Arfix 1:48 scale, Sk 37E Störviggen
+13
Caverö
Stefan E
Jörgen.E
Matt_Public
Kent
Jokkocze
cas
Viggen
Azgaron
linusorn
johan r
Janne.S
Björn Eriksson
17 posters
Sida 13 av 13
Sida 13 av 13 • 1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Sv: Arfix 1:48 scale, Sk 37E Störviggen
DEN HANN BLI KLAR I GREVENS TID!!!!!!!!!!!!!!
Här kommer lite bilder på 37:an tagna på C4-Open istället för de bilder som uteblev den 25/10
Detta bygge har varit en resa som heter duga, mitt första 1:48 bygge "ever" och som har utvecklat mig som modellbyggare något enormt, gav mig på att göra massor av saker som jag aldrig tidigare gjort, vill tacka för alla glada och trevliga tillrop och tips under resan gång, och jag vill också rikta ett speciellt tack till Peter Halvar (IPMS Dalarna) och Jan Sairanen (IPMS Göteborg) som med sina Viggen byggen inspirerat mej att bygga som jag gjort.
Som sagt ett stort tack till alla, utan er hade inte min Sk 37E Stör-Viggen blivit vad den är.
C4-Open
Efter min stora besvikelse i torsdags när jag hade demaskerat huvarna och såg vad dom hade dolt för galenskaper så hade jag verkligen inga som helst förhoppningar på att få någon bra placering på C4-Open tävlingen,
Men på något sätt har den lyckats samlat på sig tillräckligt många poäng för att få en delad Bronsplacering (fattar ingenting) inte nog med att jag fick en bronspeng jag fick även SFF:s (Svensk Flyghistorisk Förening) Vandringspris för bästa svenska flygplans modell (Fattar ännu mindre) för det fanns en mycket stor mängd svenska modeller som verkligen höll väldigt hög klass, och enligt vad jag har förstått så var SFF:s domarkår helt eniga om valet av pristagande modell (Shocked)
Stora bilder: http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-post-1950.html#1950
Också: Länk till Skånskan.se artikel om C4-Open 2012 http://www.skanskan.se/article/20121029/MALMO/710299981/1004/-/krig-och-batar-i-liten-skala
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
Detta bygge har varit en resa som heter duga, mitt första 1:48 bygge "ever" och som har utvecklat mig som modellbyggare något enormt, gav mig på att göra massor av saker som jag aldrig tidigare gjort, vill tacka för alla glada och trevliga tillrop och tips under resan gång, och jag vill också rikta ett speciellt tack till Peter Halvar (IPMS Dalarna) och Jan Sairanen (IPMS Göteborg) som med sina Viggen byggen inspirerat mej att bygga som jag gjort.
Som sagt ett stort tack till alla, utan er hade inte min Sk 37E Stör-Viggen blivit vad den är.
C4-Open
Efter min stora besvikelse i torsdags när jag hade demaskerat huvarna och såg vad dom hade dolt för galenskaper så hade jag verkligen inga som helst förhoppningar på att få någon bra placering på C4-Open tävlingen,
Men på något sätt har den lyckats samlat på sig tillräckligt många poäng för att få en delad Bronsplacering (fattar ingenting) inte nog med att jag fick en bronspeng jag fick även SFF:s (Svensk Flyghistorisk Förening) Vandringspris för bästa svenska flygplans modell (Fattar ännu mindre) för det fanns en mycket stor mängd svenska modeller som verkligen höll väldigt hög klass, och enligt vad jag har förstått så var SFF:s domarkår helt eniga om valet av pristagande modell (Shocked)
Stora bilder: http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-post-1950.html#1950
Också: Länk till Skånskan.se artikel om C4-Open 2012 http://www.skanskan.se/article/20121029/MALMO/710299981/1004/-/krig-och-batar-i-liten-skala
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Senast ändrad av Björn Eriksson den mån okt 29 2012, 22:49, ändrad totalt 3 gånger
Björn Eriksson
Grattis till prisen.
Det är en fantastiskt snygg Viggen du har där.
/Bosse
Det är en fantastiskt snygg Viggen du har där.
/Bosse
Marlin
Ett stort Grattis till priserna
Men de är du väl värd för detta oerhört fina bygge som du har gjort..
Bara att lyfta av hatten igen för detta bygge..
Har varit jättekul att få se bygget..
Men de är du väl värd för detta oerhört fina bygge som du har gjort..
Bara att lyfta av hatten igen för detta bygge..
Har varit jättekul att få se bygget..
Viggen
Tack Bosse och Henke!
Nu ska det den närmaste tiden framöver bli några enklare byggen på byggbordet.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
/Björn
IPMS Uppsala
Lysande! Strålande, rentav. Nu har du påtagliga bevis på vad vi andra hävdat hela tiden.
Kärran är en fin uppvisning i både gädjen och den utmaning som hobbyn kan skänka utövaren såväl som den förundran den kan väcka i åskådaren ("hur fasen orkar karln?"). Utmärkt jobbat på det hela taget.
Bravo!
Kärran är en fin uppvisning i både gädjen och den utmaning som hobbyn kan skänka utövaren såväl som den förundran den kan väcka i åskådaren ("hur fasen orkar karln?"). Utmärkt jobbat på det hela taget.
Bravo!
Matt_Public- Master of DNF
Den blev ju hel fenomenal!
Mycket välförtjänt pris må jag säga
Mycket välförtjänt pris må jag säga
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Stort tack Matt och Christer!
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
IPMS Uppsala
Grattis till ett mycket fint bygge OCH SFF´s pris.
Hoppas vi får se mer av dina byggen i framtiden.
/Henrik
Hoppas vi får se mer av dina byggen i framtiden.
/Henrik
Henrik Bergman
Grattis till priset, Björn!
Jag är inte förvånad med tanke på den detaljeringsgrad och det arbete du lagt ner på den!
Välförtjänt i allra högsta grad, och en sporre o inspiration för mig att ta tag i ett Viggenbygge snart!
....och alla felen du såg... DOM missade domarna tydligen!
Limma Lugnt!
Stefan
Jag är inte förvånad med tanke på den detaljeringsgrad och det arbete du lagt ner på den!
Välförtjänt i allra högsta grad, och en sporre o inspiration för mig att ta tag i ett Viggenbygge snart!
....och alla felen du såg... DOM missade domarna tydligen!
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Stort tack Henrik, Stefan och Janne!
Jag är nog rädd att jag kommer att plåga er med fler byggprojekt ganska snart, ska bara landa lite efter
C4-Open äventyret.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Vi ser fram emot att plågas....
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Hej!
Modellen finns nu med i Svensk Flyghistorisk Tidskrift Nr. 6/12 sid. 39 i en artikel som handlar om C4-Open i Malmö den 27-28 Oktober 2012
Kul att se sitt byggalster i tidningstryck.
Lovar att ta lite fler bilder på Sk 37E Stör-Viggen och lägga upp dessa på en tråd i Bildrutan, borde ha gjort det för länge sedan.
Modellen finns nu med i Svensk Flyghistorisk Tidskrift Nr. 6/12 sid. 39 i en artikel som handlar om C4-Open i Malmö den 27-28 Oktober 2012
Kul att se sitt byggalster i tidningstryck.
Lovar att ta lite fler bilder på Sk 37E Stör-Viggen och lägga upp dessa på en tråd i Bildrutan, borde ha gjort det för länge sedan.
Björn Eriksson
Sida 13 av 13 • 1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Liknande ämnen
» Arfix 1:48 scale, Sk 37E Störviggen
» AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci)
» Pbv 401 (MT-LB) Skif 1:35 Scale
» Smer 1:48 scale, Fiat G.55 Centario
» BAe Harrier Gr.3 Airfix 1:48 scale
» AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci)
» Pbv 401 (MT-LB) Skif 1:35 Scale
» Smer 1:48 scale, Fiat G.55 Centario
» BAe Harrier Gr.3 Airfix 1:48 scale