Grumman F4F-4 Joe Foss no 50, guadalcanal
+5
Caverö
cas
Janne.S
Matt_Public
Mal
9 posters
Sida 4 av 5
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Grumman F4F-4 Joe Foss no 50, guadalcanal
MEN SÅÅÅÅ SNYGGT!!!
Synd att man måste till jobbet, hade hellre suttit och byggt hela dan! attans nedrans!
Synd att man måste till jobbet, hade hellre suttit och byggt hela dan! attans nedrans!
ernie87
Hoppla!
Blir ju fantastiskt vackert detta!
Blir ju fantastiskt vackert detta!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack alla det värmer.
Skönt o vara ledig , suttit uppe hela natten m katten simon som förövrigt får gå ute numer, har en fin ramp, slutade m att en annan katt var innte hos oss o glufsa i sig Simons käk bakom ryggen på mig , hann inte ta nån bild, sen nån timme senare var han i slagsmål LOL..m den som vart innte hos oss....
Katter altså....
Lovade er att det skulle målas insignia, inga dekaler här inte, jo iof de små , och sifrorna 50 ,
De har redan en förpatina, solblekts känslan
bilderna säger allt.
Skönt o vara ledig , suttit uppe hela natten m katten simon som förövrigt får gå ute numer, har en fin ramp, slutade m att en annan katt var innte hos oss o glufsa i sig Simons käk bakom ryggen på mig , hann inte ta nån bild, sen nån timme senare var han i slagsmål LOL..m den som vart innte hos oss....
Katter altså....
Lovade er att det skulle målas insignia, inga dekaler här inte, jo iof de små , och sifrorna 50 ,
De har redan en förpatina, solblekts känslan
bilderna säger allt.
Mal
Matt_Public skrev:Jamen sådär, ja! Snyggt bartender-jobb!
Mix-master Mal, liksom...
Har ca 30 Tal Tamiyafärger, orkade inte köpa en färg till, samt tog tillfället i akt o tänkte, damn det ska gå blanda ihop nåt vettigt o lära sig nåt på vägen, det är väl det det handlar om, konstnärlig frihet
Du skulle sett den första cocktailen fufan vad blå den vart iom X-4, men såg att färgtonen lixom vart rätt.
Mal
L'Haute cuisine Américain!
Hemlagat och allt.
Hemlagat och allt.
Matt_Public- Master of DNF
Urtjusigt!
Hur skär du ut det så runt?
Hur skär du ut det så runt?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Med en sån här
Kan tillägas, att sido insignias på Wildkatten var ett jäkla bös att få rätt, vart tvungen markera kryss i runda masken, iom den blev annars Eggig iom kroppens profil
Den kommer användas friskt på min Zero A6M5 som väntar på mig, den ska ju målas insignias med, den blir en utmaning eller
Kan tillägas, att sido insignias på Wildkatten var ett jäkla bös att få rätt, vart tvungen markera kryss i runda masken, iom den blev annars Eggig iom kroppens profil
Den kommer användas friskt på min Zero A6M5 som väntar på mig, den ska ju målas insignias med, den blir en utmaning eller
Mal
ok, den där ser ju helt livsnödvändig ut!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
En sådan har jag med. Topp-produkt.cas skrev:OK, den där ser ju helt livsnödvändig ut!
Så, nu har vo bra dagsljus .
Delalerna på plats, de få som behövdes lol.
Tog en bild på insignias dekalen med, so mina vart klart mycket bättre, solblekta o klara, nu synns min blågrå fårg, tycker tamigfan den blev spot om rätt.....
Ska bara förssegla dekalerna, sen vädring, kommer köra en wash endast på rå umbra, då kärran e ljus nog, samt får den rätya looken, yes sen såklart en postshade
Delalerna på plats, de få som behövdes lol.
Tog en bild på insignias dekalen med, so mina vart klart mycket bättre, solblekta o klara, nu synns min blågrå fårg, tycker tamigfan den blev spot om rätt.....
Ska bara förssegla dekalerna, sen vädring, kommer köra en wash endast på rå umbra, då kärran e ljus nog, samt får den rätya looken, yes sen såklart en postshade
Mal
Men dra nu åt Säffle!
Blev ju iskallt asbra. Dagsljus är klart underskattat.
Ställer mig emellertid tvekande till en ren rå umbra-wash.
En mix på bränd Terra di Sienna och en gnutta svart skulle jag ha kört på till den färgtonen. Men jag är ju ingen blaskolog precis...
Blev ju iskallt asbra. Dagsljus är klart underskattat.
Ställer mig emellertid tvekande till en ren rå umbra-wash.
En mix på bränd Terra di Sienna och en gnutta svart skulle jag ha kört på till den färgtonen. Men jag är ju ingen blaskolog precis...
Vänta o se matt , tro det blir grymme bra, ja skippa svart helt .....
Kan alltid köra en omgång till ifall......
, trust me on this one Master (vader röst)
Kan alltid köra en omgång till ifall......
, trust me on this one Master (vader röst)
Mal
Tog en bild på sidan,
Så ni ser undersidan mötet ovansidan i camot, frihand ab såklart då gillar den diffusa övergången....
Så ni ser undersidan mötet ovansidan i camot, frihand ab såklart då gillar den diffusa övergången....
Mal
So be it!Mal skrev:Trust me on this one, Master. (Vader-röst)
Kalasbra!
Du har skön känsla för förgblandning, helt klart!
Stefan
Du har skön känsla för förgblandning, helt klart!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Detta ser ju alla tiders ut, den på kroppen är en luring med böjda linjer åt flera håll
Vart hittar man en sådan klurig hålskärare?
Caverö
Nuu serru..
Färdigvädrad, nu ere tråkiga hjul, osv, patchjobb, kvar, råkade bryta av antennen, men easy peasy...samt slutjobb, propeller ska målas, fälltankar, hjul , sen sista dammlagret av Sand yellow+redbroms, AB en bit ifrån
Men nu ser ni min artistiska frihet tolka Joe Foss Kärra vid Guadalcanal Oktober 42.... Hoppas ni gillar det.
Solblekt, kört nonstopp, fortfarande relativt ny kärra, men hunnit få lite dings....
Fortfarande minimalistiskt m chippningen, rätta ställen som vid facken för maskingevären, mkt avgaser då de inte stod stilla, lite läckta avgaser runt motorhuven vid spjällen/flänsar....
Sjävlklart en Postshade, jag kan ju inte låta bli, så satans kul o vädra , german grey+desert yellow, utspädd utav fan
Färdigvädrad, nu ere tråkiga hjul, osv, patchjobb, kvar, råkade bryta av antennen, men easy peasy...samt slutjobb, propeller ska målas, fälltankar, hjul , sen sista dammlagret av Sand yellow+redbroms, AB en bit ifrån
Men nu ser ni min artistiska frihet tolka Joe Foss Kärra vid Guadalcanal Oktober 42.... Hoppas ni gillar det.
Solblekt, kört nonstopp, fortfarande relativt ny kärra, men hunnit få lite dings....
Fortfarande minimalistiskt m chippningen, rätta ställen som vid facken för maskingevären, mkt avgaser då de inte stod stilla, lite läckta avgaser runt motorhuven vid spjällen/flänsar....
Sjävlklart en Postshade, jag kan ju inte låta bli, så satans kul o vädra , german grey+desert yellow, utspädd utav fan
Mal
Caverö skrev:Detta ser ju alla tiders ut, den på kroppen är en luring med böjda linjer åt flera håll
De flesta hobby butiker har den , kolla ministuff, helt bombis på att han har såna..
Mal
Så brukar det se ut utom när det vädras
Jeeez... när man e i sitt fulla konstnärliga esse LOL, Fyfan vad det ser ut när man e klar när man är uppe i det LOL , så sere ut i vädrings stadiet, man e fokuserad o inspirerad , skiter i allt runtomkring hahahaha.
Skönt o städa, så brukar det se ut inder bygget.
En sista bild, ,
imorgon propeller,Däck, fälltankar, hjulhusluckor ;)mm, samt patchjobb m
antennen, hate them, ömtåliga de är, pitot tuber, vissa antenner gör
jag av gitarrsträng tåligare, samt antenvajern blir fibrer från nylonstrumpa, de flexar fint o kommer klä denna Rosie riktigt riktigt raffigt XXX
Jeeez... när man e i sitt fulla konstnärliga esse LOL, Fyfan vad det ser ut när man e klar när man är uppe i det LOL , så sere ut i vädrings stadiet, man e fokuserad o inspirerad , skiter i allt runtomkring hahahaha.
Skönt o städa, så brukar det se ut inder bygget.
En sista bild, ,
imorgon propeller,Däck, fälltankar, hjulhusluckor ;)mm, samt patchjobb m
antennen, hate them, ömtåliga de är, pitot tuber, vissa antenner gör
jag av gitarrsträng tåligare, samt antenvajern blir fibrer från nylonstrumpa, de flexar fint o kommer klä denna Rosie riktigt riktigt raffigt XXX
Mal
Ännu ett järn från Grumman Iron Works!
Jättesnyggt Jobbbat!
Stefan
Jättesnyggt Jobbbat!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Grumman F3F-3, Monogram 1/32
» Grumman A6-A Intruder, Hobbyboss 1/48