IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

+23
Tobiasr
frznlogic
Pyret
johan r
Warsawpact
Caverö
linusorn
tiking
Gigabyte
Marlin
TommyKillander
Janne.S
Henrik Bergman
flarpen
Exelon
Stefan E
cas
Erik
Azgaron
Tobias
Matt_Public
Agensjö
Mal
27 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 10 av 31 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 20 ... 31  Nästa

Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 10 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av Azgaron tis jun 16 2015, 22:28

Snyggt och prydligt! Än så länge, antar jag! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Till överst på sidan Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 10 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av Mal ons jun 17 2015, 21:15

Propellern har fått färg....torkat av m isop...sen Tamiya X1 utspätt ratio 35/65....sen många många lager som går på vått.....Wink...tar rid men fyfan det betalar sig, spinnern ska få sig en omgång alclad alu.

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 10 20150617_210236_zpsty3ifxef
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public ons jun 17 2015, 21:24

Motherlover! Shocked

Nu stilar du bara. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal ons jun 17 2015, 21:35

Matt_Public skrev:Nu stilar du bara. Laughing
What a Face okejråååå What a Face

Oxå tackar Wink
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron ons jun 17 2015, 21:36

Oj, sjukt blank propeller! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Mal ons jun 17 2015, 21:45

Tackar Håkan.

Man passar på o lära sig färgernas beetende...blank är tricky då den kan bli apelsinskals effekt...många faktorer kan bråka med en....temp..luftfuktighet...tryck...färgblandning...sen sprut teknik...yes många...så man lär sig hela tiden....ja har strippat innan då det vart skit visst ok men är ju petig gör om o rätt Wink så man själv är nöjd...vill ju ha en modell i "mitt" vitrinskåp o titta på min egen model o den skänker glädje varje gång jag ser den...som.de andra gör...samt sjukt o se sin egen utveklingskurva man har på o se dem tidigare alstren i skåpen.....nyttigt verkligen memnsamtidigt man blir lite snällare mot sig m kraven Wink.

Citerar mästaren Mattias...då han impleterat det på detta forum.

Its only a model Wink
Mal
Mal

Inlägg av cas tor jun 18 2015, 06:54

Det är så galet blankt att man blir alldeles andlös...
Är det den där galna idén att blanda tamiya med lacknafta-thinner istället för isopropanol som gör hela skillnaden?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av TommyKillander tor jun 18 2015, 07:43

Godd-dangh!

Detta är nog det mest imponerande jag har sett någonsin Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 10 2699807934

...såååå långt ifrån mina egna plågsamma försök till att få fast färg på plastbitar Laughing

Rock on!
/Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Mal tor jun 18 2015, 07:48

Tackar...tackar.

Cas....nejförfan, kör endast isop.
Mal
Mal

Inlägg av cas tor jun 18 2015, 07:56

Endast isopropanol?
Ok, då är min nuvarande färgspruta inte alls bra på atomisering....(men det löser sig om 2-5 vardagar)

Fortsätt med snyggebygget nu Juha!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public tor jun 18 2015, 11:14

Mal skrev: It's only a model. Wink

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 10 Patsy_2_zpsbwrgblez
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Janne.S tor jun 18 2015, 19:18

Otroligt snyggt och noggrant, Juha!
Blank svart kör jag bara Alclads....väldigt aromatiskt men det blir otroligt blankt och den är så tunn att man måste lägga tunna tunna lager, men den torkar direkt.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Mal tor jun 18 2015, 20:38

Tackar Janne.

jo...sliter med perfektionismen verkligen (det ligger i min natur krasst lol och envis har jag fått höra att jag är av andra modellbyggarelol stämmer nog), då modellen i sig är fruktansvärt fin, så den kräver en hel del då alla fel man gör kommer att synas mer då allt är så grymmt fint, samt det är ett eller många steg upp i min modellbyggar väg...därav Mals Way Wink samt lär mig på vägen, fel gör man men rätta till dem med, so far är vad mina skills tar mig nu efter 15 byggen Wink samt kollade på mina modeller i vitrinskåpen...gösses man ser skillnaden på varje bygge från 1an till 15, denna är kandidat 16....det motiverar en verkligen samt man ser vad man har lärt sig på den vägen.

Samt tar det riktigt lugnt numer på mina byggen då nogranheten gör sitt, maskande och allt det där, jobbar mer i moment med delarna, så fokus kan riktas till det i lugn och ro....ingen vits o smacka ihop fina saker på en vecka när man faktiskt kan få njuta varenda sekund av modellen.

Det som är förbaskat kul med den nya Tamiya är just passformen, det i sin tur gör att man verkligen kan fokusera på målande mer, vädra...det ger utrumme för att faktiskt ta sig tid att göra sitt yttersta med målningsjobb....för det är ju jag som ska ha den i vitrinskåpet hemma o skänka mig gjädje varje dag jag ser den Wink
Mal
Mal

Inlägg av Mal tor jun 18 2015, 20:45

Då ska vi se.....

Maska av bladens toppar då de ska vara gula, använt mig av en tejpstrip lika bred som det gula som guide så alla blir lika breda.

Steg ett Maska...
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 10 11427361_1436159483373422_3424282297429826310_o_zpslron2tzr

Steg två....få ner den svarta tonen m grått....mindre färg går åt tro mig Wink jag vet detta efter erfarenhet nu Wink
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 10 11406692_1436161110039926_1548519033982532805_o_zpsank6cxgl

Steg tre...som faktisk Mattias lärde mig tidigt i min karriär här på IPMS götet....Rosa är perfekt bas för gult....så dit med Gris rosa....
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 10 11417817_1436161466706557_9264658550203213_o_zpspsf3ujwv

Steg tre...gult...jäklar gillar stunsen i det gula, spinnern har fåt Alclad på sig, samt precis som Janne påpekar att den måste gå på i tunna lager mkt tunna lager, tar tid men värt det, då Alclad Ploshed Alu är aggressiv utav helsike o det blir skynkel direkt om för mycket påengång.

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 10 11251851_1436162303373140_3985716772283962916_o_zpsqgonejq1
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron tor jun 18 2015, 20:46

Snyggt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av cas tor jun 18 2015, 20:56

Så blankt och så fint! cheers

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Mal tor jun 18 2015, 21:45

Tackar grabbar.

Som ni kanske noterat...ingen chippning på bladen, som sagt hyffsat ny kärra ska det bli Wink
Mal
Mal

Inlägg av TommyKillander tor jun 18 2015, 22:29

Fasiken vad snyggt...

...så det är så Polished Alu skall se ut (LOL) Very Happy 

/Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Mal tor jun 18 2015, 22:33

TommyKillander skrev:Fasiken vad snyggt...

...så det är så Polished Alu skall se ut (LOL) Very Happy 

/Tommy

Tackar Tommy.

Trixet e tunna...tunna lager...man bygger på, går det på "vått" så skrynglar sig basfärgen/plast/primer direkt...Alclad Polished Alu är aggressiv som satan Wink

Men annars så har ju Alclad sina egna primers som är anpassade för just deras metallic färger, men de lukta som fan, inte min grej, så håller mig till tamiya, det går om man är försiktig Wink
Mal
Mal

Inlägg av Exelon tor jun 18 2015, 23:21

Ja jäklar rena piano svart finish.... Shocked
Sen den där motorn är ju eget kapitel s**an så krispt! affraid
Du lär ju ha en hök´s syn Juha för att inte tala om en fast hand, inte som en annan som pajat händerna och hörsel på allt vad motorfordon heter! Sad
Exelon
Exelon

Inlägg av Mal tor jun 18 2015, 23:29

Exelon skrev:Ja jäklar rena piano svart finish.... Shocked
Sen den där motorn är ju eget kapitel s**an så krispt! affraid
Du lär ju ha en hök´s syn Juha för att inte tala om en fast hand, inte som en annan som pajat händerna och hörsel på allt vad motorfordon heter! Sad
Tackar tackar...

jo motorn var galet kul att göra....en större bild.
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 10 IMG_1346_zpskipwvdrd

sen anväder jag optivisor....samt maskar mycket mycket, använder tom ABn för vädringen.
Mal
Mal

Inlägg av Mal fre jun 19 2015, 14:37

Lite mera gjort, navet ska få annan metall ton, så maskar av.....dvs inte måla utan mattlack bara Wink ger sjukt fina effekter....ill ashure you and trust me on this one....Mals Way....

Man kan arbeta med olika blank-matt för o få effekter med på metaller utan o behöva måla Wink
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 10 1004558_1436663869989650_4392886884215769535_n_zpsfvsi0c3t
Mal
Mal

Inlägg av Mal fre jun 19 2015, 15:00

Voila.....gillar verkligen att jobba med olika shines på modeller för o skapa effekter så det poppar ut, behöver inte alltd vara målning Wink

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 10 IMG_1576_zpsda1bihzp

Sjukt blankt...men det är ett helvette att fota lol...ni vet dem glas svarta vardagsums borden...en mikro partikel som landat på den synns direkt....samma sak här....

Jupp, inga mikropartiklar här inte, inte i lacken...som dagt fått preppa modellrummet nån dag innan allt detta jobb så det är dust free..

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 10 IMG_1558_zpslqutgi59
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public fre jun 19 2015, 15:48

Rena rama flygdags-finputsningen! cyclops

Ska bli kul att se dig grisa ner den där uppvisningsfinishen framöver. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal fre jun 19 2015, 15:59

Lol.....

Oops ett finger avtryck på bilden lol....den är inte i lacken...torkades snabbt bort Wink.....fan blank svart o mkt fin yta avslöjar allt lol.....
Mal
Mal

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 10 av 31 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 20 ... 31  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet