Alarik I (Alarik Goten) byst i 1/10ish
+5
Stefan E
TommyKillander
Azgaron
glimturen
Zander_Lindstrom
9 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Alarik I (Alarik Goten) byst i 1/10ish
Hej igen!
Började med att färdigställa hjälmen.
Inte helt nöjd med resultatet, men det får duga.
Det är bara tofsen kvar, sedan kommer jag förklara den här färdig.
Funderar på att gjuta av den här också, men det får dröja lite då och då kan målningen också dröja lite.
Ska göra en skulptur av Gustav II Adolf härnäst, han vann omröstningen
Började med att färdigställa hjälmen.
Inte helt nöjd med resultatet, men det får duga.
Det är bara tofsen kvar, sedan kommer jag förklara den här färdig.
Funderar på att gjuta av den här också, men det får dröja lite då och då kan målningen också dröja lite.
Ska göra en skulptur av Gustav II Adolf härnäst, han vann omröstningen
Zander_Lindstrom
Glömde säga tack till Tommy och Glimturen med, tack!
Zander_Lindstrom
Hej, här kommer kvällens lilla sidoprojekt och den färdiga bysten!
Gjorde lite armatur först, som jag givetvis var tvungen att modda när väl leran kom på, men det här är själva principen. Tog inga bilder på själva arbetet, men det var inga konstigheter, platta ut leran med fingrarna och täck över. Därefter tog jag min "hockeyklubba" och drog lite streck på samma sätt som på håret, men djupare.
Och så här blev det.
Anledningen till att jag drog det djupare på tofsen är för att jag vill att det ska se lite glesare ut och sticka ut lite från håret på huvudet.
Penslade på lite balsamterpentin efteråt för att få bort rester av lera och eventuella fingeravtryck.
Härnäst blir det målning, men det kan nog dröja lite. Tänkte eventuellt gjuta av den här sen, så den får stå och vänta.
Här kommer en liten bonus också, 4 nyanser av Alarik.
Första bilden innan jag brände för första gången, sedan tagna efter varje bränning. Efter fjärde gången så förändrades den inte så värst mycket, inte tillräckligt för att snappas upp på kamera iallafall.
Gjorde lite armatur först, som jag givetvis var tvungen att modda när väl leran kom på, men det här är själva principen. Tog inga bilder på själva arbetet, men det var inga konstigheter, platta ut leran med fingrarna och täck över. Därefter tog jag min "hockeyklubba" och drog lite streck på samma sätt som på håret, men djupare.
Och så här blev det.
Anledningen till att jag drog det djupare på tofsen är för att jag vill att det ska se lite glesare ut och sticka ut lite från håret på huvudet.
Penslade på lite balsamterpentin efteråt för att få bort rester av lera och eventuella fingeravtryck.
Härnäst blir det målning, men det kan nog dröja lite. Tänkte eventuellt gjuta av den här sen, så den får stå och vänta.
Här kommer en liten bonus också, 4 nyanser av Alarik.
Första bilden innan jag brände för första gången, sedan tagna efter varje bränning. Efter fjärde gången så förändrades den inte så värst mycket, inte tillräckligt för att snappas upp på kamera iallafall.
Zander_Lindstrom
Bra start på målandet!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Zander_Lindstrom likes this post
Tack Håkan!
Målade manteln, skägget och håret nu. Skägget har något ljusare nyans än håret, men det var medvetet, jag ska visa varför.
Han ska bli blond, så jag målade håret i den mörkaste nyansen först...
Därefter slängde jag på kraftigt förtunnad "blond" färg, så det bruna lyser igenom. Jag tänker alltså tvärtom här, jämfört med ett flygplan, och har wash i ljusare färg.
Skägget däremot torrborstade jag i samma nyans.
Därefter torrborstade jag en mycket ljusare nyans på håret, så vi har alltså tre nyanser.
Och med det skulle jag säga att den är färdigmålad.
Målade manteln, skägget och håret nu. Skägget har något ljusare nyans än håret, men det var medvetet, jag ska visa varför.
Han ska bli blond, så jag målade håret i den mörkaste nyansen först...
Därefter slängde jag på kraftigt förtunnad "blond" färg, så det bruna lyser igenom. Jag tänker alltså tvärtom här, jämfört med ett flygplan, och har wash i ljusare färg.
Skägget däremot torrborstade jag i samma nyans.
Därefter torrborstade jag en mycket ljusare nyans på håret, så vi har alltså tre nyanser.
Och med det skulle jag säga att den är färdigmålad.
Zander_Lindstrom
Azgaron, Gigabyte and Marlin like this post
Snyggt jobbat Zander.
Alarik ser mycket bra ut.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Marlin skrev:Snyggt jobbat Zander.
/Bosse
Tack så mycket.
Tog dessvärre den sämsta avgjutningen jag fick med den, jag tänker att jag har fler, och är den bara till mig så bryr jag mig inte om luftbubblor och sådant.
Zander_Lindstrom
Fint jobb med figuren ,, bra liv i den ,,, nästan lite träskulptur i snittet ,, gillas mycket
Gigabyte
Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack hörrni!
Jag ska måla ett par stycken till och öva framöver sen.
Jag tycker ögonen blev så hemskt snea på dem här, de ser inte alls så snea ut på mastern.
Jag ska måla ett par stycken till och öva framöver sen.
Jag tycker ögonen blev så hemskt snea på dem här, de ser inte alls så snea ut på mastern.
Zander_Lindstrom
Mycket imponerande!
Riktigt snyggt, bra gjort!
Tobias
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Alv-kvinna byst 1/9
» Gustav II Adolf byst
» I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12
» Byst romersk soldat 1/10 (Nuts Planet: The Aquila Roman Legionary)
» Gustav II Adolf byst
» I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12
» Byst romersk soldat 1/10 (Nuts Planet: The Aquila Roman Legionary)
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|