IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72)

+8
johan r
linusorn
Kent
cas
Janne.S
Jokkocze
Matt_Public
Galdrin
12 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72) - Sida 4 Empty Sv: Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72)

Inlägg av Stefan E sön okt 02 2011, 12:20

Galdrin skrev:Jag har använt både microset och microsol och när jag granskar dekalerna riktigt nära kan jag inte se luft under dom. Bara ur vissa vinklar som dekalerna inte längre är lika transparanta. Nåja, nästa blir alltid bättre Smile

Vad skall det bli? Öst-tysk Mig21 eller Väst-tysk F-104? ... Alla dessa val.

Tja, ibland hjälper det inte vad man än gör! Sad

Visste inte om du kände till -set o -sol, dom brukar hjälpa i de flesta fall, men inte alltid.
Vissa dekalfabrikat är hopplösa, och short-run byggsatser kan ha riktigt udda dekal-tillverkare.

Ser fram emot ditt nästa bygge, oavsett vad det blir, eller bygg båda, vet ja!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72) - Sida 4 Empty Sv: Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72)

Inlägg av cas mån okt 03 2011, 05:57

Håller med Stefan!
Bygg bådam rygg mot rygg i nån form av duell Smile
Kul att du hade tillräckligt dimfritt utomhus för en extra fotosession. Det uppskattas, för draktanten ser mycket fin ut, trotsa de silvrade dekalerna.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72) - Sida 4 Empty Sv: Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72)

Inlägg av Poseidon sön nov 06 2011, 13:37

Älskar modellen och snygg matt färg med!

Jag har själv beställt ett gäng U-2 och pluggar på allt om detta intressanta flygplan samt kollar efter vilka filmer och böcker som finns.
Poseidon
Poseidon


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72) - Sida 4 Empty Sv: Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72)

Inlägg av Galdrin sön nov 06 2011, 13:43

Jag har en bok som behandlar U-2 och SR-71 uteslutande. Inte säker på om den går att köpa längre men finns säkert på ebay. Vill du att jag gräver fram den och kollar upp vad den heter?

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72) - Sida 4 Empty Sv: Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72)

Inlägg av Poseidon sön nov 06 2011, 14:58

Ja det vore trevligt!

Jag blir lite sugen på att bygga en ROC taiwanesisk U-2 men saknar dekaler till det.
Poseidon
Poseidon


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72) - Sida 4 Empty Sv: Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72)

Inlägg av Azgaron sön nov 06 2011, 19:57

Kul och annorlunda bygge du bjussat på Galdrin! Snyggt bygge!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72) - Sida 4 Empty Sv: Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72)

Inlägg av Poseidon mån nov 07 2011, 15:17

Får jag köpa dina överblivna dekaler?

Vore trevligt!
Poseidon
Poseidon


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72) - Sida 4 Empty Sv: Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72)

Inlägg av Galdrin mån nov 07 2011, 19:13

Ska se om jag kan hitta dom. Har du en bild på vilka dekaler du är på jakt efter? Är det skala 1:72 du bygger? Inbillar mig att det är lättare att finna just U-2 i skala 1:48

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72) - Sida 4 Empty Sv: Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72)

Inlägg av Poseidon mån nov 07 2011, 22:32

Jag bygger i 1/72 och mest de som blev över från ditt bygge jag tänkte på.
Poseidon
Poseidon


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72) - Sida 4 Empty Sv: Dragon Lady aka Lockheed U2 (High Planes models 1:72)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet