Arfix 1:48 scale, Sk 37E Störviggen
+13
Caverö
Stefan E
Jörgen.E
Matt_Public
Kent
Jokkocze
cas
Viggen
Azgaron
linusorn
johan r
Janne.S
Björn Eriksson
17 posters
Sida 2 av 13
Sida 2 av 13 • 1, 2, 3, ... 11, 12, 13
Sv: Arfix 1:48 scale, Sk 37E Störviggen
Tack! Christer
Jag har en referensbild på den flygplansindivid jag håller på att bygga
F21 + 74 och den har luckorna precis i höjd med den bakre delen av min modifiering, så den skall nog trots allt synas ganska bra.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Jag har en referensbild på den flygplansindivid jag håller på att bygga
F21 + 74 och den har luckorna precis i höjd med den bakre delen av min modifiering, så den skall nog trots allt synas ganska bra.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Pitotrör fixat! (nästan klar)
Till 1:48 Viggen finns det ju ingen fin svarvad mässings pitotrör (konstigt) då får man hitta på någon annan lösning, så här gjorde jag.
Borrade upp ett hål i noskonen med en 0,55 mm borr,
letade sedan upp en fin knappnål i frugans sy & stick grejor och pressade igenom den i noskonen
(sitter hårt & stadigt som smeck)
Eftersom noskonen är ganska trubbig så slipade jag till en bit på en spruedel och borrade även den med 0,55 mm borren,
sågade av en liten bit och trädde på den knappnålen, med lite spackel där så är blir det nog ett hyfsat resultat.
Se bilder på
Länk: http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala.html
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Till 1:48 Viggen finns det ju ingen fin svarvad mässings pitotrör (konstigt) då får man hitta på någon annan lösning, så här gjorde jag.
Borrade upp ett hål i noskonen med en 0,55 mm borr,
letade sedan upp en fin knappnål i frugans sy & stick grejor och pressade igenom den i noskonen
(sitter hårt & stadigt som smeck)
Eftersom noskonen är ganska trubbig så slipade jag till en bit på en spruedel och borrade även den med 0,55 mm borren,
sågade av en liten bit och trädde på den knappnålen, med lite spackel där så är blir det nog ett hyfsat resultat.
Se bilder på
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Bra lösning Björn! Ser snyggt ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan!
Är nöjd med resultatet, har precis spacklat noskonen nu, och redan innan jag har börjat slipa den ser den nice ut.
Har även börjat att lacka luckorna till luftintagen, bilder på Uppsala tråden kommer inom kort
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Är nöjd med resultatet, har precis spacklat noskonen nu, och redan innan jag har börjat slipa den ser den nice ut.
Har även börjat att lacka luckorna till luftintagen, bilder på Uppsala tråden kommer inom kort
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Färdigslipat på noskon/pitotrör.
Luftintagsluckor lackade och dekalsatta.
Luftintag limmade på plats
Se bilder på
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Luftintagsluckor lackade och dekalsatta.
Luftintag limmade på plats
Se bilder på
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Snygga FOD-luckor!
Det tar sig på ett alldeles utmärkt sätt!
Det tar sig på ett alldeles utmärkt sätt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Christer!
Kommer att bygga lite mindre på 37:an än jag gör nu (om nu det är möjligt med min låga byggtakt) måste få mina två "Thunder Wolf" färdiga till 08 Open om knappt två veckor.
För de som ännu inte har sett det byggprojektet, kolla på Uppsala tråden
Leka med plast: eller korsbefrukta en F-16 med 37 Viggen
Se bilder på
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Kommer att bygga lite mindre på 37:an än jag gör nu (om nu det är möjligt med min låga byggtakt) måste få mina två "Thunder Wolf" färdiga till 08 Open om knappt två veckor.
Se bilder på
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Björn Eriksson skrev:Tack Christer!
Se bilder på
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Måste fråga..
Om du nu absolut måste länka till ett annat forum istället för att kopiera inlägget och göra det direkt här, varför inte länka direkt till inlägget istället för till förstasidan på forumet?
Jokkocze
Sorry! om jag ställer till det för dig eller retar upp dig på något sätt, absolut inte min mening isåfall.
Har är en direktlänk
http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-about131-60.html
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Har är en direktlänk
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Nej nej, inte så att jag blir irriterad eller sur. Om det framgick att det var fallet så kan jag ha uttryckt mig fel.Björn Eriksson skrev:Sorry! om jag ställer till det för dig eller retar upp dig på något sätt, absolut inte min mening isåfall.
Har är en direktlänk
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Bara fundersam över varför du gör som du gör istället för att göra som man brukar göra (Och så känns det onödigt att länka till förstasidan på forumet istället för till tråden, då det inte innebär extra ansträngningar.)
Jokkocze
OK!
Har inget till mitt försvar annat än att min orutin gällande hur man bör göra när man länkar till något på en annan site, Okunskap helt enkelt!
"Man lär så länge man lever"
End of tråd kapning
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Har inget till mitt försvar annat än att min orutin gällande hur man bör göra när man länkar till något på en annan site, Okunskap helt enkelt!
"Man lär så länge man lever"
End of tråd kapning
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Helt galet fränt bygge. Ska bli kul att se den i Sthlm.
/K
/K
Kent
Tack Kenta!
Det gläder mej att du tycker det, gillar att bygga lite tokiga what if fantasier som dyker upp i knoppen, och då skall dom byggas bara.
Ser fram emot att träffa dig på 08-Open
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Det gläder mej att du tycker det, gillar att bygga lite tokiga what if fantasier som dyker upp i knoppen, och då skall dom byggas bara.
Ser fram emot att träffa dig på 08-Open
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Thunderwulfen !
Helgalet, och jättesnygg!
Riktigt maffig i splinter dessutom. Underbart!
Helgalet, och jättesnygg!
Riktigt maffig i splinter dessutom. Underbart!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Coolt what if bygge Björn!
Håkan
Håkan
Efter att en längre tid ha hakat upp mig på samma olägenhet som Jokkocze så gjorde jag mig till sist omaket att leta mig fram till själva byggtråden.
Snacka om snyggt och himla härligt byggt! Har inte uppfört en Viggen sedan 80-talet, men nu är jag stenhårt sugen på att göra det. Nu när du gjort ett sådant hästjobb så kan ju inte HobbyBoss nya vara långt borta. Inspirerande, frapperande!
Snacka om snyggt och himla härligt byggt! Har inte uppfört en Viggen sedan 80-talet, men nu är jag stenhårt sugen på att göra det. Nu när du gjort ett sådant hästjobb så kan ju inte HobbyBoss nya vara långt borta. Inspirerande, frapperande!
Matt_Public- Master of DNF
Tack! Christer,Håkan och Mattias
för era omdömen gällande Sk 37E Störviggen & "Thunder Wolf" modellerna
Mattias skrev:
Nu när du gjort ett sådant hästjobb så kan ju inte HobbyBoss nya vara långt borta.
Det skulle inte förvåna mej ett ögonblick, en sån händelse var jag med om helt nyligen i höstas när jag höll på med mitt scratchbygge av SAAB:s A 36 projekt 1300-76c.
Vad händer då helt otippat, jo Polska Broplane släpper en vacummodell av just SAAB A 36, typiskt!!
Kommer någon av er tre att besöka den Kungliga huvudstaden och 08 Open?
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
för era omdömen gällande Sk 37E Störviggen & "Thunder Wolf" modellerna
Mattias skrev:
Nu när du gjort ett sådant hästjobb så kan ju inte HobbyBoss nya vara långt borta.
Det skulle inte förvåna mej ett ögonblick, en sån händelse var jag med om helt nyligen i höstas när jag höll på med mitt scratchbygge av SAAB:s A 36 projekt 1300-76c.
Vad händer då helt otippat, jo Polska Broplane släpper en vacummodell av just SAAB A 36, typiskt!!
Kommer någon av er tre att besöka den Kungliga huvudstaden och 08 Open?
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Senast ändrad av Björn Eriksson den ons mar 07 2012, 21:22, ändrad totalt 1 gång
Björn Eriksson
I wish, men kan inte tyvärr!
Håkan
Håkan
Risken lever, och det skulle verkligen vara roligt.Björn Eriksson skrev:Kommer någon av er tre att besöka den Kungliga huvudstaden och 08 Open?
Björn Eriksson skrev:Kommer någon av er tre att besöka den Kungliga huvudstaden och 08 Open?
Tyvärr icke!
Det vore skoj, men det är lite för långt från mina vanliga farvatten för att ta sig dit
cas- Vicesheriff
OBS! detta är en allvarlig trådkapning!
Ville inte starta upp en tråd för något som är klart på fredag kväll (är det en godtagbar ursäkt?) till saken.
Två och halv dag kvar till 08 Open!
Hej hå! de är ännu svettigare och stressigare nu!
Så här långt är den ensitsiga Arctic/Sea "Thunder Wolf" gången, Klarlack och dekalsättning i kväll samt påbörjan av lackning på hjulställ & bömber.
Direktlänk till tråden: http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-post-1109.html#1109
Håll uppsikt på länken fram till fredagnatt om du vill följa färdigställandet av modellobjektet
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Ville inte starta upp en tråd för något som är klart på fredag kväll (är det en godtagbar ursäkt?) till saken.
Två och halv dag kvar till 08 Open!
Hej hå! de är ännu svettigare och stressigare nu!
Så här långt är den ensitsiga Arctic/Sea "Thunder Wolf" gången, Klarlack och dekalsättning i kväll samt påbörjan av lackning på hjulställ & bömber.
Direktlänk till tråden: http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-post-1109.html#1109
Håll uppsikt på länken fram till fredagnatt om du vill följa färdigställandet av modellobjektet
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Det där var underligt. På det bra sättet.
Hur i allsin dar kom du ens på tanken?
Hur i allsin dar kom du ens på tanken?
Tack Mattias!
Mycké konstiga ideér far genom detta huvud, det bara fantasin som sätter begränsingar.
Om det färgsättningen du menar.
Tänkte jag så här "Arctic" Fjäll snö kallt och frostigt, "Sea" Gråblått och grov sjö och gäss på vågorna.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Mycké konstiga ideér far genom detta huvud, det bara fantasin som sätter begränsingar.
Om det färgsättningen du menar.
Tänkte jag så här "Arctic" Fjäll snö kallt och frostigt, "Sea" Gråblått och grov sjö och gäss på vågorna.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Grymt snyggt färgschema Björn!
Håkan
Håkan
Sida 2 av 13 • 1, 2, 3, ... 11, 12, 13
Liknande ämnen
» Arfix 1:48 scale, Sk 37E Störviggen