IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Buffalo Brewster, En hatkärlek.......

+10
Marlin
flarpen
nikoliner
Jörgen.E
Gigabyte
Stefan E
denstore
cas
Matt_Public
Mal
14 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 6 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 6 Empty Sv: Buffalo Brewster, En hatkärlek.......

Inlägg av Mal lör okt 05 2013, 16:49

Japp,

Du ska doktor Mal operera, Skadade området, dragit bort så mkt som går.., japp insignias ska piffas till lite, men det tar jag sen Wink
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 6 8lvs

Maskar av skadade området, slipa med 2000 Grit våtslipspapper
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 6 1c2p

på med primer, lacksvart, maskat av, kontrollerar att alt e täckt, ska maskas igen Wink
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 6 X2ic

Alclad, sen på m salt på "rätt ställen"
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 6 5smn

Preshade..
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 6 2fzu

på med färg, maskat av.
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 6 Kwy9

bort m saltet, Voila Wink, ska bara vädras in liiiiite så synns den inte ens efter det Very Happy
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 6 Cbkw

Sådärja.... Blev mkt nöjd över detta Very Happy

Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 6 T3t8
Mal
Mal

Till överst på sidan Gå ner

Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 6 Empty Sv: Buffalo Brewster, En hatkärlek.......

Inlägg av Stefan E lör okt 05 2013, 17:11

Hejsan!

Mycket jobb, men skadan fixade du perfekt! cheers 

Syns inte ett dugg, bara du som vet att den finns där!

Den kommer att bli underbar! drunken 

Stefan Very Happy Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Mal lör okt 05 2013, 18:40

Tackar Stefan.

Allt går o fixa, bara man ger sig in på att göra det ordentligt, samt ta ett steg tillbaka då sånt inträffar, vila ögonen, låta modellen vila, det är tricket för mig.

Jo, modellen är värd allt jobb, extra jobb, just att det är en sån ball kärra, har lagt ner enormt mkt på just denna, varit/är en utmaning, har lärt mig massor av denna, kommer helt säkert bygga fler shortruns just därför man måste göra så mkt mer för att få liv i en sån Wink, det, mkt mkt lärorikt om man ger sig i kast med en sån, iaf för mig, samt tillfredställelsen det ger en.

Har en del målerijobb kvar, nu ska jag ikväll ev ge mig på landställen, piffa till dom m bromsrör, detaljer (alldrig gjort förut) ska leta referens material så kan få dem se "rätt ut"

Mal
Mal

Inlägg av Gigabyte lör okt 05 2013, 18:49

Ser helt underbar ut med den slitna ytan ,,  mycket läckert Mal !!!!

Och,, av fel släpp kan man få hjärnsläpp !!!
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Mal lör okt 05 2013, 19:37

Tackar Giga Very Happy

Hahaha,

jag kan inte få nåt jag redan har What a Face

Nån som har en bra bild på Buffalo landställ Very Happy....

edit: hitta en kalas bild Wink, fast kikar vart går röret??? , ser ut att gå bakom..., kommer scratcha ett par delar som jag redan ser inte finns med i modellen från början....

Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 6 Brewster_Buffalo_F2A-2
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public sön okt 06 2013, 02:57

Mal skrev:Vilken morgonmänniska! Very Happy
Det är bara förnamnet. Laughing

Också: fasen så fint tillfixat.
Du är en gyllene gud, asså.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Gäst sön okt 06 2013, 10:32

Jag som inte kan mer än att använda pensel och smått börja lära mig konstformen chippa
så kan jag säga med smått avund att det var väldigt fint gjort med målning m.m. , bra jobbat  Very Happy 

Mvh Ola

Gäst
Gäst

Inlägg av Mal sön okt 06 2013, 10:46

Tackar Matt och Ola.

Provar mig fram Wink...dock en del funderingar innan nåt förhastat samt testat på skrotbit innan man kör "live"

Ola, jag har en turorial på På forumet avdelning "Tips och Tricks"
Alla steg hur jag jag salt chippar Wink
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron sön okt 06 2013, 12:16

Mycket snyggt bygge så här långt. Såg nog det på LSP också om jag inte missminner mig alldeles.
Snygg räddning på fenan!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Mal sön okt 06 2013, 12:50

Azgaron skrev:Mycket snyggt bygge så här långt. Såg nog det på LSP också om jag inte missminner mig alldeles.
Snygg räddning på fenan!

Håkan
Tackar Håkan.

Japp, kör bygglogg där Smile

/Juha

Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public sön okt 06 2013, 17:41

Heliga dykare! Azgaron! Shocked

Det var inte i tordags. Kul att du tittade in! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron sön okt 06 2013, 18:12

Hehe, nä det var det ju inte! Smile

Kul att vara tillbaka och tom få nåt byggt så småningom.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Mal sön okt 06 2013, 18:50

japp, mkt gjort idag.

Struntade i såna viktiga saker som landställ, ville lacka, dekaler, vädra istället, tar landställen nån annan dag, detta är vad som hanns.

Lyckades med klant SATANA att dra till m ett fingeravtryck på klarlacken, jaja, det fixxade jag snabbt med att "buffa bort den m polernagelfilen, swish, inte ens CSI kan knyta mig till det What a Face

Sen hade ett jäkla problem med Vallejomattlack, spädde tom ut fanskapet, vart ett mjölkigt filter, PERKELE gillade det inte alls, på m klarlack igen så förvann det, drog dit Tamiya mattlack, den kommer som sagt på sprayburk, men blåste på ner i en kopp, sen i ABn, sååå mkt bättre, allt var tunna lager, så ingen fara, som sagt tunna lager är A och O, man har mer utrymme för errors What a Face

Motorn är för övrigt pålimmad, jag kommer nog inte limma dit motorkåpan, kul o exponera den med Wink....

Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 6 V9ru
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 6 Gbp9
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 6 Uscy

Nitarna e kvar cheers , var orolig att de var för "grunda" men det visade sig vara perfekt, subtilt ;D
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 6 I23w
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron sön okt 06 2013, 20:08

Ser mycket bra ut! Skönt att du reder ut alla missar så galant! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Mal sön okt 06 2013, 20:25

Azgaron skrev:Ser mycket bra ut! Skönt att du reder ut alla missar så galant! Smile

Håkan

Tackar Very Happy

Jepp sånt händer "olyckor", bara ta det lungt o svära på finska fungerar för mig vilket många på forumet vet då jag kör bygglogg Very Happy.....

Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public sön okt 06 2013, 20:57

Jumlars, vad sjukt snyggt det blir.

Klar potential att bli ett av årets bästa byggen. drunken

Som inte är något tyskt, alltså... Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal sön okt 06 2013, 21:05

Tackar Matt.

Måste faktiskt säga att jag har haft skitkul hitills m detts bygge, men den var såååååå seeeeg at börja med lol, började faktiskt i Maj m denna.

sen stod det still, hade ingen inspiration alls....

men sen kom den lol Smile
Mal
Mal

Inlägg av cas mån okt 07 2013, 09:43

Det här blir hu helgalant!
Nitraderna var verkligen pricket över i:et, och helt lagom stora

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Mal mån okt 07 2013, 09:47

Tackar Cas

Själv Kritiskt tänk nu hmmmm.

Har mina funderingar kring målerijobbet.

Fasiken, det svarta under Alclad gör allt mörkare, hmmm 
(alclad blir så fint blänk m svart under)

Funderar på köra postshade, mkt mkt utspädd camo färg o nåt snäpp ljusare.....i mitten på några paneler, gillar dock inte i ett sånt sent skede, gör sånt tidigare, hmmmm

Vad tycker ni IPMS Götet?

Feedback på denna.
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public mån okt 07 2013, 10:16

Mal skrev:Vad tycker ni IPMS Götet?
Vad du än gör: RÖR INGENTING! Very Happy 

Detta inlägg återspeglar endast författarens åsikt och bygger inte på några verifierbara fakta.
Farbror Public har haft fel förr och rekommendationen är ej IPMS Göteborgs officiella riktlinje.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas mån okt 07 2013, 10:50

Om du med det menar mattlacka, fixa dit ställen och puffrorna så är jag helt med dig Matt!

Ändra inget i målningen, det är helt kalas

Senast ändrad av cas den mån okt 07 2013, 10:58, ändrad totalt 1 gång
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public mån okt 07 2013, 10:54

cas skrev:Om du med det menar mattlacka, fixa dit ställen och puffrorna så är jag helt med dig!
Just så. Naturligtvis. Citatet från "Ingen bor i skogen" var, vid eftertanke, lite i magraste laget.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal mån okt 07 2013, 12:11

o
Mattlacken är på :/

Den är iof lite mer satin, What a Face hmmmm

det här kör vi på då What a Face
Mal
Mal

Inlägg av Gigabyte mån okt 07 2013, 22:31

jäklar vad jag gillar ditt bygge ,,,,!!!
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Tobias mån okt 07 2013, 23:34

Fasiken vad snygg den blir! Gillar ju Dark Earth och allt det där på tidiga RAF-kärror, men detta är minst lika häftigt! Snyggt gjort är det med - bra jobbat!
Tobias
Tobias

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 6 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet