IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 20 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre apr 22 2022, 09:58

Läckra dekaler!  cheers

Grekerna har riktigt sköna målningar!  Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre apr 22 2022, 10:02

Stefan E skrev:Läckra dekaler!  cheers
Grekerna har riktigt sköna målningar!  Very Happy
Stefan  sunny

Jag är rädd för att jag kan få en lika stor Grekisk F-16 samling som min Israeliska. Razz
Jag kommer ju bygga åtminstone tre stycken.
Har en gammal Hasegawa Block 30 som jag hade tänkt göra Egyptisk, men nu kanske den får bli grekisk istället. scratch
Eller så köper jag mig en Tamiya och gör den grekisk istället och bygger Hasegawan Egyptisk. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre apr 22 2022, 11:02

Marlin skrev:
Matt_Public skrev:Jistanes, vilka Viper-vurpingar! drunken

2024 fyller Vipern 50 år. cheers
Det måste ju firas med ett par byggen tycker jag. Very Happy

/Bosse

Så om jag inte fått arselt ur vagnen till dess, så startas min F-16 då.. Wink

Stambyte - i en etta, start 2:a maj.. Kommer bli knepigt att bygga och framförallt måla så...

Men trevliga grejor! De Rumäsnak F-16 ser coola ut.
Tobias
Tobias


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre apr 22 2022, 15:23

Trevliga inköp Stefan och Bosse! Smile

Höll på att missa leveransen av denna, för att jag glömt ändra uppgifter på tradera.
Fixat, så nu kunde jag hämta ut den här lilla saken! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Harrier_av-8b_18th_box

Och här är en liten sneak peak under locket! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Harrier_av-8b_18th_contents_1

De två små lådorna kunde säkert rymma en varsin modell i mindre skala! Smile
Det lär ju bli ett lagom stort åbäke! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


cas, Marlin and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre apr 22 2022, 15:38

En Harrier i 1/18!!!!  Shocked cheers

Den kommer att bli enorm!   drunken

Jag tyckte Airfix 1/24 var stor så det räckte....


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre apr 22 2022, 16:00

Jo, den lär ju bli rejält stor! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre apr 22 2022, 18:27

Fränt! Det finns gott om fina figurer och balla bilar i samma skala.

Jag hade plättlätt köpt till Arnold för lite True Lies-action. Cool
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron and cas like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre apr 22 2022, 21:00

Haha, så bra film! Very Happy
Skönt köp Håkan!
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid fre apr 29 2022, 20:44

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Ska-rmavbild-2022-04-29-kl-20-41-02

LasseThid


Azgaron, Stefan E and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre apr 29 2022, 22:48

Najs inköp Lasse! Ser läcker ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor maj 05 2022, 06:58

Hejsan. Very Happy
Paketen fortsätter att trilla in.
Mer färg och primer från AK Interactive via Alfahobby.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 52051505024_6e2b29a9ba_k258 by Bosse Persson, on Flickr

Nästa söndag slutar gruppbygget med min F-16 & F-2:a
Och sen ska jag koncentrera mig på min färgspruta. Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron, Matt_Public and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor maj 05 2022, 07:23

Ser ju trevligt ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor maj 05 2022, 09:05

Med en tung duns damp det ner en ordentlig kartong från Modellbau König i Tyskland med en mycket efterlängtad modell;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 52032740240_2455101f29_k

 
 
En av de fränaste “flygande konservöppnare” som finns i mitt tycke.
Dessutom hade ZM den goda smaken att ha ett ökencammo på den!
 
 
 
Det slank med en annan liten söt sak, en Boeing 720B, det är en kortad Boeing 707 för korta till medellånga distanser.
Den kallades ibland 707 ”Sport”;
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 52032222886_ed5ecae28b_b

 
 
 
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron, Matt_Public and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor maj 05 2022, 09:09

Mums. drunken
Anfadern till A-10/Su-25 ser ju riktigt brutal ut.
Den ser jag fram emot att följa när du ska bygga den. bounce

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor maj 05 2022, 10:30

Trevliga inköp Stefan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor maj 05 2022, 11:09

Marlin skrev:Anfadern till A-10 [...] ser ju riktigt brutal ut.
[glasögonsmurf] Ju 87G Stuka bör nog snarare ses som A-10:ans förfader. [/glasögonsmurf].

Men i övrigt jodå, nog är den brutal alltid. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre maj 06 2022, 07:26

Hejsan. Very Happy

Hur gick detta till Question scratch

Någon kväll i vintras satt jag och kollade på kommande nyheter på Hannants och såg att Eduard skulle släppa en egen utgåva av Tornado ECR.
Och på något sätt efter några glas vin så tyckte jag att den vill jag ha och la in en förhandsbeställning på den.
Och inte bara en utan två. Very Happy

Sen glömde jag bort det hela och tänkte inte mer på det, förräns det plingade till i telefonen att mitt kreditkort hade debiteras med en summma, och jag kollade aldrig vem som hade dragit pengarna.
Det var i samma veva som jag shoppade loss för att få ihop allt till min airbrush.
Så jag gick fortfarande i glömska tills PostNord appen krävde mig på 309.- i Tull, moms och avgifter, då trillade poletten ner att det måste vara mina Tornados.

Och igår kunde jag hämta dem hos mitt Postombud.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 52052382104_af022fc750_k20220505_170815 by Bosse Persson, on Flickr

Byggsatsen innehåller dekaler till fem olika alternativ.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 52052637790_30657d05b0_k20220505_170822 by Bosse Persson, on Flickr

Det är Revells plast i lådan så den känner vi ju redan till.
Men det som gör denna utgåva riktigt bra är dekalerna..
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 52052636760_14e807e846_k20220505_170850 by Bosse Persson, on Flickr
Skulle man vilja bygga Snow Tigern så finns de svarta fälten med som dekaler.

Fast det som jag tycker nog är det absolut bästa är att dekalarken innehåller en uppsättning fulla stenciler till BÅDE Norm83 och Norm95, vilket gör att jag nu har fått stenciler över till två andra kärror. Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 52052636935_87406d6c78_k20220505_170857 by Bosse Persson, on Flickr

Eduards har även slängt med ett par ets ark med instrumentpaneler och bälten till stolarna.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 52052637295_f8232ff7d1_k20220505_170948 by Bosse Persson, on Flickr

Och lite till utblås, vapenbalkar etc.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 52052177663_033d0a3169_k20220505_170955 by Bosse Persson, on Flickr

En påse resin godis i form av stolar, hjul antenner för just ECR som saknas i byggsatsen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 52052383304_02ce5fb1c5_k20220505_170938 by Bosse Persson, on Flickr

Och målningsmasker till två av special målningarna samt till huven.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 52051097902_d42e2bcbdc_k20220505_171009 by Bosse Persson, on Flickr

Det enda som egentligen saknas är ett pitot rör från Master, och Eduard slängde inte med några AGM-88 Harm robotar.
Men de har jag redan köpt för länge sedan.
Och nu ser jag verkligen fram emot att få bygga lite fler Tornados.
Fast jag ska nog bygga klart mina två pågående först innan något nytt påbörjas, så dessa två hamnar i stashen till senare. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron and cas like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre maj 06 2022, 08:30

Intressanta lådor på min ära!  cheers


Snow Tigern lockar lite, den blå är lite meh och den flagnande tigern har jag i 1/32.
Men jag har både ett par ECR/IDS i högen och ett gäng Xtradecals ark sedan tidigare, så jag avstår den här lådan...


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre maj 06 2022, 08:44

Tack Stefan. Very Happy
Jag tror en av dessa kommer bli den i Norm 83 schemat, och ingen special målning.
Den andra blir nog högst troligt en av de ECR Tyskarna hade i Afghanistan.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 49956481718_e336aa2f66_b

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre maj 06 2022, 08:53

Trevligt inköp Bosse! Ser ut som en trevlig modell! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre maj 06 2022, 09:01

Häftiga inköp! cheers

Visste inte att det fanns en så stor Duck! Coolt Stefan!
Och Bosses Tornado ser helfestlig ut!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre maj 06 2022, 09:22

Tackar mina Herrar. Very Happy
Tornadon tillsammans med F-16 och MiG-21 är mina största favorit plan.
Vilket min stash också återspeglar.
Tror att jag sitter på sex obyggda, två pågående och en byggd Tornado.
Sex obyggda F-16, en pågående och 11 byggda.
Åtta obyggda MiG-21, och sju byggda.  Razz geek

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån maj 09 2022, 06:29

Åh, du slog till på den där!I love you
Det är då himla synd att du skall använda alla Norm-83 stencilerna till dina kärror, annars hade jag gärna köpt några av dig!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån maj 09 2022, 08:57

cas skrev:Åh, du slog till på den där!I love you
Det är då himla synd att du skall använda alla Norm-83 stencilerna till dina kärror, annars hade jag gärna köpt några av dig!

Har du kollat på Eduards hemsida, de säljer dekaler också!

Jag kollade nyss, de har flera ark i 1/48, men jag har inte koll på vilka du behöver.

Kan vara värt en titt, om du inte redan sett dem...


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån maj 09 2022, 09:14

Stefan E skrev:
Har du kollat på Eduards hemsida, de säljer dekaler också!
Jag kollade nyss, de har flera ark i 1/48, men jag har inte koll på vilka du behöver.
Kan vara värt en titt, om du inte redan sett dem...

Stefan  sunny
Japp, jag har både kollat där och maila dom om att få köpa stencilerna separat, men tyvärr är dom integrerade i ECR-arket.
Eftersom det är på 4 A4-sidor så verkar inte Eduard vilja sälja det utan hela tonka-lådan.
Lite surt för dom släppte GR-4A stenciler separat...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 20 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet