Arfix 1:48 scale, Sk 37E Störviggen
+13
Caverö
Stefan E
Jörgen.E
Matt_Public
Kent
Jokkocze
cas
Viggen
Azgaron
linusorn
johan r
Janne.S
Björn Eriksson
17 posters
Sida 3 av 13
Sida 3 av 13 • 1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13
Sv: Arfix 1:48 scale, Sk 37E Störviggen
Tack Håkan och Jörgen!
Är rätt nöjd med färgvalet
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Är rätt nöjd med färgvalet
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Den ensitsiga Arctic/Sea "Thunder Wolf" klar fem i tolv, här är en bild från dekalverkstan mindre en ett dygn innan 08-Open slog upp portarna samt några bilder på mina medtagna alster uppställda på vårt föreningsbord på 08 Open idag lördag.
Direktlänk till tråden: http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-post-1120.html#1120
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Direktlänk till tråden: http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-post-1120.html#1120
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Det var ingen dålig hög med läckerheter!
SF-38 Phantom var ju brutal!
SF-38 Phantom var ju brutal!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Håller med! Fina byggen Björn!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Mycket fina byggen där
Gillar också den Phantom i viggencamo.
Den blev ju kanonsnygg.
Gillar också den Phantom i viggencamo.
Den blev ju kanonsnygg.
Viggen
Tack Christer, Håkan och Henke för de vänliga orden.
SF 38 Phantom modellen var för drygt ett och ett halft år sedan ett av mina första riktiga airbruch jobb, innan dess har det alltid varit penselmålning som har gällt.
Fick ett vandringspris av Alfa Hobby för Phantom modellen på 08 Open förra året, med anknytning till bästa "Viggen modell"
Kommer ganska snart att att lägga upp en ny tråd på Uppsala forumet i vårat "Foto forum" där kommer jag att lägga upp en hel del bilder på mina tidigare tillverkade modeller, där bl.a. följande kommer att finnas till beskådan.
SAAB projektet: B3LA
SAAB projektet: Flp 35 MOD "Nivå 4" eller "Super Draken"
SAAB projektet: J 37X eller "Snabel Viggen"
SAAB projektet: J 21B
SAAB projektet: L-12 (J 19) "En svensk Zero"
Alla dessa modeller är i olika grad scratchade/kitbashade
Under vilket forum här är det lämpligast att lägga upp en sådan direktlänkad tråd?
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
SF 38 Phantom modellen var för drygt ett och ett halft år sedan ett av mina första riktiga airbruch jobb, innan dess har det alltid varit penselmålning som har gällt.
Fick ett vandringspris av Alfa Hobby för Phantom modellen på 08 Open förra året, med anknytning till bästa "Viggen modell"
Kommer ganska snart att att lägga upp en ny tråd på Uppsala forumet i vårat "Foto forum" där kommer jag att lägga upp en hel del bilder på mina tidigare tillverkade modeller, där bl.a. följande kommer att finnas till beskådan.
SAAB projektet: B3LA
SAAB projektet: Flp 35 MOD "Nivå 4" eller "Super Draken"
SAAB projektet: J 37X eller "Snabel Viggen"
SAAB projektet: J 21B
SAAB projektet: L-12 (J 19) "En svensk Zero"
Alla dessa modeller är i olika grad scratchade/kitbashade
Under vilket forum här är det lämpligast att lägga upp en sådan direktlänkad tråd?
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Bildrutan kanske?
Jag tittar gladeligen på alla de där projekten!
Jag tittar gladeligen på alla de där projekten!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hej Björn,kul att träffas på 08.
Riktigt kul att se dina whiffare live,riktigt imponerande arbete du gjort.
/K
Riktigt kul att se dina whiffare live,riktigt imponerande arbete du gjort.
/K
Kent
Hejsan!
Snygga och imponerande byggen allihop!
Min absoluta favorit är Phantom i splintercammo, suverän!
Hoppas du fick något pris, det är dom värda allihop!
Limma Lungt!
Stefan
Snygga och imponerande byggen allihop!
Min absoluta favorit är Phantom i splintercammo, suverän!
Hoppas du fick något pris, det är dom värda allihop!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Christer & Janne!
Lägger upp bilder och Historik/Infotext på mina tidigare byggda modeller, på det av er föreslagna forumet "Bildrutan" med direktlänk till Uppsala tråden, de kommer nog inte bli mer än ett upplägg per modell och dag (måste leta upp eller fotografera bra bilder)
Tack Kent!
Tack för senast på 08 Open, det var verkligen roligt att träffa dig och de andra Dala-pojkarna, ni hade ju inte heller så dåliga grejer med er på föreningsbordet, tänker då främst på dina 1:48 F-16 maskiner verkligen härliga modeller, och sen såg du nog att jag blev mäkta imponerad av Peter Halvars pågående 1:48 AJ 37 Viggen, vilken suverän klass på de schratchade detaljarbetet, där ligger man i kölvattnet så det heter duga.
Ser fram emot att ni kommer ner till oss på ett byggmöte i Uppsala.
Tack Stefan!
Du som är Linköpingsgrabb har just nu möjlighet att se ett flygdiorama som jag har byggt, live på ett
"Museum nära dig"
Vårens specialutställning på Flygvapenmuseét "Vernisage Skala"
Dioramat föreställer ett krigsflygfält någon gång på slutet av 40-talet eller i början av 50-talet, Flygplanen som är med på dioramat är en J 21R märkt som första divisionens Röd Kalle tillhörande F7 Såtenäs, det andra flygplanet är en J 21B (lämnade aldrig ritbordet på SAAB) märkt Blå Tore tillhörande F9 Säve, med finns även 4 st. fordon, 15 st. personalfigurer samt runtomkringutrustning.
Gå in på nedanstående diektlänk så få du bakgrunden + ett par bilder till varför mitt diorama nu finns på Flygvapenmuseét
Direktlänk till tråden http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-about145.html
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Lägger upp bilder och Historik/Infotext på mina tidigare byggda modeller, på det av er föreslagna forumet "Bildrutan" med direktlänk till Uppsala tråden, de kommer nog inte bli mer än ett upplägg per modell och dag (måste leta upp eller fotografera bra bilder)
Tack Kent!
Tack för senast på 08 Open, det var verkligen roligt att träffa dig och de andra Dala-pojkarna, ni hade ju inte heller så dåliga grejer med er på föreningsbordet, tänker då främst på dina 1:48 F-16 maskiner verkligen härliga modeller, och sen såg du nog att jag blev mäkta imponerad av Peter Halvars pågående 1:48 AJ 37 Viggen, vilken suverän klass på de schratchade detaljarbetet, där ligger man i kölvattnet så det heter duga.
Ser fram emot att ni kommer ner till oss på ett byggmöte i Uppsala.
Tack Stefan!
Du som är Linköpingsgrabb har just nu möjlighet att se ett flygdiorama som jag har byggt, live på ett
"Museum nära dig"
Vårens specialutställning på Flygvapenmuseét "Vernisage Skala"
Dioramat föreställer ett krigsflygfält någon gång på slutet av 40-talet eller i början av 50-talet, Flygplanen som är med på dioramat är en J 21R märkt som första divisionens Röd Kalle tillhörande F7 Såtenäs, det andra flygplanet är en J 21B (lämnade aldrig ritbordet på SAAB) märkt Blå Tore tillhörande F9 Säve, med finns även 4 st. fordon, 15 st. personalfigurer samt runtomkringutrustning.
Gå in på nedanstående diektlänk så få du bakgrunden + ett par bilder till varför mitt diorama nu finns på Flygvapenmuseét
Direktlänk till tråden http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-about145.html
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Tack Caverö!
(Vet inte ditt namn)
Fler bilder och historik om denna läckra tänkta SAAB skapelse som stannade på ritborden till förmån för
J 21R kommer på den tråd som är på "G" i Uppsala-forumet och i "Bildrutan" på detta forum.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Wings of Excellence SAAB 1937-2012
(Vet inte ditt namn)
Fler bilder och historik om denna läckra tänkta SAAB skapelse som stannade på ritborden till förmån för
J 21R kommer på den tråd som är på "G" i Uppsala-forumet och i "Bildrutan" på detta forum.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Senast ändrad av Björn Eriksson den fre mar 23 2012, 19:01, ändrad totalt 1 gång
Björn Eriksson
Björn Eriksson skrev:Tack Caverö!
(Vet inte ditt namn)
Fler bilder och historik om denna läckra tänkta SAAB skapelse som stannade på ritborden till förmån för J 21R kommer på den tråd som är på "G" i Uppsala-forumet och i "Bildrutan" på detta forum.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Jodå han heter faktiskt Caverö Han hade en gång ett förnamn men ingen iddes använda det
Janne.S- Moderator
Tack Janne! för upplysande info. Bra att veta
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Det är ett skimrande och magiskt namn som man inte ska slita på i onödan, menar du väl?Janne.S skrev:Jodå han heter faktiskt Caverö Han hade en gång ett förnamn, men ingen iddes använda det.
Matt_Public- Master of DNF
Efter två veckors intensivbygge innan 08 Open så gick liksom luften ur, veckan som gick var bara ett stort vacum på byggfronten men nu är vi gång igen.
På "G" är spackling av (runt) luftintagen och ett par småjobb på carnardvingen (scratch)
Bilder på detta kommer senare ikväll.
Väntar också på en leverans från Max av Maestros "RAT"
men innan den kommer så finns det annat att pyssla med t.ex. reveseringsdelen, fick en hel del uppslag på scratchlösningar när jag tittade på Peter Halvars (IPMS Dalarna) AJ 37:a på 08 Open med metallinklädnad och scratchad överdel under bakre delen av ryggåsen, kommer nog inte nå fram till Peters suveräna resultat, men jag skall i allafall göra ett försök.
Janne!
Roligt att du har kommit igång med ditt Viggen bygge igen, det inspirerar skall du veta.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
På "G" är spackling av (runt) luftintagen och ett par småjobb på carnardvingen (scratch)
Bilder på detta kommer senare ikväll.
Väntar också på en leverans från Max av Maestros "RAT"
men innan den kommer så finns det annat att pyssla med t.ex. reveseringsdelen, fick en hel del uppslag på scratchlösningar när jag tittade på Peter Halvars (IPMS Dalarna) AJ 37:a på 08 Open med metallinklädnad och scratchad överdel under bakre delen av ryggåsen, kommer nog inte nå fram till Peters suveräna resultat, men jag skall i allafall göra ett försök.
Janne!
Roligt att du har kommit igång med ditt Viggen bygge igen, det inspirerar skall du veta.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Senast ändrad av Björn Eriksson den mån mar 26 2012, 02:03, ändrad totalt 1 gång
Björn Eriksson
Tack Janne!
Blev inte så mycke modellande som jag hade tänkt mej denna eftermiddag/kväll, barnen med respektive kom hem och skulle ha grillkväll.
Hann i alla fall att göra operation "minimering av hängbuk" med det grova sandpappret, blev inte helt OK men betydligt bättre.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Blev inte så mycke modellande som jag hade tänkt mej denna eftermiddag/kväll, barnen med respektive kom hem och skulle ha grillkväll.
Hann i alla fall att göra operation "minimering av hängbuk" med det grova sandpappret, blev inte helt OK men betydligt bättre.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Istället för att köpa Two Mikes resinbuk, har jag kört "snål-varianten"
för att lösa problemet med hängmagen, med PC och grövsta sandpappret.
Resultatet är inte helt perfekt men ganska hyfsat.
Direktlänk till tråden http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-post-1167.html#1167
PC remsa som förstärkning och limyta.
Högra halvan slipad, vänstra oslipad
Vänstra halvan slipad, högra oslipad
Nivåskillnad
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
för att lösa problemet med hängmagen, med PC och grövsta sandpappret.
Resultatet är inte helt perfekt men ganska hyfsat.
Direktlänk till tråden http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-post-1167.html#1167
PC remsa som förstärkning och limyta.
Högra halvan slipad, vänstra oslipad
Vänstra halvan slipad, högra oslipad
Nivåskillnad
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Ser ut att bli snyggt Björn!
Håkan
Håkan
Tack Håkan!
Hoppas verkligen på det.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Hoppas verkligen på det.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Här är egentillverkade delar till en egen liten EBK byggsats.
Direktlänk till tråden http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-post-1183.html#1183
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Direktlänk till tråden http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-post-1183.html#1183
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Snyggt! Där har du allt pulat en del! Ska bli kul att se det ihopsatt!
Håkan
Håkan
Tack Håkan!
Håller på med monteringen nu, och så blir lite alcladande och mera monterande och alcladande o.s.v.
Hoppas att ha kommit så pass långt imorgonkväll att jag kan lägga ut lite fler bilder på resultatet.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Håller på med monteringen nu, och så blir lite alcladande och mera monterande och alcladande o.s.v.
Hoppas att ha kommit så pass långt imorgonkväll att jag kan lägga ut lite fler bilder på resultatet.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Björn Eriksson
Sida 3 av 13 • 1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13
Liknande ämnen
» Arfix 1:48 scale, Sk 37E Störviggen
» AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci)
» Pbv 401 (MT-LB) Skif 1:35 Scale
» Smer 1:48 scale, Fiat G.55 Centario
» BAe Harrier Gr.3 Airfix 1:48 scale