IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 26 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons jul 13 2022, 20:59

I know, I know..!  Very Happy

tacka vet jag mina biffiga Black Orcs.. Ingen skämtar om dem, up close iaf..

Antar att det inte gör det bättre att BögenHafen Barons har puff-byxor?? Wink

Tobias
Tobias

Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons jul 13 2022, 23:03

Ska se hur de är att bygga så fort jag får tid att sitta i hobbyrummet.

Hade jag upptäckt det i tid innan jag bröt plasten hade det gått, men nu får jag vackert ha dem kvar.
Får väl se hur jag gör med dem. Kanske köper nåt mer team sen.
Grabbarna som normalt bara spelar dataspel ville testa lite så fort jag får det spelbart.

Får ta och kolla runt lite på Forge world och andra ställen efter figurer.
Hade jag haft printer så kunde man ju säkert hitta figurer att printa ut.

Jo får ta och kolla på Rocketeer! Kan ju vara kul att se om om inte annat! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Tobias ons jul 13 2022, 23:51

Ah, men då kanske grabbarna får varsitt Black orc-team att lira! Smile De är ju mono-pose-ish.. men tre varianter av varje, med olika huvuden, om man vill. Jag är ok med det. Detaljerna håller hög kvalitet. Trollet var lite klurigt att bygga förresten.. Men bara man följer instruktionen (ligger ett i botten) - och torrpassar ordnar det sig. :9 jag limmade foten på Goblinen fel, den han håller, men hann se. Sen sket jag i ringen/shackeln runt hans fot, för den var svår att rensa från gjutskiten.. Men jag var ok med det.

Reddit-delen om Blood Bowl verkar aktiv och de kan nog guida dig till de bästa cheerleaderna o annat!

Behöver du printa vet jag en i Varberg som lirar BB och printar, du kan få kontakt med honom isf. Iaf höra efter, han är trevlig.

Jupp! Klockren rulle!
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Azgaron fre aug 05 2022, 11:28

Hehe, har fortfarande int ekollat på Rocketeer! Smile
Får bli lite skärpning på det, men däremot fick jag ett ryck och beställde en sån här efter att ha läst Alfas nyhetsbrev! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 Dh-100_vampire_32nd_box

Ska ta och göra en lådtitt på den sen hade jag tänkt!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Matt_Public, cas, Marlin and Sadolf like this post

Inlägg av cas fre aug 05 2022, 11:29

Ohhh!
Stor-vampyr är finfina grejer det! Ser fram emot den lådtitten.

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Azgaron likes this post

Inlägg av Stefan E fre aug 05 2022, 12:55

Hehe...

Du föll också för reklamen, jag beställde en Vampire och en Tunna från Fly...

De kommer nog vad det lider...

Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Azgaron likes this post

Inlägg av Azgaron fre aug 05 2022, 15:30

Ska försöka göra lådtitten snarast möjligt! Smile

Jo, jag kunde inte låta bli! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Sadolf mån aug 15 2022, 16:11

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 AL9nZEX5GJh_iblx_xBbKBAUGZ4x79bNUtpuCk_3_oa2gGj6wvQ4uPf-zOrX1uJ9tc8-vbK_PHhPa5bzyJ2pC3l_2DIVn_Ria2PUHvKERTi-UAnxmF49_q8XkQySodLrBV7FYhUbOQmQAkJftea2AmE-vD7_=w1462-h1084-no?authuser=0
Haha!
Sadolf
Sadolf

Inlägg av Tobias mån aug 15 2022, 18:28

Ah! var det den du väntat så mycket på?? Den där ProModeller ja, var det Revell och Monogram ihop på något sätt? Tror Stefan upplyste om?
Hur ser den ut? Modellen? Planen ser ju ut som en flygande gris, det vet jag.. Wink (j/k)
Tobias
Tobias

Inlägg av Azgaron mån aug 15 2022, 20:16

Ser trevligt ut! Smile

Det blev ju inte bättre än att jag fick med mig lite från plastkollot! Smile
Jag hade ju inte fått med mig min lampa med förstoringsglas, så det var understundom lite handikappat! Smile
Ett besök på Alfa rådde bot på detta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 Opti-visor_helmet_box

Jag fick tillfälle att testa den under helgen, och den fungerar alldeles utmärkt. Den har totalt 5 glas med olika förstoringsgrad, och upp till 14x kan man komma upp i med den lilla nedfällbara luppen.
Lite ovant att ha den på och fälla upp eller ner glasen, men det blir nog en vanesak.

Sen följde det med lite modeller, vädringsset, färger och lim.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 Claire_figure_24th_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 London_omnibus_35th_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 Bttf_de_lorean_24th_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 Parselen_figure_24th_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 Stormcast_vindictors_paints_set_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 Tamiya_weathering_h_box

Sen fick jag en modell av Rickard, vilket var lite oväntat men väldigt hyvens av honom! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 M106a1_35th_box

Fick lite byggt på den, och ska väl fortsätta. Fick inte tagit några bilder på den, så det får jag göra sen och lägga ut.

Trevlig helg i god och glad anda! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Stefan E, Tobias and Sadolf like this post

Inlägg av Tobias mån aug 15 2022, 21:03

Trevligt, ännu en M106A1, fränt! Very Happy
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Matt_Public mån aug 15 2022, 21:47

DeLorean är verkligen tidlöst häftigt. Cool
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Azgaron and cas like this post

Inlägg av Sadolf mån aug 15 2022, 21:59

Nice laddning, specielt fränt ( enligt mig ) med london dubbeldäckare- de använde dessa köra soldater till fronten i WW1.. OCkså skala 1:35...

Tobbe om Helldiver- ja det var den j-el som jag letade efter över alla ebay och dyl. Till sist så poppade den upp i Hobbybokhandeln..
 Modellen är i nivå med academys Dauntless. Usel plan men häftig till utseende...
Den har lite ets också.. Jag kommer nog köpa lite extra prylar som kanske något resin... Samma som min avstannad Devastator- den vill jag bättre klaffar och landningsluckor till - den är fint men just de 2 områden är nästan tomt..
Sadolf
Sadolf

Inlägg av Tobias mån aug 15 2022, 22:00

Just det, någon film som folk tjatar om..

Wink

(Nej, bara sett en bit.... Embarassed)
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias mån aug 15 2022, 22:01

Sadolf skrev:Nice laddning, specielt fränt ( enligt mig ) med london dubbeldäckare- de använde dessa köra soldater till fronten i WW1.. OCkså skala 1:35...

Tobbe om Helldiver- ja det var den j-el som jag letade efter över alla ebay och dyl. Till sist så poppade den upp i Hobbybokhandeln..
 Modellen är i nivå med academys Dauntless. Usel plan men häftig till utseende...
Den har lite ets också.. Jag kommer nog köpa lite extra prylar som kanske något resin... Samma som min avstannad Devastator- den vill jag bättre klaffar och landningsluckor till - den är fint men just de 2 områden är nästan tomt..

Fan, det måste vart små soldater på den tiden!

Wink

Kunde itne låta blI! Very Happy

Ja just det, var där du hittade den! Finns det mycket AM till den?  Kul om det går att pimpa lite? Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av Stefan E mån aug 15 2022, 22:07

Jösses vad du hann med att handla, Håkan!   Shocked

Jag såg bara headsetet (det var svårt att missa, jäklar vad det lös!  Laughing

Synd jag missade att titta på DeLorean och Bussen, jag funderar på att köpa dem.

Bruttan var gör-läcker!   cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Azgaron and Tobias like this post

Inlägg av Stefan E mån aug 15 2022, 22:18

Sadolf skrev:Nice laddning, specielt fränt ( enligt mig ) med london dubbeldäckare- de använde dessa köra soldater till fronten i WW1.. OCkså skala 1:35...

Promodellers Helldiver är superfin!   cheers

Vet du att besättningarna kallade den "the Beast" och SBD2 stod för "Son of a B**h, second Class"!

Jag har den i en Accurate Miniatures låda (Rabaul) och den ligger högt på bygglistan!

Det behövs inte så mycket extra, bälten och instrumentpanel från Eduard, , hjul från True Details och dekaler från Victory är vad jag skaffat.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Sadolf tis aug 16 2022, 00:31

Ja jag visste om de två smeknamnen.. haha , bra...speciellt den sistnämnda...
Dekaler måste jag fundera på , för att de som följde med blev gula... Hjul och motorn kanske behöver lite .. det finns fin resin eller ets från eduard för landningsstallluckorna...
Jag kommer definitivt inte skynda på med den.... Kanske väntar när min skill uppnår bättre nivåer...
Sadolf
Sadolf

Inlägg av Azgaron tis aug 16 2022, 10:04

Stefan E skrev:Jösses vad du hann med att handla, Håkan!   Shocked

Jag såg bara headsetet (det var svårt att missa, jäklar vad det lös!  Laughing

Synd jag missade att titta på DeLorean och Bussen, jag funderar på att köpa dem.

Bruttan var gör-läcker!   cheers

Stefan  sunny

Jo, det blev ju lite granna som jag fick med hem! Smile
Hehe, jo det var nog rätt hygglig belysning på den! Smile

Jo, de verkar vara trevliga modeller, och bussen ska visst vara väldigt fina, med en hemskans massa delar!

Jo, det kan man väl säga! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Sadolf tis aug 16 2022, 14:01

tongue
Sadolf
Sadolf

Inlägg av Azgaron lör aug 20 2022, 02:23

Beställde lite färger, som jag fick hämtat ut igår (numera). Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 Army_painter_mega_speed_paint_set-768x576

Har bara kollat lite i lådan, men det ser ju trevligt ut.
Ska bli intressant att testa dem sen.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Sadolf lör aug 20 2022, 03:44

Hmm intressant hur funkar de färger? Är de akryl eller?
Sadolf
Sadolf

Azgaron likes this post

Inlägg av Azgaron lör aug 20 2022, 09:31

Det är akrylfärger. De funkar mer eller mindre som en wash eller glaze.
Färgen är gjord så att den ska samla sig i veck och andra fördjupningar för att skapa skugga och ljusdagrar "automatiskt".
Samma företag gör Quickshade, som man kunde doppa figurerna i för att få ungefär samma effekt. Lite som att lägga en wash över hela figuren.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Sadolf lör aug 20 2022, 16:29

hmm intrsssant... men bli den lite tjock i alla svackor eller jämnas den ut?
Jag provade pensla typ "glaze" små figurer i 1:48, men i viossa små detaljer blir det för tjock, körde andra figurer med färgsprutan ett tunt lager och detaljer blev bevarade-- Menar i ansikten-.-- De små figurer i 1:48 är lite svåra att måla..
Sadolf
Sadolf

Azgaron likes this post

Inlägg av Azgaron sön aug 21 2022, 00:26

Jag har inte testat själv ännu, men jag tror inte blir särskilt tjock när den torkat.
Vet inte hur det funkar på figurer i 1/48. Fantasy figurer har oftast mycket mer överdrivna detaljer, så det gör kanske inte lika mycket med lite färg i botten på vecken.
Detta går ju att köra i spruta också.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 26 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet