IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 19 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons apr 13 2022, 08:23

cas skrev:Här börjar en ny Era för Bosses modellmakeri! cheers
Ta lite fulmodeller som övningsobjekt innan du ger dig på nåt dyrt/fint.

Tackar mina Herrar Very Happy
Jag har några gamla byggda andra världskrigs plan som kommer få bli "paint mules" nu när jag ska packa ihop allt om ungefär en månad.
Kanske lite synd att offra en Mosquito och en P-47 från Tamiya till sånt, men de har gjort sitt i samlingen.
Mosquiton kommer jag ersätta med en i israelska färger någon gång i framtiden.

Sen kommer mitt första riktiga airbrushade bygge bli en Spitfire S31 under nästa års svensk bygge.
En heltäckande färg ska väl vara det enklaste, följt av en grå Draken tror jag.
Och känner jag mig mogen för tre färger så blir det min Casa från Kustbevakningen.
Spraya vitt ser jag fram emot. Very Happy

Det jag längtar mest till är min framtida Grekiska F-16 i Aegean Ghost cammot, men innan jag är där behöver jag öva, öva, öva... : study
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Hellenic%2BAir%2BForce%2BVipers%2BPart%2B1%2Bfor%2BF-16CD%2BBlock%2B52%252B%2Band%2Bblock%2B52M%2Bin%2BGreek%2Bservice%2B%25282%2529
/Bosse
Marlin
Marlin


cas likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons apr 13 2022, 09:03

Den ser fin ut, trevligt! Very Happy
Tobias
Tobias


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons apr 13 2022, 11:46

Tack Tobbe.
Jo det ska bli kul att testa den nästa vecka.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons apr 13 2022, 12:25

Jo, det verkar vara en rätt fin modell med motor och allt.
Började bygga lite så det kommer snart en byggtråd! Smile

Trevlig leverans Bosse! Lycka till med målandet! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor apr 14 2022, 23:10

Fick en liten överraskningsleverans idag! På väg hem efter att ha köpt lax till helgens påskfirande, så ringde äldsta grabben och sa att det fanns ett paket utanför dörren!
Har visserligen beställt lite, men väntar inget denna vecka pga helgen.
När jag kom hem så stod där faktiskt en rätt stor låda, och det öppna locket avslöjade att det var modeller i lådan! Shocked
Ringde grabben och fick sen ringt en gemensam vän. Det visade att de fått tag i ett gäng modeller från ett dödsbo, och eftersom de visste att jag bygger så dumpade de en låda utanför, då jag inte var hemma just då! Smile
Tacksam och glad för såna bekanta! Smile
Innehållet i lådan!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Delivery_surprise_1

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Delivery_surprise_2

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Delivery_surprise_3

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Delivery_surprise_4

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Delivery_surprise_5

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Delivery_surprise_6

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Delivery_surprise_7

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Delivery_surprise_8

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Delivery_surprise_9

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Delivery_surprise_10

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Delivery_surprise_11

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Delivery_surprise_12

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Delivery_surprise_13

En rätt rejäl laddning modeller bara sådär! Smile
Brukar vare sig köpa eller bygga civilt flyg, men nu har jag ju chansen! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


cas likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tor apr 14 2022, 23:46

Nämen vad kul! Condoren och Hasse-Tornadon ser extra kul ut! Grattis Håkan! Very Happy

Var du i Laxbutiken?? Wink
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre apr 15 2022, 09:06

Det där var en riktig sinkadus!  cheers

Många spännande modeller i den lådan!  Shocked   Very Happy


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre apr 15 2022, 10:14

Jo helt klart en hel del kul modeller i lådan! Känns lite som att få ett stash starter pack! Smile

Vi var i Lynga och köpte lax.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre apr 15 2022, 15:40

T-34:an var ju bara för rar! I love you
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre apr 15 2022, 17:14

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 27759310

Iofs inte fått den i brevlådan men..


Laughing
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis apr 19 2022, 22:45

Fick en liten laddning nödvändigheter idag.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Nyanlant-1

Lack, primer och polish ska bli intressant att testa.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons apr 20 2022, 06:25

Polishing Compund är bra grejjer! Testade nyss det på min F-14 huv och den gjorde den något matta ytan så blank och fin att vidare bad golvpolish etc inte är nödvändigt!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons apr 20 2022, 06:41

Hejsan. Very Happy

Polishing compound, ja det verkar ju vara något att lägga sig till med.
Själv hämtade jag paketet från Alfa med lite airbrush prylar.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 52016828391_4f605f1268_k248 by Bosse Persson, on Flickr

Ett snurrställ, ett gäng pipetter, förtunning och rengöring samt en rengöringsuppsamlare.
Nu väntar jag bara på ett gäng färger så ska jag nog ta och rigga upp något tillfälligt på balkongen och börja öva. Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron, cas and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons apr 20 2022, 06:50

Trevlig leverans från Alfa! Smile

Ett sånt ställ skulle jag också behöva! Får skaffa ett vid tillfälle!

Hade ju tänkt testa polishen igår, men det kom så mycket annat mellan så det blev inte av.
Ska testa idag!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons apr 20 2022, 10:59

Trevliga grejor grabbz.. Compound får man skaffa ja, inte heller gjort det..

Är det det stället Håkan? Förhållandevis bra pris, sån plastaskit brukar de ta bra betalt för..?

Ultimate Airbrush Thinner luktar göt.. ^^ Är väl typ IPA med lite retarder kanske? Har en flaska men bara använt till penselmålning (Vallejo o Citadell). Gillar du den så kan jag donera min flaska Bosse, jag har gott om IPA och Tamiya-retarder plus X-20A och MLR..  Dra ett mess om den funkar bra för dig så ordnar vi det.
Tobias
Tobias


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons apr 20 2022, 14:02

Tack för tipset Tobias! Smile
Jo, det verkar vara bra pris! Får nog ta och beställa ett ställ! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons apr 20 2022, 14:38

Det dröjde med min beställning, det är olikt ALFA, så jag ringde och kollade, jag hade tydligen råkat beställa fel modell som (tack o lov inte fanns hemma)!
 
Jag ville ha en Convair C-440 Metropolitan från Roden i 1/144 (som inte heller fanns hemma...), men råkade beställa en från MACH2 i 1/72 (upptäckte det flera dagar senare!), och den ville jag definitivt INTE ha!
 
Som tur var kunde Johan i Sundsvall (Timrå) fixa till det hela (han förstod mig och strök MACH2-modellen från beställningen) och två dagar senare hade jag mina färger och den vita primern jag kört slut på hemma!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 52013365750_81e5b92f88_h

 
 
All heder åt grabbarna på ALFA!


 
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron, cas, Marlin and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons apr 20 2022, 14:51

Alfahobby kan man verkligen lita på. cheers
Dags att hämta nästa paket från Timrå på hemvägen från jobbet idag.
Och ett rek brev från Polen. Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons apr 20 2022, 14:55

Marlin skrev:Alfahobby kan man verkligen lita på. cheers
Dags att hämta nästa paket från Timrå på hemvägen från jobbet idag.
Och ett rek brev från Polen. Very Happy

/Bosse


bounce bounce bounce bounce bounce bounce

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons apr 20 2022, 16:07

Trevliga färger! Skönt, så vi får se fortsättningen på byggena som behöver dem! Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre apr 22 2022, 07:26

Hejsan. Very Happy

Då har det trillat in lite mer pryttlar hos mig. Very Happy
Jag beställde två dekalark direkt från Model Makers Decals i Polen för ett tag sedan.
Ett ark till en Rumänsk F-16
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 52020315790_92f6923424_k249 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 52019794976_8b247604ca_k250 by Bosse Persson, on Flickr

Detta ark är för de första 12st begagnade F-16AM/BM som Rumänien köpte ifrån Portugal.
Jag kan inte motstå en F-16 som inte är målad i Hill Grey.
Detta kallas för Carpathian Ghost Scheme.
Nu snackas det högt och brett om att Rumänien har köpt alla Norges avlagda F-16AM/BM, så risken är nog rätt stor att jag kommer bygga mer än en Rumänsk F-16.
Och jag har sedan tidigare ett konverterings kit till Eduards MiG-21 för att bygga en Rumänsk MiG-21 LanceR som är målad i nästan exakt samma färger som F-16, så det kan nog bli ett dubbelbygge av dem så snart jag får tillfälle.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 37117648533_1445ba40c0_k014 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 37117647403_b937919a7b_k015 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 37117646833_df00620cc7_k016 by Bosse Persson, on Flickr

Det andra dekal arket är också till en F-16, denna gång Grekland.
Jag tyckte inte om dekal arket som kommer med i Kinetics Grekiska F-16 låda.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 52018907902_596b203b28_k256 by Bosse Persson, on Flickr
Det är säkert rätt, men det är alldeles för skralt med stenciler för min smak.  Razz

Så Model Makers Decals kommer till räddningen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 52019839773_104e585dcf_k251 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 52020048864_272b3aa5b4_k252 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 52019840023_1420e6d9bb_k253 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 52019796971_4f5428fa90_k254 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 52020317285_3553f445d5_k255 by Bosse Persson, on Flickr

Settet innehåller dekaler till vilket som helst av alla Grekiska F-16, av alla block versioner de har.
Och finurligt nog säljer Model Makers Decals även stencil arket i lösvikt, så jag tror jag skaffar mig ett par till sådana.
För jag lärde mig att Grekland flyger Block 30, 50 och 52, samt att fenmotiven är ju nästa lika coola som de Israeliska.
Och enligt instruktionsbladet till dekalerna är Block 50:orna målande i Aegean Ghost camo, men med Have Glass färger, så där kan man gå helt bananas på att skita ner dem.
När jag väl har lärt mig att använda min airbrush dvs, men hög vill-bygga-faktor på dem alltså. Very Happy

Och så den senaste i raden av leveranser från Hovleverantören Alfa Hobby.
Färg. cheers
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 52020467365_630c446dc2_k257 by Bosse Persson, on Flickr
Jag valde att testa AK Interactive 3.e generationen akrylfärger.
Så ett set med 4 ryssgröna färger, ryss grön primer och en flaska förtunning finns nu hemma.
Och jag köpte även något att lägga denna ryss gröna färg på, men vad det är tar vi en annan gång. Very Happy

Jag hoppas att jag kan hitta någon timme i nästa vecka att börja testa mina airbrush prylar på.

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre apr 22 2022, 08:17

Snitsigt!
Skall bli väldigt kul att höra hur det går med de där AK färgerna bounce

Förresten, varför envisas rumänerna med att skriva LanceR?
Det stora R:et på slutet stör mig.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre apr 22 2022, 09:07

Jistanes, vilka Viper-vurpingar! drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre apr 22 2022, 09:21

Matt_Public skrev:Jistanes, vilka Viper-vurpingar! drunken

2024 fyller Vipern 50 år. cheers
Det måste ju firas med ett par byggen tycker jag. Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin


Matt_Public and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre apr 22 2022, 09:57

cas skrev:Förresten, varför envisas rumänerna med att skriva LanceR?
Det stora R:et på slutet stör mig.

https://www.reddit.com/r/PixelArt/comments/oy2x54/mig21_lancer_trivia_and_process_video_in_comment/

Enligt länken så är det stora R en hänvisning till Rumänien.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 19 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet