Buffalo Brewster, En hatkärlek.......
+10
Marlin
flarpen
nikoliner
Jörgen.E
Gigabyte
Stefan E
denstore
cas
Matt_Public
Mal
14 posters
Sida 3 av 9
Sida 3 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: Buffalo Brewster, En hatkärlek.......
Matt_Public skrev:Tyst min mun, så får du osannolika kvantiteter socker.Stefan E skrev:Snyggt arbete med stjärten!
Stefan E- Linkebodamannen
LOL
Japp mera motorhuvs jobb,
Kanten är ju larvigt tjock skalamässigt decimetertjock aluminium o det går bort bums, okej att det är en kurvig sak, Tjock o Kurvig är två olika saker
Efter fasat av kanten m skallpell så ser kanten perfekt ut , that will do just fine...
Torpassar för o visa hur det kommer se ut, tunn plåt illusion, kommer värdra my way för att det ska se som alutunn plåt
Japp mera motorhuvs jobb,
Kanten är ju larvigt tjock skalamässigt decimetertjock aluminium o det går bort bums, okej att det är en kurvig sak, Tjock o Kurvig är två olika saker
Efter fasat av kanten m skallpell så ser kanten perfekt ut , that will do just fine...
Torpassar för o visa hur det kommer se ut, tunn plåt illusion, kommer värdra my way för att det ska se som alutunn plåt
Mal
Härligt svarvat med nosen Mal!
Och den där Ksp-installationen var inte dum alls den =)
Förstärkningsplattorna kanske var till brittiska Buffalo MkI, som var av en annan tillverkningsserie än de nederländska. (B-339C & D för holländarna och E för britterna)?
Förstärkningsplattorna kanske var till brittiska Buffalo MkI, som var av en annan tillverkningsserie än de nederländska. (B-339C & D för holländarna och E för britterna)?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Har bestämt mig, om vädring mm o vilken indevid
Lt Deibels kärra B3110, Singapore -41,
Den kommer bli salt chippad (som min Zeke)
mkt avgaser mm oja o skitig
kollat mkt på bilder o den ser fräck ut gillar den verkligen
Lt Deibels kärra B3110, Singapore -41,
Den kommer bli salt chippad (som min Zeke)
mkt avgaser mm oja o skitig
kollat mkt på bilder o den ser fräck ut gillar den verkligen
Mal
tackar tackarcas skrev:Härligt svarvat med nosen Mal!
Har hittat lite mer info på den jag bygger, de ska vara där
Museum bilden visar en replika, så de kommer jag fixxa serru förstärknings beslag eller vad de nu är
Mal
Här har jag missat ett finfint bygge, du har verkligen gjort ett strålande jobb hittills.
Helskön kärra
Helskön kärra
Caverö
Tackar.
Japp mer ahead för mig, "PERKELE SATANA" oxå, torrpassade bakre huven jösses vilken nivå skillnad, när man är på väg ur ett problem så får man ett annat ....nu klura mer hur göra.. ..jaja det fixxar jag ;)har ett par ideer redan nu....
Min låda där delarna ligger, en anti dust box där delarna ligger mellan varven , suveränt o ha dem där när delarna som är målade och preparerade , oja Matt ;)det ligger en BF109K där under i väntan på att få bli klar
Japp min målar hörna, köket, detta bort plockas mellan varven (oftast)
Japp mer ahead för mig, "PERKELE SATANA" oxå, torrpassade bakre huven jösses vilken nivå skillnad, när man är på väg ur ett problem så får man ett annat ....nu klura mer hur göra.. ..jaja det fixxar jag ;)har ett par ideer redan nu....
Min låda där delarna ligger, en anti dust box där delarna ligger mellan varven , suveränt o ha dem där när delarna som är målade och preparerade , oja Matt ;)det ligger en BF109K där under i väntan på att få bli klar
Japp min målar hörna, köket, detta bort plockas mellan varven (oftast)
Senast ändrad av Mal den ons sep 25 2013, 23:49, ändrad totalt 2 gånger
Mal
Ska försöka hyra ett utrymme av bostadsrätt föreningen i källaren precis under mig o ha bygghörna där , det är mek o plocka bort saker samt plocka fram, fast går fort för mig, har en back som jag lägger allt i.Caverö skrev:Så prydligt du har det
Så ser det ut mellan varven hemma hos mig, mest har jag kök, men när jag bygger så är det framme lite längre perioder.
Bor i en 2:a 68kvm.
om kag inte får hyra så ska jag bygga om en kädkammare till bygghörna har tillräkligt m utrymme där , då kan jag ha allt framme hela tiden och ha ett krypin
Mal
Fortsatt idag med baken, förstärknings beslagen är på plats, tog ett bra tag ikväll m detta, samt nya panel linjer är på plats
Sen nån beslag/lucka sattes vid underfösntret, den gamla förvann med då det slipades samt vart ju en skåra över luckan och det såg skitfult ut
Använde Tamiya spackel upplöst i aceton, mkt mkt bra flytspackel, penslade detta runt kanterna på luckan o beslagen, det är perfekt samt tunnt, behöver bara mkt mkt fint slip papper för putsandet ,så det inte blir galet skarpa kanter efter plastick carden
Japp, kompromisser i slipandet, men nu sitter bak huven perfekt, som sag kan inte bara slipa ner den då hyllan bakom stolen m stället skulle annars slå i bakhuven, good enoug for me.
Japp, lite mer spackel.
Sen nån beslag/lucka sattes vid underfösntret, den gamla förvann med då det slipades samt vart ju en skåra över luckan och det såg skitfult ut
Använde Tamiya spackel upplöst i aceton, mkt mkt bra flytspackel, penslade detta runt kanterna på luckan o beslagen, det är perfekt samt tunnt, behöver bara mkt mkt fint slip papper för putsandet ,så det inte blir galet skarpa kanter efter plastick carden
Japp, kompromisser i slipandet, men nu sitter bak huven perfekt, som sag kan inte bara slipa ner den då hyllan bakom stolen m stället skulle annars slå i bakhuven, good enoug for me.
Japp, lite mer spackel.
Mal
Jo, den karln är ett evigt elände.Gigabyte skrev:Vågade ej skriva något om akterkastellet, ty Matt drar så skumma slutsatser. )
Trodde att det var en Gustav med tanke på hur stabbarnas infästning ser ut.Mal skrev:[...] oja, Matt. Det ligger en BF109K därunder i väntan på att få bli klar.
Lite slipande råder emellertid lätt bot på den saken.
Åter till huvudfrågan: helsnyggt hantverkat. Bygget riktigt flödar!
Avsteg från huvudfrågan: Jumalauta, vilken asrolig kattmatsskål!
Matt_Public- Master of DNF
Tackar
Jo bygger går framåt, mkt jobb dock m slipande, nya detaljer mm, en sak är bra på denna shortrunmodell är att plasten är larvigt tjock så man kan slipa den relativt lätt till rätt form mm, plasten känns "mjukare" med, än ex tamiya o hasegawa mm, inbillning kanske
Haha, Matts ögonglob sveper över och ser varje detalj
En Hasegawa 109K, ska kika på det där om stabbarna då jag återupptar bygget på den
Haha japp min flickvän hitta kattmatskålarna på en loppis LOL
De är gräsliga men roliga och fyller sin funktion upperligt
Jo bygger går framåt, mkt jobb dock m slipande, nya detaljer mm, en sak är bra på denna shortrunmodell är att plasten är larvigt tjock så man kan slipa den relativt lätt till rätt form mm, plasten känns "mjukare" med, än ex tamiya o hasegawa mm, inbillning kanske
Haha, Matts ögonglob sveper över och ser varje detalj
En Hasegawa 109K, ska kika på det där om stabbarna då jag återupptar bygget på den
Haha japp min flickvän hitta kattmatskålarna på en loppis LOL
De är gräsliga men roliga och fyller sin funktion upperligt
Mal
Kul att den samarbetar i någon utsträckning.Mal skrev:[...] en bra sak med denna shortrun-modell är att plasten är larvigt tjock så man kan slipa den relativt lätt till rätt form m.m.
Nå, kärran är ju så pass ascool att den måste klassas som väl värd besväret.
Blir ju tammefasen sugen på lite wahnsinn själv! Var lade jag min stora D520?
[quote="Matt_Public"]
Japp den ser skitball ut o kul sen den är klar o ha i samlingen
1+Mal skrev:
Nå, kärran är ju så pass ascool att den måste klassas som väl värd besväret.
Japp den ser skitball ut o kul sen den är klar o ha i samlingen
Mal
Är det en sån här?Matt_Public skrev:
Blir ju tammefasen sugen på lite wahnsinn själv! Var lade jag min stora D520?
Oh vad ball den är
Racingfärger då pliiis
Mal
Högst densamma!Mal skrev:Är det en sån här?
Oh, vad ball den är.
Racingfärger då, pliiis.
Önskan om lösviktsgodis-cammo registrerad.
Japp, torrpassar, rutorna sitter tamigfan perfekt nu, tog ett tag, nu är det Tamiya fit Mals Way.....
ytan på kroppen är hmmm, ytdefekter som hmmm "knotter" på den del ställen, fingeravtrycks liknande märken i plasten på ett par ställen (nepp inte mina), uppkom säkert då plasten var kanske rejält mjuk nån tog i dem, jaja whathever, slipat m 1200 till 2000 papper så ny är de borta , dragit nya panel linjer, bättrat på andra , imorgon high polish m polernagel fil ,bra grundjobbat förarbete är A och O, så blir målerijobbet lätt som en plätt m snygg yta, samt såå mkt roligare o jag kan fokusera på favorit sysslan "Vädring" , kommer skippa Vallejo Primer, kommer köra Tamiya Blacksvart som grundfärg sen Alclad Alu, sen saltchipping, så därav rigoröst slipande o polerande för slutresultatet
Jaja Har förtjänat denna nu. så inge mer bygg ikväll
ytan på kroppen är hmmm, ytdefekter som hmmm "knotter" på den del ställen, fingeravtrycks liknande märken i plasten på ett par ställen (nepp inte mina), uppkom säkert då plasten var kanske rejält mjuk nån tog i dem, jaja whathever, slipat m 1200 till 2000 papper så ny är de borta , dragit nya panel linjer, bättrat på andra , imorgon high polish m polernagel fil ,bra grundjobbat förarbete är A och O, så blir målerijobbet lätt som en plätt m snygg yta, samt såå mkt roligare o jag kan fokusera på favorit sysslan "Vädring" , kommer skippa Vallejo Primer, kommer köra Tamiya Blacksvart som grundfärg sen Alclad Alu, sen saltchipping, så därav rigoröst slipande o polerande för slutresultatet
Jaja Har förtjänat denna nu. så inge mer bygg ikväll
Mal
Oktoberfest redan i September?
Mal är måttligt före sin tid, heh.
Matt_Public skrev:Oktoberfest redan i September?
Apropå det, den orange färgen på etiketten nästan perfekt för "dutch" insignia , liiite mer orange bara.......
Mal
Riiight!Mal skrev: […] orange-färgen på etiketten nästan perfekt för "dutch" insignia.
"Inte fylla, bara färglära!"
JappMatt_Public skrev:Riiight!Mal skrev: […] orange-färgen på etiketten nästan perfekt för "dutch" insignia.
"Inte fylla, bara färglära!"
Mal
It's harder than a rock!
Full-fint fipplat! Förbålt fränt flygetyg.
Fantastisk färgläggning. Friskt framåt!
Full-fint fipplat! Förbålt fränt flygetyg.
Fantastisk färgläggning. Friskt framåt!
Strålande snygg blir den!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 3 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» Brewster Buffalo
» Sidoprojekt X. Brewster Buffalo
» Buffalo Brewster "Dutch" Hate/Love Relationship,No:11, Final bilder på sidan 3.
» LVT-4 Water Buffalo - Italeri 1/35
» Brewster Buccaneer Special hobby 1:72
» Sidoprojekt X. Brewster Buffalo
» Buffalo Brewster "Dutch" Hate/Love Relationship,No:11, Final bilder på sidan 3.
» LVT-4 Water Buffalo - Italeri 1/35
» Brewster Buccaneer Special hobby 1:72
Sida 3 av 9
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet