Aythya fuligula eller...
+9
Stefan E
Caverö
Janne.S
Gigabyte
cas
Matt_Public
TommyKillander
Azgaron
Tobias
13 posters
Sida 6 av 10
Sida 6 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sv: Aythya fuligula eller...
Hur går det med dina Viggen Stefan, har du vart på dem ännu eller upptagen med andra byggen?
Lite spännande, blev ett omfall här - när jag äntligen tycker att jag var på G igen och skylle bygga en Viggen till mig själv så blir det ändrade planer. Kompisen som jag byggde en J35J till för ett par år sedan ville redan då ha en kompis till den, en Viggen. Men jag har vart seg och mest pulat med egna grejor, var ett tag inne på att snabbt bygga den där gamla Airfix jag har liggande till honom men så igår tog han upp det igen.
Jag pausar den där AJSF37 som jag inte ens har börjat med.. Och bygger en JA37 till honom först. Ett lite enklare bygge med mfärre AM - han har inte samma "krav" som jag, hehe.
Ganska bra egentligen, jag "övar" gärna på Tarangus modell lite till innan de riktigt dyra byggen och jag kan testa både Stylenrez eller vad den heter (som jag faktiskt redan hade hemma! Hade glömt det!) och Mr. Paints färger, fast det blir de gråa Viggen-färgerna, inte Pansargrå och Duvgrå som på AJSF37. (Fast jag har ju lite fenor och canarder jag testar färgerna på först!)
Andreas som kompisen heter får Viggen 37412 från Two Bobs ark. En kärra från Bråvalla som senare blev D-modifierad och nu finns bevarad i Optand.
Ni får rätta mig om jag har fel men tror att det är samma kärra som senare var på F17 här:
Och sedan såg ut så här - och gör än idag?
Two Bobs ark. Fin kärra, vit fentopp, inga stora nuffror på vingarna men det där Martin Blå-emblemet som bars på någon flyguppvisning.
Jag plockade fram en JA 37-låda ur stashen och stoppade undan spanings-Viggen... Sen fick lite delar hänga med morgon-disken (hela veckans morgondisk - oops..! ) Gick igenom den lådan häromdagen och upptäckte att jag hade slarvat bort (!) ramen med akan-podden och det andra specifika för en Jakt-Viggen. Fan vet hur jag lyckats med det men jag hade redan fått hjälp av Max på Rebell att ordna det i torsdags, perfekt timing! Andreas ger mig en ny Viggen-box senare tillsammans med det AM jag plockar ur min stash. Vi kom överens om att jag använder detta:
Inte såå farligt. Men betyder att det inte blir en *korrekt* fena, inga hängande flaperoner, ingen RAT - om inte jag sätter dit en ändå..
Han är helt nöjd med det och får bestämma!
Så det där skall målas och få lite ets på sig. Tyckte att stolen i mitt förra bygge såg helt ok ut med bara ets. Men får väl kanske testa Pilot Replicas också en dag.
Avslutar med herr Pousettes fina You Tube-video från Bråvalla!
Lite spännande, blev ett omfall här - när jag äntligen tycker att jag var på G igen och skylle bygga en Viggen till mig själv så blir det ändrade planer. Kompisen som jag byggde en J35J till för ett par år sedan ville redan då ha en kompis till den, en Viggen. Men jag har vart seg och mest pulat med egna grejor, var ett tag inne på att snabbt bygga den där gamla Airfix jag har liggande till honom men så igår tog han upp det igen.
Jag pausar den där AJSF37 som jag inte ens har börjat med.. Och bygger en JA37 till honom först. Ett lite enklare bygge med mfärre AM - han har inte samma "krav" som jag, hehe.
Ganska bra egentligen, jag "övar" gärna på Tarangus modell lite till innan de riktigt dyra byggen och jag kan testa både Stylenrez eller vad den heter (som jag faktiskt redan hade hemma! Hade glömt det!) och Mr. Paints färger, fast det blir de gråa Viggen-färgerna, inte Pansargrå och Duvgrå som på AJSF37. (Fast jag har ju lite fenor och canarder jag testar färgerna på först!)
Andreas som kompisen heter får Viggen 37412 från Two Bobs ark. En kärra från Bråvalla som senare blev D-modifierad och nu finns bevarad i Optand.
Ni får rätta mig om jag har fel men tror att det är samma kärra som senare var på F17 här:
Och sedan såg ut så här - och gör än idag?
Two Bobs ark. Fin kärra, vit fentopp, inga stora nuffror på vingarna men det där Martin Blå-emblemet som bars på någon flyguppvisning.
Jag plockade fram en JA 37-låda ur stashen och stoppade undan spanings-Viggen... Sen fick lite delar hänga med morgon-disken (hela veckans morgondisk - oops..! ) Gick igenom den lådan häromdagen och upptäckte att jag hade slarvat bort (!) ramen med akan-podden och det andra specifika för en Jakt-Viggen. Fan vet hur jag lyckats med det men jag hade redan fått hjälp av Max på Rebell att ordna det i torsdags, perfekt timing! Andreas ger mig en ny Viggen-box senare tillsammans med det AM jag plockar ur min stash. Vi kom överens om att jag använder detta:
Inte såå farligt. Men betyder att det inte blir en *korrekt* fena, inga hängande flaperoner, ingen RAT - om inte jag sätter dit en ändå..
Han är helt nöjd med det och får bestämma!
Så det där skall målas och få lite ets på sig. Tyckte att stolen i mitt förra bygge såg helt ok ut med bara ets. Men får väl kanske testa Pilot Replicas också en dag.
Avslutar med herr Pousettes fina You Tube-video från Bråvalla!
Tobias
Sv: Aythya fuligula eller...
Mja......
Jag har kelat med lådan o plasten flera gånger, men inte kommit riktigt till skott ännu......
Suget finns där definitivt och så mycket som jag sett och umgåtts med Viggarna på F17 så bara måste jag bygga en Kallinge-kärra!
...och jag köpte en JA på 08-Open i våras (har redan en AJ)....
Vi har byggmöte i morron, kanske jag knäcker en låda där....
Den där videon var farlig....
Hmmm....
Stefan
Jag har kelat med lådan o plasten flera gånger, men inte kommit riktigt till skott ännu......
Suget finns där definitivt och så mycket som jag sett och umgåtts med Viggarna på F17 så bara måste jag bygga en Kallinge-kärra!
...och jag köpte en JA på 08-Open i våras (har redan en AJ)....
Vi har byggmöte i morron, kanske jag knäcker en låda där....
Den där videon var farlig....
Hmmm....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Aythya fuligula eller...
Ah, jag glömmer ju att du är från Blekinge! Tänler Linköping hela tiden. Måste vara häftigt att ha vuxit upp där..! man säger kallinge eller? Undrar ibland över det, kallinge eller Ronneby.. Har en granne, eller föräldrarna har en granne i sin stuga som flög Tunnan och sen var hkp-pilot där, Hkp4 och senare 10 tror jag.. han är förrseten med i Svenskt Flyg Under kalla Kriget med den där ryska besättnignen de plcokade upp.. Börje-nånting..
JA den videon.... Jag älskar hans VHS-cams.. Det är en fin kärra, men modellen kräver lite jobb. Fast det är ok. Allt är ok med en Viggen.
Mer Pousette..
Mäktigt..
JA den videon.... Jag älskar hans VHS-cams.. Det är en fin kärra, men modellen kräver lite jobb. Fast det är ok. Allt är ok med en Viggen.
Mer Pousette..
Mäktigt..
Tobias
Sv: Aythya fuligula eller...
Ser ut att bli ett kul bygge och bra start!
Extra plus för filmtips. Jag blir bra sugen på att bygga en....
Extra plus för filmtips. Jag blir bra sugen på att bygga en....
glimturen
Sv: Aythya fuligula eller...
Dom där filmerna minskade inte direkt suget efter att bygga en Viggen
Tommy
Tommy
TommyKillander
Sv: Aythya fuligula eller...
Tobias skrev:Ah, jag glömmer ju att du är från Blekinge! Tänler Linköping hela tiden. Måste vara häftigt att ha vuxit upp där..! man säger kallinge eller? Undrar ibland över det, kallinge eller Ronneby..
Jodå, det heter KALLINGE!
Problemet är att ingen vet var Kallinge ligger så jag brukar säga Ronneby.
Då får man svaret "Aha, utanför Karlskrona, va?"....
Kallinge ligger knappt 10km norr om Ronneby, men är ett eget litet samhälle som vuxit upp runt Djupafors Pappersbruk, Tarketts Mattfabrik, Kockums stålverk och Flygflottiljen.
Idag finns bara F17 kvar och Kallinge håller på att dö sotdöden (bli en förort till Ronneby...) som så många andra små bruksorter i Sverige.
Om man var flygintresserad som jag var det ett underbart ställe att växa upp på.
Man kunde ta cykeln ut till södra banänden (infarten till Kallinge går 50 meter från banänden) och stå o titta när planen startade och landade, i början bara Lansen och Draken, ibland Caravellen, senare kom Viggen.
Eller kunde man åka till östra banänden och titta på när Helikopterpiloterna tränade Hovring över en hink sand, hur mycket det än blåste, hur byigt det än var stod den stora Vertolen alltid blick still över samma punkt!
På sommarkvällarna kunde man se när segelflygplanen landade, Linjeflyg flög många gånger varje dag plus sportflygklubben (motorflygarna) och fallskärmshopparna var mycket aktiva, incidentberedskapen ("Fisken") stod ofta vakt, det var alltid någon flygaktivitet igång på fältet, från morron till kväll!
Senare började jag själv segelflyga på Blekinge Flygklubb och vi höll till i sydvästra hörnet av F17.
Vi samsades med all annan flygtrafik utan större problem, mycket tack vare att de flesta trafikledarna segelflög själva.
Många minnen, så Lansen, Draken och Viggen är stora favoriter, men också Fokker F28 och Convair Metropolitan (Tänk DC-3 med nosställ), att höra en Metropolitan dra igång sina radialer en sommarkväll.... WOW!
Det här blev en rejäl nostalgitripp...
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Aythya fuligula eller...
glimturen skrev:Ser ut att bli ett kul bygge och bra start!
Extra plus för filmtips. Jag blir bra sugen på att bygga en....
Då har man lyckats..
Tommy skrev:Dom där filmerna minskade inte direkt suget efter att bygga en Viggen
Eller hur! Snyggt klippt och med cool musik.. Älskar dem!
@ Stefan - ah just det ja.Haha, ja det är som Kallinge utanför Karlskrona som med Stockholmarna när jag säger att jag är från Varberg - då börjar de alltid svamla om Smögen, Bokuslän, Marstrand och sånt..
Jag har hört det där om Hkp4 ja, hur stabil som helst. Synd de inte fick flyga "klart" här i Sverige.. Måste bygga en Flygvapenkärra en dag...
Jag har en hel del "17"-´nuffror när det är dags för din så bara säg till om det behövs.
Tobias
Sv: Aythya fuligula eller...
Ah, tack Matte! Så hon sitter fortfarande under sin kork-ek?? Ja verkligen en fin individ, den är vacker som tusan! Jag visste inte att det var samma kärra när jag valde dekalerna från Two Bob, såg det när jag sökte efter bilder på "henne".
*Skall man posta junk?* :/ Ah, små framsteg är också framsteg..
Började svinga tång och skalpell "in anger" lite mera.. Delar lossnade.. En del fick lite färg..
Dynorna grundade, skall penselmåla dem. Storlarna fick Alclads grå och sen aluminium på sig. Skall penselmålas de med, resten av detaljerna.
Får spackla noskonen senare.. Och pilla in blysänken..
Viggen-haveri eller plast som trillade av gjutramarna?
Förhoppningsvis det senare..! Det är inget haveri, ännu..
Funderade ett tag på att ta en ESCI-fena som Janne föreslog förr gången men jag skippar det. Behöver bygga och måla något inte alltför komplicerat ännu. Varit alldeles för inaktiv det senaste året - eller två.. Lite rastlkösa att komma till de roliga momenten (får se vad jag tycker det är senare!)
Kåpan framför siktlinjesindikatorn är ju inte alltför rolig egentligen... Upptäckte att jag inte hade någon svart Tamiya, XF-1 så fick hugga en gammal Vallejo.. Lite ovan med spädning på dem (Ultimates thinner) och tryck i sprutan. Vart inte nöjd med torrborstningen så körde på nytt svart...
Målade sist något grått kant en bit fram.. Osäker på hur den där låpan ser ut egentligen så skall kika på lite referensbilder innan jag går vidare..
Och jag beställde en Neomega-cockpit till nästa och tänkte göra en "flarpen", pilla in den i denna modell. Var en fröjd att kika på Johans bygge och ser fram emot att juckla in den där baljan i en Tarangus.
Deras stol, kåpa, väggen bakom stolen - ja allt, ser ju roligare ut! Men det blir inte i denna modell.
Cockpit-baljan är faktiskt grundad även omd et inte syns, filat ner instrumenten.
*Skall man posta junk?* :/ Ah, små framsteg är också framsteg..
Började svinga tång och skalpell "in anger" lite mera.. Delar lossnade.. En del fick lite färg..
Dynorna grundade, skall penselmåla dem. Storlarna fick Alclads grå och sen aluminium på sig. Skall penselmålas de med, resten av detaljerna.
Får spackla noskonen senare.. Och pilla in blysänken..
Viggen-haveri eller plast som trillade av gjutramarna?
Förhoppningsvis det senare..! Det är inget haveri, ännu..
Funderade ett tag på att ta en ESCI-fena som Janne föreslog förr gången men jag skippar det. Behöver bygga och måla något inte alltför komplicerat ännu. Varit alldeles för inaktiv det senaste året - eller två.. Lite rastlkösa att komma till de roliga momenten (får se vad jag tycker det är senare!)
Kåpan framför siktlinjesindikatorn är ju inte alltför rolig egentligen... Upptäckte att jag inte hade någon svart Tamiya, XF-1 så fick hugga en gammal Vallejo.. Lite ovan med spädning på dem (Ultimates thinner) och tryck i sprutan. Vart inte nöjd med torrborstningen så körde på nytt svart...
Målade sist något grått kant en bit fram.. Osäker på hur den där låpan ser ut egentligen så skall kika på lite referensbilder innan jag går vidare..
Och jag beställde en Neomega-cockpit till nästa och tänkte göra en "flarpen", pilla in den i denna modell. Var en fröjd att kika på Johans bygge och ser fram emot att juckla in den där baljan i en Tarangus.
Deras stol, kåpa, väggen bakom stolen - ja allt, ser ju roligare ut! Men det blir inte i denna modell.
Cockpit-baljan är faktiskt grundad även omd et inte syns, filat ner instrumenten.
Tobias
Sv: Aythya fuligula eller...
Sådär blev det ju sist.. Väldigt rudimentärt.. Men det syns inte så mycket under huven heller..
Men vad är det på den där kåpan egentligen?
Tobias
Sv: Aythya fuligula eller...
Och varför är det en gråare rand på den där kåpan ?
Frågorna hopar sig, men läckert blir det!
Frågorna hopar sig, men läckert blir det!
_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48
I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72, F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48, F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48, Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas- Vicesheriff
Sv: Aythya fuligula eller...
Tack cas.
Tyckte det var dags att prova Mr. Paint.. Impulsköpt alla fyra gråa Viggen-färger och de fem för lövhögen och inte testat dem ännu..
Högg en AJ-fena grundad med Alclads gråa och sköt två lager av gråa JA37-färgerna i två tunna lager. 10 psi typ men min 0.15mm nål var trasig så körde - kanske 0,20? Vet inte riktigt (ett brett stansat streck på munstycket tror jag).
Med lampa. Klantade mig lite och sköt en blod på rodret.. Bra att testmåla med olika nålar, tryck och så..
Lampan avstängd.. Skulle ju naturligtvis ha pre-shejdat men det kom jag på efteråt..!
Jaja.. Nyanserna ser underbara ut tycker jag! De ser bättre ut på riktigt med.
(Klart de skylle bytt plats egentligen med den ljusa nedåt.. )
Tyckte det var dags att prova Mr. Paint.. Impulsköpt alla fyra gråa Viggen-färger och de fem för lövhögen och inte testat dem ännu..
Högg en AJ-fena grundad med Alclads gråa och sköt två lager av gråa JA37-färgerna i två tunna lager. 10 psi typ men min 0.15mm nål var trasig så körde - kanske 0,20? Vet inte riktigt (ett brett stansat streck på munstycket tror jag).
Med lampa. Klantade mig lite och sköt en blod på rodret.. Bra att testmåla med olika nålar, tryck och så..
Lampan avstängd.. Skulle ju naturligtvis ha pre-shejdat men det kom jag på efteråt..!
Jaja.. Nyanserna ser underbara ut tycker jag! De ser bättre ut på riktigt med.
(Klart de skylle bytt plats egentligen med den ljusa nedåt.. )
Tobias
Sv: Aythya fuligula eller...
Jupp! En ständigt given sevärdhet på vägen till sommarstugan.Tobias skrev:Ah, tack Matte! Så hon sitter fortfarande under sin kork-ek?
Svar: ja! Det kallas "fjuppdatering" och fungerar som en glukosinjektion för byggtråden.Tobias skrev:*Skall man posta junk?*
Också: Snyggt impulshandlat, rent färgmässigt.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Aythya fuligula eller...
Du får hälsa henne från mig nästa gång! Kanske ge ett par sockerbitar eller lägga blommor vid fötterna? Eller lite konjak, det smakar ju flygfotogen..
Tack igen du!
Tack igen du!
Tobias
Sv: Aythya fuligula eller...
Tack glimmis.
Skulle pilla lite ikväll men det blev inte mer än att spackla noskonen och skrapa tillbaka panellinjen för det som på en lövhög är svart (tror jag..!)
Kameran lyfter fram det fula men jag har slipat och putsat plasten ganska fint. Tror det blir fint under en prajmer men skall nog kika lite till.
Fyllde framdelen med gamla 4mm luftpistolkulor.. Men de var så dammiga och smutsiga att limmet trilskades så tryckte dit lite usel kludd - som limmades fast..!
Undersidan ser något bättre ut.
Sen hände en *hemsk* olycka!
För att överleva förvisningen till Stockholm beställer jag Göteborgs-öl regelbundet.. Senaste sändningen kom idag.. Men när jag skulle packa upp och stoppa in i skåpet slog jag till kapsylen på en Göteborgsporter som började läcka.. Gav den en timme i kylen innan jag förbarmade mig över den.. Så inget mer modellerande idag.. Nu blir det flyg-porr typ Top Gun eller något..
Skulle pilla lite ikväll men det blev inte mer än att spackla noskonen och skrapa tillbaka panellinjen för det som på en lövhög är svart (tror jag..!)
Kameran lyfter fram det fula men jag har slipat och putsat plasten ganska fint. Tror det blir fint under en prajmer men skall nog kika lite till.
Fyllde framdelen med gamla 4mm luftpistolkulor.. Men de var så dammiga och smutsiga att limmet trilskades så tryckte dit lite usel kludd - som limmades fast..!
Undersidan ser något bättre ut.
Sen hände en *hemsk* olycka!
För att överleva förvisningen till Stockholm beställer jag Göteborgs-öl regelbundet.. Senaste sändningen kom idag.. Men när jag skulle packa upp och stoppa in i skåpet slog jag till kapsylen på en Göteborgsporter som började läcka.. Gav den en timme i kylen innan jag förbarmade mig över den.. Så inget mer modellerande idag.. Nu blir det flyg-porr typ Top Gun eller något..
Tobias
Sv: Aythya fuligula eller...
Fint slipat!
Jämmer och elände över förvisningen, men du har ju botemedel!
Jämmer och elände över förvisningen, men du har ju botemedel!
glimturen
Sv: Aythya fuligula eller...
Det är ett måste! Håller de vilda och aggressiva Stockholmarna (av manligt kön-) borta!
Tobias
Sv: Aythya fuligula eller...
Räknas Top Gun och bira som olyckor söderöver? Dags att bli otursförföljd!
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Aythya fuligula eller...
Glömmer ju att du är från typ Nordpolen.. "Söderöver".. För mig är Stockholm lite som Norrland.. Man åker i timmar med tåget norrut från Sveriges framsida..
Tobias
Sv: Aythya fuligula eller...
Bah! Jag kan ju inte ens se polcirkeln härifrån.Tobias skrev:Glömmer ju att du är från, typ, Nordpolen.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Aythya fuligula eller...
Du kan nog behöva putsa de där reporna en stund till tror jag...
_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48
I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72, F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48, F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48, Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas- Vicesheriff
Sv: Aythya fuligula eller...
Det blänker och skiner som en barnrumpa nu, fick en liten terapistund med puts-grejzen..
Modellen har några fina ställen man får spakcla och putsa ganska bra - fogen mellan över och underkropp under canardvingarna och cockpit var ganska trixiga sist. Lär bli både puts och rescribing där..
Modellen har några fina ställen man får spakcla och putsa ganska bra - fogen mellan över och underkropp under canardvingarna och cockpit var ganska trixiga sist. Lär bli både puts och rescribing där..
Tobias
Sv: Aythya fuligula eller...
Glömde ta bilder när etsen trillade in i cockpit! Oops. Stolen är inte fastsat och saknar en del ets fortfarande. Siktet lossnade med och mattmonstret åt upp det men jag har ett i reserv.
Var lika trixigt som sist att få ihop underdel och överdel av framkroppen med. Det som ställer till mest just nu är att cockpitbaljan trycker ut överdelen lite. Det torrpassade jag aldrig innan den limmades dit. Note to self next time..
Det går att fixa gliporna med spackel och "rescribing". Det är jag faktiskt inte så orolig över, det är bara lite tidskrävande.. Och gick ganska bra sist. Prioriterade en bra fog motden där förlängening specifik för JA. Känns lättare att fylla och fixa denna henska glipa än att pilla där..
Klippte först en, sedan alla styrpiggar mellan halvorna under cockpit. Var tvungen för att få till det längre bak. Det kommer att behövs slipas ner ganska mycket för att fixa det ciockpit-baljan ställer till..
*Ryser lite*. Oklart hur mycket jag kan skylla på mig själv - hur gick det för er andra? Det är iofs ingen Tamiya men det är en fin utmaning.
Var lika trixigt som sist att få ihop underdel och överdel av framkroppen med. Det som ställer till mest just nu är att cockpitbaljan trycker ut överdelen lite. Det torrpassade jag aldrig innan den limmades dit. Note to self next time..
Det går att fixa gliporna med spackel och "rescribing". Det är jag faktiskt inte så orolig över, det är bara lite tidskrävande.. Och gick ganska bra sist. Prioriterade en bra fog motden där förlängening specifik för JA. Känns lättare att fylla och fixa denna henska glipa än att pilla där..
Klippte först en, sedan alla styrpiggar mellan halvorna under cockpit. Var tvungen för att få till det längre bak. Det kommer att behövs slipas ner ganska mycket för att fixa det ciockpit-baljan ställer till..
*Ryser lite*. Oklart hur mycket jag kan skylla på mig själv - hur gick det för er andra? Det är iofs ingen Tamiya men det är en fin utmaning.
Tobias
Sida 6 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Liknande ämnen
» Paketpris eller kompispris eller nästintill gratispris (frakten står mottagaren för)
» Kinetics..bra eller?
» Jippi!!! Ny bil!!! eller...........
» Önskas -1/48 GBU-31(V)3 (BLU-109) eller GBU-28
» Bär eller Boremski?
» Kinetics..bra eller?
» Jippi!!! Ny bil!!! eller...........
» Önskas -1/48 GBU-31(V)3 (BLU-109) eller GBU-28
» Bär eller Boremski?
Sida 6 av 10
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|