Buffalo Brewster, En hatkärlek.......
+10
Marlin
flarpen
nikoliner
Jörgen.E
Gigabyte
Stefan E
denstore
cas
Matt_Public
Mal
14 posters
Sida 5 av 9
Sida 5 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: Buffalo Brewster, En hatkärlek.......
Tackar grabbar
Jodå, Tobias
Vart såpass klar för färg, tog en rejäl funderare, iom ska ju chippa denna,
färgsläppet ska ju sitta en del längs med nitraderna mm, så varför inte, tagit mig hit, så bara o fortsätta o börja med dra nitrader för nitrader....
modellen hitills har varit mycket lärorik, samt krävande, dålig passform, olika stora dela, exemplet ena bakre stabilisator vinge med höjdroder, den var tom 2 mm för kort, symmetriska fel mm, stärten på tok för liten, mm,
MEN den är fantastigt kul att bygga, utmaningen att få den att bli riktigt intressant, osv....
Får se hur detta slutar, är en hel del kvar som sagt
Jodå, Tobias
Vart såpass klar för färg, tog en rejäl funderare, iom ska ju chippa denna,
färgsläppet ska ju sitta en del längs med nitraderna mm, så varför inte, tagit mig hit, så bara o fortsätta o börja med dra nitrader för nitrader....
modellen hitills har varit mycket lärorik, samt krävande, dålig passform, olika stora dela, exemplet ena bakre stabilisator vinge med höjdroder, den var tom 2 mm för kort, symmetriska fel mm, stärten på tok för liten, mm,
MEN den är fantastigt kul att bygga, utmaningen att få den att bli riktigt intressant, osv....
Får se hur detta slutar, är en hel del kvar som sagt
Mal
Sådärja....
Galenskaperna är till slut över , samtidigt som jag e liiite piggare
Undersidan är klar....
Hela kärran, torrpassar, allt e perfekt rakt, fasiken vad fina linjer :Dvarit en rejäl resa hit ....
En bild framifrån, mätt upp den på vinspetsarna ner till marken, diff 1mm, anser jag vara fullt acceptabelt iom hur modellen har varit , haha har självklart inte mätt då den står på skummgummit
hoppas jag inte varit för tjatig, men hoppas iaf at ni haft kul hittills
Ska imorgon, tvätta hela modellen m yesdiskmedel, torka av med T-Röd, sen det roliga ....
Galenskaperna är till slut över , samtidigt som jag e liiite piggare
Undersidan är klar....
Hela kärran, torrpassar, allt e perfekt rakt, fasiken vad fina linjer :Dvarit en rejäl resa hit ....
En bild framifrån, mätt upp den på vinspetsarna ner till marken, diff 1mm, anser jag vara fullt acceptabelt iom hur modellen har varit , haha har självklart inte mätt då den står på skummgummit
hoppas jag inte varit för tjatig, men hoppas iaf at ni haft kul hittills
Ska imorgon, tvätta hela modellen m yesdiskmedel, torka av med T-Röd, sen det roliga ....
Mal
Helskotta, vad fint det blir!
Spänd förväntan inför färgen.
Också: bra att du tog bort svamptrycket.
Matt_Public- Master of DNF
Tackar,Matt_Public skrev:Helskotta, vad fint det blir!
LOL.
Få se hur långt jag orkar idag,
Funderar riktigt tunnt lager m lacksvart, sen alclad
Sen två färger grönt o brunt, sja kolla vilka det ska vara på dutch,
buken/undersidan är bara alu .
Alla lager mkt tunna iom vill ha kvar nitarna , ingen primer med andra ord...
rätt trött, influensan tar skiten ur mig, hostat så mkt så har riktig överjvl träningsvärk i mage och revben, hotningstna är en pina nu, det gör fasiken riktigt riktigt ont, ska till docktorn idag, måste få hostedicin, hehe den starkare sorten som man sover gott på.
Mal
Så lite piggare, samt varit rejält rastlös så pysslat m detta i mitt tillstånd.
Såter bilderna tala lite grand
Landningslampor (eller vad de är, lampor är de iaf, imitationen var gjuten detalj, de åkte bums bort, borrade grunt hål, svart lack, high polish alu,
lampan gjordes av varmdragen klar inlopps tapp, kapa, värmde ena änden m tändare så den "kula" ihop sig ;)så det är en fin "klotig" lampa,
Vädrat m lite smuts o rost (från skruvarna, som sen sammlats längs kanten.
skyddsglasen på plats, synns inte så mkt men de är där , dessa kommer maskas med maskerings vätska
Tog en bild till, reflektionerna i glasen
Såter bilderna tala lite grand
Landningslampor (eller vad de är, lampor är de iaf, imitationen var gjuten detalj, de åkte bums bort, borrade grunt hål, svart lack, high polish alu,
lampan gjordes av varmdragen klar inlopps tapp, kapa, värmde ena änden m tändare så den "kula" ihop sig ;)så det är en fin "klotig" lampa,
Vädrat m lite smuts o rost (från skruvarna, som sen sammlats längs kanten.
skyddsglasen på plats, synns inte så mkt men de är där , dessa kommer maskas med maskerings vätska
Tog en bild till, reflektionerna i glasen
Mal
Snygg maskering av rutorna, tror jag vågar mig på att testa det med - ser så enkelt ut..
Bra jobbat, ännu ett mästerverk!
Tobias
Tackar TobiasTobiasB skrev:Snygg maskering av rutorna, tror jag vågar mig på att testa det med - ser så enkelt ut..
En bra bit kvar, imorgon tvätta, maskande from hell :face:då ska det på Tamiya blank svart, (ingen primer alls), sen alclad dural alu ,), sen salt chipping
Det är skitenkelt.
Jag fick faktiskt tipset av en på just detta fantastiska forum, kan bara inte komma ihåg från vem
Tandpetaren trycker man ner kanterna så dyker "relieffen upp, sen nytt skarpt knivblad, behöver inte trycka så hårt, bara tillräckligt så det går igenom tejpen, samt bladet följer kanterna smidigt.
Mal
Fasen vad skumt det kändes med en massa bilder på rad utan några svordomar emellan.
Blir ju bara grymmare dag för dag.
Blir ju bara grymmare dag för dag.
Ja, det var nästan lite tyst utan
Den där landningslampan blev ju helt makalös!
Den där landningslampan blev ju helt makalös!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Lol
Hade tom två lampor
Kommer köra detta på alla lampor på kärran, sen borra i dem o dippa färg i borrhålen, kommer bli toppen
Jodå svordomarna kom som fasiken på finska när jag fick backjobb på frontrutan, kapulärkraften e snabb, bildserie , men behövdes inte skriva ni hörde dem iaf LOL
Hade tom två lampor
Kommer köra detta på alla lampor på kärran, sen borra i dem o dippa färg i borrhålen, kommer bli toppen
Jodå svordomarna kom som fasiken på finska när jag fick backjobb på frontrutan, kapulärkraften e snabb, bildserie , men behövdes inte skriva ni hörde dem iaf LOL
Mal
Fuskis! T.o.m. stumfilm har ju stämningsmusik för att liva upp.Mal skrev: [...] men behövdes inte skriva, ni hörde dem iaf. LOL!
Ifall du gör sådär fler gånger så tänker jag minsann köra den här i bakgrunden:
LOL.
Ok ska bättra mig för o slippa se den, jag lovar det lät förjävligt haha,
videon, det var som körde låtsas låter finska ordliknande ljud, ett par ord var finska haha
Ok ska bättra mig för o slippa se den, jag lovar det lät förjävligt haha,
videon, det var som körde låtsas låter finska ordliknande ljud, ett par ord var finska haha
Mal
Mal skrev:OK, ska bättra mig för att slippa se den. Jag lovar!
My work here is done!
Lite Feedback och ideer uppskattas.
Nitarna är på plats, men har funderingar angående dessa, vill att de ska poppa ut o har experimenterat litegrand på spillbit.
Testat m mörk wash o iom cammot kommer ju vara rätt mörkt i sig, så körde light wash Flory o detta blev så här, vad tycker ni?
färglagren..
Grundfärg vallejo neutral grå, sen lacksvart, sen alclad dural alu, sen preshade m lacksvart, sen brun färg, sen klarlack, sen flory wash....
Alternativet är att köra camot några steg ljusare (solblekt) o köra med mörk wash...
Nitarna är på plats, men har funderingar angående dessa, vill att de ska poppa ut o har experimenterat litegrand på spillbit.
Testat m mörk wash o iom cammot kommer ju vara rätt mörkt i sig, så körde light wash Flory o detta blev så här, vad tycker ni?
färglagren..
Grundfärg vallejo neutral grå, sen lacksvart, sen alclad dural alu, sen preshade m lacksvart, sen brun färg, sen klarlack, sen flory wash....
Alternativet är att köra camot några steg ljusare (solblekt) o köra med mörk wash...
Mal
Vilket sjukt bra jobb du gör med den här. Blir nästan sugen på att ta tag i min som ligger och jäser i stashen...
linusorn
Tackar Linusornlinusorn skrev:Vilket sjukt bra jobb du gör med den här. Blir nästan sugen på att ta tag i min som ligger och jäser i stashen...
Klart du ska, denna är beroende framkallande ett underbart självplågeri
Sitter o grubblar färger med hmmm
Ska bli solblekt så färgerna ska ljusas upp, ska experimentera mer.....kör jag rätt kulörer, blir den sketmörk som utedass på vintern :face:m ett stearinljus i hörnet o dagsnyheter från sommarn
nepp Mals egna häxbrygder blir det , här ska blandas färg
Mal
Härligt att höra!
Alltid kan det blandas, åtminstone kan det alltid blandas i lite XF-57 Buff för skalaeffekt.
Alltid kan det blandas, åtminstone kan det alltid blandas i lite XF-57 Buff för skalaeffekt.
Caverö
Sådärja.....
Nu ska det målas, First things first,
Huven måste prepareras, annars ser den splitternytt fint alu ramar innanför, lite väl skarp kontrast, ser mer svart/redbrown än vad det är, bilderna ljuger litegrand
Så nu ska man altså göra omvänd ordning för att lagrena ska bli rätt
Skiten först....
Alclad....
SCHWARTZ
Japp, e nöjd lets goooo
Beslutade faktisk köra primer.... så på med den bums
Svart som synden
Sen alclad dural alu
Yessssss Nitarna e kvar, phu
Funderade lite vilken ordning, vanligtvis insigna sist, men för slippa onödiga färglager så beslutade jag att måla dem innan camo, kommer maskas av innan igen
Fasiken, Fick till den spot on rätt
Nu ska det målas, First things first,
Huven måste prepareras, annars ser den splitternytt fint alu ramar innanför, lite väl skarp kontrast, ser mer svart/redbrown än vad det är, bilderna ljuger litegrand
Så nu ska man altså göra omvänd ordning för att lagrena ska bli rätt
Skiten först....
Alclad....
SCHWARTZ
Japp, e nöjd lets goooo
Beslutade faktisk köra primer.... så på med den bums
Svart som synden
Sen alclad dural alu
Yessssss Nitarna e kvar, phu
Funderade lite vilken ordning, vanligtvis insigna sist, men för slippa onödiga färglager så beslutade jag att måla dem innan camo, kommer maskas av innan igen
Fasiken, Fick till den spot on rätt
Mal
Jämmer och död! Vilket artisteri.
Tokbra tänkt vid ramarbetet också.
Tokbra tänkt vid ramarbetet också.
Tackar grabbar.....
Kan behövas nu grrrrrrr....
Fasiken är svårt m random...., SKITHUSET oxå färgsläpp, kärran e tvättad m Yes och ISOprop, OBS jag e nogrann.... fan altså....
Har mina misstankar Tamiya spackelfanskap......, det är där den har släppt...., precis där jag patchat en feldragning av nitar, en ny erfarenhet.., dragit tesa tejp över vingarna, testat på sidorna, nepp det sitter so m berget o det efter ca 5min efter målande.... yep, ni läste rätt, 5 min max....inge släpp från TESA TEJP., men där tamiya spacklet ligger, japp en rip,
Jovisst färgen e ömtålig mkt känslig för repor (ex naglar), men den släpper inbte av tesa tejp då jag kört sen tidigare, hmmm, ska slipa upp spackel områdena med 2000 grit papper så det fäster ordentligt ....
jaja nu fick jag ut mig det med
Jaja easy Peasy...bara o fixxa då...
Har logg hela vägen men vart ja vad säga före min tid :, jag lovar, ska posta dem hela vägen tom nu, men tar en appertizer ;)på vad som väntar mig, jaja bar o kavla upp armarna ännu mer, nu är de vid armhhålorna snart efter alla uppkavlingar på denna model
PERKELE SATANA, VIXXX (finska svordommar. skön o avreagera sig phu) Här e jucklot som ska fixxas , håller mit löfte Matt , vill inte höra den värdelösa låtsas finska svordommar youtube videon
Patchande runt insignias är easy peasy ....
Kan behövas nu grrrrrrr....
Fasiken är svårt m random...., SKITHUSET oxå färgsläpp, kärran e tvättad m Yes och ISOprop, OBS jag e nogrann.... fan altså....
Har mina misstankar Tamiya spackelfanskap......, det är där den har släppt...., precis där jag patchat en feldragning av nitar, en ny erfarenhet.., dragit tesa tejp över vingarna, testat på sidorna, nepp det sitter so m berget o det efter ca 5min efter målande.... yep, ni läste rätt, 5 min max....inge släpp från TESA TEJP., men där tamiya spacklet ligger, japp en rip,
Jovisst färgen e ömtålig mkt känslig för repor (ex naglar), men den släpper inbte av tesa tejp då jag kört sen tidigare, hmmm, ska slipa upp spackel områdena med 2000 grit papper så det fäster ordentligt ....
jaja nu fick jag ut mig det med
Jaja easy Peasy...bara o fixxa då...
Har logg hela vägen men vart ja vad säga före min tid :, jag lovar, ska posta dem hela vägen tom nu, men tar en appertizer ;)på vad som väntar mig, jaja bar o kavla upp armarna ännu mer, nu är de vid armhhålorna snart efter alla uppkavlingar på denna model
PERKELE SATANA, VIXXX (finska svordommar. skön o avreagera sig phu) Här e jucklot som ska fixxas , håller mit löfte Matt , vill inte höra den värdelösa låtsas finska svordommar youtube videon
Patchande runt insignias är easy peasy ....
Mal
Jag märker det.Mal skrev: […] håller mit löfte, Matt. Vill inte höra den värdelösa låtsasfinska svordommar youtube-videon.
Vilket, ärligt talat, känns otroligt skönt. Kommentarer skänker en allmän-mänsklig dimension åt inläggen.
Utöver det: surt som Tudor med färgsläpp, men de förskonade ytorna ser då alldeles förträffliga ut!
Tackar Matt
Vilken morgon människa
Jag e nocturnal i min skalmanklocka e kväll/natt piggast
Japp, kommer göra så här.
Maskar av en hel sektion (en plåt m nitar runt) så mkt som skadan omfattar, slipa rent, have to be done, annars får man ful kant under färgen, sen svart, sen alu, sen salt, sen på m så mkt lager som behövs så att det blir fullständigt osynligt , (förhoppninhsvis) samt vädringen kommer dölja det rätt bra tror jag.
Först finskt djävulskaffe dvs STARK sen des igång, bilder kommer under dagen.
siktar på bli klar inatt så kan städa undan
Vilken morgon människa
Jag e nocturnal i min skalmanklocka e kväll/natt piggast
Japp, kommer göra så här.
Maskar av en hel sektion (en plåt m nitar runt) så mkt som skadan omfattar, slipa rent, have to be done, annars får man ful kant under färgen, sen svart, sen alu, sen salt, sen på m så mkt lager som behövs så att det blir fullständigt osynligt , (förhoppninhsvis) samt vädringen kommer dölja det rätt bra tror jag.
Först finskt djävulskaffe dvs STARK sen des igång, bilder kommer under dagen.
siktar på bli klar inatt så kan städa undan
Mal
Sida 5 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» Brewster Buffalo
» Sidoprojekt X. Brewster Buffalo
» Buffalo Brewster "Dutch" Hate/Love Relationship,No:11, Final bilder på sidan 3.
» LVT-4 Water Buffalo - Italeri 1/35
» Brewster Buccaneer Special hobby 1:72
» Sidoprojekt X. Brewster Buffalo
» Buffalo Brewster "Dutch" Hate/Love Relationship,No:11, Final bilder på sidan 3.
» LVT-4 Water Buffalo - Italeri 1/35
» Brewster Buccaneer Special hobby 1:72
Sida 5 av 9
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet