blandad figurmålning
+6
Matt_Public
cas
johan r
glimturen
TommyKillander
RVB
10 posters
Sida 5 av 11
Sida 5 av 11 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11
Sv: blandad figurmålning
Dom äro sannerligen legio.
Som Tommy sa, MYCKET imponerande!
Som Tommy sa, MYCKET imponerande!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
tack alla:)
men åter igen, romarna börjar ta slut, beställde 300st och vips, borta. får klar 1½ till century, men sen måste jag invänta mer, så då får det bli jänkare och rebeller igen medans jag väntar.
men åter igen, romarna börjar ta slut, beställde 300st och vips, borta. får klar 1½ till century, men sen måste jag invänta mer, så då får det bli jänkare och rebeller igen medans jag väntar.
RVB
nu är det snustorrt på romare i mitt fack i sorteringslådan.
jag slog ihop 1 century med den första centuryn, så den har nu 160 man, vilket(så vitt jag har läst och vet) var historiskt korrekt.
man brukar ju säga att man blir lite hemmablind, att man inte ser det man själv skapar, men nu måste jag då säga, jisses vad figurer jag har målat:)
jag slog ihop 1 century med den första centuryn, så den har nu 160 man, vilket(så vitt jag har läst och vet) var historiskt korrekt.
man brukar ju säga att man blir lite hemmablind, att man inte ser det man själv skapar, men nu måste jag då säga, jisses vad figurer jag har målat:)
RVB
gjorde en liten snabb jämförelse med mina 28mm ACW figurer som just nu tar upp bordet(typ 3½ meter långt och 1½ meter djupt) som jag gjort om till ett slagfält. på bordet står just nu runt 200 figurer och de tar upp typ halva bordet.
figurerna som ni nu ser på bilden är runt 400 st och tar knappt upp en liten del utav hörnet på bordet.
detta kommer att bli episkt, när jag drar igång med napoleon figurerna, de stora bataljonerna på en mycket bred front. försökte att skapa waterloo med 1/72 figurer, men de slukade upp yta rätt så rejält. men med dessa så har jag iaf att komma en bra bit in på slagfältet.
figurerna som ni nu ser på bilden är runt 400 st och tar knappt upp en liten del utav hörnet på bordet.
detta kommer att bli episkt, när jag drar igång med napoleon figurerna, de stora bataljonerna på en mycket bred front. försökte att skapa waterloo med 1/72 figurer, men de slukade upp yta rätt så rejält. men med dessa så har jag iaf att komma en bra bit in på slagfältet.
RVB
Ja det tar ju en del plats med många figurer, speciellt om de är på platta.
Var glad att de inte är 90mm
Håkan
Var glad att de inte är 90mm
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
waterloo, i historisk storlek, i 90mm, jisses, det hade varit nått det
försökte mig på poltava med prince august 54mm karoliner, huga, nog för att jag bodde i ett enormt rum på den tiden, men fick lov att avbryta pga platsbrist.
försökte mig på poltava med prince august 54mm karoliner, huga, nog för att jag bodde i ett enormt rum på den tiden, men fick lov att avbryta pga platsbrist.
RVB
Arméerna bara radar upp sig - snyggt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
tack gott folk
tusan också, trodde jag hade räknat rätt, men men, 1 bataljon saknas, men så gott som 1 division är nu "klar", iaf grunden, mer figurer kommer att läggas till till varje regemente. 576 figurer just nu. brigad generaler är beställda och lär dyka upp om 1 månad.
tusan också, trodde jag hade räknat rätt, men men, 1 bataljon saknas, men så gott som 1 division är nu "klar", iaf grunden, mer figurer kommer att läggas till till varje regemente. 576 figurer just nu. brigad generaler är beställda och lär dyka upp om 1 månad.
RVB
glädjande nyheter fick man igår, efter lång väntan, så har nu mitt paket med första vevan utav napoleon figurer skickats, så det kommer nästa vecka. så det blir inget mer utav ACW på ett tag. romarna kommer jag fortsätta med, men dessa får prydligt dekorera hyllan i väntan tills jag börjar igen. ibland önskar man att man hade tusen armar så man kunde måla allt
RVB
tack
då kommer du att älska napoleon bataljonerna som är mer ihop klumpade, inte så mycket utrymme mellan raderna, ger en mer masseffekt än vad dessa ger
då kommer du att älska napoleon bataljonerna som är mer ihop klumpade, inte så mycket utrymme mellan raderna, ger en mer masseffekt än vad dessa ger
RVB
fick beställningen igår och satte genast igång med mina första 6mm napar.
de ser lite dammiga ut och de beror på bas materialet samt att vissa detaljer ser lite för mörka ut, men jag har highlightat en hel del, bla tofsarna som visar vilka kompanier de tillhörde samt allt guld, blev en rejäl skillnad.
trotts att napoleon uniformer har mer detaljer och så, så är de ändå mycket lättare att måla än ACW figurerna tycker jag, bara att prima med vitt sen är ju typ 60% utav figuren redan klar:P
de ser lite dammiga ut och de beror på bas materialet samt att vissa detaljer ser lite för mörka ut, men jag har highlightat en hel del, bla tofsarna som visar vilka kompanier de tillhörde samt allt guld, blev en rejäl skillnad.
trotts att napoleon uniformer har mer detaljer och så, så är de ändå mycket lättare att måla än ACW figurerna tycker jag, bara att prima med vitt sen är ju typ 60% utav figuren redan klar:P
RVB
Sida 5 av 11 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11
Liknande ämnen
» Figurmålning 101 - German Fallschirmjäger
» Funderar på att börja med figurmålning
» Tränar upp min figurmålning... Ryska spcialstyrkor i vintercamo. Zvezda 1/35
» Funderar på att börja med figurmålning
» Tränar upp min figurmålning... Ryska spcialstyrkor i vintercamo. Zvezda 1/35
Sida 5 av 11
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|