Buffalo Brewster, En hatkärlek.......
+10
Marlin
flarpen
nikoliner
Jörgen.E
Gigabyte
Stefan E
denstore
cas
Matt_Public
Mal
14 posters
Sida 2 av 9
Sida 2 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: Buffalo Brewster, En hatkärlek.......
Riktigt snyggt formulerat 1+ på den det är det jag menarStefan E skrev:
man vet aldrig exakt vad man kommer att möta!
Man måste tänka lite utanför ramarna och verkligen planera bygget.
Det är en helt speciell känsla när man får något att bita i, jag älskar utmaningen!
Stefan
Mal
Lite flygande knubbsäl över formerna på den
+ kalas fin start på ditt bygge Mal !!!
Gigabyte
TackarGigabyte skrev:Lite flygande knubbsäl över formerna på den
Kört sista vädringen liite över instrument panelen m damm så det tonades ner lite, gillar verkligen den effekten, smutsigt sinne har jag
Bygget har fortsrkidit denna förmiddag tom nu, kroppshalvorna ihoplimmade , pressar hårt för hand vid limningsfasen så att plasten löses upp o pressas ut o fyller ut samtidigt som den fogen blir stark , mkt mindre spackel kommer att krävas
Lite fler detaljer på plats med, oja lilla tuben målades med, japp maska o måla m ABn varför pensla när man kan maska
Mal
TackJörgen.E skrev:Snyggt byggt och målat
Jörgen
nu däremot så funderar jag hmm, det bakom sätet plattan m ställningen på, har inte limmat dit den än utan testar bara.
Skitigt är det eller en redone hmmm, testar lite, om det inte passar så gör jag bara om detta, easy peasy , rödsprit tar hand om det isåfall
Jaja ska vila ögonen på nåt annat o se efter igen om det passar mig (kräsen har man gått och blivit lol)
EDIT.
CRAP oxå, blir en redone ändå......
Vallejos Mattlack gjorde att det blev skum blekning, glömde spä ut den lite till, den e lite komsikomsa m Vallejos mattlack hmm.
Jaja ingen fara, kavla upp ärmarna o gör om o gör rätt , kommer köra m Tamiyas Mattlack istället
Mal
Mal du har då banne mig snits på hur man smutsar ner nåt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar Tackarcas skrev:Mal du har då banne mig snits på hur man smutsar ner nåt!
Gillar smutsig min flickvän sa samma sak erhm......
Mal
Den här maskinen är en underbar liten knubbis!
Blir så himla sugen att bygga min.....
Snyggt bygge hela vägen så här långt!
Stefan
Blir så himla sugen att bygga min.....
Snyggt bygge hela vägen så här långt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Satfläsk!
Du är ju rena rama Plåt-Niklas.
Du är ju rena rama Plåt-Niklas.
Matt_Public- Master of DNF
Propelleraxeln är en sorglig historia, detta duger inte åt mig, det ska vara ordentligt och lika bra göra sin egen.
Motorn hade jag preparerat tidigt skede med ett mässings lager, kapat en bit rör. axeln som senare monteras hade testats så de passar i varandra perefekt (köper rör som passar i varandra perfekt just för sådana saker)
Nu till propellern, detta hål ska pluggas igen.
en bit gjutstam passar perfekt.
mäter upp diametern på nya axeln.
markerar var borra..
nytt fint hål.
axeln på plats, propellerbladen, torrpassar för o se hur det ser ut , perfekt passform m det nya lagret o axeln ;)Mals Way
Motorn hade jag preparerat tidigt skede med ett mässings lager, kapat en bit rör. axeln som senare monteras hade testats så de passar i varandra perefekt (köper rör som passar i varandra perfekt just för sådana saker)
Nu till propellern, detta hål ska pluggas igen.
en bit gjutstam passar perfekt.
mäter upp diametern på nya axeln.
markerar var borra..
nytt fint hål.
axeln på plats, propellerbladen, torrpassar för o se hur det ser ut , perfekt passform m det nya lagret o axeln ;)Mals Way
Mal
Japp, nu motorkåpan.
Efter slipande polerande så den blir fin så försvinner som bekant en del panel linjer, samt en del blir rätt grunda.
Så dessa ska piffas till lite.
Lite dymo tejp som guide
Dessa använder jag, så jäkla bra verktyg för nya panel linjer, den snarare filar än "skrapar", som alla vet så dra panel linjer mellan två limmade delar kan vara svårt, men dessa fixxar saken kalas
Nu när man dragit nya panel linjer så blir det en liten kant runt skåran, den får man ner genom lim
Sådär, polerad och klar, perfekta linjer för washer o vädring
Efter slipande polerande så den blir fin så försvinner som bekant en del panel linjer, samt en del blir rätt grunda.
Så dessa ska piffas till lite.
Lite dymo tejp som guide
Dessa använder jag, så jäkla bra verktyg för nya panel linjer, den snarare filar än "skrapar", som alla vet så dra panel linjer mellan två limmade delar kan vara svårt, men dessa fixxar saken kalas
Nu när man dragit nya panel linjer så blir det en liten kant runt skåran, den får man ner genom lim
Sådär, polerad och klar, perfekta linjer för washer o vädring
Mal
Urtjusigt Mal!
En liten teknisk fråga: Vad menar du med att få ned linjerna i skåran med hjälp av lim?
(Samt hur polerar du?)
//Niclas
En liten teknisk fråga: Vad menar du med att få ned linjerna i skåran med hjälp av lim?
(Samt hur polerar du?)
//Niclas
nikoliner
Snyggt jobbat med motorkåpa och propelleraxel!
Var hittade du den där panellinje-filen?
Den verkar nästan omistlig
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar.nikoliner skrev:Urtjusigt Mal!
(Samt hur polerar du?)
//Niclas
Det är att få bort den "skarpa kanten" som rits/skrap verktyget åstakommer , flytande limmet "rundar" av kanten perfekt, visar mina skills i paint
Använder H&M polernagelfilar, funkar perfekt för mig;).
Senast ändrad av Mal den tis sep 24 2013, 11:36, ändrad totalt 1 gång
Mal
Den ramlade jag på av ändlöst googlande efter ett komplement till mitt panellinje verktyg.cas skrev:Snyggt jobbat med motorkåpa och propelleraxel!
Scribe R File
http://www.radubstore.com/index.php?main_page=product_info&products_id=417
Sjukt bra produkt, en av favoriterna när jag drar längsgående panel linjer ex BF109ans rygg där kropps halvorna möts, samt sjukt lätt runt rundade hörn.
Mal
Kan inte annat än att rekomendera dessa ristare, funkar klockrent.
Plus att det finns ett antal olika utföranden, bl.a. om man har paralella linjer så finns det en med dubbla ristare så att man kan dra bägge linjerna på en gång.
Bra tips med limmet, det ska provas nästa gång.
Plus att det finns ett antal olika utföranden, bl.a. om man har paralella linjer så finns det en med dubbla ristare så att man kan dra bägge linjerna på en gång.
Bra tips med limmet, det ska provas nästa gång.
flarpen- AMS patient zero
Japp....
bygget rullar på.
Hållt på med vingarna idag.
Kulsprutan vill jag ska sitta i mitten ;)inte stöta emot framkanten på vingen så gjorde en egen lösning, mässings rör, plastic card som centrerar röret, hoppas den sitter som den ska när det ska limmas vingar,
Vingarna fick jag tunna ut rejält på vingspetsarna för att de ska bli tight fit, annars risk för enorma glipor, easy peasy.
Nu till det värsta, SATANA EI HELVETTI altså här åker fram plastic card i massor , stjärten var lite för liten (som den hade krympt) , den var sne/skev med, samt så är kärran något bredare, några mm diff så det var ett helsikes slipande m nagel fil, nål fil, samt stål skalan för o se att inte blir en "bulle" nånstans. Nu är formen rätt på baken, men tog sin tid
varenda panel linje försvann på stjärt delen :face:nu ser formen rätt ut iaf, nu ska den få vila o jag med för den delen, ska putsas upp, spacklas, slipas m finare papper, till slut polernagelfil, sen nya panel linjer, o plattor o förstärknings beslag (de försvan när jag slipa haha )
fortsättning imorgon kväll på denna kärlek....
bygget rullar på.
Hållt på med vingarna idag.
Kulsprutan vill jag ska sitta i mitten ;)inte stöta emot framkanten på vingen så gjorde en egen lösning, mässings rör, plastic card som centrerar röret, hoppas den sitter som den ska när det ska limmas vingar,
Vingarna fick jag tunna ut rejält på vingspetsarna för att de ska bli tight fit, annars risk för enorma glipor, easy peasy.
Nu till det värsta, SATANA EI HELVETTI altså här åker fram plastic card i massor , stjärten var lite för liten (som den hade krympt) , den var sne/skev med, samt så är kärran något bredare, några mm diff så det var ett helsikes slipande m nagel fil, nål fil, samt stål skalan för o se att inte blir en "bulle" nånstans. Nu är formen rätt på baken, men tog sin tid
varenda panel linje försvann på stjärt delen :face:nu ser formen rätt ut iaf, nu ska den få vila o jag med för den delen, ska putsas upp, spacklas, slipas m finare papper, till slut polernagelfil, sen nya panel linjer, o plattor o förstärknings beslag (de försvan när jag slipa haha )
fortsättning imorgon kväll på denna kärlek....
Mal
Ännu en tapper själ förlorad i kortserie-träsket!
Men du reder det som en hel karl, vilket är vackert så.
Men du reder det som en hel karl, vilket är vackert så.
Snyggt och starkt kämpat
Jag gillar lösningen med ksp:n
/Bosse
Jag gillar lösningen med ksp:n
/Bosse
Marlin
LoL
Du behöver inte vara orolig, kommer nog ta ett bra tag innan jag ger mig på detta igen efter jag fått denna klar
Det ät onekligen något över short run serier
Det här bygget hitills har jag fått använda mig mkt av det jag lärt mig hittils.
i Problemen ser jag möjligheten .
Nu måste jag leta upp en bra bak bild
Positions lampan satt inte ens fast på gjutstammen, oöppnad påse,
så nu måste jag kolla en sådan liten rackare ser ut på bild så ska jag göra min egen av en bit klar gjutstam.
Kollade på baken idag, den är helt okej samt kollade rakheten, den är rak till 99,9 % samt en liiiiten innåt "buckla" på ca 0.1-0,2mm synns knappt, en modell defekt, kollade m stålskalan samt kika efter skugga, jag kan leva med det
Du behöver inte vara orolig, kommer nog ta ett bra tag innan jag ger mig på detta igen efter jag fått denna klar
Det ät onekligen något över short run serier
Det här bygget hitills har jag fått använda mig mkt av det jag lärt mig hittils.
i Problemen ser jag möjligheten .
Nu måste jag leta upp en bra bak bild
Positions lampan satt inte ens fast på gjutstammen, oöppnad påse,
så nu måste jag kolla en sådan liten rackare ser ut på bild så ska jag göra min egen av en bit klar gjutstam.
Kollade på baken idag, den är helt okej samt kollade rakheten, den är rak till 99,9 % samt en liiiiten innåt "buckla" på ca 0.1-0,2mm synns knappt, en modell defekt, kollade m stålskalan samt kika efter skugga, jag kan leva med det
Mal
Mal skrev:
"Du behöver inte vara orolig, kommer nog ta ett bra tag innan jag ger mig på detta igen efter jag fått denna klar "
Det är bara som du tror!
Så har jag sagt efter varenda short-runmodell jag byggt, och jag är väl uppe i ett 20-tal nu....
Det blir som ett gift... , mycket beroendeframkallande!
Så snart denna är klar, kommer du att se dig om efter nästa "omöjliga" modell, jag lovar...!
Snyggt arbete med stjärten!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tyst min mun, så får du osannolika kvantiteter socker.Stefan E skrev:Snyggt arbete med stjärten!
Hmm, förstärknings beslagen saknas.
Hitta dock en bra bild på baken.
Mal
Snyggt räddat och extra pulade med mässings rör gav fin utdelning
( vågad ej skriva något om akterkastellet Ty Matt drar så skumma slutsatser )
( vågad ej skriva något om akterkastellet Ty Matt drar så skumma slutsatser )
Gigabyte
Sida 2 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» Brewster Buffalo
» Sidoprojekt X. Brewster Buffalo
» Buffalo Brewster "Dutch" Hate/Love Relationship,No:11, Final bilder på sidan 3.
» LVT-4 Water Buffalo - Italeri 1/35
» Brewster Buccaneer Special hobby 1:72
» Sidoprojekt X. Brewster Buffalo
» Buffalo Brewster "Dutch" Hate/Love Relationship,No:11, Final bilder på sidan 3.
» LVT-4 Water Buffalo - Italeri 1/35
» Brewster Buccaneer Special hobby 1:72
Sida 2 av 9
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet