SAAB J-21A, Special Hobby 1/72
+9
Stefan E
Jokkocze
SAU
Janne.S
cas
Azgaron
Matt_Public
Marlin
MiniStuff
13 posters
Sida 2 av 5
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: SAAB J-21A, Special Hobby 1/72
Schysst start! Jädrar vad litet allt ets är!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Målar du detaljerna med flughårs-pensel?
Ser ju gruvligt fint ut på alla sätt, det där.
Matt_Public- Master of DNF
CAS skrev:Schysst start! Jädrar vad litet allt ets är!
Tackar. visst är det smått, men det gick nästan som en dans ändå. blev lite förvånad och impad på mig själv.
Matt_Public skrev:Målar du detaljerna med flughårs-pensel?
Tack o tack, nej då bara en fin spetsig 0-pensel
MiniStuff- Vicesheriff
Ser ut som en trevligt modell! Bra start på bygget Markus!
Välkommen hit Sau!
Håkan
Välkommen hit Sau!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hepp!
En kort uppdatering, har detaljerat lite mer kontor och fått färg på det. Skall lägga till lite wash men det blir efter helgen, ska på bröllop...
Inte bästa bilden, skall ta bättre närbilder innan jag stänger in kontoret för all framtid
Här en torrpass med de delar som är färdiga, rätt hyfsad passform, inga större problem eller glipor. Enda som är lite jobbigt är att det finns inte den minsta tillstymmelse till "styrpinnar" att få ihop delarna med utan det är med tungan rätt i mun som gäller och lite tejp-hjälp
/M
En kort uppdatering, har detaljerat lite mer kontor och fått färg på det. Skall lägga till lite wash men det blir efter helgen, ska på bröllop...
Inte bästa bilden, skall ta bättre närbilder innan jag stänger in kontoret för all framtid
Här en torrpass med de delar som är färdiga, rätt hyfsad passform, inga större problem eller glipor. Enda som är lite jobbigt är att det finns inte den minsta tillstymmelse till "styrpinnar" att få ihop delarna med utan det är med tungan rätt i mun som gäller och lite tejp-hjälp
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Två bommar blev en fullträff, eller vad det nu var som de sade...
Pretty hot shit, maestro. Gillar't.
Pretty hot shit, maestro. Gillar't.
Blir ju kalas det där!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ser bra ut Markus!
Håkan
Håkan
Här kommer nu äntligen en liten uppdatering. Är ju inte så mycket kvar att bygga eller så, kropp vingar och så är nu i ett stycke. Inte mycket till glipor och faktiskt väldigt fin passform. Hade lite bök med att få dit instrumentpanelen men nu sitter den där med hjälp av lite green stuff! Sån fantastisk uppfinning.
Har även varit duktig och tryckt in så många gram fiskeblysänken som det gick framför cockpit. hoppas det räcker bara.
Har också spacklat lite och slipat fint. Skall fixa glipan på buken när limmet har fått torkat ordentligt.
Nog snackat här kommer lite bilder.
Måste rista om lite panellinjer också men sen blir det grundfärg för att se hur bra jag har putsat.
/M
Har även varit duktig och tryckt in så många gram fiskeblysänken som det gick framför cockpit. hoppas det räcker bara.
Har också spacklat lite och slipat fint. Skall fixa glipan på buken när limmet har fått torkat ordentligt.
Nog snackat här kommer lite bilder.
Måste rista om lite panellinjer också men sen blir det grundfärg för att se hur bra jag har putsat.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Ser bra ut Markus! Kul att det går framåt!
Håkan
Håkan
Uhuhuhuhuuh!
Fasen vad den ser snabb och snygg ut. Rena raketosten.
Fjuppe-etset på ställen får jag mardrömmar av. Fint hanterat.
Fasen vad den ser snabb och snygg ut. Rena raketosten.
Fjuppe-etset på ställen får jag mardrömmar av. Fint hanterat.
Hej!
Snyggt bygge, Markus!
Men oj va smått...
Mina ögon räcker inte längre än till 48 nu!
Stefan
Snyggt bygge, Markus!
Men oj va smått...
Mina ögon räcker inte längre än till 48 nu!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tackar!
Jo det var lite halvpillgt att få dit etsen men ändå inte så mycket svårare än med 1/35-ets.
Jo det var lite halvpillgt att få dit etsen men ändå inte så mycket svårare än med 1/35-ets.
MiniStuff- Vicesheriff
Fasen vad snyggt! Saxlänkarna var ju helfina
Det är nog dags att pensionera de gamla heller-modellerna nu =)
Det är nog dags att pensionera de gamla heller-modellerna nu =)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack o tack.
Här kommer en kort uppdatering innan början av färgpåläggning
Har fyllt igen lite glipor och slipat så nu är det dags för grundfärg för att se om det håller.
... kom just på när jag sitter med detta att innan grundfärgen så skall ett par panellinjer ristas om så nu skall dymotejp o rits fram. Gonatt.
/M
Här kommer en kort uppdatering innan början av färgpåläggning
Har fyllt igen lite glipor och slipat så nu är det dags för grundfärg för att se om det håller.
... kom just på när jag sitter med detta att innan grundfärgen så skall ett par panellinjer ristas om så nu skall dymotejp o rits fram. Gonatt.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Ser bra ut Markus, och lycka till med ritsandet! Gonatt!
Håkan
Håkan
Det ser ju inte så farligt ut!
Är avgasrören gjutna till kroppshalvorna eller kan man inte sätta i dom efteråt?
Och så var det där med färg...Vad blir din motsvarighet till 058M Gråblå?
Är avgasrören gjutna till kroppshalvorna eller kan man inte sätta i dom efteråt?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
CAS skrev:Det ser ju inte så farligt ut!
Tackar
de är inte gjutna men måste sättas i inifrån, de är jättefina resinkomponenter.
Färg har jag grävt lite i och kommer antingen spruta Vallejo MC 905-156 eller Lifecolor UA027 (FS36320).
MiniStuff- Vicesheriff
Jaha... här ligger man nu i sängen och får inte så mycket gjort. Mitt ryggskott som jag åkte på för två år sedan för första gången gjorde sig starkt påmind idag. Satt och inventerade lite lager och skulle vrida mig om för att plocka i en hög - PANG!
Sen satt jag där i källaren och kunde bara vänta på att frugan skulle komma så att jag kunde få hjälp att komma upp från golvet
Jag tänkte ju redan för tv å dagar sedan att nu kan jag äntligen grunda modellen,, men så kollade jag för säkerhets skull igenom byggbeskrivningen och lådan med delar och inser att den gubben gick inte
Det var ju en del delar kvar som kanske skulle vara bra att få på innan grundfärgen, mest små små små etsdelar. Nedan följer ett par bilder på en del av dem. Skulle ha gjort resten idag var det tänkt. Kanske kommer jag upp ur sängen lite senare och orkar sitta rakt en stund och pilla med det.
Klätt in hytten inför färg
rätt så små delar i 1/72
det var allt för denna gång.
/M
Sen satt jag där i källaren och kunde bara vänta på att frugan skulle komma så att jag kunde få hjälp att komma upp från golvet
Jag tänkte ju redan för tv å dagar sedan att nu kan jag äntligen grunda modellen,, men så kollade jag för säkerhets skull igenom byggbeskrivningen och lådan med delar och inser att den gubben gick inte
Det var ju en del delar kvar som kanske skulle vara bra att få på innan grundfärgen, mest små små små etsdelar. Nedan följer ett par bilder på en del av dem. Skulle ha gjort resten idag var det tänkt. Kanske kommer jag upp ur sängen lite senare och orkar sitta rakt en stund och pilla med det.
Klätt in hytten inför färg
rätt så små delar i 1/72
det var allt för denna gång.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Snyggt. Och jag som tycker att mina etsprylar är små...................
Magnus
Magnus
T-34
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Special Hobby 1/72 SAAB J-21R
» BV 155 (Special Hobby, 1/72)
» Special Hobby?
» SAAB J 29F Tunnan, Hobby Boss 1:52 Scale
» Sack AS/6, Special Hobby 1/48
» BV 155 (Special Hobby, 1/72)
» Special Hobby?