Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.
+23
Tobiasr
frznlogic
Pyret
johan r
Warsawpact
Caverö
linusorn
tiking
Gigabyte
Marlin
TommyKillander
Janne.S
Henrik Bergman
flarpen
Exelon
Stefan E
cas
Erik
Azgaron
Tobias
Matt_Public
Agensjö
Mal
27 posters
Sida 11 av 31
Sida 11 av 31 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 21 ... 31
Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.
Mattias...
Spinnern är klar bygget är en fin mkt gott skick Corsair ska det bli mrd diorama bas....
Spinnern är klar bygget är en fin mkt gott skick Corsair ska det bli mrd diorama bas....
Mal
Mycket snygg propeller!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Underbar prop den där!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Mal skrev:Tackar tackar...Exelon skrev:Ja jäklar rena piano svart finish....
Sen den där motorn är ju eget kapitel s**an så krispt!
Du lär ju ha en hök´s syn Juha för att inte tala om en fast hand, inte som en annan som pajat händerna och hörsel på allt vad motorfordon heter!
jo motorn var galet kul att göra....en större bild.
sen anväder jag optivisor....samt maskar mycket mycket, använder tom ABn för vädringen.
Fasen, en riktig motor som mannen har krympt. Häxeri!
Warsawpact- Starwarsviritous
Fantastiskt... Både det blanksvarta, som verkligen ÄR blanksvart, inte bara målad med blanksvart färg som det är när jag försöker. Och sen navet, riktigt ballt med olika finish. Toppklass!
Erik
Ett konstverk! Fan Juha...du tar de mest enkla momenten och gör något helt fantastiskt av det! Du var mer talang i lillfingret än vad jag kan komma i närheten av
Janne.S- Moderator
Ojj tackar......Tackar grabbar.....tackar det värmer mkt..tackar.....
Försöker samt har utvecklat mkt egna ideer...på det jag ser ...one vision av ett bygge....Mals Way .....(en pseudonym ) har blivit så bara lolm....
/Juha
Försöker samt har utvecklat mkt egna ideer...på det jag ser ...one vision av ett bygge....Mals Way .....(en pseudonym ) har blivit så bara lolm....
/Juha
Mal
Ett eget, ärligt, uttryck är ovärderligt för att kunna bli riktigt, riktigt bra.Mal skrev: ...one vision av ett bygge...
Ditt hantverk börjar hinna ikapp din konstnärliga ambition, vilket är oerhört glädjande och inspirerande att se.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Ditt hantverk börjar hinna ikapp din konstnärliga ambition, vilket är oerhört glädjande och inspirerande att se.
Kunde inte sagt det bättre själv, riktigt häftigt.
Erik
Ojj...tackar...tackar......man vill ju bara ha en skitball modell i vitrinskåpet man kas se varje dag som man stolt tittar på o den skänker den en glädje....oja sen samtals ämne när man får besök av likasinnade om ww2 kärror
Mal
Smart tänkt med silverpennan! Ser fullvärdigt förtjusande ut.
Stort var det inte, men väl värt mödan!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar Mattias....
Silverfärgspennorna jag har även guld...de.är sjuukt grymma för detaljer....dutta ut färg...sen i m Zippo...sen pensla eller torr borst.....pigmenten är larvirgt fina....samt de är förlåtande...blir det fel...fram m en ren pensel o torka rent m zippo doppad pensel..like nothing happened
Silverfärgspennorna jag har även guld...de.är sjuukt grymma för detaljer....dutta ut färg...sen i m Zippo...sen pensla eller torr borst.....pigmenten är larvirgt fina....samt de är förlåtande...blir det fel...fram m en ren pensel o torka rent m zippo doppad pensel..like nothing happened
Mal
cas skrev:Stort var det inte, men väl värt mödan!
Big things have small things....Prometheus....
små detaljer som.inte märks alls....men de tillför mkt helhet...
Mal
johan r skrev:Jösses!!!!
+1 på den...
Om jag bara hade sett propellern på ett foto, utan handen som referens, hade jag utan tvekan trott att den var fabriksny i skala 1:1...
/Tommy
TommyKillander
Det är det små, små detaljerna som gör det! Snyggt jobbat Mal!
Hmm ska man behöva skaffa tändargas nu också?
Håkan
Hmm ska man behöva skaffa tändargas nu också?
Håkan
Zippo-vätska är även tokbra att späda ut oljefärg med.Azgaron skrev:Hmm, ska man behöva skaffa tändargas nu också?
Använder det jämt till pin-washer och allmänna missfärgningar.
Matt_Public skrev:Zippo-vätska är även tokbra att späda ut oljefärg med.Azgaron skrev:Hmm, ska man behöva skaffa tändargas nu också?
Använder det jämt till pin-washer och allmänna missfärgningar.
Japp...infördkaffades snabbt efter Mattias rekomendationer....
Inte bara till washer utan även ta bort enamel/oljebaserad washer....ex Tamiyas Panel linje wash när man kört pinwash sp de små blobbarna som blir där man duttat....topsfuktad m zippo...perfekt....borta.
Man kan jusrera och streaka befintlig enamel/olje wash m zippo fuktad fin pensel...den tekniken användes på motorn en del...
Mal
Tack för upplysningen! Dags att knata till närmsta affär eller tobakshandel och skaffa lite.
Håkan
Håkan
Mera gjort.....fufan kommer bli skitkul att måla detta...då nu kommer jag vilja ha "naturlig" overspray, precis som de riktiga, då alla lager är som på dem riktiga, annars är ju overspray nåt man undviker i modellbyggandet lol....jorå lite maskanse kommer det att vara .... jupp preshade ton ska väljas ut med omsorg...det kommer inte bli svart, litar åt mörkgrått på ovansidan och grått på undersidan...har en bild hur jag vill att det ska se ut,
Mal
Detta kommer bli SÅÅÅ dunder!
Snygg chromate primer-nyans också. Eget recept eller nån tamiya-burk?
Snygg chromate primer-nyans också. Eget recept eller nån tamiya-burk?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar...
Det är vara Tamiya XF4 Yellow green....då den är redan i mitt tycke mkt bra tolkning av Yellow Zinc Chromate
Skönt o slippa blanda groggar ibland
Det är vara Tamiya XF4 Yellow green....då den är redan i mitt tycke mkt bra tolkning av Yellow Zinc Chromate
Skönt o slippa blanda groggar ibland
Mal
Sida 11 av 31 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 21 ... 31
Liknande ämnen
» A-7E Corsair II i 1/32
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Panther turret bunker.
» Tiger II bunker klar, tror jag.
» GBU-28 Bunker Buster Bomb i 1/48 - problemet löst.
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Panther turret bunker.
» Tiger II bunker klar, tror jag.
» GBU-28 Bunker Buster Bomb i 1/48 - problemet löst.
Sida 11 av 31
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet