IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

+23
Tobiasr
frznlogic
Pyret
johan r
Warsawpact
Caverö
linusorn
tiking
Gigabyte
Marlin
TommyKillander
Janne.S
Henrik Bergman
flarpen
Exelon
Stefan E
cas
Erik
Azgaron
Tobias
Matt_Public
Agensjö
Mal
27 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 20 av 31 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 25 ... 31  Nästa

Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 20 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av Azgaron lör aug 01 2015, 00:25

Mycket snyggt jobbat med washen! Precis lagom mycket om man ska uttrycka det lagom svenskt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Till överst på sidan Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 20 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av cas lör aug 01 2015, 08:24

Subtilt och hur snyggt som helst!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Mal lör aug 01 2015, 22:46

Tackar grabbar...mera dekaler...Tamiyas dekaler är fasiken tricky....tålamod o jobba på...

Microsol får verkligen jobba.....när dekalen nästan är torr....rulla försiktigt och bestämt med en tops....sen på med Micro Sol igen...repetera...tar tid...

Färgen ser ut att påverkas och blir ljustare....låt den vara, RULLA INTE MED TOPS då...för färgen är mjuk och får märken efter topsen...för den kommer mörkna igen...bilden visar som redan är klar
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 20 2q8rqro
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public lör aug 01 2015, 23:25

Snyyyggt! king

Att dra tops i färg som mjukats upp av dekalvätska är en miss som är duktigt irriterande.

Bra att somliga av oss vet bättre än så. What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal lör aug 01 2015, 23:28

Matt_Public skrev:Snyyyggt! king

Att dra tops i färg som mjukats upp av dekalvätska är en miss som är duktigt irriterande.

Bra att somliga av oss vet bättre än så. What a Face

Dem har man gjort ett par gånger innan man verkligen FATTA och säger...gör för fan inte så What a Face för då går det så...eeeuuuu dooooh...igen...så nånstans har det gått in nu i hjärnbarken What a Face
Mal
Mal

Inlägg av Mal lör aug 01 2015, 23:37

Glömde tillägga vad för nåt som var problemet...silvering.....lol...varför metoden med dekalen...perforering av dekalen kan ev vara nödvändig...men det går som jag skrev ovan och resultatet synns...
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron lör aug 01 2015, 23:43

Snyggt, och bra tips med tops och dekaler! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Gigabyte sön aug 02 2015, 11:10

Snyggt Mal !!!
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Mal sön aug 02 2015, 19:22

Nu ska vi se....flera timmar denna eftermiddag med washer.....Inte klar än men börjar likna nåt.....

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 20 11754534_1467372043585499_8914848002944029041_o_zpsyw1uugnx

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 20 11838535_1467372103585493_413782117233656574_o_zpsrn1hteqi

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 20 11779763_1467372440252126_2072306366257109788_o_zpskcyxbutq
Mal
Mal

Inlägg av flarpen sön aug 02 2015, 20:51

Mal skrev:.....Inte klar än men börjar likna nåt.....
Jag ser vad det börjar likna, en Corsair? Surprised

Japp, detta blir bara bättre å bättre.
flarpen
flarpen
AMS patient zero

Inlägg av Janne.S sön aug 02 2015, 21:20

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 20 2699807934 Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 20 2699807934 Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 20 2699807934
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Matt_Public sön aug 02 2015, 22:34

Jumlars, vad snyggt! drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal mån aug 03 2015, 00:07

Tackar grabbar...tackar.....det värmer....

Kommer inte köra nån förseglande lack på detta Wink...behövs inte, då det är enamelwash...samt kommer behöva justera lite mer....senare...
man hittar alltid nåt senare Wink erfarenheter där med...

Iom att jag har kört så förbaskat tunn klarlack över det matta så har man en semigloss/sidenmatt lack nu så....
....kommer skippa dra på mattlack (som man är van vid i vaniga fall...bryter trenden mot traditionellt målande lite där), då det inte kommer ge nåt är mer "matt" och det dödar en del av kontrasterna...
däremot på vissa stället rejält utspädd klarlack/mattlack mix...för att ge stuns....väl valda platser Wink avmaskade med...

enbart mattlack det dödar en del av helheten...japp udda tänk...men trust me on this one..då skiten hamnar på rätt sätt....
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron mån aug 03 2015, 00:55

Du washar på som om du inte gjort annat! Smile Snyggt blir det! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av frznlogic mån aug 03 2015, 05:15

Jag är lika imponerad som alltid! 

Ditt resonemang om förseglande lack och slutlager av mattlack håller jag helt med om. På foton så tycker jag inte det spelar så stor roll, man ser ändå inte så stor skillnad på matt /siden/gloss, men när du ser modellen irl... Det ger en helt annan dimension till modellen när tex avgaserna är mattare än den sidenblanka modellen, eller att använda gloss lack för att härma regn som ligger på modellen (köpte förresten MIG vatteneffekt innan jag åkte för att testa lite sånt, kom på det nu när jag skrev om det)  osv.. Skänker mycket realism. Grymt bygge att följa ☺

frznlogic

Inlägg av Mal mån aug 03 2015, 07:29

Nja...Jo fattar vad du menar...ska du härma regn så blir svart mattlack svart...kontrasten förstärks....

Blank är jag inte ute efter då modellen i sig är sidenmatt än blank.

Då använt retarder i mina matta färger som mer blir sidenmatt då...sen dragit mkt mkt tunn klarlack som jag brukat...det ursprungliga ytan blir bara snäppet blankare men fortfarande siden matt/blank (svårt förklara)....så drar jag på svart

Det jag menar matt blir alldeles för mkt...

scratch Samt kommer inte köra en våt kärra...då borde den vara mörkare upptill av att vattnet just gör matt färgen vatten våt een blir mörkare...samt regnstreaks på sidorna...
Mal
Mal

Inlägg av Mal mån aug 03 2015, 12:38

Visar va jag menar med bild om finnish.

Min definition av blank yta är propellern och den andra är ju nåt mellanting mellan matt o blank....så det är sen finnishen jag vill ha Wink 

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 20 Ncd2py

Drar jag på mattlack...den blir "blekare/dämpar" den effekten vill jag inte ha.

Lite övertydlig med en bild Wink
Mal
Mal

Inlägg av cas mån aug 03 2015, 12:44

Din perfektionism är verkligen nåt att stå efter!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av frznlogic mån aug 03 2015, 14:24

Japp, jag tror vi har exakt samma åsikt där, jag höll egentligen med dig och försökte ge mina egna exempel... Smile IMHO, så syns det inte alltid så bra på bild, men i verkligheten så är det jätteskillnad och ger mycket djup till objektet... att ha olika nivåer av blankhet, precis som verkligheten helt enkelt. Smile

frznlogic

Inlägg av Mal tis aug 04 2015, 17:59

Det tar sig...lite justeringar kvar....fasiken kommer duga alldeles utmärkt åt mig Wink

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 20 2s9u0w5

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 20 2qan3m0
Mal
Mal

Inlägg av Moose tis aug 04 2015, 18:24

Har bara ett ord i huvet... sjukt. 
På ett bra sätt alltså

Moose

Inlägg av Mal tis aug 04 2015, 18:57

Tackar Moose...tackar...

Mera fipplat....

Hjulen nästan klara, fälgarna vädrade, röda strecket som går över däcket o fälgen är maskat o sen målat...fans dekaler men orka hålla på o få det fästa på gummit.....

Samt mera pyssel som förbereds för waher o vädring.
siffrorna är Gjorda av Fredrik Almlöf...de var små, men dra åt helvette bra de fungerade.....
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 20 V7wo5t

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 20 Qq4bwx

Mal
Mal

Inlägg av Mal tis aug 04 2015, 19:01

En annan vinkel på hjulet o kroken....
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 20 2ljmdlj

Senast ändrad av Mal den tis aug 04 2015, 19:02, ändrad totalt 1 gång
Mal
Mal

Inlägg av Janne.S tis aug 04 2015, 19:03

Ljuvligt! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Mal tis aug 04 2015, 19:08

Tackar Janne Smile....

Har lite justeringar kvar på stället....strategiska punkter samt justering av washerna....men det stora hela så är det kapitlet klart....
Mal
Mal

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 20 av 31 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 25 ... 31  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet