Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.
+23
Tobiasr
frznlogic
Pyret
johan r
Warsawpact
Caverö
linusorn
tiking
Gigabyte
Marlin
TommyKillander
Janne.S
Henrik Bergman
flarpen
Exelon
Stefan E
cas
Erik
Azgaron
Tobias
Matt_Public
Agensjö
Mal
27 posters
Sida 24 av 31
Sida 24 av 31 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 27 ... 31
Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.
Nu ska vi se.....var ett tag sedan och här kommer vad som hänt och vad som gjorts....orkade inte posta då man var less på detta bygge då det har krävts mkt av mig (dvs ställer höga krav på mig och jag är min värsta kritiker...den värsta sorten altså)
Jajaja
Olyckan (olucka och olycka...dumme fan man är) var framme då jag fick för mig att fixa hjulen efter ett påpekande....skiten gick av...jo det händer såna saker då man lyssnar på andra för mkt haha, man ska ibland ta feedbacken när man är klar och inte fixa...lessons learned and fast....dvs ta det vid nästa bygge dårå...men menär där man är...
Japp Skitsfan....satana.
....
Whatever....tar en paus...får sedan nya från Peter på LSP...gratis han kanibaliserade sin egen obyggda på delar åt mig och skickar dem....fyfan vad glad man blir av grymme fina vänner i hobbyn...
De tvättas..sen torkas.....
Nu till jucklot som Mattias säger....Ser för JÄVLIG UT NU....men fan deppa för......bara o kavla upp armarna....skit händer...
Var tvungen borra rent från de gamla landställen....resulterade i hål på vingens ovansida (tunt som satan)...plugga med plastic cart stav, sen slipa...
annan vinkel
Nu göra egen surfacer....Acetone och Tamiya spackel...allt kommer få härda i lugn o ro till dagen efter....(var ett par dar sen haha)
Japp...Kirurg precision.....allt ska slipas med mkt mkt fint våtslip papper och vatten...sen göra nya nitar på dem som försvann...
Visar området som ska maskas av....sen målande...och vädrande..
Nu flera timmar senare.....kört med Chromate yellow primer....sen basfärgen...sent washer...sen post shade...
Jajaja
Olyckan (olucka och olycka...dumme fan man är) var framme då jag fick för mig att fixa hjulen efter ett påpekande....skiten gick av...jo det händer såna saker då man lyssnar på andra för mkt haha, man ska ibland ta feedbacken när man är klar och inte fixa...lessons learned and fast....dvs ta det vid nästa bygge dårå...men menär där man är...
Japp Skitsfan....satana.
....
Whatever....tar en paus...får sedan nya från Peter på LSP...gratis han kanibaliserade sin egen obyggda på delar åt mig och skickar dem....fyfan vad glad man blir av grymme fina vänner i hobbyn...
De tvättas..sen torkas.....
Nu till jucklot som Mattias säger....Ser för JÄVLIG UT NU....men fan deppa för......bara o kavla upp armarna....skit händer...
Var tvungen borra rent från de gamla landställen....resulterade i hål på vingens ovansida (tunt som satan)...plugga med plastic cart stav, sen slipa...
annan vinkel
Nu göra egen surfacer....Acetone och Tamiya spackel...allt kommer få härda i lugn o ro till dagen efter....(var ett par dar sen haha)
Japp...Kirurg precision.....allt ska slipas med mkt mkt fint våtslip papper och vatten...sen göra nya nitar på dem som försvann...
Visar området som ska maskas av....sen målande...och vädrande..
Nu flera timmar senare.....kört med Chromate yellow primer....sen basfärgen...sent washer...sen post shade...
Mal
Det får fan duga....Goofar man så hey man lär sig nåt av det....även hur fixa......Mal går den långa och hårda vägen...
Soptunnan har varit nära många gången kan jag lova....sen skita i allt m byggande helt o hållet....´men är väl envis av in natur.
Soptunnan har varit nära många gången kan jag lova....sen skita i allt m byggande helt o hållet....´men är väl envis av in natur.
Mal
M.A.N.L.I.G.T.
Det där är vad jag kallar återhämtning! Informativt, dessutom.
Det där är vad jag kallar återhämtning! Informativt, dessutom.
Matt_Public- Master of DNF
Häftig räddning! Jag är lika djupt imponerad som alltid. dina byggen håller världsklass i min mening, sluta vara så kritisk är det enda jag kan säga 😁
frznlogic
Mucho Macho Man!!!!!!!
Enastående räddat och sådan vijestyrka!
Enastående räddat och sådan vijestyrka!
Janne.S- Moderator
Tackar grabbar...det värmer.
Är ett jävla karaktärs drag har har...för vill väl bli bättre för varje gång på sina byggen (annat med)...pushar sig själv....på gott och ont...
frznlogic skrev:sluta vara så kritisk är det enda jag kan säga 😁
Är ett jävla karaktärs drag har har...för vill väl bli bättre för varje gång på sina byggen (annat med)...pushar sig själv....på gott och ont...
Mal
Tja, det får väl duga.....
Allvarligt - Enastående räddning, snyggt jobbat!
....och du måste vara envis som en tjurig gammal iller!
Stefan
Allvarligt - Enastående räddning, snyggt jobbat!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
.....Stefan E skrev:Tja, det får väl duga.....
Stefan
Haha åkejrå....
Samt envis jo hört det från en del men ack som.ger sig..
Mal
Att tänka tanken att skicka den där skönheten i soptunnan Mal, är väl lite som att svära i kyrkan!!
Självkritisk är ett måste annars blir man inte bättre, och nöjd det har jag märkt att man aldrig blir.... Men eftersom du har finsk sisu i dej så löste du det jävligt snyggt får jag säga!
Självkritisk är ett måste annars blir man inte bättre, och nöjd det har jag märkt att man aldrig blir.... Men eftersom du har finsk sisu i dej så löste du det jävligt snyggt får jag säga!
Exelon
Joru har svurit i kyrkan med
Jarå ska ro ihop denna Corsair...har ju basen som ska byggas med.
/Mal
Jarå ska ro ihop denna Corsair...har ju basen som ska byggas med.
/Mal
Mal
Shit pommfritt!
DET var nog något av det mest imponerande jag har sett...
Vilken räddning!
Tommy
DET var nog något av det mest imponerande jag har sett...
Vilken räddning!
Tommy
TommyKillander
Tackat Tommy..
jo tog ett fans tag o tänka ut alla steg...sen do it...
Talk the talk.....walk the walk......
Men modellbygge är inte smoth o fläckfritt alla gånger...man lär sig på misstagen med...det senare i min värld är det som bygger erfarenhet i mkt..man lär sig...krasst...det svider m lärdom ....eh
jo tog ett fans tag o tänka ut alla steg...sen do it...
Talk the talk.....walk the walk......
Men modellbygge är inte smoth o fläckfritt alla gånger...man lär sig på misstagen med...det senare i min värld är det som bygger erfarenhet i mkt..man lär sig...krasst...det svider m lärdom ....eh
Mal
Jihaaa....
Får nya placards till landställen med av Tom på LSP....gratis....fan vilken support man får.... jäklar rörd blir man....
Landställ från Peter och placards från Tom.....velat betala men de sa nope...
Löftet är att jag ska bli klar....bara
Får nya placards till landställen med av Tom på LSP....gratis....fan vilken support man får.... jäklar rörd blir man....
Landställ från Peter och placards från Tom.....velat betala men de sa nope...
Löftet är att jag ska bli klar....bara
Mal
Besvärligt med extrajobb och omlackering
Men detta fixade du till på ett föredömligt sätt Mal
Men detta fixade du till på ett föredömligt sätt Mal
Caverö
Dina krav är sjukt höga men jädrar i mig vad vackert det blir!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Fantastiskt fint fixat! Gott jobbat Mal, och kul att se dig tillbaka vid byggbänken.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tackar grabbar........
Det värmer....det synns mkr mkt svagt om man pekar ut det.....exact var det är...hmm fast nog bara jag som ser det iom vetskapen om det
Nu leta referens material o bra bilder på Essex klass hangarfartyg....
För basplattan närmar sig, då planen är ä...hör o häpna....
En del av trädäcket sen en kant mot liften, själva liften ska vara nersänkt...tanken är ca 5 cm hög diobas...så man ser en del av skepps konstruktionens kant....utmaning men förfasiken måste ju testa...scratcha...men kommer behöva bilder på sådant....inte en susning hur det ser ut....i kanten prz...
Det är planen iaf.
Det värmer....det synns mkr mkt svagt om man pekar ut det.....exact var det är...hmm fast nog bara jag som ser det iom vetskapen om det
En del av trädäcket sen en kant mot liften, själva liften ska vara nersänkt...tanken är ca 5 cm hög diobas...så man ser en del av skepps konstruktionens kant....utmaning men förfasiken måste ju testa...scratcha...men kommer behöva bilder på sådant....inte en susning hur det ser ut....i kanten prz...
Det är planen iaf.
Mal
Mal skrev:Tackar grabbar........
Det är planen iaf.
Låter super-coolt!
Jag hade en ide om något liknande för min Zero, men jag bangade ur pga allt jobb och bristen på referensmaterial... Lycka till med research och låt ideerna flöda - allt är möjligt !
Tommy
TommyKillander
Skissade lite snabbt i MsPaint....
En ide vad jag ev vill ska se ut....kan ändras m tidens gång.
En ide vad jag ev vill ska se ut....kan ändras m tidens gång.
Mal
Vad är det för streck på skissen, ser ut som ett vitt fält men det går i vinkel mot vad jag tror är hissen? Det ser inte ut så på bilden?
Haha läste precis hur grötig jag själv lät... Bilden ser ut som att de vita markeringarna (vad heter de?) går vinkelrätt mot hissen. Är det en hiss för den delen? Försöker förstå vad du tänker göra 😊
Haha läste precis hur grötig jag själv lät... Bilden ser ut som att de vita markeringarna (vad heter de?) går vinkelrätt mot hissen. Är det en hiss för den delen? Försöker förstå vad du tänker göra 😊
frznlogic
Grov skiss....
Linjerna på banan haha...
Kladdade ihop den snabbt i MsPaint på rasten på jobbet 10min
Den nersönkta delen är liften på väg ner/upp
Linjerna på banan haha...
Kladdade ihop den snabbt i MsPaint på rasten på jobbet 10min
Den nersönkta delen är liften på väg ner/upp
Mal
Gåddam, vad fräsigt!
Räcken, kontrollboxar, ledningar balkar.... allt man kan önska sig!
Go for it!
Tommy
Räcken, kontrollboxar, ledningar balkar.... allt man kan önska sig!
Go for it!
Tommy
TommyKillander
Sida 24 av 31 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 27 ... 31
Liknande ämnen
» A-7E Corsair II i 1/32
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Panther turret bunker.
» Tiger II bunker klar, tror jag.
» GBU-28 Bunker Buster Bomb i 1/48 - problemet löst.
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Panther turret bunker.
» Tiger II bunker klar, tror jag.
» GBU-28 Bunker Buster Bomb i 1/48 - problemet löst.
Sida 24 av 31
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet