Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
+12
rsm.gbg
linusorn
LudvigN
LasseThid
glimturen
Gigabyte
Marlin
Matt_Public
Stefan E
cas
Azgaron
Mal
16 posters
Sida 13 av 21
Sida 13 av 21 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 17 ... 21
Mal
Azgaron, Matt_Public and Noobson like this post
Sv: Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
Trist med färgsläpp, men som sagt, det brukar du fixa fint!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Mal likes this post
Sv: Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
Surt med färgsläpp.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Mal likes this post
Tackar mina herrar.
Färsläppet beror på Alcladds super fina yta, Mattlacken hade inget att bita sig fast på som ex direkt på en Primer eller andra färger.
Har altså kört MR Surfacer, sen MR superfine Black primer (den är som en lack fyller inget stort sett, därav suoerfine ), sen Alclad.
Alcladen har altså inte släppt alls, den sitter som berget.
Jaja easy peasy fix.
Färsläppet beror på Alcladds super fina yta, Mattlacken hade inget att bita sig fast på som ex direkt på en Primer eller andra färger.
Har altså kört MR Surfacer, sen MR superfine Black primer (den är som en lack fyller inget stort sett, därav suoerfine ), sen Alclad.
Alcladen har altså inte släppt alls, den sitter som berget.
Jaja easy peasy fix.
Mal
Azgaron likes this post
Mal
Azgaron, Matt_Public and cas like this post
Matt_Public- Master of DNF
Mal likes this post
Det ser väldigt fint ut!
Håkan
Håkan
Mal likes this post
Grymt snyggt! Värsta med en sån här tråd är att man börjar bli lite sugen på att knåpa ihop nått flygfä...
Noobson
Mal likes this post
Den där 109an var ju också galet hög nivå på, både före och efter.
Noobson
Ojj, tackar, generad blir jag.Noobson skrev:Den där 109an var ju också galet hög nivå på, både före och efter.
Räds inte redo a job. Är man inte nöjd så gör om det dårå .
Mal
Noobson likes this post
Det gröna på den bakre delen av kroppen är mäkta fint varierat, alltså.
Också: En drink skulle minsann sitta fint.
Också: En drink skulle minsann sitta fint.
Mal likes this post
Tackar Matt.
Det mörkare, det är mera ljuset som åstakom detta ljuskällan är snett bakom och därav mörkare, det oregelbundna är det svåra, OCH jäkligt kul få det bli sliten look, ock allt ojämnt i tonerna. men gillar stunset i målningen, blanda egna färg cocktails is the shit altså, så jäkla kul.
OD kan verkligen ändra färg eftert tid av slitage, rent av en hel del yellowish, höjd roderytorna, blektes mer avsiktligt, då Little Miss Misschef verkligen var en Frankenstein bygge...mer frihet, allt för att få den se ball ut.
Det mörkare, det är mera ljuset som åstakom detta ljuskällan är snett bakom och därav mörkare, det oregelbundna är det svåra, OCH jäkligt kul få det bli sliten look, ock allt ojämnt i tonerna. men gillar stunset i målningen, blanda egna färg cocktails is the shit altså, så jäkla kul.
OD kan verkligen ändra färg eftert tid av slitage, rent av en hel del yellowish, höjd roderytorna, blektes mer avsiktligt, då Little Miss Misschef verkligen var en Frankenstein bygge...mer frihet, allt för att få den se ball ut.
Mal
Matt_Public likes this post
Tjusigt målat, och jag gillar skarpt sammansättningen av delar från olika plan.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Mal likes this post
Rackarns snyggt alltså.
En B-17 står snart på tur hos mig med.
- Roland
- Roland
rsm.gbg
Mal likes this post
Tackar Bosse, det värmer .Marlin skrev:Tjusigt målat, och jag gillar skarpt sammansättningen av delar från olika plan.
/Bosse
har väl en kärlek för tolkning här ..usel model m shortrun känsla (mitt exemplar iaf), men ack så kul m utmaningarna på denna.
så sammansättningen av olika kärror passar mig perfekt
Mal
rsm.gbg skrev:Rackarns snyggt alltså.
- Roland
Roland.
kör för fasiken. en B-17 till en bygglog yess.
ser fram emot en till byggas
Mal
Snyggt målat Mal! Det här bygget artar sig verkligen fint!
Håkan
Håkan
Jahops, inte riktigt haft tid till att bygga.
Men ägnat mer tid åt att leta efter vinlymasker för insignias.
Måttat dekalen, okidoki, för att leta efter en lämlig storlek på vinylmasker.
ca Ø26,5mm, nope har inga i den storleken alls.
Men reflekterade över en sak, då kollat på referensmaterial om just storlek på US insignias, och här är altså 60" eller 70". hmm fram med räknaren
Vingar 70"=177,8cm /72=24,6mm.
eller 60"=152,4cm /72=21,1mm.
Kropp 50"=127cm /72=17,6mm.
åkej, nu är et nog så att dekalen är faktiskt för stor jaja skitsamma en mill here or there vem bryr sig, så ska då likna den 70" men över till vinylmaskerna nu.
har ett par som fasiken stämmer in på 60" stort sett spot on nästan, 22mm, perfekt.
Notera storleken på en renoverad B-17. hyffsat stor och dekalen är ju rätt storlek, nästan.
Nu kikar vi på en referens foto.
Märkbart mindre. så hey saved by the bell så att säga, måla dem blir det, och närmare rätt strolek.
Notera att storleken varierade, sett referens foton med större. inte riktigt en susning varför.
Japp, Triangeln med bokstaven A måste målas här, då ska vara en på vardera sida av fenan och en på vingen, tillverkaren av dekalerna har ju bommat helt klart en för lite och rätt viktig kan man tycka, jaja mera målande dårå.
Perfekt för mig, härligt med måttande och nu vet man
Men ägnat mer tid åt att leta efter vinlymasker för insignias.
Måttat dekalen, okidoki, för att leta efter en lämlig storlek på vinylmasker.
ca Ø26,5mm, nope har inga i den storleken alls.
Men reflekterade över en sak, då kollat på referensmaterial om just storlek på US insignias, och här är altså 60" eller 70". hmm fram med räknaren
Vingar 70"=177,8cm /72=24,6mm.
eller 60"=152,4cm /72=21,1mm.
Kropp 50"=127cm /72=17,6mm.
åkej, nu är et nog så att dekalen är faktiskt för stor jaja skitsamma en mill here or there vem bryr sig, så ska då likna den 70" men över till vinylmaskerna nu.
har ett par som fasiken stämmer in på 60" stort sett spot on nästan, 22mm, perfekt.
Notera storleken på en renoverad B-17. hyffsat stor och dekalen är ju rätt storlek, nästan.
Nu kikar vi på en referens foto.
Märkbart mindre. så hey saved by the bell så att säga, måla dem blir det, och närmare rätt strolek.
Notera att storleken varierade, sett referens foton med större. inte riktigt en susning varför.
Japp, Triangeln med bokstaven A måste målas här, då ska vara en på vardera sida av fenan och en på vingen, tillverkaren av dekalerna har ju bommat helt klart en för lite och rätt viktig kan man tycka, jaja mera målande dårå.
Perfekt för mig, härligt med måttande och nu vet man
Mal
Azgaron and Noobson like this post
Snyggt! Skönt när det löser sig
Noobson
Mal likes this post
Trevligt med lite dekalpyssel! Ska bli kul att se hur det blir sen!
Håkan
Håkan
Jappers.
anledningen till detta med insignias storlek var att leta efter rätt storlek bland mina vinylmasker resulterade i research som i sig var kul.
slutsats efter allt. båda är rätt. 60" och 70" ens är factory och andra är fält. så hey.
bättre för mig dårå, what looks right then it is right, varit en topic på en del forum och hey debatterad sådan. utom en som hade denna infon. haha.
testat m en mockup på diametern mindre 60" äh den duger gott åt mig.
dekalens storlek
Vinylmaskens storlek
duger utmärkt åt mig, dekalen är större men soelar ingen roll för den är rätt med i storlek.
så summa sumarum efter allt.
anledningen till detta med insignias storlek var att leta efter rätt storlek bland mina vinylmasker resulterade i research som i sig var kul.
slutsats efter allt. båda är rätt. 60" och 70" ens är factory och andra är fält. så hey.
bättre för mig dårå, what looks right then it is right, varit en topic på en del forum och hey debatterad sådan. utom en som hade denna infon. haha.
testat m en mockup på diametern mindre 60" äh den duger gott åt mig.
dekalens storlek
Vinylmaskens storlek
duger utmärkt åt mig, dekalen är större men soelar ingen roll för den är rätt med i storlek.
så summa sumarum efter allt.
Mal
Azgaron, Stefan E, Matt_Public and Noobson like this post
"Thundermug", fasen så kul.
Mal likes this post
Jappers ...Matt_Public skrev:"Thundermug", fasen så kul.
Mal
Ser ju bra ut!
Håkan
Håkan
Sida 13 av 21 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 17 ... 21
Liknande ämnen
» FW190A8 Mals Way, klar, nåja nästan se det som kapitel 2 avslutat
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
Sida 13 av 21
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet