Israelisk B-17G, Monogram 1/48
+6
MiniStuff
Azgaron
Gigabyte
Stefan E
Janne.S
JOooCKE
10 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Israelisk B-17G, Monogram 1/48
Halloj!
Har börjat lite smått med ännu ett nytt projekt, B-17 i 1/48 i Israelisk kostym
Det ända jag har hunnit med den här veckan är att böja tillbaka den skeva delen och spacklat en spricka som fanns i den...
Och så kunde jag inte motstå att ta bort kroppshalvorna och torrpassa dem. Den får nog hänga i taket
/ Jocke
Har börjat lite smått med ännu ett nytt projekt, B-17 i 1/48 i Israelisk kostym
Det ända jag har hunnit med den här veckan är att böja tillbaka den skeva delen och spacklat en spricka som fanns i den...
Och så kunde jag inte motstå att ta bort kroppshalvorna och torrpassa dem. Den får nog hänga i taket
/ Jocke
JOooCKE
Sv: Israelisk B-17G, Monogram 1/48
MMmm...den modellen suktade jag efter många gånger när jag var liten
Ska bli kul att se vad du hittar på med den
Ska bli kul att se vad du hittar på med den
Janne.S- Moderator
Mmmmm....
Den blir bamsig....
Visste inte att Israel hade fått tag i B-17?
Det här bygget blir hög-intressant för mig, (Jodå, jag har även en av dessa 4-motoriga 1/48 bjässar i högen!), men min blir den berömda A bit O´Lace med gul stjärt och vita motorkåpor!
Visst är jag starkt influerad av Airfix och Roy Cross´ otroligt fina boxart, det erkänner jag villigt!
Limma Lungt!
Stefan E
Den blir bamsig....
Visste inte att Israel hade fått tag i B-17?
Det här bygget blir hög-intressant för mig, (Jodå, jag har även en av dessa 4-motoriga 1/48 bjässar i högen!), men min blir den berömda A bit O´Lace med gul stjärt och vita motorkåpor!
Visst är jag starkt influerad av Airfix och Roy Cross´ otroligt fina boxart, det erkänner jag villigt!
Limma Lungt!
Stefan E
Stefan E- Linkebodamannen
Vilken läcker sak,,,och en stor rackare blir det!! En härlig maskin som kunde ta mycket stryk och ändå få hem besättningen ,,,
Gigabyte
Ser trevligt ut Jocke! B-17 är en trevlig kärra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack pojkar!
Visst är det en läcker maskin!
Även jag suktade efter den här för 6 år sedan när jag gick i åk 3 för då stod det ( och gör fortfarande ) en sån här i skyltfönstret på hobbyhörnan här i Norrköping och min lärare byggde också plastmodeller då så då kunde man prata om den och massa annat med honom då
Så det var verkligen kul när jag fick tag i den här!
Stefan: Israelerna hade några stycken vet inte exakt hur många...
Men i början av deras flygvapen år så använde dem några, ungefär samtidigt som dem använde Mustangen, Spitfire och Avian kan jag tänka mig... Eduardo kanske kan svara bättre på den frågan
Jocke
Visst är det en läcker maskin!
Även jag suktade efter den här för 6 år sedan när jag gick i åk 3 för då stod det ( och gör fortfarande ) en sån här i skyltfönstret på hobbyhörnan här i Norrköping och min lärare byggde också plastmodeller då så då kunde man prata om den och massa annat med honom då
Så det var verkligen kul när jag fick tag i den här!
Stefan: Israelerna hade några stycken vet inte exakt hur många...
Men i början av deras flygvapen år så använde dem några, ungefär samtidigt som dem använde Mustangen, Spitfire och Avian kan jag tänka mig... Eduardo kanske kan svara bättre på den frågan
Jocke
JOooCKE
Hej hopp!
Slipningen är klar på den här delen och jag har fått dit den bakre väggen på den
Bara lite små pill kvar på den här sektionen sen ska det på färg på det!
Jocke
Slipningen är klar på den här delen och jag har fått dit den bakre väggen på den
Bara lite små pill kvar på den här sektionen sen ska det på färg på det!
Jocke
JOooCKE
Bra start Jocke! Lite färg på det där sen så!
Håkan
Håkan
Verkligen synd att man inte kan se så mycket utav inredningen när den är klar
MEn det är som vbanligt med modellandet....man kan lägga ner massa timmar på at fixa till å detaljera sådant som ingen annan kommer att se när modellen är klar....därför det är så gott att fotodokumentera byggen!
Bra jobbat Jocke!
MEn det är som vbanligt med modellandet....man kan lägga ner massa timmar på at fixa till å detaljera sådant som ingen annan kommer att se när modellen är klar....därför det är så gott att fotodokumentera byggen!
Bra jobbat Jocke!
Janne.S- Moderator
Hejsan!
Jag har inte haft så mycket tid till att bygga tack vare skolan men igår kväll fick jag lite gjort
Cockpiten är monterad, kanske ska fixa till lie små saker innan målning.
Jocke
Jag har inte haft så mycket tid till att bygga tack vare skolan men igår kväll fick jag lite gjort
Cockpiten är monterad, kanske ska fixa till lie små saker innan målning.
Jocke
JOooCKE
Detta var ett bygge jag missat helt o hållet! B-17 är maffig, gjorde en i 1/72 i min ungdom och tyckte den var stor vad blir då inte denna.
Snyggt byggt Jocke, måste fråga: vad är det för konstig "gång-platta" eller minitak som sitter i den främre delen av cockpiten? ser ut att vara något man skall gå på med sitt mönster...
/Markus
Snyggt byggt Jocke, måste fråga: vad är det för konstig "gång-platta" eller minitak som sitter i den främre delen av cockpiten? ser ut att vara något man skall gå på med sitt mönster...
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Tack Markus!
Jo visst blir den rätt stor, ca 48 cm lång och ca 65 cm bred
Det är faktiskt ett bord som är där. Navigatorn ( det heter väll så ) sitter där och har kartan på bordet
Jocke
Jo visst blir den rätt stor, ca 48 cm lång och ca 65 cm bred
Det är faktiskt ett bord som är där. Navigatorn ( det heter väll så ) sitter där och har kartan på bordet
Jocke
JOooCKE
Biologisk navigator, gubbe som sitter vid ett bord och säger vart man ska! hahahahaha den va bra
Janne.S- Moderator
Ser bra ut så lång Jocke!
Blir sugen på att skaffa en sån själv!
Håkan
Blir sugen på att skaffa en sån själv!
Håkan
Janne.S skrev:Biologisk navigator, gubbe som sitter vid ett bord och säger vart man ska! hahahahaha den va bra
GcPS = German city Positioning System
MiniStuff- Vicesheriff
WOW Jocke en B17 i 1/48, imponerande pjäs. En israelisk har jag eldrig hört talas om så det skall bli kul att se.
Ser bra ut så här låmgt, forsätt på det viset.
Ser bra ut så här låmgt, forsätt på det viset.
Caverö
Tack pojkar!
Ska nog sätta mig och fixa lite smått och gått senare om jag orkar för idag är jag allt annat än pigg
Jocke
Ska nog sätta mig och fixa lite smått och gått senare om jag orkar för idag är jag allt annat än pigg
Jocke
JOooCKE
Halloj!
Har målat lite idag
Dock kan man inte säga att färgen är korrekt...
På den ena bilden är det ljus grön, den andra är det mörk grön, den tredje är det någon lime grön historia och den fjärde är det silver/alu
Vad är rätt då!? så jag blandade till någon grön nyans som kändes bra
Var hos min farmor idag också och kom på att jag har ett par gamla modeller där... en Airfix vigg i 1/48 och en Italeri Phantom i 1/48.
Mina slut resultat har förbättrats en hel del på ca 4 år
Kan ni hitta en dunder tabbe jag har gjort på min Vigg också?
Edit:Måste nog fixa nytt 0.2 munstycke till sprutan också, det har börjat bli lite slitet och sprutbilden börjar bli lite taskig
Jocke
Har målat lite idag
Dock kan man inte säga att färgen är korrekt...
På den ena bilden är det ljus grön, den andra är det mörk grön, den tredje är det någon lime grön historia och den fjärde är det silver/alu
Vad är rätt då!? så jag blandade till någon grön nyans som kändes bra
Var hos min farmor idag också och kom på att jag har ett par gamla modeller där... en Airfix vigg i 1/48 och en Italeri Phantom i 1/48.
Mina slut resultat har förbättrats en hel del på ca 4 år
Kan ni hitta en dunder tabbe jag har gjort på min Vigg också?
Edit:Måste nog fixa nytt 0.2 munstycke till sprutan också, det har börjat bli lite slitet och sprutbilden börjar bli lite taskig
Jocke
JOooCKE
skulle skriva o kommentera här man har kraftiga problem att få fram bilder på ipmsgbgs sida vet ej om det är mitt usla bredband eller vad,,, får fram en bild på varje tråd sen lägger den av ,,,, sorry för trådkapningen men blir lite besviken då man inte kan följa din o andras byggen nu ,,,,,,
Gigabyte
vet ej vad det kan vara för problem, för jag har inga problem med att få sidan att fungera...
Hoppas det löser sig för dig
Jocke
Hoppas det löser sig för dig
Jocke
JOooCKE
Det gör du rätt i Oftast blir det nästan bättre om man blandar en egen kompott utifrån smak och referenser än att använda den "riktiga" färgen. Och dessa interör färger skiftade väldigt mycket från individ till individ.
Angående Viggen... Det sitter en JA fena...så det torde hänga skyflashar under vingarna istället fär raketkapslar
Angående Viggen... Det sitter en JA fena...så det torde hänga skyflashar under vingarna istället fär raketkapslar
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Det gör du rätt i Oftast blir det nästan bättre om man blandar en egen kompott utifrån smak och referenser än att använda den "riktiga" färgen. Och dessa interör färger skiftade väldigt mycket från individ till individ.
Det var mer än vad jag visste
Det ska jag tänka på nästa gång jag bygger en vigg Det jag tänkte på var faktiskt nos stället
Jocke
JOooCKE
Halloj!
Kollade på en review på dekalerna och hittade den här bilden...
Och genom att det inte var speciellt många B-17 som flög med IAF märkningar och jag INTE vill bygga en metalren så valde jag 1602 från 1949 som är den med camo på bilden.
Dock så får jag ett problem då... På den här, eller i allafall under åren hon flög med det camot så hade israelerna plockat bort ''boll tornet'', det översta tornet och kanonerna i nosen som ni ser så det måste jag fylla igen då men som jag skrev på ARC: Kan någon annan göra det så klarar jag också av att göra det!
Måste bara köpa PC nu för att fylla igen hålen med
Jocke
Kollade på en review på dekalerna och hittade den här bilden...
Och genom att det inte var speciellt många B-17 som flög med IAF märkningar och jag INTE vill bygga en metalren så valde jag 1602 från 1949 som är den med camo på bilden.
Dock så får jag ett problem då... På den här, eller i allafall under åren hon flög med det camot så hade israelerna plockat bort ''boll tornet'', det översta tornet och kanonerna i nosen som ni ser så det måste jag fylla igen då men som jag skrev på ARC: Kan någon annan göra det så klarar jag också av att göra det!
Måste bara köpa PC nu för att fylla igen hålen med
Jocke
JOooCKE
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Boeing B-17G, Monogram 1/48
» A-37 Dragonfly (Monogram 1/48)
» Grumman F3F-3, Monogram 1/32
» B-52 Stratofortress - Big, bad and beautiful - Monogram 1/72
» F-101B Voodoo, Monogram 1/48
» A-37 Dragonfly (Monogram 1/48)
» Grumman F3F-3, Monogram 1/32