JSU-152 "Old Dirty Bastard"
+26
Viggen
Gigabyte
fowi
Jokkocze
Hayabusa
Fisken35
cas
Delmar
Warsawpact
Marlin
Hauptmann
dm4
merlin1953packard
denstore
Azgaron
MagnusE
T-34
Matt_Public
Janne.S
MiniStuff
JOooCKE
legion
Jörgen.E
Caverö
johan r
Joppo
30 posters
Sida 5 av 9
Sida 5 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: JSU-152 "Old Dirty Bastard"
Ser mycket bra ut Jesper! Stocken ser otroligt bra ut!
2:an ser ut som klassisk kossackdansposition och vore kanske bäst.
Håkan
2:an ser ut som klassisk kossackdansposition och vore kanske bäst.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack för kommentarerna och smakråden Jag lutar själv åt nummer två så det känns ju bra att ni också tycker så.
Hehe Det är en liten bit balsaträ som jag gått loss på. Först laverade jag den med grå akrylfärg och sen fixade jag till chippad vit färg med hårspraystekniken. Därefter köttade jag på med enamel-washer, pigment och Tamiyas weathering master. Det var skoj Kul att du gillar den förresten
Hur i h-e får du till en träbalk på det sättet?
Du luras väl inte med att förminskat en verklig åldrig trästock??
Hehe Det är en liten bit balsaträ som jag gått loss på. Först laverade jag den med grå akrylfärg och sen fixade jag till chippad vit färg med hårspraystekniken. Därefter köttade jag på med enamel-washer, pigment och Tamiyas weathering master. Det var skoj Kul att du gillar den förresten
Joppo
Fasen vad fint.
Ibland känner man sig bra enkel i sammanhanget. Sugen på ischoklad blev jag också.
Var fick du den fina kedjan ifrån?
Också: alternativ 2! Annars bussar jag groterna på dig.
Ibland känner man sig bra enkel i sammanhanget. Sugen på ischoklad blev jag också.
Också: alternativ 2! Annars bussar jag groterna på dig.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:
... tror jag vet svaret på det ...
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Matt_Public skrev:
... tror jag vet svaret på det ...
Sitt då inte bara där och rulla med ögonen åt mig, dela med dig av informationen.
Jämrans snyggt! Det där stocken är så otroligt utsökt vädrad så man blir gråtfärdig. Angående gubbarna röstar jag på gube 2 för sin klassiska kalinkapose.
MagnusE
Tack Matt och Mange Kul att ni gillar stocken.
Kedjan köpte jag för länge sen av en viss krämare från Arvika.
Kedjan köpte jag för länge sen av en viss krämare från Arvika.
Joppo
Joppo skrev: Kul att ni gillar stocken.
Hjälp!
Joppo skrev: Kedjan köpte jag för länge sen av en viss krämare från Arvika.
Hmm. Fler som talar om denne maskerade nasare. Undrar vem som åsyftas?
MiniStuff skrev:
...stock
Får mig osökt att tänka på en av de roligaste sketcherna någonsin....:
denstore
denstore skrev: Får mig osökt att tänka på en av de roligaste sketcherna någonsin...
Jo, den farsan är tydlig och rak. Undrar hurdan Roffe själv är?
Jo, med såna föräldrar borde han vara ett härligt spektakel.
Fast om man skall se på hur det är i verkligheten, så är det nog så att barn till extrema föräldrar tenderar att bli något av motpoler. Ofta också skruvade på något sätt, men kanske inte samma tokigheter i alla fall. Så har det i alla fall varit med många jag har träffat på.
Fast om man skall se på hur det är i verkligheten, så är det nog så att barn till extrema föräldrar tenderar att bli något av motpoler. Ofta också skruvade på något sätt, men kanske inte samma tokigheter i alla fall. Så har det i alla fall varit med många jag har träffat på.
denstore
He he, nu försöker du allt lura oss Jesper, det ser mer ut som du har vart och karvat i en bit drivved här tycker jag.
Fisken35
Hur kom den här tråden plötsligt att handla om Hassansketcher egentligen?
@ Firren: Hrm... Smart idé Det går säkert att hitta både att och annat användbart på stranden. När all j***a is smält bart ska jag nog ta mig en slovisch ner till den lokala sjön och kolla lite.
@ Firren: Hrm... Smart idé Det går säkert att hitta både att och annat användbart på stranden. När all j***a is smält bart ska jag nog ta mig en slovisch ner till den lokala sjön och kolla lite.
Joppo
Joppo skrev:Hur kom den här tråden plötsligt att handla om Hassan-sketcher egentligen?
Nu var det ju faktiskt du som drog fram stocken.
Drivved låter kanin-kanon. Nu behöver jag bara ett hav...
oj oj Hassan.. mm ljuva tider... 94-96 typ, jobbade på Silence då som gav ut skivorna. Det var skoj och bra för bolaget, vi kunde plötsligt uppgradera en del i studion. nya mickar och annat skoj.
sen satt ju hela gänget där uppe och ringde till Norge i en vecka
"se nu har bestefar Ragnar fått stånd igen!"
MiniStuff- Vicesheriff
Eftersom det äntligen lugnat ner sig på jobbet så har jag fått tid att bygga och måla lite. Gubbarna är äntligen färdigbyggda och jag har även kommit ganska långt med de olika "tillbehören". Som ni ser har jag även köpt en platta och börjat testa lite olika layouter.
Vår glada trio trallar vidare. Jag ska försöka att få Herr "Full i Luckan" att bli lite mer delaktig i de andras aktiveteter genom att måla ögonen så de tittar i deras riktning.
Ol´ Dirty har fått grön färg på sig och även målade siffror. Jag skapat subtila färgskiftningar genom att spreja de horisontella ytorna med en ljusare ton av grundfärgen och även "postshadat" skrymslen och vrår med Warhammer-wash. Washen är mycket smidig att använda till detta och funkar bra att spreja direkt ur burken.
Siffrorna är målade med mjuka målningsmasker.
Jag har med hjälp av min tjej tillverkat en hög med gatustenar. Stenarna är gjorda av styrofoam vilket är ett smidigt material att jobba i eftersom det är så pass mjukt. Nu återstår bara att placera ut dem
Grammofonen har fått färg på sig. Träet valde jag att måla med oljefärg ovanpå en akrylbas. Jag penslade på oljefärgen outspädd och gjorde sedan fibrer med en torr pensel. Det blev rätt coolt tycker jag.
Diverse skrot.
Jag har köpt tyska bensindunkar från Great Wall hobby. De är mycket detaljerade, men ganska krångliga att sätta ihop. Själva locket består av 5 olika delar var minst sagt pilliga att sätta samman Jag valde att förenkla dem lite, men de är så pass små att jag inte tror att nån kommer lägga märke till det.
Hjulen är chippade. Chip chip
Snipp snapp slut. Nu ska jag ge mig in i stenläggarbranschen
Vår glada trio trallar vidare. Jag ska försöka att få Herr "Full i Luckan" att bli lite mer delaktig i de andras aktiveteter genom att måla ögonen så de tittar i deras riktning.
Ol´ Dirty har fått grön färg på sig och även målade siffror. Jag skapat subtila färgskiftningar genom att spreja de horisontella ytorna med en ljusare ton av grundfärgen och även "postshadat" skrymslen och vrår med Warhammer-wash. Washen är mycket smidig att använda till detta och funkar bra att spreja direkt ur burken.
Siffrorna är målade med mjuka målningsmasker.
Jag har med hjälp av min tjej tillverkat en hög med gatustenar. Stenarna är gjorda av styrofoam vilket är ett smidigt material att jobba i eftersom det är så pass mjukt. Nu återstår bara att placera ut dem
Grammofonen har fått färg på sig. Träet valde jag att måla med oljefärg ovanpå en akrylbas. Jag penslade på oljefärgen outspädd och gjorde sedan fibrer med en torr pensel. Det blev rätt coolt tycker jag.
Diverse skrot.
Jag har köpt tyska bensindunkar från Great Wall hobby. De är mycket detaljerade, men ganska krångliga att sätta ihop. Själva locket består av 5 olika delar var minst sagt pilliga att sätta samman Jag valde att förenkla dem lite, men de är så pass små att jag inte tror att nån kommer lägga märke till det.
Hjulen är chippade. Chip chip
Snipp snapp slut. Nu ska jag ge mig in i stenläggarbranschen
Joppo
sketasnyggt!
det där med stenarna hur de är gjorda får du bena ut lite mer.. fler bilder på processen kanske? är det sådan blåa bygg/isolerings-block du skurit ur eller?
det där med stenarna hur de är gjorda får du bena ut lite mer.. fler bilder på processen kanske? är det sådan blåa bygg/isolerings-block du skurit ur eller?
MiniStuff- Vicesheriff
Ser snyggt ut Jesper! Kul med en uppdatering!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
MYcket läcker vädring på detaljerna!! Träet blev lysande!! Måste testa det där på en grej....
Janne.S- Moderator
Tack boys!
Här kommer lite bilder som beskriver stentillverkningen.
Först skär jag till remsor av ett ark styrofoam som är 4 mm tjockt. Detta har jag köpt på Sockelshop och jag tror det är tillverkat av Reality in scale. Rimligtvis borde det gå att hitta nåt liknande i nån bygghandel, eftersom jag gissar att "råvaran" är nån slags golvisolering eller ljuddämpning. Det blir antagligen billigare så också.
I nästa moment kapar jag remsorna till små kuber med min Chopper. Den är värd sin vikt i guld för såna här ändamål
Därefter knådar jag kuberna mellan fingrarna för att runda av kanterna. Jag använder handskar när jag gör detta eftersom jag upplever att resultatet blir bättre då pga av handskarnas högre friktion.
Voila!
Det underlättar om man har tillgång till en sån här också eftersom knådandet är lite småjobbigt Låt vara att hon är lite smått ovillig, men det går att åtgärda med lite väl valda mutor
/J
Här kommer lite bilder som beskriver stentillverkningen.
Först skär jag till remsor av ett ark styrofoam som är 4 mm tjockt. Detta har jag köpt på Sockelshop och jag tror det är tillverkat av Reality in scale. Rimligtvis borde det gå att hitta nåt liknande i nån bygghandel, eftersom jag gissar att "råvaran" är nån slags golvisolering eller ljuddämpning. Det blir antagligen billigare så också.
I nästa moment kapar jag remsorna till små kuber med min Chopper. Den är värd sin vikt i guld för såna här ändamål
Därefter knådar jag kuberna mellan fingrarna för att runda av kanterna. Jag använder handskar när jag gör detta eftersom jag upplever att resultatet blir bättre då pga av handskarnas högre friktion.
Voila!
Det underlättar om man har tillgång till en sån här också eftersom knådandet är lite småjobbigt Låt vara att hon är lite smått ovillig, men det går att åtgärda med lite väl valda mutor
/J
Joppo
Gött i bött
Kul att du har fått tid att bygga igen. Får passa på och säga grattis också...
Kul att du har fått tid att bygga igen. Får passa på och säga grattis också...
Hayabusa
Många fina grejor du fixat till. Härligt att man kan komma på saker att göra, som gatsten tex.
Caverö
Sida 5 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» Månadsmöte IPMS Göteborg Tema "Utländskt i svensk tjänst"
» Johan "Lill Honken" Holmqvist SM GULD 1999
» Nakajima J1N1 Gekko Type11 ("Irving"), Tamiya 1/48
» Pak 40 "å lite löödor -ammo -samt en katt"
» Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga
» Johan "Lill Honken" Holmqvist SM GULD 1999
» Nakajima J1N1 Gekko Type11 ("Irving"), Tamiya 1/48
» Pak 40 "å lite löödor -ammo -samt en katt"
» Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga