IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

+23
Tobiasr
frznlogic
Pyret
johan r
Warsawpact
Caverö
linusorn
tiking
Gigabyte
Marlin
TommyKillander
Janne.S
Henrik Bergman
flarpen
Exelon
Stefan E
cas
Erik
Azgaron
Tobias
Matt_Public
Agensjö
Mal
27 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 24 av 31 Föregående  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 27 ... 31  Nästa

Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av Mal lör jan 09 2016, 16:49

Nu ska vi se.....var ett tag sedan och här kommer vad som hänt och vad som gjorts....orkade inte posta då man var less på detta bygge då det har krävts mkt av mig (dvs ställer höga krav på mig och jag är min värsta kritiker...den värsta sorten altså)

Jajaja
Olyckan (olucka och olycka...dumme fan man är) var framme då jag fick för mig att fixa hjulen efter ett påpekande....skiten gick av...jo det händer såna saker då man lyssnar på andra för mkt haha, man ska ibland ta feedbacken när man är klar och inte fixa...lessons learned and fast....dvs ta det vid nästa bygge dårå...men menär där man är...

Japp Skitsfan....satana.
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 307tdf7....

Whatever....tar en paus...får sedan nya från Peter på LSP...gratis han kanibaliserade sin egen obyggda på delar åt mig och skickar dem....fyfan vad glad man blir av grymme fina vänner i hobbyn...
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 1gt7xc

De tvättas..sen torkas.....
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 5wwarb

Nu till jucklot som Mattias säger....Ser för JÄVLIG UT NU....men fan deppa för......bara o kavla upp armarna....skit händer...
Var tvungen borra rent från de gamla landställen....resulterade i hål på vingens ovansida (tunt som satan)...plugga med plastic cart stav, sen slipa...

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 2ca6oh
annan vinkel
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 9beue9

Nu göra egen surfacer....Acetone och Tamiya spackel...allt kommer få härda i lugn o ro till dagen efter....(var ett par dar sen haha)
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 2ro74o0

Japp...Kirurg precision.....allt ska slipas med mkt mkt fint våtslip papper och vatten...sen göra nya nitar på dem som försvann...
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 2dblawj

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 25z46jo

Visar området som ska maskas av....sen målande...och vädrande..
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 E6xbvq

Nu flera timmar senare.....kört med Chromate yellow primer....sen basfärgen...sent washer...sen post shade...
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 28anqpx

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 6olzkz

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 5y6u01
Mal
Mal

Till överst på sidan Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av Mal lör jan 09 2016, 16:51

Det får fan duga....Goofar man så hey man lär sig nåt av det....även hur fixa......Mal går den långa och hårda vägen...
Soptunnan har varit nära många gången kan jag lova....sen skita i allt m byggande helt o hållet....´men är väl envis av in natur.
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public lör jan 09 2016, 17:29

M.A.N.L.I.G.T. cyclops

Det där är vad jag kallar återhämtning! Informativt, dessutom.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av frznlogic lör jan 09 2016, 18:40

Häftig räddning! Jag är lika djupt imponerad som alltid. dina byggen håller världsklass i min mening, sluta vara så kritisk är det enda jag kan säga 😁

frznlogic

Inlägg av Janne.S lör jan 09 2016, 18:49

Mucho Macho Man!!!!!!!

Enastående räddat och sådan vijestyrka!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Mal lör jan 09 2016, 19:09

Tackar grabbar...det värmer.

frznlogic skrev:sluta vara så kritisk är det enda jag kan säga 😁

Är ett jävla karaktärs drag har har...för vill väl bli bättre för varje gång på sina byggen (annat med)...pushar sig själv....på gott och ont...
Mal
Mal

Inlägg av Stefan E lör jan 09 2016, 20:17

Tja, det får väl duga.....    Rolling Eyes

Allvarligt - Enastående räddning, snyggt jobbat!  

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 1288785663

....och du måste vara envis som en tjurig gammal iller!  Laughing

Stefan   Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 590649625
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Mal lör jan 09 2016, 20:24

Stefan E skrev:Tja, det får väl duga.....    Rolling Eyes

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 1288785663

....och du måste vara envis som en tjurig gammal iller!  Laughing

Stefan   Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 590649625
.....

Haha åkejrå....

Samt envis jo hört det från en del What a Face men ack som.ger sig..
Mal
Mal

Inlägg av Exelon lör jan 09 2016, 21:38

Att tänka tanken att skicka den där skönheten i soptunnan Mal, är väl lite som att svära i kyrkan!! Evil or Very Mad
Självkritisk är ett måste annars blir man inte bättre, och nöjd det har jag märkt att man aldrig blir.... Men eftersom du har finsk sisu i dej så löste du det jävligt snyggt får jag säga! Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 2699807934
Exelon
Exelon

Inlägg av Mal lör jan 09 2016, 22:21

Joru har svurit i kyrkan med What a Face

Jarå ska ro ihop denna Corsair...har ju basen som ska byggas med.

/Mal
Mal
Mal

Inlägg av TommyKillander lör jan 09 2016, 22:27

Shit pommfritt!

DET var nog något av det mest imponerande jag har sett... Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 2699807934

Vilken räddning! king

Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Mal sön jan 10 2016, 01:51

Tackat Tommy..

jo tog ett fans tag o tänka ut alla steg...sen do it...
Talk the talk.....walk the walk......

Men modellbygge är inte smoth o fläckfritt alla gånger...man lär sig på misstagen med...det senare i min värld är det som bygger erfarenhet i mkt..man lär sig...krasst...det svider m lärdom ....eh
Mal
Mal

Inlägg av Mal sön jan 10 2016, 19:35

Jihaaa....
cheers
Får nya placards till landställen med av Tom på LSP....gratis....fan vilken support man får.... jäklar rörd blir man....

Landställ från Peter och placards från Tom.....velat betala men de sa nope...

Löftet är att jag ska bli klar....bara sunny
Mal
Mal

Inlägg av Caverö sön jan 10 2016, 21:01

Besvärligt med extrajobb och omlackering Evil or Very Mad
Men detta fixade du till på ett föredömligt sätt Mal cheers
Caverö
Caverö

Inlägg av cas mån jan 11 2016, 05:45

Dina krav är sjukt höga men jädrar i mig vad vackert det blir!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Azgaron mån jan 11 2016, 23:56

Fantastiskt fint fixat! Smile Gott jobbat Mal, och kul att se dig tillbaka vid byggbänken. Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Mal tis jan 12 2016, 00:09

Tackar grabbar........

Det värmer....det synns mkr mkt svagt om man pekar ut det.....exact var det är...hmm fast nog bara jag som ser det iom vetskapen om det What a Face

Nu leta referens material o bra bilder på Essex klass hangarfartyg....

För basplattan närmar sig, då planen är ä...hör o häpna....

En del av trädäcket sen en kant mot liften, själva liften ska vara nersänkt...tanken är ca 5 cm hög diobas...så man ser en del av skepps konstruktionens kant....utmaning men förfasiken måste ju testa...scratcha...men kommer behöva bilder på sådant....inte en susning hur det ser ut....i kanten prz...

Det är planen iaf.

Mal
Mal

Inlägg av TommyKillander tis jan 12 2016, 07:57

Mal skrev:Tackar grabbar........

Det värmer....det synns mkr mkt svagt om man pekar ut det.....exact var det är...hmm fast nog bara jag som ser det iom vetskapen om det What a Face

Nu leta referens material o bra bilder på Essex  klass hangarfartyg....

För basplattan närmar sig, då planen är ä...hör o häpna....

En del av trädäcket sen en kant mot liften, själva liften ska vara nersänkt...tanken är ca 5 cm hög diobas...så man ser en del av skepps konstruktionens kant....utmaning men förfasiken måste ju testa...scratcha...men kommer behöva bilder på sådant....inte en susning hur det ser ut....i kanten prz...

Det är planen iaf.

Låter super-coolt! Cool

Jag hade en ide om något liknande för min Zero, men jag bangade ur pga allt jobb och bristen på referensmaterial... Lycka till med research och låt ideerna flöda - allt är möjligt !

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Mal tis jan 12 2016, 14:38

Alltight....svårt m referens material....verkligen.

Fick denna bild av Tom87 på LSP...den ger verkligen en hel del ...sunny

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 Carrier%20_Lift_Rockets_zpsecozhres
Mal
Mal

Inlägg av Mal tis jan 12 2016, 14:51

Börja hitta lite nu....

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 2cni62h

Mal
Mal

Inlägg av Mal tis jan 12 2016, 18:31

Skissade lite snabbt i MsPaint....

En ide vad jag ev vill ska se ut....kan ändras m tidens gång.

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 24 2libktu
Mal
Mal

Inlägg av frznlogic tis jan 12 2016, 19:21

Vad är det för streck på skissen, ser ut som ett vitt fält men det går i vinkel mot vad jag tror är hissen? Det ser inte ut så på bilden?

Haha läste precis hur grötig jag själv lät... Bilden ser ut som att de vita markeringarna (vad heter de?) går vinkelrätt mot hissen. Är det en hiss för den delen? Försöker förstå vad du tänker göra 😊

frznlogic

Inlägg av Mal tis jan 12 2016, 19:24

Grov skiss....

Linjerna på banan haha...

Kladdade ihop den snabbt i MsPaint på rasten på jobbet 10min What a Face

Den nersönkta delen är liften på väg ner/upp
Mal
Mal

Inlägg av TommyKillander tis jan 12 2016, 19:51

Gåddam, vad fräsigt!

Räcken, kontrollboxar, ledningar balkar.... allt man kan önska sig! drunken

Go for it!
cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Matt_Public tis jan 12 2016, 20:55

Wahnsinn! drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 24 av 31 Föregående  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 27 ... 31  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet