBU-28 Bunker Buster Bomb i 1/48 - problemet löst.
Sida 21 av 31
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet