Buffalo Brewster, En hatkärlek.......
+10
Marlin
flarpen
nikoliner
Jörgen.E
Gigabyte
Stefan E
denstore
cas
Matt_Public
Mal
14 posters
Sida 6 av 9
Sida 6 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: Buffalo Brewster, En hatkärlek.......
Japp,
Du ska doktor Mal operera, Skadade området, dragit bort så mkt som går.., japp insignias ska piffas till lite, men det tar jag sen
Maskar av skadade området, slipa med 2000 Grit våtslipspapper
på med primer, lacksvart, maskat av, kontrollerar att alt e täckt, ska maskas igen
Alclad, sen på m salt på "rätt ställen"
Preshade..
på med färg, maskat av.
bort m saltet, Voila , ska bara vädras in liiiiite så synns den inte ens efter det
Sådärja.... Blev mkt nöjd över detta
Du ska doktor Mal operera, Skadade området, dragit bort så mkt som går.., japp insignias ska piffas till lite, men det tar jag sen
Maskar av skadade området, slipa med 2000 Grit våtslipspapper
på med primer, lacksvart, maskat av, kontrollerar att alt e täckt, ska maskas igen
Alclad, sen på m salt på "rätt ställen"
Preshade..
på med färg, maskat av.
bort m saltet, Voila , ska bara vädras in liiiiite så synns den inte ens efter det
Sådärja.... Blev mkt nöjd över detta
Mal
Hejsan!
Mycket jobb, men skadan fixade du perfekt!
Syns inte ett dugg, bara du som vet att den finns där!
Den kommer att bli underbar!
Stefan
Mycket jobb, men skadan fixade du perfekt!
Syns inte ett dugg, bara du som vet att den finns där!
Den kommer att bli underbar!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tackar Stefan.
Allt går o fixa, bara man ger sig in på att göra det ordentligt, samt ta ett steg tillbaka då sånt inträffar, vila ögonen, låta modellen vila, det är tricket för mig.
Jo, modellen är värd allt jobb, extra jobb, just att det är en sån ball kärra, har lagt ner enormt mkt på just denna, varit/är en utmaning, har lärt mig massor av denna, kommer helt säkert bygga fler shortruns just därför man måste göra så mkt mer för att få liv i en sån , det, mkt mkt lärorikt om man ger sig i kast med en sån, iaf för mig, samt tillfredställelsen det ger en.
Har en del målerijobb kvar, nu ska jag ikväll ev ge mig på landställen, piffa till dom m bromsrör, detaljer (alldrig gjort förut) ska leta referens material så kan få dem se "rätt ut"
Allt går o fixa, bara man ger sig in på att göra det ordentligt, samt ta ett steg tillbaka då sånt inträffar, vila ögonen, låta modellen vila, det är tricket för mig.
Jo, modellen är värd allt jobb, extra jobb, just att det är en sån ball kärra, har lagt ner enormt mkt på just denna, varit/är en utmaning, har lärt mig massor av denna, kommer helt säkert bygga fler shortruns just därför man måste göra så mkt mer för att få liv i en sån , det, mkt mkt lärorikt om man ger sig i kast med en sån, iaf för mig, samt tillfredställelsen det ger en.
Har en del målerijobb kvar, nu ska jag ikväll ev ge mig på landställen, piffa till dom m bromsrör, detaljer (alldrig gjort förut) ska leta referens material så kan få dem se "rätt ut"
Mal
Ser helt underbar ut med den slitna ytan ,, mycket läckert Mal !!!!
Och,, av fel släpp kan man få hjärnsläpp !!!
Och,, av fel släpp kan man få hjärnsläpp !!!
Gigabyte
Tackar Giga
Hahaha,
jag kan inte få nåt jag redan har
Nån som har en bra bild på Buffalo landställ ....
edit: hitta en kalas bild , fast kikar vart går röret??? , ser ut att gå bakom..., kommer scratcha ett par delar som jag redan ser inte finns med i modellen från början....
Hahaha,
jag kan inte få nåt jag redan har
Nån som har en bra bild på Buffalo landställ ....
edit: hitta en kalas bild , fast kikar vart går röret??? , ser ut att gå bakom..., kommer scratcha ett par delar som jag redan ser inte finns med i modellen från början....
Mal
Det är bara förnamnet.Mal skrev:Vilken morgonmänniska!
Också: fasen så fint tillfixat.
Du är en gyllene gud, asså.
Matt_Public- Master of DNF
Jag som inte kan mer än att använda pensel och smått börja lära mig konstformen chippa
så kan jag säga med smått avund att det var väldigt fint gjort med målning m.m. , bra jobbat
Mvh Ola
så kan jag säga med smått avund att det var väldigt fint gjort med målning m.m. , bra jobbat
Mvh Ola
Gäst- Gäst
Tackar Matt och Ola.
Provar mig fram ...dock en del funderingar innan nåt förhastat samt testat på skrotbit innan man kör "live"
Ola, jag har en turorial på På forumet avdelning "Tips och Tricks"
Alla steg hur jag jag salt chippar
Provar mig fram ...dock en del funderingar innan nåt förhastat samt testat på skrotbit innan man kör "live"
Ola, jag har en turorial på På forumet avdelning "Tips och Tricks"
Alla steg hur jag jag salt chippar
Mal
Mycket snyggt bygge så här långt. Såg nog det på LSP också om jag inte missminner mig alldeles.
Snygg räddning på fenan!
Håkan
Snygg räddning på fenan!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tackar Håkan.Azgaron skrev:Mycket snyggt bygge så här långt. Såg nog det på LSP också om jag inte missminner mig alldeles.
Snygg räddning på fenan!
Håkan
Japp, kör bygglogg där
/Juha
Mal
Heliga dykare! Azgaron!
Det var inte i tordags. Kul att du tittade in!
Det var inte i tordags. Kul att du tittade in!
Hehe, nä det var det ju inte!
Kul att vara tillbaka och tom få nåt byggt så småningom.
Håkan
Kul att vara tillbaka och tom få nåt byggt så småningom.
Håkan
japp, mkt gjort idag.
Struntade i såna viktiga saker som landställ, ville lacka, dekaler, vädra istället, tar landställen nån annan dag, detta är vad som hanns.
Lyckades med klant SATANA att dra till m ett fingeravtryck på klarlacken, jaja, det fixxade jag snabbt med att "buffa bort den m polernagelfilen, swish, inte ens CSI kan knyta mig till det
Sen hade ett jäkla problem med Vallejomattlack, spädde tom ut fanskapet, vart ett mjölkigt filter, PERKELE gillade det inte alls, på m klarlack igen så förvann det, drog dit Tamiya mattlack, den kommer som sagt på sprayburk, men blåste på ner i en kopp, sen i ABn, sååå mkt bättre, allt var tunna lager, så ingen fara, som sagt tunna lager är A och O, man har mer utrymme för errors
Motorn är för övrigt pålimmad, jag kommer nog inte limma dit motorkåpan, kul o exponera den med ....
Nitarna e kvar , var orolig att de var för "grunda" men det visade sig vara perfekt, subtilt ;D
Struntade i såna viktiga saker som landställ, ville lacka, dekaler, vädra istället, tar landställen nån annan dag, detta är vad som hanns.
Lyckades med klant SATANA att dra till m ett fingeravtryck på klarlacken, jaja, det fixxade jag snabbt med att "buffa bort den m polernagelfilen, swish, inte ens CSI kan knyta mig till det
Sen hade ett jäkla problem med Vallejomattlack, spädde tom ut fanskapet, vart ett mjölkigt filter, PERKELE gillade det inte alls, på m klarlack igen så förvann det, drog dit Tamiya mattlack, den kommer som sagt på sprayburk, men blåste på ner i en kopp, sen i ABn, sååå mkt bättre, allt var tunna lager, så ingen fara, som sagt tunna lager är A och O, man har mer utrymme för errors
Motorn är för övrigt pålimmad, jag kommer nog inte limma dit motorkåpan, kul o exponera den med ....
Nitarna e kvar , var orolig att de var för "grunda" men det visade sig vara perfekt, subtilt ;D
Mal
Ser mycket bra ut! Skönt att du reder ut alla missar så galant!
Håkan
Håkan
Azgaron skrev:Ser mycket bra ut! Skönt att du reder ut alla missar så galant!
Håkan
Tackar
Jepp sånt händer "olyckor", bara ta det lungt o svära på finska fungerar för mig vilket många på forumet vet då jag kör bygglogg .....
Mal
Jumlars, vad sjukt snyggt det blir.
Klar potential att bli ett av årets bästa byggen.
Som inte är något tyskt, alltså...
Klar potential att bli ett av årets bästa byggen.
Som inte är något tyskt, alltså...
Tackar Matt.
Måste faktiskt säga att jag har haft skitkul hitills m detts bygge, men den var såååååå seeeeg at börja med lol, började faktiskt i Maj m denna.
sen stod det still, hade ingen inspiration alls....
men sen kom den lol
Måste faktiskt säga att jag har haft skitkul hitills m detts bygge, men den var såååååå seeeeg at börja med lol, började faktiskt i Maj m denna.
sen stod det still, hade ingen inspiration alls....
men sen kom den lol
Mal
Det här blir hu helgalant!
Nitraderna var verkligen pricket över i:et, och helt lagom stora
Nitraderna var verkligen pricket över i:et, och helt lagom stora
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar Cas
Själv Kritiskt tänk nu hmmmm.
Har mina funderingar kring målerijobbet.
Fasiken, det svarta under Alclad gör allt mörkare, hmmm
(alclad blir så fint blänk m svart under)
Funderar på köra postshade, mkt mkt utspädd camo färg o nåt snäpp ljusare.....i mitten på några paneler, gillar dock inte i ett sånt sent skede, gör sånt tidigare, hmmmm
Vad tycker ni IPMS Götet?
Feedback på denna.
Själv Kritiskt tänk nu hmmmm.
Har mina funderingar kring målerijobbet.
Fasiken, det svarta under Alclad gör allt mörkare, hmmm
(alclad blir så fint blänk m svart under)
Funderar på köra postshade, mkt mkt utspädd camo färg o nåt snäpp ljusare.....i mitten på några paneler, gillar dock inte i ett sånt sent skede, gör sånt tidigare, hmmmm
Vad tycker ni IPMS Götet?
Feedback på denna.
Mal
Vad du än gör: RÖR INGENTING!Mal skrev:Vad tycker ni IPMS Götet?
Detta inlägg återspeglar endast författarens åsikt och bygger inte på några verifierbara fakta.
Farbror Public har haft fel förr och rekommendationen är ej IPMS Göteborgs officiella riktlinje.
Om du med det menar mattlacka, fixa dit ställen och puffrorna så är jag helt med dig Matt!
Ändra inget i målningen, det är helt kalas
Ändra inget i målningen, det är helt kalas
Senast ändrad av cas den mån okt 07 2013, 10:58, ändrad totalt 1 gång
cas- Vicesheriff
Just så. Naturligtvis. Citatet från "Ingen bor i skogen" var, vid eftertanke, lite i magraste laget.cas skrev:Om du med det menar mattlacka, fixa dit ställen och puffrorna så är jag helt med dig!
o
Mattlacken är på :/
Den är iof lite mer satin, hmmmm
det här kör vi på då
Mattlacken är på :/
Den är iof lite mer satin, hmmmm
det här kör vi på då
Mal
Fasiken vad snygg den blir! Gillar ju Dark Earth och allt det där på tidiga RAF-kärror, men detta är minst lika häftigt! Snyggt gjort är det med - bra jobbat!
Tobias
Sida 6 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» Brewster Buffalo
» Sidoprojekt X. Brewster Buffalo
» Buffalo Brewster "Dutch" Hate/Love Relationship,No:11, Final bilder på sidan 3.
» LVT-4 Water Buffalo - Italeri 1/35
» Brewster Buccaneer Special hobby 1:72
» Sidoprojekt X. Brewster Buffalo
» Buffalo Brewster "Dutch" Hate/Love Relationship,No:11, Final bilder på sidan 3.
» LVT-4 Water Buffalo - Italeri 1/35
» Brewster Buccaneer Special hobby 1:72
Sida 6 av 9
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet