Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.
+23
Tobiasr
frznlogic
Pyret
johan r
Warsawpact
Caverö
linusorn
tiking
Gigabyte
Marlin
TommyKillander
Janne.S
Henrik Bergman
flarpen
Exelon
Stefan E
cas
Erik
Azgaron
Tobias
Matt_Public
Agensjö
Mal
27 posters
Sida 20 av 31
Sida 20 av 31 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 25 ... 31
Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.
Mycket snyggt jobbat med washen! Precis lagom mycket om man ska uttrycka det lagom svenskt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Subtilt och hur snyggt som helst!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar grabbar...mera dekaler...Tamiyas dekaler är fasiken tricky....tålamod o jobba på...
Microsol får verkligen jobba.....när dekalen nästan är torr....rulla försiktigt och bestämt med en tops....sen på med Micro Sol igen...repetera...tar tid...
Färgen ser ut att påverkas och blir ljustare....låt den vara, RULLA INTE MED TOPS då...för färgen är mjuk och får märken efter topsen...för den kommer mörkna igen...bilden visar som redan är klar
Microsol får verkligen jobba.....när dekalen nästan är torr....rulla försiktigt och bestämt med en tops....sen på med Micro Sol igen...repetera...tar tid...
Färgen ser ut att påverkas och blir ljustare....låt den vara, RULLA INTE MED TOPS då...för färgen är mjuk och får märken efter topsen...för den kommer mörkna igen...bilden visar som redan är klar
Mal
Snyyyggt!
Att dra tops i färg som mjukats upp av dekalvätska är en miss som är duktigt irriterande.
Bra att somliga av oss vet bättre än så.
Att dra tops i färg som mjukats upp av dekalvätska är en miss som är duktigt irriterande.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Snyyyggt!
Dem har man gjort ett par gånger innan man verkligen FATTA och säger...gör för fan inte så för då går det så...eeeuuuu dooooh...igen...så nånstans har det gått in nu i hjärnbarken
Mal
Glömde tillägga vad för nåt som var problemet...silvering.....lol...varför metoden med dekalen...perforering av dekalen kan ev vara nödvändig...men det går som jag skrev ovan och resultatet synns...
Mal
Snyggt, och bra tips med tops och dekaler!
Håkan
Håkan
Jag ser vad det börjar likna, en Corsair?Mal skrev:.....Inte klar än men börjar likna nåt.....
Japp, detta blir bara bättre å bättre.
flarpen- AMS patient zero
Tackar grabbar...tackar.....det värmer....
Kommer inte köra nån förseglande lack på detta ...behövs inte, då det är enamelwash...samt kommer behöva justera lite mer....senare...
man hittar alltid nåt senare erfarenheter där med...
Iom att jag har kört så förbaskat tunn klarlack över det matta så har man en semigloss/sidenmatt lack nu så....
....kommer skippa dra på mattlack (som man är van vid i vaniga fall...bryter trenden mot traditionellt målande lite där), då det inte kommer ge nåt är mer "matt" och det dödar en del av kontrasterna...
däremot på vissa stället rejält utspädd klarlack/mattlack mix...för att ge stuns....väl valda platser avmaskade med...
enbart mattlack det dödar en del av helheten...japp udda tänk...men trust me on this one..då skiten hamnar på rätt sätt....
Kommer inte köra nån förseglande lack på detta ...behövs inte, då det är enamelwash...samt kommer behöva justera lite mer....senare...
man hittar alltid nåt senare erfarenheter där med...
Iom att jag har kört så förbaskat tunn klarlack över det matta så har man en semigloss/sidenmatt lack nu så....
....kommer skippa dra på mattlack (som man är van vid i vaniga fall...bryter trenden mot traditionellt målande lite där), då det inte kommer ge nåt är mer "matt" och det dödar en del av kontrasterna...
däremot på vissa stället rejält utspädd klarlack/mattlack mix...för att ge stuns....väl valda platser avmaskade med...
enbart mattlack det dödar en del av helheten...japp udda tänk...men trust me on this one..då skiten hamnar på rätt sätt....
Mal
Du washar på som om du inte gjort annat! Snyggt blir det!
Håkan
Håkan
Jag är lika imponerad som alltid!
Ditt resonemang om förseglande lack och slutlager av mattlack håller jag helt med om. På foton så tycker jag inte det spelar så stor roll, man ser ändå inte så stor skillnad på matt /siden/gloss, men när du ser modellen irl... Det ger en helt annan dimension till modellen när tex avgaserna är mattare än den sidenblanka modellen, eller att använda gloss lack för att härma regn som ligger på modellen (köpte förresten MIG vatteneffekt innan jag åkte för att testa lite sånt, kom på det nu när jag skrev om det) osv.. Skänker mycket realism. Grymt bygge att följa ☺
Ditt resonemang om förseglande lack och slutlager av mattlack håller jag helt med om. På foton så tycker jag inte det spelar så stor roll, man ser ändå inte så stor skillnad på matt /siden/gloss, men när du ser modellen irl... Det ger en helt annan dimension till modellen när tex avgaserna är mattare än den sidenblanka modellen, eller att använda gloss lack för att härma regn som ligger på modellen (köpte förresten MIG vatteneffekt innan jag åkte för att testa lite sånt, kom på det nu när jag skrev om det) osv.. Skänker mycket realism. Grymt bygge att följa ☺
frznlogic
Nja...Jo fattar vad du menar...ska du härma regn så blir svart mattlack svart...kontrasten förstärks....
Blank är jag inte ute efter då modellen i sig är sidenmatt än blank.
Då använt retarder i mina matta färger som mer blir sidenmatt då...sen dragit mkt mkt tunn klarlack som jag brukat...det ursprungliga ytan blir bara snäppet blankare men fortfarande siden matt/blank (svårt förklara)....så drar jag på svart
Det jag menar matt blir alldeles för mkt...
Samt kommer inte köra en våt kärra...då borde den vara mörkare upptill av att vattnet just gör matt färgen vatten våt een blir mörkare...samt regnstreaks på sidorna...
Blank är jag inte ute efter då modellen i sig är sidenmatt än blank.
Då använt retarder i mina matta färger som mer blir sidenmatt då...sen dragit mkt mkt tunn klarlack som jag brukat...det ursprungliga ytan blir bara snäppet blankare men fortfarande siden matt/blank (svårt förklara)....så drar jag på svart
Det jag menar matt blir alldeles för mkt...
Samt kommer inte köra en våt kärra...då borde den vara mörkare upptill av att vattnet just gör matt färgen vatten våt een blir mörkare...samt regnstreaks på sidorna...
Mal
Visar va jag menar med bild om finnish.
Min definition av blank yta är propellern och den andra är ju nåt mellanting mellan matt o blank....så det är sen finnishen jag vill ha
Drar jag på mattlack...den blir "blekare/dämpar" den effekten vill jag inte ha.
Lite övertydlig med en bild
Min definition av blank yta är propellern och den andra är ju nåt mellanting mellan matt o blank....så det är sen finnishen jag vill ha
Drar jag på mattlack...den blir "blekare/dämpar" den effekten vill jag inte ha.
Lite övertydlig med en bild
Mal
Din perfektionism är verkligen nåt att stå efter!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Japp, jag tror vi har exakt samma åsikt där, jag höll egentligen med dig och försökte ge mina egna exempel... IMHO, så syns det inte alltid så bra på bild, men i verkligheten så är det jätteskillnad och ger mycket djup till objektet... att ha olika nivåer av blankhet, precis som verkligheten helt enkelt.
frznlogic
Det tar sig...lite justeringar kvar....fasiken kommer duga alldeles utmärkt åt mig
Mal
Har bara ett ord i huvet... sjukt.
På ett bra sätt alltså
På ett bra sätt alltså
Moose
Tackar Moose...tackar...
Mera fipplat....
Hjulen nästan klara, fälgarna vädrade, röda strecket som går över däcket o fälgen är maskat o sen målat...fans dekaler men orka hålla på o få det fästa på gummit.....
Samt mera pyssel som förbereds för waher o vädring.
siffrorna är Gjorda av Fredrik Almlöf...de var små, men dra åt helvette bra de fungerade.....
Mera fipplat....
Hjulen nästan klara, fälgarna vädrade, röda strecket som går över däcket o fälgen är maskat o sen målat...fans dekaler men orka hålla på o få det fästa på gummit.....
Samt mera pyssel som förbereds för waher o vädring.
siffrorna är Gjorda av Fredrik Almlöf...de var små, men dra åt helvette bra de fungerade.....
Mal
En annan vinkel på hjulet o kroken....
Senast ändrad av Mal den tis aug 04 2015, 19:02, ändrad totalt 1 gång
Mal
Tackar Janne ....
Har lite justeringar kvar på stället....strategiska punkter samt justering av washerna....men det stora hela så är det kapitlet klart....
Har lite justeringar kvar på stället....strategiska punkter samt justering av washerna....men det stora hela så är det kapitlet klart....
Mal
Sida 20 av 31 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 25 ... 31
Liknande ämnen
» A-7E Corsair II i 1/32
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Panther turret bunker.
» Tiger II bunker klar, tror jag.
» GBU-28 Bunker Buster Bomb i 1/48 - problemet löst.
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Panther turret bunker.
» Tiger II bunker klar, tror jag.
» GBU-28 Bunker Buster Bomb i 1/48 - problemet löst.
Sida 20 av 31
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet