Tamiya 1/48 Spitfire Mk.1
+11
Joppo
JOooCKE
Azgaron
MiniStuff
johan r
Janne.S
Matt_Public
Caverö
Stefan E
cas
Jokkocze
15 posters
Sida 8 av 9
Sida 8 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: Tamiya 1/48 Spitfire Mk.1
Det ser ju riktigt fint ut
Hehehe...har alltid tyckt de brittiska rundlarna ser ut som måltavlor....
Janne.S- Moderator
Jisses, vilken blänkare!
Vädra den nu inte hårt är du snäll. Toksnyggt!
Vädra den nu inte hårt är du snäll. Toksnyggt!
Matt_Public- Master of DNF
Janne.S skrev:
Uppskattades nog av Luftwaffe.
Warsawpact- Starwarsviritous
Den är tillräckligt shiny för en sesong till av Firefly!
Kalassnyggt!
//Christer
Kalassnyggt!
//Christer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Den var lite för shiny, men nu är det åtgärdat med lite halvmatt/blank klarlack.
Har även satt dit avgasrör och lite annat som del av slutmonteringen.
Dock verkar det inte riktigt ha täckt ordentligt, så jag ska ta och blåsa på lite mer med någon droppe vatten nerblandat.
Har även satt dit avgasrör och lite annat som del av slutmonteringen.
Dock verkar det inte riktigt ha täckt ordentligt, så jag ska ta och blåsa på lite mer med någon droppe vatten nerblandat.
Jokkocze
Ja, det där blev snyggt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Har dragit på ett till lager klarlack nu. Istället för att vara för tjockt för sprutan så det det helt plötsligt för tunt, vilket resulterade tjock vita samlingar på sina ställen. Dock har jag varit med om det innan också och det slutade bra, så det ska väl inte vara några problem om det står i ett par dagar..
Jokkocze
Det där låter lite för spännande, men det ordnar sig säkert!
Det var ju så snyggt innan, så även om det skulle gå fel så kan du ju räkna det som ett lyckat resultat ändå. Och skaffa en till som inte blir fel =)
Det var ju så snyggt innan, så även om det skulle gå fel så kan du ju räkna det som ett lyckat resultat ändå. Och skaffa en till som inte blir fel =)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det verkar ha härdat rätt ordentligt nu med bra resultat, förutom några vita prickar som uppstått. Jag vet inte om det är klarlacken som orsakat eller om det hamnat något vitt på modellen. Vad det kan vara vet jag inte, kan vara mjöl eller vad tusan som helst.
Tråkigt är det iaf, men prickarna är små och syns inte så speciellt tydligt, så det är nog inga problem.
Tråkigt är det iaf, men prickarna är små och syns inte så speciellt tydligt, så det är nog inga problem.
Jokkocze
Då var wash påplaskat! Det ska få stå 10-15 minuter och sen blir det en massa jobb att få bort't igen..
Jokkocze
Wash avtorkat, ställ ditpluttade och rutor avmaskerade!
Lite kvar, däribland resten av cockpitglaset och propellern, men även en skvätt rött på kofoten på dörren, följt av lite citadelwash där. Sen såg jag att det saknades en del i cockpiten, som jag får lirka in där på något sätt.
Sen får jag väl stänga till med lite blank klarlack.
Lite kvar, däribland resten av cockpitglaset och propellern, men även en skvätt rött på kofoten på dörren, följt av lite citadelwash där. Sen såg jag att det saknades en del i cockpiten, som jag får lirka in där på något sätt.
Sen får jag väl stänga till med lite blank klarlack.
Jokkocze
Och nu var färgen på undersidan av vingen förstörd.
Gav mig på att försöka fixa lite sot från vapnen och avgasrören, av någon anledning hostade sprutan till och ut kom en rejäl klick med färg. Försökte få bort och då blev även klarlack Och den underliggande färgen förstörd, så nu får jag försöka rädda modellen på något sätt.
Det tar jag fan imorrn.. aldrig något som vill som jag vill.
Gav mig på att försöka fixa lite sot från vapnen och avgasrören, av någon anledning hostade sprutan till och ut kom en rejäl klick med färg. Försökte få bort och då blev även klarlack Och den underliggande färgen förstörd, så nu får jag försöka rädda modellen på något sätt.
Det tar jag fan imorrn.. aldrig något som vill som jag vill.
Jokkocze
Tjusigt Jocke!
Eh, attans otur! Banne mig inte kul när det händer sånt när man kommit så långt!
Håkan, som fick editera inlägget i sista minuten.
Eh, attans otur! Banne mig inte kul när det händer sånt när man kommit så långt!
Håkan, som fick editera inlägget i sista minuten.
Synd på vingen men attans en sådan trevlig syn med en dekalad spit.
Caverö
Jag tror att jag ska kunna rätta min hetlevrade lilla dam. Det kommer nog aldrig bli lika bra som det var från början, men acceptabelt ska det nog bli.
Är säker på att lite klarlack och wash nog fixar biffen.
Bortser man från det, så ser hon iaf lite använd nu. Det blev lååångt ifrån perfekt, men det var ett första försök, så jag är lite nöjd iaf.
Är säker på att lite klarlack och wash nog fixar biffen.
Bortser man från det, så ser hon iaf lite använd nu. Det blev lååångt ifrån perfekt, men det var ett första försök, så jag är lite nöjd iaf.
Jokkocze
Ser ju fin-fin ut!
Är glad över att ha kunnat hjälpa till.
Är glad över att ha kunnat hjälpa till.
Matt_Public- Master of DNF
Det där blir väl bra, skadan blev på undersidan vingen så det är inget som syns direkt, lite vädring på det så
SÅ är modellbyggande....det är alltid något som går fel och det blir aldrig som man har tänkt sig
SÅ är modellbyggande....det är alltid något som går fel och det blir aldrig som man har tänkt sig
Janne.S- Moderator
Blir nog fint med lite vädring som sagt!
Håkan
Håkan
Surt men det blev ju en bra räddning ändå. Ovansidan är ju iallafall schönen.
MagnusE
Hejsan!
Snygg räddning!
Du kan ju trösta dig med att maskinerna blev rätt sletna, lappade och chippade under BoB!
Det var ju inte alltid man hann laga alla skavanker och skador, dessutom måste det ju gå fort eftersom man hade ont om flygplan!
Som jag ser det är det helt förebildsenligt.
Det är modellbygge, det är alltid något som går fel, eller inte blir som man tänkt, på ett bygge.
Det är bara att bryta ihop, och gå vidare!
Man tar ju med erfarenheterna till NÄSTA bygge, som naturligtvis bli perfekt, för NU har man lärt sig HUR!
Efter drygt 40 år som modellbyggare lär jag mig nya saker fortfarande!
Huvudsaken är att inte göra SAMMA fel hela tiden, utan nya, innovativa misstag.
Fråga inte hur jag vet....
Blir bra i slutänden det här, skall du se!
Limma Lungt!
Stefan
Snygg räddning!
Du kan ju trösta dig med att maskinerna blev rätt sletna, lappade och chippade under BoB!
Det var ju inte alltid man hann laga alla skavanker och skador, dessutom måste det ju gå fort eftersom man hade ont om flygplan!
Som jag ser det är det helt förebildsenligt.
Det är modellbygge, det är alltid något som går fel, eller inte blir som man tänkt, på ett bygge.
Det är bara att bryta ihop, och gå vidare!
Man tar ju med erfarenheterna till NÄSTA bygge, som naturligtvis bli perfekt, för NU har man lärt sig HUR!
Efter drygt 40 år som modellbyggare lär jag mig nya saker fortfarande!
Huvudsaken är att inte göra SAMMA fel hela tiden, utan nya, innovativa misstag.
Fråga inte hur jag vet....
Blir bra i slutänden det här, skall du se!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Då var lite wash pålagd och borttorkad (Fick bättringstorka efter att bilden var knäppt)
Det blev inte så bra, men jag kan nog inte få det bättre. Skulle kanske ha gjort några fina svetsfogar runt området, eller målat det i någon annan färg, typ stål, men nu fick det bli såhär. Det är lätt att vara vis såhär i efterhand.
Det blev inte så bra, men jag kan nog inte få det bättre. Skulle kanske ha gjort några fina svetsfogar runt området, eller målat det i någon annan färg, typ stål, men nu fick det bli såhär. Det är lätt att vara vis såhär i efterhand.
Jokkocze
Sida 8 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» Tamiya Supermarine Spitfire Mk.Vb
» Spitfire MK.Vb Tamiya 1/48
» Tamiya 1/32 Spitfire Mk. IXc (early)
» Ännu en Spitfire, Tamiya 1/48 Vb och Paramedic är långrandig..
» REAF Spitfire Mk Vb - Tamiya 1/48
» Spitfire MK.Vb Tamiya 1/48
» Tamiya 1/32 Spitfire Mk. IXc (early)
» Ännu en Spitfire, Tamiya 1/48 Vb och Paramedic är långrandig..
» REAF Spitfire Mk Vb - Tamiya 1/48
Sida 8 av 9
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet