Buffalo Brewster, En hatkärlek.......
+10
Marlin
flarpen
nikoliner
Jörgen.E
Gigabyte
Stefan E
denstore
cas
Matt_Public
Mal
14 posters
Sida 4 av 9
Sida 4 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: Buffalo Brewster, En hatkärlek.......
Tackar.
Japp, bakfenorna på plats, allt rakt o fint eller? kanske ingen som ser, men jag såg det direkt, har eyeball för sånt
PERKELE.......
Jodå allt rakt MEN....
Ena vingen har liite fel vinkel, hela 2-3mm framåt...
allt är rakt utom denna, mätt, linjerat o hitta felet, jaja
skönt att det bara var denna, short run , kavlar upp ärmarna ännu mer, bara o fixxa , plastic card som distanser först, så vinkeln blir rätt,
Japp, in m plastic card, kommer bli toppen det här......
Japp, bakfenorna på plats, allt rakt o fint eller? kanske ingen som ser, men jag såg det direkt, har eyeball för sånt
PERKELE.......
Jodå allt rakt MEN....
Ena vingen har liite fel vinkel, hela 2-3mm framåt...
allt är rakt utom denna, mätt, linjerat o hitta felet, jaja
skönt att det bara var denna, short run , kavlar upp ärmarna ännu mer, bara o fixxa , plastic card som distanser först, så vinkeln blir rätt,
Japp, in m plastic card, kommer bli toppen det här......
Mal
Synat fenorna o mätt, lol var skillnad på dem, 1-1,5 mm, längre, kommer o slipa den ena lite, kompromisser,
easy peasy.
Edit, oja hela kärran är övrigt slipad m 1200, sen 2000 papper, sen tr stegs polernagelfil, så den är high gloss, sen ska dra nya panel linjer, samt bättra på andra, sen imorgon fenan som var fel
easy peasy.
Edit, oja hela kärran är övrigt slipad m 1200, sen 2000 papper, sen tr stegs polernagelfil, så den är high gloss, sen ska dra nya panel linjer, samt bättra på andra, sen imorgon fenan som var fel
Mal
Fasiken altså
Jag måste kolla, hmmmm nåt är riktigt fel fel fel......
Bröt loss rodren, måste kolla fan.....
Japp, check it out, haft otur m m denna modells storlek eller?????
Jaja, detta ska fixxas med....grrrrr....
Nu sova på saken o få inspiration
Hur fasiken kan de vara olika stora
Är inte förvånad på ett sätt iom stjärten var samma sak, men båda vingarna olika storlek lol
Jag måste kolla, hmmmm nåt är riktigt fel fel fel......
Bröt loss rodren, måste kolla fan.....
Japp, check it out, haft otur m m denna modells storlek eller?????
Jaja, detta ska fixxas med....grrrrr....
Nu sova på saken o få inspiration
Hur fasiken kan de vara olika stora
Är inte förvånad på ett sätt iom stjärten var samma sak, men båda vingarna olika storlek lol
Mal
Det är inte så att de ska ha olika längd? Jag vet att någon italiensk kärra, typ 205:an eller något sånt, har en längre vinge, för att motverkar vrid, eller något sånt.
denstore
Jo tänkte så med, men granskat lite bilder så, är de symmetriskadenstore skrev:Det är inte så att de ska ha olika längd? Jag vet att någon italiensk kärra, typ 205:an eller något sånt, har en längre vinge, för att motverkar vrid, eller något sånt.
Jaja, kavlar upp ärmarna, det lite störande är att upptäcks det när man limmat all o är u fint o nästan redo för färg, ser rakt o perfekt från front perspektiv, sen se när man tittar uppifrån o ser liten skillnad som tvingar en först bryta loss ena vingen o justera detta, sen konststera att det inte fortfarande inte rätt :/......o bryta loss båda.......
Senast ändrad av Mal den mån sep 30 2013, 07:14, ändrad totalt 1 gång
Mal
Surt och tråkigt, inte minst för att det ju gått så fint hitintills. Lycka till med fortsättningen!
denstore
Allright, Nu är det hard as a rock , men idag sjuk som fan, men orkar inte ligga i sängen så måste upp o göra nåt en liten stund.
Har torrpassat, fästena är ny slipade precis vertikalt, så fenorna kommer passa perfekt o linjera upp sig Straight as Hell, samt panel linjer är dragna, skarven mellan stabilisator o fenan är på plats
Nu ska de poleras upp, nya detaljer av tunn plastic card remsor på fenorna, de försvann fort
Har torrpassat, fästena är ny slipade precis vertikalt, så fenorna kommer passa perfekt o linjera upp sig Straight as Hell, samt panel linjer är dragna, skarven mellan stabilisator o fenan är på plats
Nu ska de poleras upp, nya detaljer av tunn plastic card remsor på fenorna, de försvann fort
Mal
Hubba, det var ingen liten skillnad där inte!
Det låter som du har en heldag framför dig =)
Det låter som du har en heldag framför dig =)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nu ska de bara planas lite så att de är av fasade mot slutet av rodrena
Mal
Och killen är krasslig till på köpet!?
Snyggelito, och krya på dig!
Snyggelito, och krya på dig!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
beslutade mig för att ersätta alla "vad de nu kallas för" på rodrena, de ska bara sandas ner o rundas av, samt hela kärran ska poeras upp..
mkt fel och har börjat lära mig vad short run är, ingenting har varit lätt, men man lär sig, min första modell m plastic card dessutom.
Japp kommer ni ihåg den för liten vinge samt fästet e kalas, är nöjd...
mkt fel och har börjat lära mig vad short run är, ingenting har varit lätt, men man lär sig, min första modell m plastic card dessutom.
Japp kommer ni ihåg den för liten vinge samt fästet e kalas, är nöjd...
Mal
Fasiken, har jag tagit mig genom detta vansinne kan jag lika bra spärras in när jag ger mig på detta som oxå :face:som förövrigt är första gången som jag ger mig på en hel kärra.....
Feber yra får en och göra allehanda stolliga saker
Hittat skrothögar som referens materiak, samt tittat på blue prints...
Så att de hamnar någolunda rätt
Är tvungen o ha dem då jag vill salt chippa lite o de ska förla ninarna mm
Feber yra får en och göra allehanda stolliga saker
Hittat skrothögar som referens materiak, samt tittat på blue prints...
Så att de hamnar någolunda rätt
Är tvungen o ha dem då jag vill salt chippa lite o de ska förla ninarna mm
Mal
Milda Matilda
Du gör verkligen inget halvdant
Klart kul o lärorik tråd att följa !!
Du gör verkligen inget halvdant
Klart kul o lärorik tråd att följa !!
Gigabyte
Jag lär mig själv på vägen , trisl and error, man måste våga, kan bara gå åt helv.... i värsta fall, o då bara gör om gör rätt
Har allt o vinna på denna operation känner jag, iom planerna för vädringen jag har, den ska saltchippas som min Zeke, då behövs nitraderna, iom skavet ska gå lite längs dem med
Jaja, kroppen klar, en mil nitande, fufan :face:man lär sig, det är tricky allt detta, jaja, framåt, imorgon vingarna ska dras nitar på
Allt e nog inte helt 100% men fick det ganska nära tror jag, som sagt ett sjuhelsikes kollande på bilder :face:samt det livar upp kärran litegrand
Har allt o vinna på denna operation känner jag, iom planerna för vädringen jag har, den ska saltchippas som min Zeke, då behövs nitraderna, iom skavet ska gå lite längs dem med
Jaja, kroppen klar, en mil nitande, fufan :face:man lär sig, det är tricky allt detta, jaja, framåt, imorgon vingarna ska dras nitar på
Allt e nog inte helt 100% men fick det ganska nära tror jag, som sagt ett sjuhelsikes kollande på bilder :face:samt det livar upp kärran litegrand
Mal
Det är då till att vara nitisk.
Bra jobbat!
Bra jobbat!
Matt_Public- Master of DNF
Nu roar du dig så där fint igen
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Har du inte huvudvärk innan så lär du ju få det......
...men mästerligt meckat med modellen!
Stefan
...men mästerligt meckat med modellen!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Fasen, den är rätt trevlig den lilla tjocka Brewstern iallafall..! Och du göt den rättvisa!
Bromma, huh? Varför träffas inte vi "Stockholmare" oftare och dricker öl och snackar flyg?
Bromma, huh? Varför träffas inte vi "Stockholmare" oftare och dricker öl och snackar flyg?
Tobias
Sida 4 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» Brewster Buffalo
» Sidoprojekt X. Brewster Buffalo
» Buffalo Brewster "Dutch" Hate/Love Relationship,No:11, Final bilder på sidan 3.
» LVT-4 Water Buffalo - Italeri 1/35
» Brewster Buccaneer Special hobby 1:72
» Sidoprojekt X. Brewster Buffalo
» Buffalo Brewster "Dutch" Hate/Love Relationship,No:11, Final bilder på sidan 3.
» LVT-4 Water Buffalo - Italeri 1/35
» Brewster Buccaneer Special hobby 1:72
Sida 4 av 9
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet