F-16C "Barak" i arktisk dress
+7
LasseThid
Tobias
Stefan E
Matt_Public
Azgaron
cas
rsm.gbg
11 posters
Sida 8 av 9
Sida 8 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: F-16C "Barak" i arktisk dress
Tack ska ni ha. Då är det bara resten kvar som man brukar säga...
LasseThid
Matt_Public likes this post
Hmmm...
Jag får nog ta fram högtryckstvätten...
Öööhhh...
WTF???
Lät jag den marinera för länge eller vad f*n hände här???
Jag får nog ta fram högtryckstvätten...
Öööhhh...
WTF???
Lät jag den marinera för länge eller vad f*n hände här???
LasseThid
Azgaron likes this post
Kan vara ytan? tror inte tiden spelar npgon roll på sånt. Eller, det gör inte det. Vad hade du för lack?
Den är lite smutsig..? Eller ser det värre ut än du vill? Bilden visar?
Den är lite smutsig..? Eller ser det värre ut än du vill? Bilden visar?
Tobias
Det är en massa fingermärken på vänster vinge och på höger sida i framkant av vingen och där vingen möter kroppen är den jämngrå... Hade ju tänkt mig att det skulle gå att torka av 99% och att det som sitter i alla linjer och nitar skulle sitta kvar, men ack nej... Här går det från mindre bra till riktigt illa...
Jag kör med Vallejo Clear Varnish och la på Ultimate Weathering Wash Dark Dirt...
Just nu känner jag bara för att skicka ut modellen och Ultimate Weathering Wash genom köksfönstret och då bor jag ändå tre trappor upp...
Jag kör med Vallejo Clear Varnish och la på Ultimate Weathering Wash Dark Dirt...
Just nu känner jag bara för att skicka ut modellen och Ultimate Weathering Wash genom köksfönstret och då bor jag ändå tre trappor upp...
Senast ändrad av LasseThid den tis mar 08 2022, 21:39, ändrad totalt 2 gånger
LasseThid
Nej nej, gör itne det.
Ja g har vart med om att min lack är lite.. Ojämn, så mycket av den typen av vädrig, chalk wash? Inte går att fp bort.. Antar att det är något sånt.. Slutat, till stor del, med sånt wash pga det. Jag tror ytan inte är slät och blank nog. Men jag gissar bara.
Tycker du skall rädda den- Tvätta det som går? Under Kranen? Alt måla ett nytt lager färg? men finns kanske folk som vet bättre.
Ja g har vart med om att min lack är lite.. Ojämn, så mycket av den typen av vädrig, chalk wash? Inte går att fp bort.. Antar att det är något sånt.. Slutat, till stor del, med sånt wash pga det. Jag tror ytan inte är slät och blank nog. Men jag gissar bara.
Tycker du skall rädda den- Tvätta det som går? Under Kranen? Alt måla ett nytt lager färg? men finns kanske folk som vet bättre.
Tobias
Måttliga mängder av våld och fula ord verkar lösa det mesta...
Jag gav mig på modellen igen med lätt fuktat papper och gnuggade så hårt att lacken bitvis släppte. Släppte gjorde också det mesta av Ultimates Dark Dirt, så nu kanske jag kan ge cas en match om "Worst in Show" på fredag i alla fall...
Ultimates Dark Dirt kommer dock att förpassas till papyruskorgen...
Jag gav mig på modellen igen med lätt fuktat papper och gnuggade så hårt att lacken bitvis släppte. Släppte gjorde också det mesta av Ultimates Dark Dirt, så nu kanske jag kan ge cas en match om "Worst in Show" på fredag i alla fall...
Ultimates Dark Dirt kommer dock att förpassas till papyruskorgen...
LasseThid
Spara den.. Men testa lite med olika lacker? Riktigt blank och slät?
Skönt att det löste sig (?) iaf.
Skönt att det löste sig (?) iaf.
Tobias
Hon börjar se ondskefull ut...
Missiler och tankar är inte limmade ännu...
Air to air ska också på plats samt buktanken.
Missiler och tankar är inte limmade ännu...
Air to air ska också på plats samt buktanken.
LasseThid
Azgaron and Tobias like this post
Jag gav mig på buktanken med lite Ammo Mig Dark Wash i kombination med Odourless Thinner och resultatet blev det jag egentligen var ute efter med Ultimates Dark Wash, fast med bra mycket mer jobb, så jag kommer att vädra de övriga tankarna och ramperna till missilerna samt undersida av flygplanet med denna kombo istället.
LasseThid
Ja jag har också övergått mera åt den metoden.. Något av en oljefärg som man kan hantera med Enamel Thinner.. Tamiya panel Line Accent Colour eller vad den heter funkar bra med. Tom mycket bra.
Tobias
Tack Martin.
Det enda som stör mig lite är att det var så rackarns dyrt med custom dekaler... Annars hade den hetat 354MF istället för 354FW...
Det enda som stör mig lite är att det var så rackarns dyrt med custom dekaler... Annars hade den hetat 354MF istället för 354FW...
LasseThid
Mårten Fredrik likes this post
Vi börjar närma oss slutet på denna modell.
LasseThid
Tackar!
Det enda som saknas nu förutom en mattlack är ett noshjul och en huvlyftare, men förhoppningsvis dyker dessa upp med posten inom kort.
Ammo Mig's Dark Wash kunde jag till och med lägga på utan att först lägga lite thinner på ytan, så den funkade hyfsat som panel liner faktiskt. Körde den på undersidan, lasten och railsen.
Det enda som saknas nu förutom en mattlack är ett noshjul och en huvlyftare, men förhoppningsvis dyker dessa upp med posten inom kort.
Ammo Mig's Dark Wash kunde jag till och med lägga på utan att först lägga lite thinner på ytan, så den funkade hyfsat som panel liner faktiskt. Körde den på undersidan, lasten och railsen.
LasseThid
Tobias likes this post
Måste funka med konservöppnare med? "P-38 can(opy) opener"
Var det ingen med eller tappat bort? Hoppas den och hjulet dyker upp snart.
Nice. Antar att det är en liknande produkt som Tamiyas Panel Line/Accent colour/whatever?
Var det ingen med eller tappat bort? Hoppas den och hjulet dyker upp snart.
Nice. Antar att det är en liknande produkt som Tamiyas Panel Line/Accent colour/whatever?
Tobias
Det var en huvöppnare med, men den var tejpad på en glasspinne, färdig för att målas. Jag har målat den svart, men den har ramlat av glasspinnen och försvunnit. Bosse hade dock en extra som han ska skicka mig. Noshjulet måste ha fastnat i maskeringstejpen och försvunnit när jag tog av första omgången tejp, men Stefan ska skicka mig ett noshjul, så allting löser sig i sinom tid...
Ja, Ammo Migs Dark Wash är nog något liknande.
Lasten och undersidan efter lite vädring...
Ja, Ammo Migs Dark Wash är nog något liknande.
Lasten och undersidan efter lite vädring...
LasseThid
Azgaron likes this post
Nu har vi hjul, här i vårt hus,
hjulen har kommit, hopp tra-la-la-la ...
Tack Stefan!!
hjulen har kommit, hopp tra-la-la-la ...
Tack Stefan!!
LasseThid
Tack och ja, Stefan är allt bra snäll.
LasseThid
Tobias likes this post
Sida 8 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sida 8 av 9
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet