F-16C "Barak" i arktisk dress
+7
LasseThid
Tobias
Stefan E
Matt_Public
Azgaron
cas
rsm.gbg
11 posters
Sida 7 av 9
Sida 7 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: F-16C "Barak" i arktisk dress
Hahaha... Tack Tobias!Tobias skrev:Oh, lite avancerat med kamot - läckert! Ser supersnyggt ut! Målning är fin med och stjärtmynningen riktigt fin! :cheers:Du får inte bli så bra så fort med din spruta då känner jag mig usel..!
Skojar bara - fortsätt så!
Jag gjorde en quickfix på utblåset igår då jag tyckte att det var lite väl mörkt, så jag gav det en dos med Alclad II Pale Burnt Iron och det blev bra mycket bättre i mitt tycke.
Hade jag vetat att dekalerna måste passa med målningen så vet i hoppsan om jag valt det kamouflaget.
Tack Håkan.
Nu har jag fixat till partierna som jag målat fel, så det är dags att fortsätta... Drygt 150 dekaler kvar...
LasseThid
Azgaron likes this post
Inte helt missnöjd med den diagonala linjen...
LasseThid
Azgaron and Tobias like this post
Vänstersidan blev tyvärr lite parodi då dekalerna är väldigt tunna och det inte finns mycket till bärare runt färgen. Siffrorna 5 och 4 hänger knappt ihop, likaså 4 och F samt F och W. Tyvärr gick W sönder på en gång och sedan fortsatte det. Dekalerna är väldigt märkliga, för använder jag Micro Set så suger de fast omgående. Jag får pensla med vatten först för att kunna flytta dekalerna...
LasseThid
Azgaron and Marlin like this post
Jobbigt med dekaler som strular, men annars ser det ju fint ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan.
Jo, det är lite synd att en sådan sak ska förstöra hela modellen...
Jag var ruskigt nöjd med den fram tills att dekalen under cockpit kröktes när jag rullade den med en tops och sedan som grädde på moset blev numret på stjärtfenan ännu sämre...
Mängder med små rackare till dekaler (2 mm i diameter) senare är jag klar med det pilljobbet.
Nästa pilljobb blir att lägga alla No Step linjer, i tre olika färger... Kul nästan jämt...
Jo, det är lite synd att en sådan sak ska förstöra hela modellen...
Jag var ruskigt nöjd med den fram tills att dekalen under cockpit kröktes när jag rullade den med en tops och sedan som grädde på moset blev numret på stjärtfenan ännu sämre...
Mängder med små rackare till dekaler (2 mm i diameter) senare är jag klar med det pilljobbet.
Nästa pilljobb blir att lägga alla No Step linjer, i tre olika färger... Kul nästan jämt...
LasseThid
Azgaron and Marlin like this post
LasseThid skrev:Tack boys!
Det är möjligen ingen som har denna lilla pinal till en Kinetic F-16C liggandes?
Min har rymt under tiden som jag byggt...
Tjena Lasse.
Jag kan skicka dig en huv lyftare.
Jag har faktiskt ett par över då jag har köpt A/B-lådor och bygger man B versionen blir denna del över, så jag kan avvara en till dig om du vill ha.
//Bosse
Marlin
Tack Bosse.
Det skulle uppskattas enormt mycket!
Jag har skickat min adress till dig via PM.
Det skulle uppskattas enormt mycket!
Jag har skickat min adress till dig via PM.
LasseThid
Marlin likes this post
Allt klibbisjobb blev ju riktigt bra, trots att dom kanske sprack en smula.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack cas.
Tyvärr är det tre dekaler som blev kassa och de drar ner hela min upplevelse av modellen. Å andra sidan får jag vända den med högersidan utåt, så syns det inte eftersom alla som tur är sitter till vänster.
Jag började sätta dit linjerna i morse och jag är nästan halvvägs med de svarta linjerna och sedan får jag dra dit några vita diton där det är svart kamo.
Sedan ska det skruvas dit lite småbitar innan det hela är klart.
Tyvärr är det tre dekaler som blev kassa och de drar ner hela min upplevelse av modellen. Å andra sidan får jag vända den med högersidan utåt, så syns det inte eftersom alla som tur är sitter till vänster.
Jag började sätta dit linjerna i morse och jag är nästan halvvägs med de svarta linjerna och sedan får jag dra dit några vita diton där det är svart kamo.
Sedan ska det skruvas dit lite småbitar innan det hela är klart.
LasseThid
Av någon anledning fick jag ett masochistiskt sug av att bygga denna...
LasseThid
Azgaron, Matt_Public, Marlin and Tobias like this post
LasseThid skrev:Av någon anledning fick jag ett masochistiskt sug av att bygga denna...
Samma här, men DXM's dekaler är av någon anledning slut på The48ers.com.
/Bosse
Marlin
Det verkar som att DMX har dem i lager... Det står i alla fall ingenting om slutsålt (än så länge...)
Su-27 Digi Camo
Sjukt läckert kamouflage hur som helst...
Su-27 Digi Camo
LasseThid
LasseThid skrev:Det verkar som att DMX har dem i lager... Det står i alla fall ingenting om slutsålt (än så länge...)
Su-27 Digi Camo
Jo jag såg att DXM har dem, och jag försökte beställa via dem.
Men det verkar vara fel på deras web shop, de kan inte räknat ut frakt och porto till Sverige.
Dessutom så kommer PostNord slå till med sina avgifter och moms på dessa.
/Bosse
Marlin
Ahh, ok...
Det var ju synd...
Å andra sidan sitter väl halva europa och bygger dessa nu...
Det var ju synd...
Å andra sidan sitter väl halva europa och bygger dessa nu...
LasseThid
Marlin likes this post
Gruppbygge!LasseThid skrev:Å andra sidan sitter väl halva europa och bygger dessa nu.
Matt_Public- Master of DNF
cas, Marlin, Tobias and LasseThid like this post
Fan, aldrig byggt Rysk skit men är den Ukrainsk.. Hmm.. Jag hade vart på tror jag!
Många röda stjärnor/kills på..
Många röda stjärnor/kills på..
Tobias
Super-Hobby har dekaler till denna, men Minecraft kammot är ju betydligt fräckare...
LasseThid
Tobias likes this post
Det finns masker i alla skalor från flera tillverkare om man skulle våga sig på att måla!
https://hobbycolours.com/products/digital-camouflage-masks-for-ukrainian-su-27?variant=44504028821
Ett läckert cammo är det och jag har haft ett getöga på det ett tag nu!
Stefan
https://hobbycolours.com/products/digital-camouflage-masks-for-ukrainian-su-27?variant=44504028821
Ett läckert cammo är det och jag har haft ett getöga på det ett tag nu!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ah det var ju läckert med.. Fel ställe - men vilken modell, i 49-skalan är "bäst"..?
Tobias
Bäst är subjektivt, men GWH skulle jag nog tippa på kommer högt upp på bäst-skalan.
Vett att ta betalt har dom också, men Su-27 är S.T.O.R.
Vett att ta betalt har dom också, men Su-27 är S.T.O.R.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Matt_Public, Marlin and Tobias like this post
Ursäkta trådkapningen, men DXM hörde av sig och frågade varför jag inte slutförde beställningen och jag sa som det var att webbshoppen inte lät mig genomföra köpet. Då fick jag veta att den Taiwanesiska posten inte levererar till Sverige just nu pga Covid-19. Men de erbjöds sig att skicka med EMS istället för den ringa summan av USD 12.-. Det tyckte jag inte var så himla dyrt så jag slog till på dem. Nu får jag invänta skatteåterbäringen och så skaffar jag en GWH Su-27:a att sätta dem på.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Matt_Public and Tobias like this post
Det är lugnt Bosse. Det var ju jag själv som började...
Trevligt med lite Minecraft camo. Det blir säkert en fin modell.
Själv har jag äntligen fått alla klibbisar, mer eller mindre bra, på plats.
Det ser lite småtrevligt ut med de tvåfärgade linjerna.
Trevligt med lite Minecraft camo. Det blir säkert en fin modell.
Själv har jag äntligen fått alla klibbisar, mer eller mindre bra, på plats.
Det ser lite småtrevligt ut med de tvåfärgade linjerna.
LasseThid
Azgaron, cas, Marlin and Tobias like this post
Sida 7 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sida 7 av 9
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet