IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Buffalo Brewster, En hatkärlek.......

+10
Marlin
flarpen
nikoliner
Jörgen.E
Gigabyte
Stefan E
denstore
cas
Matt_Public
Mal
14 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 3 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 Empty Sv: Buffalo Brewster, En hatkärlek.......

Inlägg av Stefan E ons sep 25 2013, 19:16

Matt_Public skrev:
Stefan E skrev:Snyggt arbete med stjärten! cheers  
Tyst min mun, så får du osannolika kvantiteter socker. What a Face 
lol! lol!
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Till överst på sidan Gå ner

Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 Empty Sv: Buffalo Brewster, En hatkärlek.......

Inlägg av Mal ons sep 25 2013, 20:42

What a Face LOL

Japp mera motorhuvs jobb,

Kanten är ju larvigt tjock What a Face skalamässigt decimetertjock aluminium o det går bort bums, okej att det är en kurvig sak, Tjock o Kurvig är två olika saker What a Face 
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 C545

Efter fasat av kanten m skallpell så ser kanten perfekt ut Wink, that will do just fine...
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 7hu5

Torpassar för o visa hur det kommer se ut, tunn plåt illusion, kommer värdra my way för att det ska se som alutunn plåt Very Happy 
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 Rl7h
Mal
Mal

Inlägg av cas ons sep 25 2013, 21:25

Härligt svarvat med nosen Mal!
Och den där Ksp-installationen var inte dum alls den =)

Förstärkningsplattorna kanske var till brittiska Buffalo MkI, som var av en annan tillverkningsserie än de nederländska. (B-339C & D för holländarna och E för britterna)?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Mal ons sep 25 2013, 21:27

Har bestämt mig, om vädring mm o vilken indevid

Lt Deibels kärra B3110, Singapore -41,
Den kommer bli salt chippad (som min Zeke)
mkt avgaser mm What a Face oja o skitig

kollat mkt på bilder o den ser fräck ut Wink gillar den verkligen
Mal
Mal

Inlägg av Mal ons sep 25 2013, 21:30

cas skrev:Härligt svarvat med nosen Mal!
Och den där Ksp-installationen var inte dum alls den =)

Förstärkningsplattorna kanske var till brittiska Buffalo MkI, som var av en annan tillverkningsserie än de nederländska. (B-339C & D för holländarna och E för britterna)?
tackar tackar Very Happy
Har hittat lite mer info på den jag bygger, de ska vara där Wink

Museum bilden visar en replika, så de kommer jag fixxa serru Very Happy förstärknings beslag eller vad de nu är Wink
Mal
Mal

Inlägg av Caverö ons sep 25 2013, 21:45

Här har jag missat ett finfint bygge, du har verkligen gjort ett strålande jobb hittills.cheers 

Helskön kärra Very Happy 
Caverö
Caverö

Inlägg av Mal ons sep 25 2013, 23:20

Tackar.

Japp mer ahead för mig, "PERKELE SATANA" oxå, torrpassade bakre huven What a Face jösses vilken nivå skillnad, när man är på väg ur ett problem så får man ett annat lol! ....nu klura mer hur göra..scratch ..jaja det fixxar jag ;)har ett par ideer redan nu....
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 2bb7

Min låda där delarna ligger, en anti dust box där delarna ligger mellan varven Wink, suveränt o ha dem där när delarna som är målade och preparerade Wink, oja Matt ;)det ligger en BF109K där under i väntan på att få bli klar What a Face
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 Vdrd

Japp min målar hörna, köket, detta bort plockas mellan varven   Wink(oftast)
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 Pctr

Senast ändrad av Mal den ons sep 25 2013, 23:49, ändrad totalt 2 gånger
Mal
Mal

Inlägg av Caverö ons sep 25 2013, 23:33

Så prydligt du har det Very Happy 
Caverö
Caverö

Inlägg av Mal ons sep 25 2013, 23:39

Caverö skrev:Så prydligt du har det Very Happy 
Ska försöka hyra ett utrymme av bostadsrätt föreningen i källaren Wink precis under mig o ha bygghörna där Very Happy, det är mek o plocka bort saker samt plocka fram, fast går fort för mig, har en back som jag lägger allt i.

Så ser det ut mellan varven hemma hos mig, mest har jag kök, men när jag bygger så är det framme lite längre perioder.

Bor i en 2:a 68kvm.

om kag inte får hyra så ska jag bygga om en kädkammare till bygghörna Very Happy har tillräkligt m utrymme där Wink, då kan jag ha allt framme hela tiden och ha ett krypin cheers 
Mal
Mal

Inlägg av Mal tor sep 26 2013, 22:32

Fortsatt idag med baken, förstärknings beslagen är på plats, tog ett bra tag ikväll m detta, samt nya panel linjer är på plats
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 2opc

Sen nån beslag/lucka sattes vid underfösntret, den gamla förvann med då det slipades What a Face  samt vart ju en skåra över luckan och det såg skitfult ut
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 Yqo2

Använde Tamiya spackel upplöst i aceton, mkt mkt bra flytspackel, penslade detta runt kanterna på luckan o beslagen, det är perfekt samt tunnt, behöver bara mkt mkt fint slip papper för putsandet Wink,så det inte blir galet skarpa kanter efter plastick carden
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 C2v3

Japp, kompromisser i slipandet, men nu sitter bak huven perfekt, som sag kan inte bara slipa ner den då hyllan bakom stolen m stället skulle annars slå i bakhuven,  good enoug for me.
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 Yyoi

Japp,  lite mer spackel.
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 L5dx
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public fre sep 27 2013, 08:00

Gigabyte skrev:Vågade ej skriva något om akterkastellet, ty Matt drar så skumma slutsatser. Laughing )
Jo, den karln är ett evigt elände. Very Happy 

Mal skrev:[...] oja, Matt. Det ligger en BF109K därunder i väntan på att få bli klar. What a Face
Trodde att det var en Gustav med tanke på hur stabbarnas infästning ser ut. scratch 

Lite slipande råder emellertid lätt bot på den saken.

Åter till huvudfrågan: helsnyggt hantverkat. Bygget riktigt flödar!
Avsteg från huvudfrågan: Jumalauta, vilken asrolig kattmatsskål!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal fre sep 27 2013, 09:25

Tackar Very Happy

Jo bygger går framåt, mkt jobb dock m slipande, nya detaljer mm, en sak är bra på denna shortrunmodell är att plasten är larvigt tjock så man kan slipa den relativt lätt till rätt form mm, plasten känns "mjukare" med, än ex tamiya o hasegawa mm, inbillning kanske What a Face

Haha, Matts ögonglob sveper över och ser varje detalj Very Happy

En Hasegawa 109K, ska kika på det där om stabbarna då jag återupptar bygget på den Very Happy

Haha japp min flickvän hitta kattmatskålarna på en loppis LOL
De är gräsliga men roliga och fyller sin funktion upperligt Very Happy
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public fre sep 27 2013, 09:32

Mal skrev:[...] en bra sak med denna shortrun-modell är att plasten är larvigt tjock så man kan slipa den relativt lätt till rätt form m.m.
Kul att den samarbetar i någon utsträckning. Laughing 

Nå, kärran är ju så pass ascool att den måste klassas som väl värd besväret.
Blir ju tammefasen sugen på lite wahnsinn själv! Var lade jag min stora D520?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal fre sep 27 2013, 09:40

[quote="Matt_Public"]
Mal skrev:
Nå, kärran är ju så pass ascool att den måste klassas som väl värd besväret.
1+

Japp den ser skitball ut Very Happy o kul sen den är klar o ha i samlingen Very Happy
Mal
Mal

Inlägg av Mal fre sep 27 2013, 11:50

Matt_Public skrev:
Blir ju tammefasen sugen på lite wahnsinn själv! Var lade jag min stora D520?
Är det en sån här?

Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 Dewoitine_d_52005

Oh vad ball den är Very Happy

Racingfärger då pliiis Very Happy
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public fre sep 27 2013, 12:30

Mal skrev:Är det en sån här?
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 Dewoitine_d_52005

Oh, vad ball den är. Very Happy

Racingfärger då, pliiis. Very Happy
Högst densamma!

Önskan om lösviktsgodis-cammo registrerad. Laughing 
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal fre sep 27 2013, 20:22

Japp, torrpassar, rutorna sitter tamigfan perfekt nu, tog ett tag, nu är det Tamiya fit Mals Way.....

ytan på kroppen är hmmm, ytdefekter som hmmm "knotter" på den del ställen, fingeravtrycks liknande märken i plasten på ett par ställen (nepp inte mina), uppkom säkert då plasten var kanske rejält mjuk nån tog i dem, jaja whathever, slipat m 1200 till 2000 papper så ny är de borta Wink, dragit nya panel linjer, bättrat på andra Wink, imorgon high polish m polernagel fil Wink,bra grundjobbat förarbete är A och O, så blir målerijobbet lätt som en plätt m snygg yta, samt såå mkt roligare o jag kan fokusera på favorit sysslan "Vädring" drunken , kommer skippa Vallejo Primer, kommer köra Tamiya Blacksvart som grundfärg sen Alclad Alu, sen saltchipping, så därav rigoröst slipande o polerande för slutresultatet
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 Iqwj

Jaja Har förtjänat denna nu. Very Happy så inge mer bygg ikväll Wink
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 J41y
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public fre sep 27 2013, 21:37

Oktoberfest redan i September?
Mal är måttligt före sin tid, heh. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal fre sep 27 2013, 21:43

Matt_Public skrev:Oktoberfest redan i September?
Mal är måttligt före sin tid, heh. Very Happy
lol! 

Apropå det, den orange färgen på etiketten nästan perfekt för "dutch" insignia  What a Face, liiite mer orange bara.......
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public lör sep 28 2013, 05:58

Mal skrev: […] orange-färgen på etiketten nästan perfekt för "dutch" insignia.  What a Face
Riiight!

"Inte fylla, bara färglära!" Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal lör sep 28 2013, 13:00

Matt_Public skrev:
Mal skrev: […] orange-färgen på etiketten nästan perfekt för "dutch" insignia.  What a Face
Riiight!

"Inte fylla, bara färglära!" Laughing
Japp What a Face
Mal
Mal

Inlägg av Mal lör sep 28 2013, 20:40

lite torrpassande för o se linjerna, jäklar vad ball denna kärra är Very Happy
Sådärja vingarna på plats, en diff på 1-1,5 mm från vingspetsarna ner till marken så det accepterar jag Wink
Kroppen är sandpapprad m 2000 grit, vingarna ska få samma behandling Very Happy
Vädrat hjulhusen mm, motorkåpan:), vart nöjd Wink

Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 Hufh
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 J5lq
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 D5nd
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 Ln06
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 Ct5l
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 1z0a
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 3 51af
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public sön sep 29 2013, 07:26

It's harder than a rock! Very Happy

Full-fint fipplat! Förbålt fränt flygetyg.
Fantastisk färgläggning. Friskt framåt!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas sön sep 29 2013, 09:33

Strålande snygg blir den!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Gigabyte sön sep 29 2013, 13:28

Mycket fin känsla i bygget !!!!
förbålt snyggt !!
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 3 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet