Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
+12
rsm.gbg
linusorn
LudvigN
LasseThid
glimturen
Gigabyte
Marlin
Matt_Public
Stefan E
cas
Azgaron
Mal
16 posters
Sida 12 av 21
Sida 12 av 21 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 21
Sv: Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
Mycket snyggt jobbat Mal.
Instämmer med Stefan, ser verkligen fram emot slut monteringen.
/Bosse
Instämmer med Stefan, ser verkligen fram emot slut monteringen.
/Bosse
Marlin
Sv: Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
Tackar alla för de fina orden.
Dags för checklists som kommer fyllas på, så man inte glömmer något, då det är rätt mkt .
några smådetaljer som förhpppnings vis höjer helheten litegrand.
1. Pitot tuber som ska sitta på vardera sida på fronten.
2. borra 2 hål för antenn pinnar bakom identifierings ljusen, kommer använda gitarrsträng för detta, de går inte av, men man river sig lätt
3. märka/borra grunda hål runt i frontenför muttrar, förhoppningsvis synas, kommer limmas med Kristal Kleer.
4. kommer på nåt senare
Dags för checklists som kommer fyllas på, så man inte glömmer något, då det är rätt mkt .
några smådetaljer som förhpppnings vis höjer helheten litegrand.
1. Pitot tuber som ska sitta på vardera sida på fronten.
2. borra 2 hål för antenn pinnar bakom identifierings ljusen, kommer använda gitarrsträng för detta, de går inte av, men man river sig lätt
3. märka/borra grunda hål runt i frontenför muttrar, förhoppningsvis synas, kommer limmas med Kristal Kleer.
4. kommer på nåt senare
Mal
Azgaron and Matt_Public like this post
Attans fint knåpat Mal! Mycket fina torn!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
införskaffat lite för detta bygge, större ytor ska ju målas,
har testkört primern, vilken överraskade mig, den är mer som en färg än primer imo, täcker jäkligt bra, passar mig perfekt, ruskigt fin och hård yta, inte hunnit testa m slipa än..ska köra en testbit o slipa senare.
samt lacken, Alclad ändrar lyster oavsett m lack sort, har funderingar på skippa lacken helt för alcladens skull....
har testkört primern, vilken överraskade mig, den är mer som en färg än primer imo, täcker jäkligt bra, passar mig perfekt, ruskigt fin och hård yta, inte hunnit testa m slipa än..ska köra en testbit o slipa senare.
samt lacken, Alclad ändrar lyster oavsett m lack sort, har funderingar på skippa lacken helt för alcladens skull....
Senast ändrad av Mal den ons feb 07 2024, 09:08, ändrad totalt 1 gång
Mal
Azgaron and Marlin like this post
Super Clear har jag använt på min J26:a och den behöll lystern från AK Xtreme Metal efter applicering.
Före:
298 by Bosse Persson, on Flickr
Efter:
433 by Bosse Persson, on Flickr
/Bosse
Före:
298 by Bosse Persson, on Flickr
Efter:
433 by Bosse Persson, on Flickr
/Bosse
Marlin
Mal likes this post
japp.
men när högblankt, då påverkar lacken metallic, tappar high shine polished yta, jorå har testskjutit...samt min sista nmf kärra en stang.
men ingen katastrof, ska ju ändå inte vara det, sådana ytor, samt förarbetet måste vara riktigt bra gjort, varenda defekt på ytan kommer synas tydligt.
men när högblankt, då påverkar lacken metallic, tappar high shine polished yta, jorå har testskjutit...samt min sista nmf kärra en stang.
men ingen katastrof, ska ju ändå inte vara det, sådana ytor, samt förarbetet måste vara riktigt bra gjort, varenda defekt på ytan kommer synas tydligt.
Mal
Matt_Public and Marlin like this post
Fått lite byggtid över idag.
Lite gjort.
Maskning, en av rutorna passade riktigt gräsligt, stack upp ca 0.5mm, ska ju vara flush m kroppen, jäklars går fetbort. Easy peasy fixat, florys slipstickor does the trick.
Polera upp den nu då...voila.
Närmar sig en målning, kommer torkas av m kemisk ren bensin...
Lite gjort.
Maskning, en av rutorna passade riktigt gräsligt, stack upp ca 0.5mm, ska ju vara flush m kroppen, jäklars går fetbort. Easy peasy fixat, florys slipstickor does the trick.
Polera upp den nu då...voila.
Närmar sig en målning, kommer torkas av m kemisk ren bensin...
Mal
Azgaron and Matt_Public like this post
Förnämlig fönsterputs, för farao!
Matt_Public- Master of DNF
Azgaron likes this post
Ja, det kan man ju säga! Snyggt jobbat!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Detta blir supernajs!
Mal likes this post
Mal
Azgaron, Gigabyte, Matt_Public and Noobson like this post
Supersnyggt och mycket blankt!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Snyggt! Galet fint hur du gjort med de olika panelerna
Noobson
Kalasblankt och bra!
Kul med katten i bakgrunden också.
Kul med katten i bakgrunden också.
tackar.Noobson skrev:Snyggt! Galet fint hur du gjort med de olika panelerna
Kört hela kärran m Polished Alu, sedan så maska av dem panelrnea jag vill, random så olika metallic färger, stainless steel Alclad, Chrome, Dural alu, Exhaust steel, sen MR Metallic Alu, Chrome osv....you get the idea...det blir olika metall finnish, vilket är iden.
kan säga, Alclad är inte förlåtande alls, minsta mocro scratch synns tom efter den finaste sandpapper, ....men dem panelerna får MR metallic på sig så de inte framträder.
jaja, Skiter i det ska vara lite slitet
Mal
Noobson likes this post
verkligen crips måling Mal !!!!!
Gigabyte
Mal likes this post
Hupps... vad hände?
Alclad brukar ju stå emot det mesta?
Stefan
Alclad brukar ju stå emot det mesta?
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Son of a Mumford...Mal skrev:Tadaaa, King Kong-chippning!
Det är inte Alclad som släppt...Alclad ligger kvar så vackert så.
det är det gröna som släppte, då målar panel för panel. just den panelen släppte som jag maskade över
det är det gröna som släppte, då målar panel för panel. just den panelen släppte som jag maskade över
Mal
Tråkigt att det gröna släppte, men du verkar lösa det bra.
Noobson
Mal likes this post
Sida 12 av 21 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 21
Liknande ämnen
» FW190A8 Mals Way, klar, nåja nästan se det som kapitel 2 avslutat
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
Sida 12 av 21
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet